[D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od Aram96 »

mapman píše:Jaký Bohuslávky :?: 8-)
Ta velká MÚK D35 a D1 už se nejmenuje Bohuslávky ? :?:
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Ne a nikdy se tak nejmenovala, vždy to byla MÚK Lipník kolektorem spojena s MÚK Trnávka.
R48 -> D48 se podařilo!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od mapman »

Možná se to někdy objevilo v projektu ale formálně je to od Ostravy uzel 298 Lipník n. B. a od Brna výjezd 294 Lipník n. B., viz oficiální seznam křižovatek https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/4147 ... OD=AJPERES na webu ŘSD.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od Aram96 »

Ok, pardon kluci, vycházel jsem z letáku ŘSD :D už ani na to se člověk nemůže spolehnout .. :lol:
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od zesp »

No a když se to oficiálně jmenuje uzel Lipník, tak pro se to ksakru nemůže objevit na těch cedulích k tomu číslu exitu? Na letácích ŘSD, dopravním infu, na všech výpisech mýta se objevují názvy exitů, jen na cedulích to není a způsobje to u řidičů zmatky. Proč jsme v tomto 100 let za opicama??????
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od Aram96 »

Nechápu co myslíš ? Myslíš teď obecné značení, že máme zrušeny oficiální názvy exitů a jsou nahrazeny čísly ? Nebo co myslíš ? Od Ostravy je přece víc než jasné značení, že se sjíždí na Lipník, D35 Olomouc a ještě tu druhou menší MÚK spojenou kolektorem. Nevím kde vidíš problém ?
Pokud jde o obecné značení, mě chybí pouze červené obdélníčky "1" a "35" na IS6a. :jidlo:
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od zesp »

Ale jo, pořád narážím na to "obecné" zrušení názvů exitů, které byly "nahrazeno" pouze čísly. Bylo to přitom logické a snadno zapamatovatelné. A to za situace, že všude v okolních zemích se název exitu poctivě používá a nejen to, užívá se to u nás k označení ve všech ostatních materiálech, jen ne na těch cedulích. I v těch letácích ke stavbám uvádí samotné ŘSD názvy exitů, které tam ale ve skutečnosti nebudou a místo nich budou jen nic neříkající čísla. Ale když pak nahlédnu do výpisu mýtných transakcí kamionů, čísla exitů nikde nenajdu, jen jejich názvy. Podle názvů ale přesně vím, kudy a kam se po dálnici jelo. Pokud by tam byla čísla, musím si k tomu vzít mapu, abych vyšpekuloval, kde je ten nájezd 68, či 145... Prostě s těmi čísli jednoznačně o celou míli kroků zpět, o tom žádná (byť jiné veskrze pozitivní věci se naproti tomu zavést podařilo, to zas na druhou stranu). A ty čísla na IS6a mi chybí taky, a to je taky o tom samém... Jsme zas ostrůvek uprostřed Evropy, který si zase upatlal něco svého, proti proudu navzdory. Škoda...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od Aram96 »

Tak ty obdélníčky se snad podaří vyřešit v nejbližších letech, nevidím jediný důvod, co by mohla být překážka, značka bude stejně velká, jen se doplní, a určitě to pomůže, zpřehlední značení. Teď jen aby se někomu chtělo to řešit, podobně jako dodatkové značky firem u odpočívek.
Ty názvy exitů sice zmizly, jenže na značkách stejně prakticky pořád jsou, ne ? Na dálkových návěstech je vždy poslední cíl vzdálenost města/cíle, kterým se sjíždí na dalším exitu, nebo se mýlím ? Není to úplně to samé, ale funkci to podle mě docela plní. Čísla zase pomůžou tomu, že když v rádiu slyšíš exit xx, tak si můžeš zjistit, za jak dlouho to je, když úplně neznáš každý sjezd z paměti a kde je. ;) Nejlepší by ale asi bylo mít oboje, to souhlas.
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od zesp »

Aram96: Popsal jsi to naprosto přesně, ty názvy tam na těch tabulích IS 8b za křižovatkou opravdu jsou. Tak proč nemůžou být i u toho čísla exitu před samotnou křižovatkou na IS6a? A na IS 6b na předchozí křižovatce, aby bylo zřejmé, jaký exit bude následovat. Dříve to tak bylo a bylo to jasné a logické, pak se to zcela nepochopitelně zrušilo, byť ve všech ostatních materiálech to zůstalo. Teď je na celé D1 na IS 6b ve směru na Prahu jen "Praha" a opačně jen "Brno". Což už ví i moje malé dcerky, že ta dálnice tam vede. Ale že se až za sjezdem dozvím, jaký exit bude následovat, mi připadne pozdě, když už nemůžu odbočit, pokud jsem zjistil, že to už je "moc daleko". Je to prostě postavené na palici... Ten kdo to značení dělá, evidentně nad tím vůbec nepřemýšlí. Pak sice máme cíle pod čarou, nad čarou, názvy odpočívek, ale to podstatné se jaksi vytratilo... Za tím si stojím, i když je mi to prd platné, když rozhodují jiní, kterým je to evidentně buřt...
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od JirkaS »

zesp píše:Aram96: Popsal jsi to naprosto přesně, ty názvy tam na těch tabulích IS 8b za křižovatkou opravdu jsou. Tak proč nemůžou být i u toho čísla exitu před samotnou křižovatkou na IS6a?
Nejsou tam vždy a hlavně ta vzdálenost není k dalšímu výjezdu. Zůstala tam stejná jména, pokud jméno výjezdu šlo popužít jako místní cíl. Vzdálenost se upravila, tak aby byla až k tomu cíli, ne k výjezdu. Některé názvy proto zmizely, třeba místo Šternova návěst ukazuje Divišov: https://mapy.cz/s/durufasopo https://mapy.cz/s/jogujamebo Psáře taky zmizely, tam je Vlašim nebo Kácov, atd.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od Aram96 »

Jirko, však tak jsem to napsal. Právě píšu, že to sice není úplně to samé - není tam vzdálenost k exitu - ale je tam vzdálenost do cíle, kterým se tím dalším exitem sjíždí, tudíž je řidič upozorněn, že další exit bude ten, který potřebuje, akorát neví přesně počet km k tomu sjezdu, což bych řekl, že už je dnes velmi nepodstatná věc .. jednak jsou tam další značky dopředu, odbočováky se obecně prodlužují a hlavně každý má navigaci :D Popravdě jsem rád za naše přehledné a ne moc přeplácané značení. Naopak v Rakousku mají na návěstech kolikrát tolik cílů, že nestihnu ten svůj ani najít napoprvé :D

Je pravda, že když je na těch velkých návěstech jen jeden cíl, což je často, tak by se tam asi název dalšího exitu vešel, napsaný menším písmem. Chápu to správně, že využití by bylo to, že se rozhoduješ, jestli použít "tento" sjezd který bude za 100 metrů nebo až další a to značení dalšího sjezdu by ti pomohlo v rozhodnutí ?
Já totiž o těch názvech exitů uvažoval jen na dálkových návěstech ... neuvědomil jsem si, že byly dříve i na směrových, v té době jsem po dálnicích jezdil čistě jako spolujezdec :D
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od zesp »

A teď mi řekněte, k čemu jsou ty díry v opěrách mostru D1 (původně D35) přes potok Trnávka u Bohuslavic. Je to v původním mostě hlavní trasy D35, který nebyl v souvislosti s převedením pod D1 nijak rekonstruován, jen byl na něm obnoven AB povrch. Z každé strany k němu byl přistaven další most, po kterých jsou vedeny kolektory (pro odpojení/připojení D35). V předválečných, ale i poválečných mostech to bylo takto vymyšleno k uložení výbušnin pro zajištění snadné destrukce mostu v případě války. Vzhledem k tomu, že se jedná o most někdo z konce 90. let, předpokládám, že účel byl jiný... Díry byly původně zapraveny, mnohé však jsou nyní otevřené a slouží jako skládka odpadků. U nových mostů pro kolektory nic takového patrno není. Tak nevim...
Přílohy
001.JPG
001.JPG (97.8 KiB) Zobrazeno 8991 x
002.JPG
002.JPG (100.6 KiB) Zobrazeno 8991 x
003.JPG
003.JPG (85.41 KiB) Zobrazeno 8991 x
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od zesp »

Velice dramaticky vypadající křižovatka u Lipníka nad Bečvou. Tuto prstorovou velkorysost však bohužel kazí fakt, že zde není vybudována vratná větev na Olomouc a musí se použít krajská silnice až k Velkému Újezdu. Kéž by takové postupné a plynulé napojování pruhů byl tam, kde je opravdu potřeba, např na dreiecku u Vyškova D1/D46, u Sedliště D11/D35 a mnohde jinde.

Další fotky z exitu s II/437 Trnávka v galerii:

https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Exi ... 7_Trnavka/
Přílohy
001.JPG
001.JPG (109.11 KiB) Zobrazeno 8989 x
002.JPG
002.JPG (109.56 KiB) Zobrazeno 8989 x
003.JPG
003.JPG (94.89 KiB) Zobrazeno 8989 x
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Směr Olomouc je naprosto minoritní směr (kdo pojede při standardních podmínkách z Přerova na Olomouc tudy?), narozdíl od jiných křižovatek nevidím problém v neexistenci přímého napojení na D35 v tomto směru.
Průplety vypadají ok, ne jako tebou uváděné nebo D35/D46 v Hněvotíně, která je celá na facku - mega křižovatka s pidi připojováky a odpojováky.
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od Lenny »

Ty díry v opěrách jsou na umístění náloží a vyhození mostu do vzduchu. Asi tak posledních 15 let už se nic takového nepožaduje.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od Aram96 »

Zespe, ta vratná větev pro směr D1 > D35 směr Olomouc se stavět bude, bude to 0136 + D55 mezi Přerovem a Olomoucí ;)
Jinak souhlas, na tomhle úseku vidím konečně pořádné připojováky, skoro žasnu, že se tam udělalo dokonce dvoupruhové připojování, naprosto opodstatněně. Více takovýhle křížení. Škoda je, že i u novostaveb je stále cítit rozdíl mezi "starými" dálnicemi a bývalými Rky. :(
D1xD46 to je ultrapřípad. Žel ani na úsecích po modernizaci se to nějak závratně nelepší, resp. ne všude ..
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od bumbik »

může mi někdo zasvěcený vysvělit, v čem je konkrétně problém u křížení D1xD46? nikdy jsem tam žádný problém neměl, nevidím tam problém, takže co mi uniká?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od jeni013 »

Právě v délce připojovacích/odbočovacích pruhů. Osobně mám raději způsob, kdy se nezmenšuje počet pruhů, ať už "rakouský" , nebo i ten "český", kdy se pruhy připojují postupně (platí pro připojení/odpojení vícepruhů). To by se u Vyškova mohlo zmodernizovat i v případě, že bude D46 degradována na S.
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od bumbik »

nikdy jsem u Vyškova s délkou připojováků či odbočováků problém neměl, nepřijde mi to nijak krátké, fakt tam problém nevidím, já vidím problém u Vyškova v povrchu na "letišti" D46 a na povrchu mezi Vyškovem a Mořicemi (130 - 142) ale to už jsem tu psal x krát, a největší problém vidím v nedokončené D1 u Přerova, to je skutečně problém ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od _jan91 »

zesp píše:A teď mi řekněte, k čemu jsou ty díry v opěrách mostru D1 (původně D35) přes potok Trnávka u Bohuslavic. Je to v původním mostě hlavní trasy D35, který nebyl v souvislosti s převedením pod D1 nijak rekonstruován, jen byl na něm obnoven AB povrch. Z každé strany k němu byl přistaven další most, po kterých jsou vedeny kolektory (pro odpojení/připojení D35). V předválečných, ale i poválečných mostech to bylo takto vymyšleno k uložení výbušnin pro zajištění snadné destrukce mostu v případě války. Vzhledem k tomu, že se jedná o most někdo z konce 90. let, předpokládám, že účel byl jiný... Díry byly původně zapraveny, mnohé však jsou nyní otevřené a slouží jako skládka odpadků. U nových mostů pro kolektory nic takového patrno není. Tak nevim...
Většinou se takto dělají prostupy pro odvodnění rubu opěr a přechodových oblastí, někdy bývají vyústěné skrz opěru a někdy skrz číslo. Ale tady z fotek těžko soudit...
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od jeni013 »

bumbik píše:nikdy jsem u Vyškova s délkou připojováků či odbočováků problém neměl, nepřijde mi to nijak krátké, fakt tam problém nevidím, já vidím problém u Vyškova v povrchu na "letišti" D46 a na povrchu mezi Vyškovem a Mořicemi (130 - 142) ale to už jsem tu psal x krát, a největší problém vidím v nedokončené D1 u Přerova, to je skutečně problém ...
Zde a zde jsou hrdla, proto se pravidelně zahušťuje doprava v tomto a hlavně tomto místě, kde se snižuje kapacita dálnice (zůstává průjezdný pouze jeden pruh směrem na Kroměříž). Já také nemám problém tu křižovatku projet, ale nepovažuji to za odpovídající dálničnímu křížení, ale souhlasím, že to není ten největší problém na naší D síti.
xipecko
Příspěvky: 257
Registrován: 17.3.2017 21:02:37

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od xipecko »

Aram má asi na mysli směr D1->D46 od Brna. Odbočení z D1 je jednopruhové, těsně za koncem odbočovacího pruhu se zvyšuje počet jízdních pruhů na dva.. viz....
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od Aram96 »

MÚK D1xD46 je za mě dobrá jen tvarem, a ten bych zase vyzdvihl, přesně takhle by mělo vypadat křížení 2 dálnic, kde je jeden směr výrazně prioritnější než ten druhý. Pruhy bych viděl následovně: odbočovací na D1 z Brna na Olomouc rozhodně delší, ale jsem schopen přežít, že je jeden, i když tady je to škoda, protože pak se to hned rozšiřuje, není důvod nemít 2-pruhové odbočování, ale to by byla třešnička. Mnohem důležitější je mít ale 2-pruhové připojení v opačném směru a hlavně aspoň delší, pokud někomu délka toho připojováku přijde v pohodě, tak by se měl zajet podívat do okolních zemí .. na dálničním křížení, pokud není nějak v intravilánu a není místo, má být tak, že jediné, co byste měli muset udělat, je řekněme zpomalit ze 130 na 100 km/h, kamiony by to měly moct projet víceméně bez zpomalení, tvarově to tady je možné, ale délka připojováku žalostně krátká. V MÚK Hulín je to rozhodně na :ok: , tam mi chybí akorát 2-pruhové připojení D55 na D1 směr Přerov, ale ten směr Brno je tam důležitější, takže ok :ok:
Další MÚK, kde moc nechápu pruhy je D1xD48. Tam končí/začíná 6-pruh, ale vše se nase*e prvně do 1 pruhu a pak připojuje odpojuje, asi nemáme na 1700 m2 betonu navíc .. notabene v té MÚK se navíc prioritní směr D1>D48 jednopruhově připojuje k 2 pruhům mnohem méně důležitého směru :crazy:
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od zesp »

Aram96: Tu X D1/D48 taky nechápu. Přesně jak je popsáno, prioritní směr o jednom pruhu se připojovákem napojuje do minoritního směru o dvou pruzích. Jako přes kopírák je pak křiž D1 a I/35 u Lipníka. Obě dvě sice klasické, jednoduché trumpety, zde ale tak trošku nevhodné. Jinak na I/35 u Jezernice udělali zůžení do jednoho pruhu kvůli připojovákům a odbočovákům na Jezernici a do protilehlé osady. V tomto případě asi rozumné řešení...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od Aram96 »

U nás se 95% křížení staví papírově pořád stejně jako v 90. letech a vůbec se u toho nepřemýšlí, že třeba v dané situaci je něco jinak než jinde. Děkuji ŘSD za světlé výjimky, což je právě 0137, či MÚK Hulín. Co je horší, tak se pořád nekomfortní křižovatky chystají dál, dokonce i nové, které jsou na začátku přípravy, např. při plánovaném zkapacitnění D1 na 6-pruh u Brna, tam to vypadá na 2/5 projektované na h... , 2/5 docela dobře, resp. rozhodně lepší než současný stav a to o dost, a 1/5 dle mě bez chyb na :ok: Což je docela smutné :lol:
Odpovědět

Zpět na „D1“