Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Myslím, že by nebylo možná úplně od věci celou peáž I/38 s D10 řešit podobně jako I/20 s D5. Přecejen je hromada aut, která to jen projíždí, tak není zbytečné cpát to na dálnici a pak hned zase pryč. Kór potom, co vznikne ten potroublý velký kruháč jako nová MÚK Kosmonosy.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
A tak na jaký stav chystá kraj nový nadjezd do Jemníků?mapman píše:Možná i víc... vždyť ani nemají jasno v tom, jestli tam bude 3+3 nebo 2x 2+2 nebo 2+2 a souběžná silnice I. třídy...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Nevím co připravují, ale ŘSD požádalo o to, aby - pokud to bude možné - nový most měl alespoň 4 průchozí pole, dvě střední pro šestipruhovou dálnici a dvě krajní pro kolektory/souběžné komunikace, mj. i z důvodu benzinek v sousedství.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Možná naivní otázka , ale ŘSD zde nemá možnost si to nějak "vynutit"?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
"ŘSD požádalo" ?? Tak snad se musí při takovémhle záměru kraj ŘSD zeptat a oni na to odpovědět ne ? Nebo je teoretická možnost, že kraj požadavek ŘSD "nevyslyší" a bude se stavět most, který nebude 6-pruhu vyhovovat ? Pevně věřím, že stát se to nemůže, ale možná jsem naivní, určitě se najdou lidé, kteří by si přímo přáli postavit teď nevyhovující most, aby se pak musel bourat a stavět znovu ..
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
A co opacny smer mezi km 44 a 46 smer Praha?mapman píše:Mezi km 44 a 46 směr Turnov to šlo tak jednoduše proto, že tam není jediný most a pozemky byly ŘSD. A průpletový pruh se formálně nepovažuje za zvýšení počtu průběžných jízdních pruhů a tudíž to nejde přes EIA. Mezi 39 a 44 už to nejde, v cestě stojí mosty nadjezdy benzinky cizí pozemky atd atd...
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
To už jsem se tu bez výsledku ptal dříve, ale myslím, že to možná souvisí s novou podobou MÚK Kosmonosy. Ve směru na Prahu se totiž nové připojení výrazně posune a proto by velká část rozšíření v současném stavu byla "jen na chvilku" a pak by přišla vniveč a proto to má smysl dodělat až potom. Tedy spíše spolu s novou křižovatkou.
Naopak ve směru na Turnov se to prakticky celé zachová i při nové podobě sjezdu. Tedy očekávám, že potom tam přibude ještě portálové značení.
Naopak ve směru na Turnov se to prakticky celé zachová i při nové podobě sjezdu. Tedy očekávám, že potom tam přibude ještě portálové značení.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
D10 Zvýšení bezpečnosti provozu v úseku EXIT 44B - EXIT46 vpravo
Průjezd po zprovoznění
Průjezd po zprovoznění
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Ještě jsem si všiml, že ve směru na Prahu je před mostem přes trať jakási opěrná zeď, která taky může být překážkou tak snadného rozšíření jako v opačném směru.Majkii píše:To už jsem se tu bez výsledku ptal dříve, ale myslím, že to možná souvisí s novou podobou MÚK Kosmonosy. Ve směru na Prahu se totiž nové připojení výrazně posune a proto by velká část rozšíření v současném stavu byla "jen na chvilku" a pak by přišla vniveč a proto to má smysl dodělat až potom. Tedy spíše spolu s novou křižovatkou.
Naopak ve směru na Turnov se to prakticky celé zachová i při nové podobě sjezdu. Tedy očekávám, že potom tam přibude ještě portálové značení.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Na MÚK Bezděčín (exit 39) nám pomalu finišují s povrchy nové úpravy odbočovací větve od Boleslavi směr Nymburk a Mělník. Obrazově z dálnice zde:
https://youtu.be/1SNE6wf7vJI?t=141
https://youtu.be/1SNE6wf7vJI?t=141
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
V soutěži na DÚR železniční Bezděčínské spojky je i její záměr projektu, kde se výkresech objevují i související silniční stavby, konkrétně z technické studie modernizace D10 a z Propojení MÚK Bezděčín a MÚK Kosmonosy chybějícím úsekem silnice II/610 (a jen ve výkresu se pak objevuje pojmenování Úprava MÚK Bezděčín v rámci zkapacitnění dálnice D10). Hodně hrubý náhled je v článku na zdopravy.cz.
Některé věci mi teda připadají dost divoké, až bych řekl nereálné a neprůchodné. Třeba estakáda na té nové II/610 v prostoru stávajího obchodního centra překračující najednou i Klenici, stávající I/16 a nové nádraží. Ale uvidíme...
Některé věci mi teda připadají dost divoké, až bych řekl nereálné a neprůchodné. Třeba estakáda na té nové II/610 v prostoru stávajího obchodního centra překračující najednou i Klenici, stávající I/16 a nové nádraží. Ale uvidíme...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Silniční městský okruh má kdekdo. Tady se rýsuje železniční městský okruh. Obchodní centrum se jeví jako překážka, ale nejsou to jen plechy?
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Přes toto místo u Bezděčína poslední dobou jezdím poměrně často a divím se, že tam není max. 80 nebo 90 km/h. Pokaždé je v odbočovacím pruhu na Boleslav/Nymburk souvislá stěna s kamionů a za nimi popojíždí auta co chtějí najet ve směru na Prahu a do toho auta skoro stojící na dálnici co se chtějí zařadit za ty kamiony a sjet na do Boleslavi. V opačném směru zase super úzké a krátké tři připojováky za sebou a ze všech pořád krokem najíždějící kamiony. Plus někteří neurvalí řidiči, co když jedete v levém opatrně protože míjíte auta co jedou krokem, tak dostanete vyblikáno a jdou metr za vámi. Opravdu extrémně nepříjemná křižovatka. Chápu, že tam před 40 lety byl miniaturní provoz, ale dnes mi toto s povolenou 110km/h rychlostí přijde jako nesmysl.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Povolena se nemusi vzdy rovnat primerene.
Pred kazdou serpentinou take nemate 40 a naopak v noci je u Bezdecina 110 bez problemu.
Pred kazdou serpentinou take nemate 40 a naopak v noci je u Bezdecina 110 bez problemu.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
naprostý souhlas, zde má ta značka opravdu svůj důvod, vždy tam zvolním na 100, ale asi tak 80% aut jede těch svých 140 i víc, než pak prudce dobrzdí/blokují kdo se chce připojit z těch 50m připojováku. toto je jedno z mála míst, kde bych rád viděl úsekovku, než se to místo předělá do bezpečného stavu. (resp. zde asi spíše měření okamžité rychlosti, protože i hodně rozjeté auto je tam pak zpravidla hustotou provozu zbržděno na 90?)Jirka95 píše:Přes toto místo u Bezděčína poslední dobou jezdím poměrně často a divím se, že tam není max. 80 nebo 90 km/h. Pokaždé je v odbočovacím pruhu na Boleslav/Nymburk souvislá stěna s kamionů a za nimi popojíždí auta co chtějí najet ve směru na Prahu a do toho auta skoro stojící na dálnici co se chtějí zařadit za ty kamiony a sjet na do Boleslavi. V opačném směru zase super úzké a krátké tři připojováky za sebou a ze všech pořád krokem najíždějící kamiony. Plus někteří neurvalí řidiči, co když jedete v levém opatrně protože míjíte auta co jedou krokem, tak dostanete vyblikáno a jdou metr za vámi. Opravdu extrémně nepříjemná křižovatka. Chápu, že tam před 40 lety byl miniaturní provoz, ale dnes mi toto s povolenou 110km/h rychlostí přijde jako nesmysl.
Naposledy upravil(a) vaclav dne 29.10.2020 9:11:24, celkem upraveno 1 x.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Pokud je pro 80% ucastniku soucasny stav primereny (viz zminene rychlosti), potom asi neni potreba nejake drasticke regulace.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
právě že není přiměřený, jelikož je to tam navíc v takový šikaně a prudce se tam dobržďuje, vytváří to opravdu nebezpečné situace. vemte nařízené snížení rychlosti na 100 ale i 80 na rušných muk v německu kde je 3km rovina a zrovna nikde nikdo - tak ano, to je proti situaci zde řešené možno považovat za buzeraci. ale zde u mb ne, věřte mi. je to tam na radar, dost aut tam vletí i přes 160kmh.
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Oba směry jsou naprd a ve špičce je to opravdu často nebezpečné. Toto mají ale řešit proměnlivé značky, které tu max. rychlost podle hustoty upraví. Jinak ve směru Praha -> Liberec se jezdí rychle spíš kvůli tomu, že je to pod kopcem a navíc ta 110 tam platí jen pár metrů. Skrze křižovatku kolem připojováků je 130 viz
https://en.mapy.cz/s/hovededose
https://en.mapy.cz/s/hovededose
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
To jsem chtěl taky poznamenat, tady je podle všeho blbě značení, ale víc jak 110 tam nejezdím, už se mi tam stalo, že mi z krátkého připojováku najela škodovka tak sedmdesátkou před čumák a nebylo kam uhnout
dá se na to značení vlastně někde upozornit?
dá se na to značení vlastně někde upozornit?
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
podobná zkušenost
kdo to tam zná, jede těch 110max
a poslední dobou mi připadá, že to tam znají všichni
ale jestli je třeba vytvořit nějakou společenskou objednávku...
kdo to tam zná, jede těch 110max
a poslední dobou mi připadá, že to tam znají všichni
ale jestli je třeba vytvořit nějakou společenskou objednávku...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Bohužel mám opačnou zkušenost, každou chvíli tam potkan borce, kterýmu je 130 málo, většinou nova fabie či oktáva spechajici na směnu
Jak nemám úsekové měření v lásce, tak tady by významně pomohlo, ale hlavně by to chtělo dat značky do pořádku
Tady musí člověk velmi často doleva, i když by se to nemělo, ale jak vidím na nájezdech šňůru aut, tak to dělám kvůli bezpečnosti všech, pravdou je, ze tady si me zatím nikdo nedovolil problikavat
Pro kritiky co to tam neznají, ty dva nájezdy za sebou jsou tak krátké a tak blízko, ze se stává, ze auta najizdeji na dálnici ctyricitkou
Další takové místo je u letadla, ale tam nenajizdi tolik lidi
Jak nemám úsekové měření v lásce, tak tady by významně pomohlo, ale hlavně by to chtělo dat značky do pořádku
Tady musí člověk velmi často doleva, i když by se to nemělo, ale jak vidím na nájezdech šňůru aut, tak to dělám kvůli bezpečnosti všech, pravdou je, ze tady si me zatím nikdo nedovolil problikavat
Pro kritiky co to tam neznají, ty dva nájezdy za sebou jsou tak krátké a tak blízko, ze se stává, ze auta najizdeji na dálnici ctyricitkou
Další takové místo je u letadla, ale tam nenajizdi tolik lidi
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Ten kruháč v diskusi D35 Slavonín - Křelov jsem na ŘSD poslal a bez odezvy, ale skusím to i tady. Argument, že se přece taková situace má očekávat je tady na "dálnici" (s návrhovou rychlostí 80-100 před 40ti lety) mimo místu stejně jako naprosto nelgoické odbočení a přednost v jízdě v původní MÚK Rádelský Mlýn. Řidič má být na neočekávané místo upozorněn minimálně značkou, ideálně sníženou rychlostí.
Tahle fotka z tohoto místa je za všechny slova
https://en.mapy.cz/s/hedenakeve
Na téhle se zase jedna oktávka rozjíždí z místa a fabie se tam za ním "po česku" zařadila a ještě ho zkusí předjet.
https://en.mapy.cz/s/pugavonotu
Tahle fotka z tohoto místa je za všechny slova
https://en.mapy.cz/s/hedenakeve
Na téhle se zase jedna oktávka rozjíždí z místa a fabie se tam za ním "po česku" zařadila a ještě ho zkusí předjet.
https://en.mapy.cz/s/pugavonotu
Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi
Problém by se dal vyřešit například takto:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/ ... spojka.jpg
2 kruháče, silnice podél plánované železnice by se hned dělat nemusela. ŘSD připravuje "D10 přímá větev MÚK Bezděčín", což sice pomůže. Nicméně mohli udělat rovnou i s kruháči a problém s nájezdy by se vyřešil. Řešení nájezdů ŘSD asi ani nepřipravuje - neviděl jsem leták.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/ ... spojka.jpg
2 kruháče, silnice podél plánované železnice by se hned dělat nemusela. ŘSD připravuje "D10 přímá větev MÚK Bezděčín", což sice pomůže. Nicméně mohli udělat rovnou i s kruháči a problém s nájezdy by se vyřešil. Řešení nájezdů ŘSD asi ani nepřipravuje - neviděl jsem leták.