D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
I kdyby melo, to ho neumeji dat na web? Nedavne rozhodnuti v Olomouci melo taky pres 200 stran...Holt kdyz se nechce, tak je to hordi, nez kdyz to nejde...
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
¨HP píše:Jak může mít odvolací rozhodnutí 230 stran??
u nás je možné všechno
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Twitterový pčet @MatlRadek napsal:
Stavební úřad Jhm kraje potvrdil po 15 měsících územní rozhodnutí na stavbu “D52 5206.01 Mikulov,obchvat” Rozhodnutí o odvolání čítá 229 stran a úřad se musel vypořádat s 18ti odvoláními. Máme již připravenu DSP, kterou nyní projednáme s úřady a v 06/2020 chceme požádat o SP.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Po nějaké době ještě čučím na vizualizaci a říkám si .. nemůže být problém ten dlouhý a hlavně rovný souběh dálnice a nové obslužné komunikace ? Když by byla jedna výše než druhá, problém bych neviděl, ale jsou velkou část téměř stejně vysoko .. co dálková světla z "vedlejší", nebudou oslňovat dálnici ? Když by projekt alespoň počítal se stromy mezi těmi komunikacemi .. nebo jak vypadá dálnice v zářezu se mohli také jít inspirovat pár km za hranice .. A to nemluvím o větru, kolikrát jsem jel po současné D52 a jak je ta jižní Morava jeden obrovský lán, tak ten vítr či prach z polí, to byl děs. Když by ta dálnice byla byť třeba jen 2 metry v zářezu, bylo by to vyřešeno ..
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Nový leták pro přechod VN Nové Mlýny (12/2019):
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/85/ ... -mlyny.pdf
"Byly posuzovány dvě varianty: A (přísyp hráze) a B (estakáda přes vodní nádrž).
Po vyhodnocení byla zvolena varianta přechodu přes vodní nádrže pomocí estakády."
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/85/ ... -mlyny.pdf
"Byly posuzovány dvě varianty: A (přísyp hráze) a B (estakáda přes vodní nádrž).
Po vyhodnocení byla zvolena varianta přechodu přes vodní nádrže pomocí estakády."
-
- Příspěvky: 432
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Teď v tom mám hokej - MŽP říká, že jediným možným průchodem je přisypání hráze u horní nádrže, pro ostřejší oblouk se konstatuje menší objem přisypání a nakonec bude estakáda?!
Jinak ten ostřejší oblouk je broskvovina. Kvůli pár ušetřeným kubíkům pak tam bude na věky věků snížená Vmax 100?! Termíny taky šílené, zejména když od záměru projektu k územnímu rozhodnutí má uplynout 17 let. To je fakt na palici. Ale kdyby aspoň se pohnuly méně problematické úseky od Pohořelic do Ivaně, každý km má cenu zlata.
Jinak ten ostřejší oblouk je broskvovina. Kvůli pár ušetřeným kubíkům pak tam bude na věky věků snížená Vmax 100?! Termíny taky šílené, zejména když od záměru projektu k územnímu rozhodnutí má uplynout 17 let. To je fakt na palici. Ale kdyby aspoň se pohnuly méně problematické úseky od Pohořelic do Ivaně, každý km má cenu zlata.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Návrhová a povolená rychlost jsou 2 různé věci.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Já jsem třeba nikdy nepochopil, proč se D52 neplánovala vést do toho nejužšího místa horní nádrže a tam to přemostit, místo to vést po stávající trase. Ale předpokládám, že to mělo nějaký důvod.
Osobně vidím přechod pomocí estakády jako “průchodnější” přes ekoteroristy. Že zde bude mnoho let 2-pruhové hrdlo je bohužel jasné, naštěstí na D52 zatím nejsou intenzity tak pekelné po většinu roku, o prázdninách to bude samozřejmě horší. Když bude hrdlo jen přes nádrž, tak to vždycky bude max zdržení pár minut a na zbytku trasy se bude dat normálně předjíždět, takže nic tragického, žádná obec, stoupání atd.
Jsem poněkud méně technicky znalý, je ještě nějaká jiná možnost než tu estakádu stavět tak, že to budou držet lana a budou na každém břehu sloupy, nebo je reálné třeba uprostřed postavit “prostřední” pilíř ?
Osobně vidím přechod pomocí estakády jako “průchodnější” přes ekoteroristy. Že zde bude mnoho let 2-pruhové hrdlo je bohužel jasné, naštěstí na D52 zatím nejsou intenzity tak pekelné po většinu roku, o prázdninách to bude samozřejmě horší. Když bude hrdlo jen přes nádrž, tak to vždycky bude max zdržení pár minut a na zbytku trasy se bude dat normálně předjíždět, takže nic tragického, žádná obec, stoupání atd.
Jsem poněkud méně technicky znalý, je ještě nějaká jiná možnost než tu estakádu stavět tak, že to budou držet lana a budou na každém břehu sloupy, nebo je reálné třeba uprostřed postavit “prostřední” pilíř ?
-
- Příspěvky: 432
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Dovolím si dost zásadně nesouhlasit. Poslední listopadovou ne jsem se pozdě večer vracel z AT a od Mikulova až do Pohořelic jela v protisměru souvislá kolona. Nevím, Arame, jaké prázdniny máš na myslíi, ale tuto trasu po celou zimu, tedy od ledna minimálně do konce března používá celá severní Morava a Polsko pro cestu do Alp. Největší zátěž je samozřejmě v so, kdy se točí turnusy, ale po zbytek týdne zase jezdí kamióny. Z vlastních empirických zkušeností je to zatížení dost brutální a jediným štěstím je, že na cestě z Pohořelic na čáru je "akorát" jeden "přívoz" přes NM a tři idiotské kruháče v Mikulově.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Ok, já mám zkušenost takovou, že jakýkoli průjezd v týdnu za poslední rok byl ok, tedy kromě mostu samozřejmě a těch kruháčů, ale jak jsem psal, když bude dálnice přivedena k nádržím a tam špunt, bude to pořád o dost lepší než dnes, dnes je nejhorší jednoznačně průjezd Mikulovem. Je ale na druhou stranu možné, že až ten se postaví, dojde zase k nárůstu dopravy ...
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Doplním, že nejde pouze o cesty do Alp - jezdí tudy taky spousta Poláků z Rakouska. Včera odpoledne spousta aut.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
To se pěkně rozjelo.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Nejsem si jistý, jestli už vše v poslední aktualizaci letáku bylo...
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/85/ ... -mlyny.pdf
Cena 5,5 mld Kč, tudíž cca miliarda za kilometr, ale za mě určitě lepší tohle, pokud to bude ekologicky šetrnější řešení. Jen mi nejde do hlavy, jak chtějí budovat 2,5 km estakádu o 49 polích ve vodě ? To lze normálně založit ve vodě tolik pilířů ? Resp. proč to nelze stavět jako zavěšený most, který "budou držet lana" ?
Jinak tohle předpokládám, že v letáku zůstalo nechtěně:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/85/ ... -mlyny.pdf
Cena 5,5 mld Kč, tudíž cca miliarda za kilometr, ale za mě určitě lepší tohle, pokud to bude ekologicky šetrnější řešení. Jen mi nejde do hlavy, jak chtějí budovat 2,5 km estakádu o 49 polích ve vodě ? To lze normálně založit ve vodě tolik pilířů ? Resp. proč to nelze stavět jako zavěšený most, který "budou držet lana" ?
Jinak tohle předpokládám, že v letáku zůstalo nechtěně:
Co se mi ale opravdu líbí, že most bude umožňovat vedení dopravy ve 2+2 na jedné polovině, za to jednoznačněStavba využívá stávající silnici I/52 jako levou polovinu dálnice.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
A ještě článek k opravě mostu na stávající I/52. No .. letos to bude sranda .. 70 km na D1 a ještě objížďky na I/52, celá I/38 se má na co těšit
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3 ... e-zavre-do
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3 ... e-zavre-do
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Myslím, že je tam ta voda celkem mělká, a že estakáda je méně nápadná, levnější a snadnější na údržbu než "zavěšený most".Aram96 píše:Jen mi nejde do hlavy, jak chtějí budovat 2,5 km estakádu o 49 polích ve vodě ? To lze normálně založit ve vodě tolik pilířů ? Resp. proč to nelze stavět jako zavěšený most, který "budou držet lana" ?
Spíš mě překvapuje, že I/52 už nemá vést souběžně s dálnicí po západní straně, tak jak to bylo ve starším letáku (pokud si dobře vzpomínám), ale že nakonec zvolili řešení, které víc zasahuje do vodní plochy.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Dík za vysvětlení.
No ta změna je podle mě proto, že doteď bylo v plánu přisypat hráz ke stávající I/52, ale když bude nový most pro celou dálnici, tak je to o něco dál, ale v tom bych neviděl problém. Hlavně si myslím, že se tímto vyřeší i "problém" s poloměry a bude všude normálně 130/140 km/h.
No ta změna je podle mě proto, že doteď bylo v plánu přisypat hráz ke stávající I/52, ale když bude nový most pro celou dálnici, tak je to o něco dál, ale v tom bych neviděl problém. Hlavně si myslím, že se tímto vyřeší i "problém" s poloměry a bude všude normálně 130/140 km/h.
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Do střední nádrže se nemůže zasahovat. Možná by stálo za to prověřit variantu zachování I/52 a přisypání nového dálničního tělesa do horní nádrže.
Plusy estakády:
- nezasahuje do střední nádrže (Ptačí oblast)
- zachování souběžné silnice
- směrové oblouky nevyžadují rozšíření
- gravitační odvedení vod
- zachování přístupu k přelivnému objektu a hrázi
- minimální vliv na retenci nádrže
Zápory estakády
- fragmentace vodní plochy
- výraznější vliv na krajinný ráz
- náročnější údržba
- vyšší finanční náklady
Plusy přisypání hráze:
- soulad se stanoviskem EIA
- celistvost vodní plochy
Minusy přisypání hráze:
- chybějící doprovodná silnice
- malé směrové oblouky vyžadují velké rozšíření z důvodů rozhledu
- nulový podélný sklon na hrázi => problém s odvedením vody z povrchu a nutné navýšení úrovně nivelety, což vyvolá výstavbu úhlové zdi na východní straně
- nebezpečné přístupové podmínky pro údržbu a obsluhu přelivného objektu a hráze
- snížení retence nádrže přísypem do vodní plochy
Ještě není rozhodnuto, která varianta bude výsledná.
Plusy estakády:
- nezasahuje do střední nádrže (Ptačí oblast)
- zachování souběžné silnice
- směrové oblouky nevyžadují rozšíření
- gravitační odvedení vod
- zachování přístupu k přelivnému objektu a hrázi
- minimální vliv na retenci nádrže
Zápory estakády
- fragmentace vodní plochy
- výraznější vliv na krajinný ráz
- náročnější údržba
- vyšší finanční náklady
Plusy přisypání hráze:
- soulad se stanoviskem EIA
- celistvost vodní plochy
Minusy přisypání hráze:
- chybějící doprovodná silnice
- malé směrové oblouky vyžadují velké rozšíření z důvodů rozhledu
- nulový podélný sklon na hrázi => problém s odvedením vody z povrchu a nutné navýšení úrovně nivelety, což vyvolá výstavbu úhlové zdi na východní straně
- nebezpečné přístupové podmínky pro údržbu a obsluhu přelivného objektu a hráze
- snížení retence nádrže přísypem do vodní plochy
Ještě není rozhodnuto, která varianta bude výsledná.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
O vedení estakády dává jasnější představu obrázek v nově zveřejněném letáku k opravě mostu na stávající I/52.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/474 ... 52-059.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/474 ... 52-059.pdf
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Lenny díky moc za podrobné porovnání z pohledu odborného.
O variantě není rozhodnuto máš na mysli na CK MD nebo jak ? Když v letáku píšou, že je rozhodnuto o estakádě a termíny tam už uvažují s novou EIOU DUR apod. ?
O variantě není rozhodnuto máš na mysli na CK MD nebo jak ? Když v letáku píšou, že je rozhodnuto o estakádě a termíny tam už uvažují s novou EIOU DUR apod. ?
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Tak kolem stavby tehle estakady by me bavilo jezdit...
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Dlouhé zimní večery mi dávají čas si se zájmem pročítat celou cca 10ti letou historii přípravy a realizace dálnic na tomto fóru (od zavedení nového systému) - pouze zjednodušeně pár zajímavých poznatků k dostavbě D52:
1) Ještě před 10 lety v době krize tu převládaly názory o potřebnosti čtyřpruhu v celém chybějícím úseku - řekli bychom to takto i dnes?
2) Během období hledání úspor byly definovány opatření na D52 snižující cenu o cca 10% z uvažovaných 10 mld. o cca 1 mld. - z toho 50 % mělo být převedením financování na nižší samosprávné celky (=neprosaditelné a defacto žádná úspora), 30 % mělo být zrušení odpočívek (v dnešní době paradox) a 10 % (100 mil.) změna kategorie z 26,5 na 25,5 (má to tedy cenu ponižovat parametry?).
3) Za těch 10 let historie tohoto vlákna se příprava stavby posunula pouze minimálně.
4) První letáky z roku 2016 předpokládaly zahájení stavby většiny úseků mimo přechod VN v roce 2020.
5) Poslední komentáře uvádějí, že ani v roce 2019 není známé definitivní technické řešení přechodu VN.
6) Uvažuje se zde alespoň o kat. 26,0 podle nové ČSN, když se ukázalo, že 3-metrové SDP nejsou vyhovující?
1) Ještě před 10 lety v době krize tu převládaly názory o potřebnosti čtyřpruhu v celém chybějícím úseku - řekli bychom to takto i dnes?
2) Během období hledání úspor byly definovány opatření na D52 snižující cenu o cca 10% z uvažovaných 10 mld. o cca 1 mld. - z toho 50 % mělo být převedením financování na nižší samosprávné celky (=neprosaditelné a defacto žádná úspora), 30 % mělo být zrušení odpočívek (v dnešní době paradox) a 10 % (100 mil.) změna kategorie z 26,5 na 25,5 (má to tedy cenu ponižovat parametry?).
3) Za těch 10 let historie tohoto vlákna se příprava stavby posunula pouze minimálně.
4) První letáky z roku 2016 předpokládaly zahájení stavby většiny úseků mimo přechod VN v roce 2020.
5) Poslední komentáře uvádějí, že ani v roce 2019 není známé definitivní technické řešení přechodu VN.
6) Uvažuje se zde alespoň o kat. 26,0 podle nové ČSN, když se ukázalo, že 3-metrové SDP nejsou vyhovující?
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Uvidime, co se bude psat v roce 2029 o priprave teto stavby...
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Obávám se, že pouze tolik, že stavba je na seznamu priorit, které chce stát začít v horizontu 10 let stavět...
-
- Příspěvky: 432
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Teda nechápu, kde chtějí na D52 špórovat. Maximálně na MÚK a přechodu NM, bo od Pohořelic do Ivaně je to lautr rovina a je trestuhodné, že se tento úsek, který je de facto nachystaný na dostavbu druhého pásu (mosty přes I/52 jsou již v plné šířce) nepostavil. Pocitově mi vychází lépe přisypání hráze i s vypočítanými negativy právě kvůli stanovisku EIA, které považuju za zásadní. Kvůli dopadu na životní prostředí se nakonec postaví Žabovřeská v nejdražší variantě, která ale nejlépe zapadne do údolí. Je třeba si uvědomit, že každá taková stavba je na hodně dlouho.