I/19 a I/34 Pelhřimov, obchvat

České Budějovice (D3) – Třeboň (I/24) – Jindřichův Hradec (I/23) – Pelhřimov (I/19) – Humpolec (D1) Havlíčkův Brod (I/38, I/19) – Ždírec nad Doubravou (I/34) – Svitavy (I/43, I/35)
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Sudr »

Proč myslíš, že "po dostavbě obchvatů Chýnova a vesnice Kámen (2020) dopravní intezity v Pelhřimově zákonitě porostou"? To očekávám spíš naopak, pokud tedy nemyslíš Starý Pelhřimov....

Jinak moc bych se netěšil na ten třípruh v letech 2025 - 2028. To bude spíš první termín UP na příslušném letáku ŘSD, který se pak bude mnohokrát aktualizovat :-/
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Michal R »

Sudr píše:Proč myslíš, že "po dostavbě obchvatů Chýnova a vesnice Kámen (2020) dopravní intezity v Pelhřimově zákonitě porostou"? To očekávám spíš naopak, pokud tedy nemyslíš Starý Pelhřimov....

Jinak moc bych se netěšil na ten třípruh v letech 2025 - 2028. To bude spíš první termín UP na příslušném letáku ŘSD, který se pak bude mnohokrát aktualizovat :-/
Oups. Jasný, moje chyba. Myslel jsem samozřejmě Starý Pelhřimov - a to ve vazbě na větší atraktivitu I/19 než I/34.

ad ten třípruh - čert ví, co bude za deset let. Jsem sice opatrný optimista, ale obávám se, že budeš mít pravdu...
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od vondr »

Termín zahájení stavby západního obchvatu Pelhřimova zatím není stoprocentní
Zdroj: https://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_re ... 80708.html
Ricos
Příspěvky: 143
Registrován: 5.11.2017 12:51:52

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Ricos »

Možná se na MŽP doneslo, že pelhřimáci jsou tak líní že obchvat nepomůže a místní IAD stejně hned zaplní co obchvat odebere:)
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od vodouch2000 »

Nový leták (08/2018):
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/253 ... bchvat.pdf

Změny od minula (05/2018):
Na poslední stránce přibyly termíny UR a SP, zároveň ale byly o rok posunuty termíny VZ, ZS a UP,
tentokrát však bez měsíců.
LibBr
Příspěvky: 37
Registrován: 19.10.2018 0:14:25

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od LibBr »

A ted by logicky navazovalo zacit pripravovat SV obchvat Pelhrimova v ramci silnice II/602, popr. II/112, zausteny do severniho obchvatu I/19, aby se:
a) odstranilo urovnove krizeni dosavadni I/34 s I/19 na severnim prijezdu do Pelhrimova - nekdy se tam ceka i 5 minut na odboceni doleva, napr. relace jih Jihlavy - Tabor,
pokud se nejede po D1 ...
b) odstranila nutnost na II/602 zajizdet do centra Pelhrimova (a navic do "doliku" s moznosti inverze), kdyz ho vlastne chcete objet.
Je to v zasade jen par set metru, ale potencial velky... Predpokladam, ze bude muset resit castecne/uplne Kraj Vysocina.
Ricos
Příspěvky: 143
Registrován: 5.11.2017 12:51:52

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Ricos »

Dotaz na jihlavské ŘSD:" Jaké je prosím ratio toho, že na plánovaném záp.obchvatu Pe je průběžným směrem právě I34 a ne I19, kde vozidla musí na kruh.objezd. Na I19 je i bude vyšší intenzita provozu, takže zpomalení „kruháčem“ by se nabízelo spíše pro I34… (zpomalení u St.Pelhřimova kvůli hluku? I34 jako mezinárodní tah? "úlitba“místní dopravě? Věřím, že ratio existuje at uz je jakekoliv.. ale ani na dopravnich fórech ho nikdo neobjevil)

Odpověď pí. ing. ředitelky Tesařové: Ke křížení I/19 a I/34 bylo cca před 10-ti lety na stole 7 variant a rozhodně se nedá vymyslet nic všestranně přijatelnějšího.

Jeden by rád viděl těch zbývajících 6 variant a toho komu nejde myslet:)
Ricos
Příspěvky: 143
Registrován: 5.11.2017 12:51:52

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Ricos »

Jsem zvědav na další sčítání, jestli se opět ukáže posilující provoz na I/19 směrem k D3 na úkor I/34; jen škoda že D3 asi ještě nebude hotová komplet až do ČB (o obchvatu Chýnova ani nemluvě): https://zdopravy.cz/stat-posle-znovu-k- ... avy-23827/

Nezavádět mýto (Kraj Vysočina je proti, důvody neznámé..ale přijde mi to jako taktické tření mezi ČSSD a ANO) pak bude sice účinným ale jinak úplně zhovadilým opatřením jak vrátit nákladní transit od D1 ze zpoplatněné D3 zpátky na gratis cestu I/34 do centra Pelhřimova, Jindřichova Hradce i Třeboně..
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/vyber ... 1550487842
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Japao Joe »

Já bych to dal zase Ipsosu a zaplatil bych uprchlíkama. ;-)
Ricos
Příspěvky: 143
Registrován: 5.11.2017 12:51:52

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Ricos »

Z původních plánů záp.obchvatu PE ZS 2020 a UP 2022-23 došlo k posunu a letak 04/2019 hlásá ZS 2023 a UP 2026 !!!
https://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_re ... 80708.html
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/253 ... bchvat.pdf
Je to prvně co obchvat Starého PE "předjel" ten západní (alespoň jejich termíny) 04/2019 hlásá ZS 2023 a UP 2024... tak to skoro vypadá, že ŘSD opravdu používá data ze sčítání dopravy:)
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/393 ... bchvat.pdf
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od MickeyMouse »

Ale MÚK 1/19 x 1/34 x II/112 je součástí stavby západního obchvatu...
Pokud by to mělo znamenat, že MÚK stane součástí obchvatu Starého Pelhřimova a I/19 se stane přímým směrem, pak to byl i pokrok!
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Všechny ty úpravy na I/19 jsou absolutně bez selského rozumu či koncepce. I/19 by se mezi D1 a D3 měla stavět jako poloviční profil budoucího čtyřpruhu, po připojení I/34 směrem k D1 už jsou na 4-pruh intenzity dneska. Místo toho jsou na obchvatech plánovány úrovňové křižovatky, někde i velké zátočiny, nejsem si teď jist, ale myslím, že někde i dokonce kategorie 9,5. MÚK s I/34 je korunka všeho, kdy hlavní spojnice 2 dálnic pro spojení celé Moravy s jižními Čechy je v této křižovatce vedlejší směr a ještě musí na OK. :zvraci:
Význam I/34 klesá i podle intenzit s dostavbou D3, logicky. Už jsem si ale zvykl, že sčítání dopravy ŘSD často nepoužívá. Mozek někdy taky ne... podle příspěvku výše nelze vymyslet nic přijatelnějšího .. takže: postavme to blbě, sice to bude blbě, ale bude to pořád lepší než je to dnes. S takovouhle budeme za 20 let stavět obchvat Brna 10 km od Brna. Je sice také úplně na hlavu, ale lepší než nulový stav :lol:
A to pánům (paním, ať je to gender-ok :mrgreen: ) ještě asi nedochází, že po dokončení D3 na hranice a S10 intenzity na I/19 ještě vzrostou. Do hromady míst to začne být zajímavější tudy než přes Vídeň nebo přes Plzeň. Jsem zvědav, jak se pak I/19 bude rozšiřovat o pruhy navíc :roll:
Ricos
Příspěvky: 143
Registrován: 5.11.2017 12:51:52

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Ricos »

Tak nějak Aram96. @MickyMouse.. úprava směru na I/19 jako hlavní mi z těch časových změn bohužel nevyplývá. MUK postaví.. I/34 bude asi chvíli zaslepený než se dostaví záp.obchvat PE. Pokud se ten hlavní směr změní ještě tak klobouk dolů, šance mizivá, nicméně stihlo by se to asi:)
Ricos
Příspěvky: 143
Registrován: 5.11.2017 12:51:52

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Ricos »

Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Bobek »

(To byl autor pod vlivem, ne?)
Království a půl princezny za 511.
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Nystrom »

Při víkendovém průjezdu po I/34 JH - PE a opačně mám dojem, že se mezi Myslotínem a PE buduje cyklostezka. To by ale bylo v kolizi s předpokládanou západní přeložkou PE...
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Lynx »

To je jak z Járy Cimrmana. Mají speciální semafor, který má upozornit na povodeň. Jenže když je povodeň, tak nefunguje elektrika a tudíž ani ten semafor ...... To je prostě jak zápisek z blázince
Ricos
Příspěvky: 143
Registrován: 5.11.2017 12:51:52

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Ricos »

Pelhřimov - město rekordů a kuriozit:) za ty miliony už by se opravdu vyplatilo zkapacitnit kanalizaci pod viaduktem :) vše má svůj čas :D
Ricos
Příspěvky: 143
Registrován: 5.11.2017 12:51:52

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Ricos »

Vše je růžové:)

Proto jsou uvedená data v tuto chvíli pouze orientační. „Čekáme na vydání územního rozhodnutí, to bude pro další přípravy stavby klíčové,“ zdůraznila ředitelka jihlavské správy Ředitelství silnic a dálnic České republiky Marie Tesařová.

Územní rozhodnutí, na němž v současnosti pelhřimovský stavební úřad pracuje, by podle harmonogramu mělo být vydáno ještě v letošním roce. „Územní rozhodnutí bude zásadní pro práce na podrobnější dokumentaci stavby,“ poznamenala Marie Tesařová.
Zdroj: https://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_re ... 90905.html
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Lenny »

O tom mluví už od otevření úseku Božejov - Pelhřimov.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Ricos
Příspěvky: 143
Registrován: 5.11.2017 12:51:52

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Ricos »

Těším se v roce 2020 na sčítání dopravy...
- s právě otevřenou D3 jako "VELKÝM" obchvatem Pelhřimova, Jindřichova Hradce, Třeboně
- s mýtem které umenší rozdíl v ceně tras I/34 vs I/19+D3
- s brzy otevřeným obchvatem Kámene (škoda Chýnova)
což vše přiláká transit to budou asi zajímavá čísla do řady. Toto vše v dokumentaci záp.obchvatu raději trubci z ŘSD ignorují aj s podivně zvolenou prioritou pro směr I/34. Divím se, že do toho projektu ještě nikdo nehodil vidle.. časový posun a "čekání" na stavbu obchvatu starého PE bude patrně i bezpečnostní rezervou)

Od shelky před Pe do ČB směr Tábor 99km 70min (mapy.cz prosinec 2019)
Od shelky před Pe do ČB směr J.Hradec 96km 83min

Leták 05/2019 pro obchvat Starého PE hlásá ZS 2023 a UP 2025 (čili opět předjetí:)
Leták 11/2019 pro záp.obchvat PE hlásá ZS 2024 a UP 2026
Přílohy
scitani dopravy Pelhřimov, historie
scitani dopravy Pelhřimov, historie
170417_mapka s pocty_aktualizace scitani 2016_orez Vysocina.jpg (349.8 KiB) Zobrazeno 15537 x
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Popravdě doufám, že se tyhle stavby přehodnotí. Stavět MÚK tak, jak je to teď v plánu je bohužel mimo, a hlavně by se mělo, NEHLEDĚ na D19, připravovat 4-pruh mezi Pelhřimovem a D1. A do budoucna by to chtělo i nějak zkomfortnit tu MÚK s D1 :kladivo: aby ten směr D1 z Brna>I/34 nemusel odbočovat doleva z vedlejší. Ale chápu, že to je hudba příští dekády spíše, ale připravovat by se to mělo určitě ZAČÍT. Resp. myslím, že je tak akorát čas na to rozhodnout se, jestli D19 nebo D23 a začít to opravdu připravovat včetně nového křížení právě na D1 :jidlo:
Tomáš Němec
Příspěvky: 395
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Tomáš Němec »

Aram96 píše: A do budoucna by to chtělo i nějak zkomfortnit tu MÚK s D1 :kladivo: aby ten směr D1 z Brna>I/34 nemusel odbočovat doleva z vedlejší. :
Souhlas. Vratná rampa ani nic podobného tam nepřichází z prostorových důvodů v úvahu, takže jedině tam zbudovat kruháč ;) Asi nějak takhle https://mapy.cz/s/jovepezofe možná s bypassem ve směru HU - PE
A nejlépe to samé i na druhé straně D1 ;)
Ale popravdě, tady by to zřejmě až tak nevadilo jako v jiných případech, kdy se plánují kruháče na jedničkách - např. JV obchvat HB a pod. Tady je to aspoň na začátku města, takže by to sloužilo i ke zpomalení dopravy.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Já měl na mysli něco dlouhodobějšího. Novou MÚK 4-pruhové I/34 s D1 v relaci především D3-D1 Brno s "rychlými pruhy" pro tento směr. Relace D3-I/37 potažmo ČB-HK by se hodilo ještě pořádně promyslet. Z D1 totiž vede hromada silnic první třídy do různých směrů. Když by se postavila jedna nová, mimo obce, pravděpodobně by pojala většinu dopravy. Např. "dualita" I/38 a I/34 mezi D1 a HB. Je jasné, že současné trasy musí zůstat, ale nabízí se otázka, jestli je potřeba stavět obchvaty na 2 silnicích první třídy a ty mít 2-pruhové (do budoucna možná nedostačující a nebezpečné) nebo postavit nějakou kolmější novou trasu. Pro rejpaly a puntičkáře .. je jasné, že tady mluvím o právě těch stavbách po roce 2030, resp. spíše okolo roku 2040 :D
Ricos
Příspěvky: 143
Registrován: 5.11.2017 12:51:52

Re: I/34 Pelhřimov, západní obchvat

Příspěvek od Ricos »

Vydáno ÚR, zatím nepravomocné: https://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_re ... IyHVfxvl0M

Pokud ho někdo napadne tak doufám, za zpaskvilenou MUK St.Pelhrimov a za ignoraci dostavby D3 (navzájem související diletantismus)!
Odpovědět

Zpět na „I/34“