Severojižní Magistrála

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od pivko »

1975 píše:V pohodě, já bych ty data rád viděl...to, co jsem postnul, bylo jen to, co jsem zatím našel, neříkám, že nejlepší možné... sem s nimi, pokud existují lepší/jsou nějak dostupná...

I když na druhou stranu, pokud jde o magistrálu, i ty sám uznáváš, že asi budou sedět. A mně, jako rodilému Pražákovi (tedy ne někomu, kdo mteru říá krtek, a vystupuje z něj na Slintáči:o), to taky celkem sedí. Jen úplný magor by dobrovolně sedl do auta a jel se jen tak projet z Ďáblic, po magistrále, až třeba do Jesenice:o)
Hmm, eh-m, tato diskuse zde již jednou byla. A já zrovna jako tenkrát dávám příklad svého táty, který nežije v Praze, ale když má jet přes Prahu ze severu na jih, tak jede vždy po magistrále. A vždycky říká, jo, jo, Vysočanský radiály a Jižní spojky, to je všechno hezký, ale může to být úplně volný nebo taky kolona na hodinu. Tady vím, že si chvilku postojím v Holešovičkách a chvilku od Štvanice k Muzeu, málokdy je to v součtu víc, než půl hodiny a když opustím poslední semafor na IP Pavlova, pak už je to letecky. I když při existenci 511 by se možná už překecat dal...

Ostatně právě teď Ďáblice - Jesenice, 34 minut po Kbelské, Průmyslové a JS, 35 minut po magistrále a 35 minut tunely, Strakonická a PO.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od 1975 »

[/quote]
No, jsou výjimky. Přiznávám se, že jsem po otevření jižního segmentu D0, jsem v podvečerní dopravní špičce jel na projížďku Dejvice - po Evropské k SOKP - Modletice - po D1 zpátky na SJM - Veletržní a po ČS Armádě zpátky do Dejvic. :oops:[/quote]

Doufám, že ses pak za to týden bičoval a předčítal si nahlas ze sebraných spisů Vráti Fillera...:o)
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od MPMP »

krtek700 píše:
1975 píše:V roce 2009 proběhl kamerový průzkum, který sčítal automobily, které vjely na Severojižní magistrálu u Vychovatelny a vyjížděly na Kačerově (a opačně) v poměru k automobilům, které pouze vjely nebo vyjely. Výsledkem bylo zjištění tranzitu po magistrále cca 6% v pracovním dni a 7,5% o víkendu. Jen 6% aut tedy projede celým úsekem od Vychovatelny na Kačerov.
Tak Vychovatelna už je docela dost daleko, ale i tak je těch 6% hodně zvláštních.
Jak "daleko"? Pokud má být alternativou pro magistrálu Městský okruh, tak nahrazuješ úsek Kačerov - Most Barikádníků. Pokud byl průzkum z roku 2009, tak Blanka ještě nefungovala a dopravní proud u Mostu Barikádníků byl téměř shodný s tím na Vychovatelně. Tam byl tehdy opravdu minimální rozdíl. Dnes už by to bylo jinak, ale v roce 2009 nikoliv.
martink
Příspěvky: 147
Registrován: 10.12.2019 1:22:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od martink »

Michal R píše:
Kubajsu píše:
krtek700 píše:...Jste si jist, že ty data operátorů jsou tak přesná? ...
Operátoři možná, ale Google určitě ne - to co mi vyhodí google v časové ose bez GPS je zhruba na úrovni okresu. Sem tam možná chytne nějakou Wifi, tak mě posadí do "hospody". Ale cesty mezi jsou jen úsečky...
Ta metadata jsou přesnější, než si dokážete představit. To, co je opensource má skutečně záměrnou nepřesnost, byť teda rozhodně vyšší než "pixel na okres"....Nezaměňujte to, co je zjevné a bezplatně dostupné s tím, jaká metadata jsou k dispozici
Podle mě jde o to, jestli jsou zapnutá data. GPS umožní samotému zařízení zjistit přesnou polohu, ale to ještě neznamená, že se tu polohu dozví Google systém. Proto jak píše Kubajsu ho to u wifi v hospodě někam "hodilo".

Až když jsou na mobilním zařízení zapnutá data, tak se strýček Google dozvídá přesnou online polohu. Lidi mají datový tarif čím dál častěji, neznám procentuální číslo ale bude to určitě hodně přes 50%. Proto má Google opravdu hodně přesných dat o polohách.

OT: mě se líbí třeba sdílení polohy na Androidu přes Google, když jedu do HR na loď tak rodina ví kde se zrovna plavíme. Je to takový GPS tracker v podstatě. Dá se samozřejmě vypnout, u sdílení polohy manželce je to doporučeníhodné to potom vypnout :D
martink
Příspěvky: 147
Registrován: 10.12.2019 1:22:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od martink »

pivko píše:
1975 píše:V pohodě, já bych ty data rád viděl...to, co jsem postnul, bylo jen to, co jsem zatím našel, neříkám, že nejlepší možné... sem s nimi, pokud existují lepší/jsou nějak dostupná...

I když na druhou stranu, pokud jde o magistrálu, i ty sám uznáváš, že asi budou sedět. A mně, jako rodilému Pražákovi (tedy ne někomu, kdo mteru říá krtek, a vystupuje z něj na Slintáči:o), to taky celkem sedí. Jen úplný magor by dobrovolně sedl do auta a jel se jen tak projet z Ďáblic, po magistrále, až třeba do Jesenice:o)
Hmm, eh-m, tato diskuse zde již jednou byla. A já zrovna jako tenkrát dávám příklad svého táty, který nežije v Praze, ale když má jet přes Prahu ze severu na jih, tak jede vždy po magistrále. A vždycky říká, jo, jo, Vysočanský radiály a Jižní spojky, to je všechno hezký, ale může to být úplně volný nebo taky kolona na hodinu. Tady vím, že si chvilku postojím v Holešovičkách a chvilku od Štvanice k Muzeu, málokdy je to v součtu víc, než půl hodiny a když opustím poslední semafor na IP Pavlova, pak už je to letecky. I když při existenci 511 by se možná už překecat dal...

Ostatně právě teď Ďáblice - Jesenice, 34 minut po Kbelské, Průmyslové a JS, 35 minut po magistrále a 35 minut tunely, Strakonická a PO.
pracoval jsem několik let v Modřanech, a jezdili jsme služebně třeba do Ústí n/L. Já jako nepražák když jsem řídil, tak jsem jel po jižní spojce/fashion arena atd., a když řídili kolegové dřívějšího data narození, rodilý pražáci, tak jezdili vždycky okolo muzea po magistrále. Přišlo mi to, že je to prostě o zvyku. Bylo to ještě před Blankou.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od krtek700 »

MPMP píše:Jak "daleko"? Pokud má být alternativou pro magistrálu Městský okruh, tak nahrazuješ úsek Kačerov - Most Barikádníků. Pokud byl průzkum z roku 2009, tak Blanka ještě nefungovala a dopravní proud u Mostu Barikádníků byl téměř shodný s tím na Vychovatelně. Tam byl tehdy opravdu minimální rozdíl. Dnes už by to bylo jinak, ale v roce 2009 nikoliv.
Podle mě je ještě někam ke Štvanici dost významný úbytek, neřeším úplně Blanku, dříve to stejně jezdilo po povrchu. Ideálně by to chětlo měření na obou Kačerov- Vychovatelna + několik bodů mezi tím. Z toho by šlo hezky zjistit, jestli v budoucnu půjde magistrála výrazně zeštíhlit. Nebo prostě použít ta data z mobilů, ale spíše z aut, kde by byla trakována každá cesta.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Michal R »

1975 píše:
No, jsou výjimky. Přiznávám se, že jsem po otevření jižního segmentu D0, jsem v podvečerní dopravní špičce jel na projížďku Dejvice - po Evropské k SOKP - Modletice - po D1 zpátky na SJM - Veletržní a po ČS Armádě zpátky do Dejvic. :oops:[/quote]

Doufám, že ses pak za to týden bičoval a předčítal si nahlas ze sebraných spisů Vráti Fillera...:o)[/quote]

No jasně! Bičoval jsem se vypuštěnou galuskou a dokola si broukal znělku pořadu Nedej se! Jenom se obávám, že to je už tak dávno (otevření jižní části SOKP), že v té době Vráťa Filler tahal kačera a říkal tlačence Malovaný maso...
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od MPMP »

krtek700 píše:
MPMP píše:Jak "daleko"? Pokud má být alternativou pro magistrálu Městský okruh, tak nahrazuješ úsek Kačerov - Most Barikádníků. Pokud byl průzkum z roku 2009, tak Blanka ještě nefungovala a dopravní proud u Mostu Barikádníků byl téměř shodný s tím na Vychovatelně. Tam byl tehdy opravdu minimální rozdíl. Dnes už by to bylo jinak, ale v roce 2009 nikoliv.
Podle mě je ještě někam ke Štvanici dost významný úbytek, neřeším úplně Blanku, dříve to stejně jezdilo po povrchu. Ideálně by to chětlo měření na obou Kačerov- Vychovatelna + několik bodů mezi tím. Z toho by šlo hezky zjistit, jestli v budoucnu půjde magistrála výrazně zeštíhlit. Nebo prostě použít ta data z mobilů, ale spíše z aut, kde by byla trakována každá cesta.
A to jako předpokládáš, že ti co jedou z Chodova do Holešovic by po "zeštíhlení" měli jet po okruhu a potom zpět směr centrum? Potom samozřejmě je možné přehradit magistrálu v ose Vinohradská - Václavské nám. a udělat z toho takový velký Karlín. Na sever od této osy pouze ze severu a na jih pouze z jihu. Ber z rezervou, to je hodně velká nadsázka, reálně to ale pro relaci Chodov - Pražská tržnice dopadne stejně, nevím, kdo by jezdil "oklikou okruhem" o 60% delší cestou.
A další otázka je, kde chceš stanovit tu hranici, kdy to ještě je "do centra" a kdy už je třeba jet "po okruhu".
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od krtek700 »

Tak upřímně, člověk z Chodova by měl jet do Holešovic MHD.
Ale může jet centrem, a bude to pomalejší, nebo s mýtem. Ten luxus, že bychom měli okruhy i magistrálu středem města je asi zbytečný (pokud to tedy nebude nutné vzhledem k provozu)
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od 1975 »

[/quote]
Potom samozřejmě je možné přehradit magistrálu v ose Vinohradská - Václavské nám. a udělat z toho takový velký Karlín. Na sever od této osy pouze ze severu a na jih pouze z jihu. Ber z rezervou, to je hodně velká nadsázka .....".[/quote]

Není. Naopak, je to vlhký sen zklidňovačů, opírající se např. o studii Gehl Architects.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od jozka »

příklad svého táty, který nežije v Praze, ale když má jet přes Prahu ze severu na jih, tak jede vždy po magistrále. A vždycky říká, jo, jo, Vysočanský radiály a Jižní spojky, to je všechno hezký, ale může to být úplně volný nebo taky kolona na hodinu.
Hrozne zalezi na case. Vecer, v noci, o vikendu ano. Jinak se hodne rozmyslim. A ve spickove casy mimo Prahu uplne, klidne i prekodrcat po 101 na D7 u Bustehradu a pak D0 a D4. Pripadne Brandys a pak na D11 nebo D10. D1 nebo I/3 je problem.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Mike »

martink píše:...

pracoval jsem několik let v Modřanech, a jezdili jsme služebně třeba do Ústí n/L. Já jako nepražák když jsem řídil, tak jsem jel po jižní spojce/fashion arena atd., a když řídili kolegové dřívějšího data narození, rodilý pražáci, tak jezdili vždycky okolo muzea po magistrále. Přišlo mi to, že je to prostě o zvyku. Bylo to ještě před Blankou.
zrovna tímhle směrem bývalo nejlepší jet po nábřeží ;)
čili to dřívější datum nebude až tak moc dřívější 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lynx »

Michal R píše:v té době Vráťa Filler tahal kačera a říkal tlačence Malovaný maso...
:-) myslím si, že Vráťu podceňujete. Podle mě byl již v kojeneckém věku natolik uvědomnělý, že věděl, že maso , natož ve formě tlačenky !, je jen jeden z dalších nástrojů kapitalistické betonářské lobby k manipulaci s dělnictvem a rolnictvem slouží k odvádění proletariátu od moderní pokrokové levice
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Lenny »

A navíc už mu od mládí připomínala beton.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od Geo »

krtek700 píše:Ten luxus, že bychom měli okruhy i magistrálu středem města je asi zbytečný (pokud to tedy nebude nutné vzhledem k provozu)
Jo a kudy do toho stredu mesta chcete jezdit? Po nabrezi, kde prefernce tramvaji na Palacku tvori frontu az na Dvorce? Okolo Botanicky zahrady? Belehradskou, ktera je sklidnena tim, ze auta musi cekat vsude za tramvaji? Moskevska to same...

Kazdej kdo rekne neco o zklidneni magistraly by mel odprisahnout, ze uz NIKDY nepojede na P2, P1 a cast Vinohrad/Zizkova autem. Ani si tam autem nenecha nic dovezt.

Magistrala neni nic hezkeho, ale je to posledni normalni pristupova cesta z jihu. A uplne to same plati pro nabrezi u Karlova mostu.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od krtek700 »

Geo píše: Jo a kudy do toho stredu mesta chcete jezdit? Po nabrezi, kde prefernce tramvaji na Palacku tvori frontu az na Dvorce? Okolo Botanicky zahrady? Belehradskou, ktera je sklidnena tim, ze auta musi cekat vsude za tramvaji? Moskevska to same...

Kazdej kdo rekne neco o zklidneni magistraly by mel odprisahnout, ze uz NIKDY nepojede na P2, P1 a cast Vinohrad/Zizkova autem. Ani si tam autem nenecha nic dovezt.

Magistrala neni nic hezkeho, ale je to posledni normalni pristupova cesta z jihu. A uplne to same plati pro nabrezi u Karlova mostu.
Tak když budete potřebovat do středu města, tak tam asi dojedete ne? To jste si představoval, že postavím okolo centra zeď? Kopíroval jste i tu část, že pokud to provoz dovolí. To snad dává smysl, že je zbytečné mít 3 pruhy, když by stačil 1 ne?
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od MPMP »

krtek700 píše:Tak upřímně, člověk z Chodova by měl jet do Holešovic MHD.
Pokud na tom chodově bydlí a jede jen "tam a zpátky" tak určitě, o tom se nikdo nepře. Ale pokud máte těch destinací více a tyhle jsou jen 2 z nich, tak už to tak jasné nebude. Nebo si tady snad někdo myslí, že po magistrále jezdí autem ti, co bydlí na metru a jezdí jen "tam a zpátky"? To asi ne, že?
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od pivko »

MPMP píše:
krtek700 píše:Tak upřímně, člověk z Chodova by měl jet do Holešovic MHD.
Pokud na tom chodově bydlí a jede jen "tam a zpátky" tak určitě, o tom se nikdo nepře. Ale pokud máte těch destinací více a tyhle jsou jen 2 z nich, tak už to tak jasné nebude. Nebo si tady snad někdo myslí, že po magistrále jezdí autem ti, co bydlí na metru a jezdí jen "tam a zpátky"? To asi ne, že?
Jo, to je furt takové to omílané dogma, že lidé se chovají iracionálně "vozí si zadky v autech" a "prostojí hodiny v kolonách", místo aby jeli tou výbornou MHD. A se pak snáze odůvodňuje, proč se proti nim musí zasáhnout a různě jim buzerací znepříjemňovat život. Realita je ovšem taková, že lidí, co pojedou i cestu odpovídající třem stanicím metra a 2 minutám pěšky vždy autem je naprosté minimum a rozhodně nepůsobí každodenní zácpy v ulicích. To je masa zcela racionálně uvažujících obyčejných lidí, co po cestě vyhodí děti u školy, co jdou po práci něco nakupovat, někam jinam na sport atd. A kdyby jim to neulehčovalo život, tak to dělat nebudou. Takže až někdo zase bude povídat, že chce vymýtit "zbytečnou" automobilovou dopravu, tak tím ve skutečnosti myslí, že chce zbuzerovat zcela obyčejné lidi, a dále jim zkomplikovat život.

Jediné, kde vidím v Praze ještě rezervy, je dojíždění z příměstských oblastí, tam by hodně pomohly P+R a pořádný S-bahn. Tam se dá pár procent na modal splitu ve prospěch VHD ještě nahonit. U vnitropražské dopravy už ten potenciál moc nevidím, pokud to tedy nechceme hnát tak, že lidé budou nuceni jezdit komplikovaněji a déle VHD, protože prostě nebudou mít jinou možnost.
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od MPMP »

pivko píše:Jediné, kde vidím v Praze ještě rezervy, je dojíždění z příměstských oblastí, tam by hodně pomohly P+R a pořádný S-bahn. Tam se dá pár procent na modal splitu ve prospěch VHD ještě nahonit. U vnitropražské dopravy už ten potenciál moc nevidím, pokud to tedy nechceme hnát tak, že lidé budou nuceni jezdit komplikovaněji a déle VHD, protože prostě nebudou mít jinou možnost.
Obávám se, že ani tam to moc nepomůže.
kdo dojíždí do centra Prahy, dělá to tak už nyní (stejně v centru není kde zaparkovat) a kdo dojíždí na jiný než nejbližší okraj města, bude jezdit autem i nadále, protože veřejnou dopravou musí z toho P+R na jeden ze 3 "metro-přestupních-bodů" a potom teprve do své destinace. Pravda, takový člověk nepojede každý den po magistrále, ale 2x v týdnu, když na práci naváže nějakou společenskou aktivitou, tak může dojít i na ten Chodov-Holešovice.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od 1975 »

...to se mýlíš...ta Gehlova studie naopak tvrdí, že hlavní prolém je, že je v centru MOC míst na parkování....o) tedy hlavně se to zabývá magistrálou...ale i tak je to pozoruhodná myšlenka.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od pivko »

S-bahn by trochu pomoci mohl, zejména takový, který jezdí do různých směrů skrz město, jako je tomu třeba v Berlíně.

A pokud jde o pana Gehla, já mám s tímto celkem zásadní filozofický problém. Pokud je něčeho nedostatek je vidět, že poptávka převyšuje nabídku. Je tedy vidět, že lidé to chtějí a proto se mi velmi příčí jim to naopak cíleně znesnadňovat, protože vím lépe než oni, co je pro ně dobré. Tudíž pro mě pan Gehl žádný odborník není. Jen další zelený debil.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od kot »

Akorát , že to není místní d..il, ale d..il ze zahraničí, tudíž ještě ůchytřejšíů než místní d..ilové, tak se s ním budeme více ohánět !
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od dd »

krtek700 píše:Ten luxus, že bychom měli okruhy i magistrálu středem města je asi zbytečný (pokud to tedy nebude nutné vzhledem k provozu)
Já bych jenom připomněl, že to je dnes už snad jediná kapacitní komunikace vedoucí k centru. V tom je Praha v porovnání s jinými podobně velkými evropskými městy jedinečná. O městech mimo Evropu ani nemá smysl mluvit. Všude jinde jsou běžné x-pruhové silnice z mnoha směrů.
Mnichov, Vídeň, Barcelona, Miláno, Brusel, (a na východ Budapešť, Bukurešť, Varšava) - tam všude je buď malý městský okruh jen okolo opravu malého historického centra, anebo z něj do centra vede vícero 2+2 a větších komunikací. Téměř vše povrchově.
Doprava, včetně automobilové, k životu patří.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od P_V »

Tomu "malému městskému okruhu kolem historického centra" by právě odpovídala kombinace západní části MO a magistrály :)
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Severojižní Magistrála

Příspěvek od dd »

Však ano. Reagoval jsem na to, že i příznivce dálnic to nazval luxusem. A odpůrci IAD se všelijak snaží o její zablokování - zúžením, přerušením, zpoplatněním vjezdu dovnitř MO, apod. Nic z toho, v takovém měřítku jako se uvažuje v Praze (poměrem velikosti "zklidňovaného" prostoru a města), nemá ve světě obdobu.
Odpovědět

Zpět na „Praha“