PPP na D4 - výstavba

Praha – Příbram – Nová Hospoda (I/20)
Odpovědět
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: PPP na D4

Příspěvek od 1975 »

martini píše:
Co se týče přípravy, nemám teď prostor to zde rozepisovat, pozemkově se docela hýbeme dopředu, např. ČIMI má již 100% trvalých záborů i věcných břemen, Mirotice jsou blízko 100%, dokončují se poslední vyvlastňovačky. Lesy ČR na HAMI pořád nejsou vyřešené. Dtto pozemky na LEČI, tam se to povleče ještě déle, pořád není v právní moci změnové ÚR (jedno odvolání, které bude řešit kraj, pokud nedojde k dohodě s odvolatelem a stažení odvolání, o což se snažíme) a to samé je to s nenabytím právní moci změnových ÚR na ČIMI a MIRO, ale je to na dobré cestě tak, abychom měli maximum stavebních povolení v okamžiku podepisování smlouvy, ostatní se dodají později, na to se již konstruují úpravy v Koncesionářské smlouvě.
ČIMI, HAMI, LEČI, MIRO.... už aby to bylo HOTO:o))
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: PPP na D4

Příspěvek od theodor less »

martini píše:. Já jen říkám, zkusme to, udělejme PPP a uvidíme, co to přinese, v celkových výdajích rozpočtu je tento experiment něco, co si asi ČR ještě může dovolit...

Co se týče BIM, pochopili jsme, že Vinci/Eurovia s ní nemají dosud zkušenosti a proto proti tomu takto částečně brojí....
To jsem zvědav, jak to hodnocení bude probíhat. Jediné správné vyhodnocení by bylo porovnáním se srovnatelným. Budete vedle stavět totožnou dálnici tentokrát placenou ze státních dluhopisů?
Dodnes není rozhodnuto o úspěchu/neúspěchu kupónové privatizace, a to šlo o jiný prachy....

Pěkné popíchnutí s BIM :ok:
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: PPP na D4

Příspěvek od 1975 »

zdroj FB Vladimíra Kremlíka, 29.11.2019:

PPP PROJEKT D4 JSME PŘEDSTAVILI POSLANCŮM: Chci stavět dálnice rychle a efektivně. Proto máme nyní v běhu PPP projekt na stavbu 32 km dlouhého úseku dálnice D4 mezi Milínem a Miroticemi, který jsme v úterý s kolegy podrobněji vysvětlovali poslancům. V rámci PPP projektu koncesionář postaví a bude udržovat dálnici po dobu 28 let, po uplynutí této doby bude dálnice předána státu v takovém stavu, aby po dalších cca 10 let nepotřebovala žádnou mimořádnou údržbu. Chci, aby poslanci projektu dobře rozuměli a měli ty nejaktuálnější informace. Právě poslanci totiž budou v konečné formě parametry smlouvy schvalovat. Věřím, že nám s tím pomohou a smlouva by se mohla schválit v polovině příštího roku.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: PPP na D4

Příspěvek od theodor less »

1975 píše: FB Vladimíra Kremlíka:
Chci, aby poslanci PPP projektu dobře rozuměli a měli ty nejaktuálnější informace. Právě poslanci totiž budou v konečné formě parametry smlouvy schvalovat.
Nebylo by jednodušší dokončit soutěžní dialog (a tím určit parametry smlouvy) a pak smlouvu předložit ke schválení? Jde o parametry smlouvy, tak k čemu jsou poslancům aktuální informace?
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: PPP na D4

Příspěvek od kot »

Sice k ničemu, ale pro poslance zní Kremlíkovo PR jako rajská hudba = nikdo není důležitější než mi velmi chytří a všemu rozumějící poslanci...
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: PPP na D4

Příspěvek od dd »

V skutečnosti to tak samozřejmě bude. Ale jako s každým větším schvalováním si potřebujete vyšlapat cestičku, připravit a naklonit ty, kdo budou rozhodovat. Až dojde na schvalování, tak to snáz projde a hlavně nebudou (fakticky ex-post) vymýšlet změny.
Peda
Příspěvky: 61
Registrován: 15.2.2019 0:23:40

Re: PPP na D4

Příspěvek od Peda »

theodor less píše:
1975 píše: FB Vladimíra Kremlíka:
Chci, aby poslanci PPP projektu dobře rozuměli a měli ty nejaktuálnější informace. Právě poslanci totiž budou v konečné formě parametry smlouvy schvalovat.
Nebylo by jednodušší dokončit soutěžní dialog (a tím určit parametry smlouvy) a pak smlouvu předložit ke schválení? Jde o parametry smlouvy, tak k čemu jsou poslancům aktuální informace?
Tak otázka pak zní, k čemu jsou Vám/nám/mně aktuální informace? Chci je dostávat, co možná nejsnadněji, a tím spíše pak patří i poslancům. Je to přece naprosto normální náplň práce poslanců i ministra, kterou od nich očekávám, že se o věci, o kterých budou rozhodovat, budou zajímat. Takový ten předsudek, všichni jsou stejně blbci a ničemu nerozumí, k ničemu dobrému ve veřejném prostoru prostě nevede.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: PPP na D4

Příspěvek od 1975 »

1975 píše:
martini píše:
Co se týče přípravy, nemám teď prostor to zde rozepisovat, pozemkově se docela hýbeme dopředu, např. ČIMI má již 100% trvalých záborů i věcných břemen, Mirotice jsou blízko 100%, dokončují se poslední vyvlastňovačky. Lesy ČR na HAMI pořád nejsou vyřešené. Dtto pozemky na LEČI, tam se to povleče ještě déle, pořád není v právní moci změnové ÚR (jedno odvolání, které bude řešit kraj, pokud nedojde k dohodě s odvolatelem a stažení odvolání, o což se snažíme) a to samé je to s nenabytím právní moci změnových ÚR na ČIMI a MIRO, ale je to na dobré cestě tak, abychom měli maximum stavebních povolení v okamžiku podepisování smlouvy, ostatní se dodají později, na to se již konstruují úpravy v Koncesionářské smlouvě.
ČIMI, HAMI, LEČI, MIRO.... už aby to bylo HOTO:o))
Martini, neměl bys nyní čas se rozepsat?
Jak to vůbec je s termínem výběru? Někde jsem zachytil ministra, že mluvil už o únoru 2020... (původně to snad měl být leden 2020...)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4

Příspěvek od martini »

V půlce února 2020 bude předpokládám věcně za náš tým k podpisu ministra připravena Výzva k podání nabídek. Na samotné nabídky pak musí být adekvátní čas, pracovně pokud by se neposouval termín (což je bohužel téměř jisté, že se posouvat bude z mnoha možných důvodů) tak se bavíme o nabídkách v půlce května.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: PPP na D4

Příspěvek od 1975 »

aj jaj, tak to je 2020 spíše scifi, co?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: PPP na D4

Příspěvek od Aram96 »

Asi tak, resp. ZS 12/2020 leda. Já nevím, jsem jediný, komu se zdá, že rok probíhal dialog s vybranýma 4 konsorciema a po roce výsledek nějak nevidím. Ne že bych chtěl, aby to šlo extra rychle, raději pomalu a pořádně, ale nevidím prostě posun, co se udělalo za ten rok ?
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: PPP na D4

Příspěvek od Michal R »

to Aram96: Jakkoliv nemám žádné inside info o řešeném projektu PPP na D4, tak zcela jistě vím, že pokud probíhá formální proces výběru koncesionáře, tak jakékoliv vydávání průběžných informací je zcela mimo, namnoze případů by takové vydávání bylo žalovatelné... To je čistý non sense.
Já netuším, jestli jsou v procesu výběru dle interního HMG ve skluzu či ne. Ale až se slavně doberou k výsledku, tak to oznámí. Docela si dokážu představit složitost procesu výběru konsesionáře při investici třetí strany. Metoda PPP se poprvé zkouší... A nikdo nechce udělat chybu.... To prostě trvá. Může se nám to nelíbit, ale tak to prostě je.
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: PPP na D4

Příspěvek od vondr »

martini píše:V půlce února 2020 bude předpokládám věcně za náš tým k podpisu ministra připravena Výzva k podání nabídek. Na samotné nabídky pak musí být adekvátní čas, pracovně pokud by se neposouval termín (což je bohužel téměř jisté, že se posouvat bude z mnoha možných důvodů) tak se bavíme o nabídkách v půlce května.
Osobně si myslím,že by nemuselo být tolik posunů termínu, když teď s nimi vedou dialog a případné dotazy už řeší při něm.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4

Příspěvek od martini »

vondr píše:
martini píše:V půlce února 2020 bude předpokládám věcně za náš tým k podpisu ministra připravena Výzva k podání nabídek. Na samotné nabídky pak musí být adekvátní čas, pracovně pokud by se neposouval termín (což je bohužel téměř jisté, že se posouvat bude z mnoha možných důvodů) tak se bavíme o nabídkách v půlce května.
Osobně si myslím,že by nemuselo být tolik posunů termínu, když teď s nimi vedou dialog a případné dotazy už řeší při něm.
Tak určitá naděje to je, necháme se překvapit...

Co se týče toho dotazu, co se udělalo za rok, jen namátkou lze řici, že se připravila a kompletně X krát připomínkovala celá koncesionářská smlouva (100 stran smluvních ustanovení) a jejích celkem 18 příloh (dohromady další stovky stran), do toho samozřejmě probíhá intenzivní výměna verzí smluvní dokumentace s uchazeči... Rozhodně jsme se tu ten rok nekopali do zadku, troufám si tvrdit. Oproti interními harmonogramu jsme ve skluzu cca 2 měsíce, původně se chtěl dialog zakončit v listopadu a dávat výzvu počátkem ledna.

Zahájení stavby v 2020 je rozhodně, pokud dopadne, pouze formální záležitostí. Existuje v PPP ještě tzv. režim early works, který by umožnil zahájit práce před samotným finančním uzavřením smlouvy, ale má to vícero aspektů, pro které se nakonec rozhodlo, že se tento koncept u pilotního projektu D4 nevyužije. Reálné práce až 2021 určitě, ale to už mi přijde celkem fuk jestli 10/2020 nebo 03/2021...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: PPP na D4

Příspěvek od michal »

A ono se to bude stavět celé najednou a celé najednou zprovozňovat, nebo se bude otevírat podle toho, co jak bude hotovo? Předpokládam, že je to plánované na tři stavební sezóny max.?
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: PPP na D4

Příspěvek od 1975 »

Zahájení stavby v 2020 je rozhodně, pokud dopadne, pouze formální záležitostí. Existuje v PPP ještě tzv. režim early works, který by umožnil zahájit práce před samotným finančním uzavřením smlouvy, ale má to vícero aspektů, pro které se nakonec rozhodlo, že se tento koncept u pilotního projektu D4 nevyužije. Reálné práce až 2021 určitě, ale to už mi přijde celkem fuk jestli 10/2020 nebo 03/2021...
..tak samozřejmě fakticky je "to fuk", ale komunikačně to je velký rozdíl....a je potřeba myslet i politicky, Jasánek:o)
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: PPP na D4

Příspěvek od dd »

michal píše:A ono se to bude stavět celé najednou a celé najednou zprovozňovat, nebo se bude otevírat podle toho, co jak bude hotovo? Předpokládam, že je to plánované na tři stavební sezóny max.?
Přidal bych několik podotázek:
Jak je zamýšlený harmonogram? Je to a) výstavba + x let údržby po zprovoznění/dokončení, anebo b) smlouva na x let a čím rychleji zprovozníš, tím déle budeš provozovat?
A je to vztažené k celku anebo k jednotlivým částem?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4

Příspěvek od martini »

michal píše:A ono se to bude stavět celé najednou a celé najednou zprovozňovat, nebo se bude otevírat podle toho, co jak bude hotovo? Předpokládam, že je to plánované na tři stavební sezóny max.?
Účastníci musí ve svých Úvodních harmonogramech připravit zprovoznění tak, aby vždy byl najednou zprovozněny úseky HAMI, MILE, LEČI nebo LEČI, ČIMI, MIRO. Samozřejmě, pokud by pak došlo k oprávněným posunům v Harmonogramu, tak se to může mírně lišit stran okamžiku zprovoznění, ale pro Koncesionáře je nejvýhodnější finančně spustit celé najednou, resp. mít mezi zprovozněním úseků minimální prodlevy. Plánujeme max. 3 roky, Účastníci to mohou ve své nabídce zkrátit, což je finančně zvýhodňuje (lepší čistá současná hodnota plateb za dostupnost, která je hlavním hodnotícím kritériem).
1975 píše:..tak samozřejmě fakticky je "to fuk", ale komunikačně to je velký rozdíl....a je potřeba myslet i politicky, Jasánek:o)
Ano, proto také tvrdíme, že 2020 je stále reálné.

Doba trvání smlouvy je fixní, 28 let od Účinnosti, čili ano, kdo rychleji postaví, bude déle provozovat, déle inkasovat platby, takže v jejich čisté současné hodnotě se právě to zkrácení výstavby poměrně výrazně projevuje. Reálně to vidím na zprovoznění v 06/2023, můj osobní typ.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Redispero
Příspěvky: 382
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: PPP na D4

Příspěvek od Redispero »

martini píše:... oněch 25 mld. Kč, které jsou tolik propírané, to už modelově počítá s inflací 2% ročně... Jinak se bude počítat dle skutečné míry inflace relevantních položek v každém roce.
Martini, a nebylo by vhodné pracovat s výchozí částkou bez započtení inflace, tedy „v dnešních cenách“? Ve veřejnosti je už tak nějak zafixované, že to bude 25 mld., byť to „mohla“ být polovina, což vnímání projektu neprospívá (ani většina lidí tady na fóru, jak je zjevné, neznala skutečný stav). Nevím, jak dobře je to prolobované v parlamentu, ale i pokud by to bylo prolobované dobře, tak až se při projednávání spustí kampaň v médiích, že jde o tunel, tak mohou mnozí obrátit. A pak už bude pozdě někoho přesvědčovat. Vím, že máte hodně práce s přípravou projektu a málo času na osvětu, ale zase pokud to parlament neschválí, tak půjde celá ta práce k šípku…
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4

Příspěvek od martini »

Snažíme se vysvětlovat tak jak píšete, bohužel někteří novináři si zjevně stojí na vedení...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: PPP na D4

Příspěvek od 1975 »

S tím ale musíte počítat...i s tím, že část těch, kteří si na vedení nestojí, to nesprávně odkomunikuje "úmyslně"...
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: PPP na D4

Příspěvek od theodor less »

martini píše: Není mi naprosto zřejmé, z čeho pan Caforek čerpal při porovnávání 12 a 25 mld. Kč. Resp. nevím, co představuje ono číslo 12 mld. Kč.
Pan Cafourek napsal, že stát by za výstavbu nyní zaplatil 7,5 mld. Údržba by vyšla během 25 let na 0,626 mld a uvedení do bezvadného stavu po 25 letech provozu 3,7 mld.
Dále napsal:"Značnou částku tvoří dále takzvaná úhrada dluhové služby, tedy úroky z peněz, které si stát od soukromníka de facto vypůjčí."
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_rts
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_rts
martini píše:Snažíme se vysvětlovat tak jak píšete, bohužel někteří novináři si zjevně stojí na vedení...
Na vedení si stojí ten, kdo neumí sečíst tři čísla; tato čísla byla navíc poskytnuta ministerstvem.
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: PPP na D4

Příspěvek od vondr »

Už probíhá poslední 4. kolo dialogu? mělo se uskutečnit v polovině ledna
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D4

Příspěvek od martini »

vondr píše:Už probíhá poslední 4. kolo dialogu? mělo se uskutečnit v polovině ledna
Ano, tento týden bude 4. kolo dialogu dokončeno. Snad se podaří i přesvědčit Havlíčka k podpisu tě výzvy v půlce února...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: PPP na D4

Příspěvek od vondr »

martini píše:Ano, tento týden bude 4. kolo dialogu dokončeno. Snad se podaří i přesvědčit Havlíčka k podpisu tě výzvy v půlce února...
nějaké informace k dokončenému 4.kolu?
Odpovědět

Zpět na „D4“