Financování výstavby dálnic
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: 25.12.2009 14:42:04
Re: Financování výstavby dálnic
co jezdím, tak nové křižovatky dálnic s eRky většinou na těch 80 km/h bývají. jenže když nemám peníze? tak buď jdu se standardem dolů nebo postavím méně.
co třeba považuji za megalomanii, je dostavba R 52. Od pohořelic do mikulova je těch 20 km bez problémů zvládnutelných, zvlášť s přihlédnutím k nijak hustému provozu. když můžou mít v alpách 2 pruhový tunel na jinak čtyřpruhové dálnici, tak my můžeme mít klidně na našem eRku dvoupruhový most. opatovice nad labem - křižení regionální jedničky s eRkem.
opravy nájezdů na R46. opravdu potřebujeme v kelčicích(vranovice-kelčice) nájezd na dálnici kvůli 600 obyvatelům ve vranovicích-kelčicích a 1400 v otaslavicích?
co je potřeba kromě dálnic je síť kvalitních silnic nižších tříd. pak by možná nebyl až takový tlak na sjezd v každé díře. možná by tento systém byl i finančně efektivnější a přinášel efekt více uživatel než pár vyvoleným v blízkosti dálnice. ohledně silnic nižších tříd jsem neslyšel jedinou kocepci, jak řešit a financovat stávající !!!průserový!!! stav. to je zcela mimo síly krajů.
finančně se vyflusnout na dálnicích na kterých nebudu muset přibrzdit, abych následně se sjezdu k cíli jel rychlostí 30 km/h po doslova polní cestě.
to je koncepce?
co třeba považuji za megalomanii, je dostavba R 52. Od pohořelic do mikulova je těch 20 km bez problémů zvládnutelných, zvlášť s přihlédnutím k nijak hustému provozu. když můžou mít v alpách 2 pruhový tunel na jinak čtyřpruhové dálnici, tak my můžeme mít klidně na našem eRku dvoupruhový most. opatovice nad labem - křižení regionální jedničky s eRkem.
opravy nájezdů na R46. opravdu potřebujeme v kelčicích(vranovice-kelčice) nájezd na dálnici kvůli 600 obyvatelům ve vranovicích-kelčicích a 1400 v otaslavicích?
co je potřeba kromě dálnic je síť kvalitních silnic nižších tříd. pak by možná nebyl až takový tlak na sjezd v každé díře. možná by tento systém byl i finančně efektivnější a přinášel efekt více uživatel než pár vyvoleným v blízkosti dálnice. ohledně silnic nižších tříd jsem neslyšel jedinou kocepci, jak řešit a financovat stávající !!!průserový!!! stav. to je zcela mimo síly krajů.
finančně se vyflusnout na dálnicích na kterých nebudu muset přibrzdit, abych následně se sjezdu k cíli jel rychlostí 30 km/h po doslova polní cestě.
to je koncepce?
Re: Financování výstavby dálnic
Silnice a železnice loni spolkly 88 miliard
Praha – Na stavbu a opravy silnic a železnic dal loni stát 88 miliard korun. Výdaje Státního fondu dopravní infrastruktury se tak zastavily na stejné částce jako o rok před tím. V roce 2008 se přitom jednalo o rekordní hodnotu. Pro letošek počítá rozpočet s částkou zhruba o 8 miliard vyšší. Zprávu o hospodaření fondu projedná v pondělí vláda...
Praha – Na stavbu a opravy silnic a železnic dal loni stát 88 miliard korun. Výdaje Státního fondu dopravní infrastruktury se tak zastavily na stejné částce jako o rok před tím. V roce 2008 se přitom jednalo o rekordní hodnotu. Pro letošek počítá rozpočet s částkou zhruba o 8 miliard vyšší. Zprávu o hospodaření fondu projedná v pondělí vláda...
Re: Financování výstavby dálnic
Mě stejně není jasné, že se dává tolik peněz na stavbu a přitom je v reálu na stavby peněz málo. To se ještě splácejí nějaké pohledávky z minulých let (dluhy firmám)?
Re: Financování výstavby dálnic
Jde o to, že v současné době se staví nejvíce dálnic v historii. Trochu se to dá srovnat s "pětiletkou" kdy se budovala D1 a D2, v letech 1975-1980 bylo zprovozněno cca 250 km dálnic. No a v letech 2005-2010 to bude dokonce 280 km.multi píše:Mě stejně není jasné, že se dává tolik peněz na stavbu a přitom je v reálu na stavby peněz málo. To se ještě splácejí nějaké pohledávky z minulých let (dluhy firmám)?
Prostě staví se hodně a stále je to málo...
Jinak ano, stále se "splácejí nějaké pohledávky z minulých let", i když bych to spíš nazval "dofinancováním", než dluhem či pohledávkou. Je běžnou praxí, že v okamžiku zprovoznění stavby je zaplaceno odhadem 60-80% ceny za stavbu. Třeba ještě v loňském rozpočtu SFDI se daly nalézt položky za stavbu D8 z Ústí do Německa, přestože je v provozu od 2006.
Problém je prostě v tom, že většina veřejnosti bere zprovozněnou dálnici za hotovou věc, přestože zdaleka není zaplacená. I ta slavná dálnice D47 (která už je zapomenuta, protože je v provozu) ještě bude nějakou tu miliardu stát.
No a pak taky občas stavíme draze a zbytečně luxusně ... jenže né 4x dráž jak prezentují média, ale reálně tak o 10% či méně. Je to způsobenou celou řadou faktorů, mezi které lze v klidu zařadit až neskutečně komplikovanou přípravu stavby a pak taky systém výkupu pozemků, požadavky místních samospráv, atd atd atd
Re: Financování výstavby dálnic
Ony ty požadavky místní samosprávky a nadbytečné protihlukové opatření hodí za rok taky nějakou miliardu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Financování výstavby dálnic
Pouze doplním, že často i když je zprovozněná, není ještě ukončená její celková podoba.Petr Pokorný píše:Problém je prostě v tom, že většina veřejnosti bere zprovozněnou dálnici za hotovou věc, přestože zdaleka není zaplacená.
Re: Financování výstavby dálnic
nevidel jste nekdo financni navrh na pristi rok pro MD dopravy uz je kveten tak nejake pred. uvahy by mely byt.
Re: Financování výstavby dálnic
Tak MD není jako kapitola státního rozpočtu pro rozvoj infrastruktury ani tak podstatné. SFDI má na 2011 výhled sestavený v rámci schváleného rozpočtu na 2010. Ten hovoří o celkových zdrojích 75,8 mld. Kč místo letošních 96 mld. Kč. Musíme ovšem počítat, že v tom jsou i náklady na provoz a údržbu a taky železnice, takže když se na to podíváme "zblízka", zbyde nám na investice ŘSD v roce 2011 tak 18 mld. Kč. Z toho se musí samozřejmě financovat to co je rozestavěné i to co je zprovozněné, takže na nové stavby toho logicky moc nezbývá
A to nemluvě o tom, že "Edu Janotu" může "napadnout", že by ze státního rozpočtu nedal dotaci v plánované výši 36,1 mld. Kč, ale dal by o (X) méně, kde za (X) si zatím můžeme dosadit libovolné číslo
A to nemluvě o tom, že "Edu Janotu" může "napadnout", že by ze státního rozpočtu nedal dotaci v plánované výši 36,1 mld. Kč, ale dal by o (X) méně, kde za (X) si zatím můžeme dosadit libovolné číslo
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Financování výstavby dálnic
Nějak mi tam v té dnešní tiskovce nesedí čísla... Potřebujeme 500mld. za deset let, máme prý jen cca 100. To jako, že každý rok má SFDI jen 10mld? To asi ne, že...
Je to klasický bububu před začátkem rozdělování koláče, anebo mám někde chybku?
Je to klasický bububu před začátkem rozdělování koláče, anebo mám někde chybku?
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Financování výstavby dálnic
SFDI má sice více jak 10 mld. Kč, ale ne na výstavbu dálnic.
*finance jdou na údržbu, opravy a výstavbu silnic I. třídy
*finance jdou na údržbu, opravy a modernizaci dálniční sítě
*finance jdou na železniční koridory
Kolik pak zbyde na dálnice, když nejsou již zdroje z privatizace ?
Před krizí se dalo získat téměř 100 mld. Kč z pražského letiště. To ale padlo. Evrofondy se mínějí také.
Takže zbyde 10-20 mld. Kč na novou výstavbu. To ani do r. 2025 prostě není těch 500 mld. Kč. Nemluvě o tom, že stát bude muset šetřit a dělat reformy, takže peněz navíc nebude bez toho, aby se někde šáhlo. A šáhne se ? (řečnická otázka)
*finance jdou na údržbu, opravy a výstavbu silnic I. třídy
*finance jdou na údržbu, opravy a modernizaci dálniční sítě
*finance jdou na železniční koridory
Kolik pak zbyde na dálnice, když nejsou již zdroje z privatizace ?
Před krizí se dalo získat téměř 100 mld. Kč z pražského letiště. To ale padlo. Evrofondy se mínějí také.
Takže zbyde 10-20 mld. Kč na novou výstavbu. To ani do r. 2025 prostě není těch 500 mld. Kč. Nemluvě o tom, že stát bude muset šetřit a dělat reformy, takže peněz navíc nebude bez toho, aby se někde šáhlo. A šáhne se ? (řečnická otázka)
Re: Financování výstavby dálnic
Když už je to třeba říct nahlas, tak situace je taková, že předsedou SFDI je už léta jakýsi Ing. Gustáv Slamečka, MBA, který je tohoto času shodou okolností také ministrem dopravy v úřednícké vládě. Takže zcela logicky tlačí především na svojí "strunu", protože takový vliv na vládu, potažmo na celé politické dění už po volbách mít nebude. Zato ale bude muset řešit z čeho platit další a další stavby jakožto vrchní velitel SFDI (pokud jím zůstane, což předpokládám). Prostě a jednoduše teď ministerstvu dopravy vládne "klika" která financuje dopravní infrastrukturu, takže primárně řeší svoje bolístky a né třeba chaos uvnitř ČD či jinou problematiku spadající pod MD.1975 píše:To jako, že každý rok má SFDI jen 10mld? To asi ne, že...
Je to klasický bububu před začátkem rozdělování koláče, anebo mám někde chybku?
Re: Financování výstavby dálnic
No je to prosté,začínají docházet peníze.Privatizace v podstatě skončila(kromě ČEZu už není co prodat),eurofondy za chvéli taky končí a dně celý ten nabubřelý aparát neutáhnou.Prostě na to,co chce stát utratit nemáme.A kde to nejmíň bolí?
Odpovězte si sami.
Odpovězte si sami.
Re: Financování výstavby dálnic
Mě by nejmíň bolelo krácení sociálních dávek a důchodů, ale nebudeme zde rozehrávat OT
Petr se nám do toho opřel natvrdo
Petr se nám do toho opřel natvrdo
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Financování výstavby dálnic
Co lze střelit? ČEZ, ČD, ČD Cargo, SŽDC, ŘSD, ČSA, České Lesy, Budvar, Diamo, spousty pozemků a budov, Technické služby ve městech, různé průmyslové zony, a další a další. Nechce se mi přemýšlet.Sosa píše:No je to prosté,začínají docházet peníze.Privatizace v podstatě skončila(kromě ČEZu už není co prodat),eurofondy za chvéli taky končí a dně celý ten nabubřelý aparát neutáhnou.Prostě na to,co chce stát utratit nemáme.A kde to nejmíň bolí?
Odpovězte si sami.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Financování výstavby dálnic
ČEZ, vždyť ten bych použil na stavbu dálnic, z toho co vyprodukuje pro stát. Je zbytečné prodávat zlaté vejce. Technické služby ve městech - města již často předse odevzdali do soukromých rukou.
Dokud není elektronické mýtné i pro OA, tak nikdo ŘSD nekoupí. Proč by to dělal ?
Dokud není elektronické mýtné i pro OA, tak nikdo ŘSD nekoupí. Proč by to dělal ?
Re: Financování výstavby dálnic
Opravdu je výhodné, aby se stát zbavil výnosného podniku jako je ČEZ, za který dostane částku, kterou během pár let proutrácí? Z daní pak vybere možná 10% toho, co by dostal přímo. Proč se má dobrý hospodář zbavovat něčeho, co mu nese? Jen kvůli ideologii?Lenny píše:Co lze střelit? ČEZ, ČD, ČD Cargo, SŽDC, ŘSD, ČSA, České Lesy, Budvar, Diamo, spousty pozemků a budov, Technické služby ve městech, různé průmyslové zony, a další a další. Nechce se mi přemýšlet.
ČSA, ČD jsou prakticky neprodejné, pokud není zájem je zrušit a rozprodat budovy a pozemky, Budvar bez dořešení soudních sporů také. ČD Cargo si už chtěl parcelovat Viamont. Diamo lze brát jako strategický podnik.
Privatizace ŘSD - bude snad pak následovat zrušení daně z pohonných hmot a platba mýta za každý km po silnici? Nebo budu platit státu a ještě navíc soukromníkovi?
Re: Financování výstavby dálnic
Ondra O.K. píše:Na strankahc MD CR jsou dve prezentace min.dopravy a reditele odboru strategie ze 17.5., pricemz tu ministrovu predevsim doporucuji k prostudovani - je o strategickych planech
http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpr ... 5_2010.htm
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
privatizace RSD - by byl asi nejlepsi krok
nejdrive AS spolecnost a pote privatizovat. Ale situace by byla podobna ceske poste. Stare struktury jeste z doby KSC se jen tak nevzdaji. A tak se budeme drkot po ceskych rozbitych silnickach jeste cca 20 let nez dojde ke generacni vymene.
Re: Financování výstavby dálnic
"Drkot po ceskych rozbitych silnickach" bude trvat podle mě déle jak 20 let, bez ohledu na generační výmenu. Dokud si před sebou vláčíme úkol na dostavbu dálnic, které se za komoušů nepostavili (na rozdíl od Tachauer Deutschland und andere alte Ländern) tak peníze co by šly do silniček půjdou do výstavby vysokokapacitních komunikací. Kdežto oni si opravují síť celou. Ještě v roce 2008 se mohlo zdát, že se to za 10-15 let zlepší, protože mimo D3 a R35 už toho taky moc velkého nebude a ty by šly třeba PPP, tak teď to vypadá, že peníze nebudou.
Re: Financování výstavby dálnic
Rád bych se pletl. Síť I. tříd se pomalu kvalitativně zvedá (50%? ujde), ale ty dvojky trojky to je někdy síla. Možná se tu a tam nějaký kraj snaží si na to peníze vzít, ale nevidím to moc růžově.
Re: Financování výstavby dálnic
Tak kraje mají zjevně jiné priority - vracení poplatků u lékaře, sponzorování školních autobusů a podobně.hh píše:Rád bych se pletl. Síť I. tříd se pomalu kvalitativně zvedá (50%? ujde), ale ty dvojky trojky to je někdy síla. Možná se tu a tam nějaký kraj snaží si na to peníze vzít, ale nevidím to moc růžově.
Re: Financování výstavby dálnic
Na www.sfdi.cz je v PDFku rozpočet SFDI. Neměl by ho někdo náhodou v excelu? Jsem si říkal, že to někdy překonvertuju a udělám z toho nějakou přehlednou tabulku, ale zatim na to pořád nebyl časDiaľničiar píše:SFDI má sice více jak 10 mld. Kč, ale ne na výstavbu dálnic.
*finance jdou na údržbu, opravy a výstavbu silnic I. třídy
*finance jdou na údržbu, opravy a modernizaci dálniční sítě
*finance jdou na železniční koridory
Kolik pak zbyde na dálnice, když nejsou již zdroje z privatizace ?
Re: Financování výstavby dálnic
Koukám, že nám TOP09 zavede komerční dálnice
Akorát nevím, jestli se tomu článku dá úplně věřit - píšou taky třeba "jádro dostalo zelenou, v Temelíně by měly přibýt další dva bloky", včera jsem ale sledoval tiskovou konferenci, kde Nečas prohlásil, že o Temelínu nejednaliJaromír Drábek z TOP 09 píše:Stavitelé by si sami vybírali peníze za jízdu po dálnicích, stát by to pak nestálo ani korunu