D4 obecně
Re: D4 obecně
Jinde také na dálnicích nejsou zastávky a jde to. Například u D5. Dálkový autobus sjede jen v těch největších místech (Praha - Plzeň sjede v Berouně nebo taky nesjíždí vůbec) a místní zastávkové busy jedou po staré silnici. Tak proč by to na D4 mělo být jinak ?
Re: D4 obecně
Protože je složitější zrušit něco, co funguje, a místo toho nabídnout horší alternativu. A dokud nejsou nehody, tak to v podstatě funguje.
Re: D4 obecně
Jiná cesta než většinu zastávek zachovat asi nebude. Nějaké se zrušit pokusíme, ten zbytek se musí dostavět připojovací / odbočovací pruhy + oddělit fyzicky zastávku od dálnice. Bude to muset být na výjimku z ČSN a bude se muset hodně přesvědčovat Ministerstvo vnitra, ale jiná cesta ven z toho není, co jsem měl možnost to za ta léta poznat tu atmosféru v těch obcích... Odkaz do Eura jsem dával do vlákna Modernizace D0 - Jíloviště.dd píše:Protože je složitější zrušit něco, co funguje, a místo toho nabídnout horší alternativu. A dokud nejsou nehody, tak to v podstatě funguje.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: D4 obecně
I na D10 byly zastávky, zrušili se a je klid. Tady na D4 by se taky měli zrušit a hotovo. Ono to možná půjde rychleji až smete nějaký kamion autobus plný lidí z dálnice, protože neměl kam uhnout neboť v rychlém pruhu měl kolegu, který ho už dva kilometry předjížděl......
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D4 obecně
Studoval jsem to a všechny zastávky do jedné lze zrušit. Nelze prostě mít na dálnici 6 zastávek, z toho 4 jen pár set metrů od sebe. Ten autobus se ani nemá snahu rozjíždět, když bude zase zastavovat, takže to na 80 nevytahuje. Linka by prostě musela jet po staré či sousední silnici. Lidé co jedou z Příbrami apod. budou prskat, že to trvá déle, ale je zvláštní, že do jejich měst autobus sjíždět musí, dokonce až do jejich center, ale vesnice se odbavují z dálnice, podél nichž přitom vede souběžná silnice. Zrušené zastávky by se pouze přesunuly o pár metrů či pár desítek metrů vedle a světe div se, ty vesnice by na tom byly lépe, protože autobus by jim stavěl přímo v obci a ne na poli jako nyní. Proti zrušení zastávek tedy nebojují obce, ale dopravci, pro které je pohodlnější frčet po dálnici.
Přitom třeba v případě zrušení 4 dálničních zastávek mezi Řitkou a Trnovou a jejich přesunutí na souběžnou silnici by linka jela o pouhé 2 km delší trasu a o 6 minut déle. Pro někoho je to hodně, ale nemusí tu přece stavět každá linka asi ze čtyř.
Dálniční zastávka Mníšek-závod je také pěkná kravina. Zastávka je pouze jednosměrná, takže v opačném směru linky na dálnici nestaví, pouze na další zastávce vzdálené 550 metrů po sjetí z dálnice. Takže tuto zastávku zrušit očividně lze a kvůli pouhé jedné lince 393 Příbram-Praha, navíc expresní není možné ponechávat tak nebezpečnou situaci. A jestli lidem z Mníšku nestačí kupa jiných linek, musí si obec holt vybudovat u sjezdu zastávku.
Naprosto stejný případ jednosměrné zastávky je u Dubence (Drásov)
A 2 zastávky u Cukráku nejsou na komunikaci značené jako dálnice, každopádně ty stejně s přestavbou na dálnice zmizí na doprovodnou komunikaci.
Přitom třeba v případě zrušení 4 dálničních zastávek mezi Řitkou a Trnovou a jejich přesunutí na souběžnou silnici by linka jela o pouhé 2 km delší trasu a o 6 minut déle. Pro někoho je to hodně, ale nemusí tu přece stavět každá linka asi ze čtyř.
Dálniční zastávka Mníšek-závod je také pěkná kravina. Zastávka je pouze jednosměrná, takže v opačném směru linky na dálnici nestaví, pouze na další zastávce vzdálené 550 metrů po sjetí z dálnice. Takže tuto zastávku zrušit očividně lze a kvůli pouhé jedné lince 393 Příbram-Praha, navíc expresní není možné ponechávat tak nebezpečnou situaci. A jestli lidem z Mníšku nestačí kupa jiných linek, musí si obec holt vybudovat u sjezdu zastávku.
Naprosto stejný případ jednosměrné zastávky je u Dubence (Drásov)
A 2 zastávky u Cukráku nejsou na komunikaci značené jako dálnice, každopádně ty stejně s přestavbou na dálnice zmizí na doprovodnou komunikaci.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D4 obecně
Honey72: to zní rozumně.
Kolik je to vlastně celkem zastávek?
Kolik je to vlastně celkem zastávek?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D4 obecně
Co vím tak celkem 6 (z toho 2 jednosměrné) + další 2 poblíž Cukráku a Jíloviště, které zatím nejsou na dálnici.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D4 obecně
Možná to pro Vás bude překvapení, ale dopravci odjezdí to, co dostanou zaplaceno, těm je fakt jedno kudy pojedou. Trápí to především objednatele dopravy, tedy kraj a obce.Honey72 píše: Proti zrušení zastávek tedy nebojují obce, ale dopravci, pro které je pohodlnější frčet po dálnici.
Re: D4 obecně
Chápu sice obce, ale proboha snad musí pochopit, že zastávky nemají na dálnici co dělat. Že to dříve dálnice nebyla a v tomto úseku není ani teď, chápu, ale je potřeba to změnit. Už i ty modré značky na D0 jsou divné
Všude se zaklínáme normami na vzdálenosti všeho možného od čehokoli jiného a já nevím co, ale tady necháme zastávky na dálnici. I kdyby byly odděleny betonovým svodidlem, tak je to naprd kvůli připojovákům atd. Lidská noha se nemá k dálnici nejlépe ani přiblížit, natož tam čekat na bus.
Všude se zaklínáme normami na vzdálenosti všeho možného od čehokoli jiného a já nevím co, ale tady necháme zastávky na dálnici. I kdyby byly odděleny betonovým svodidlem, tak je to naprd kvůli připojovákům atd. Lidská noha se nemá k dálnici nejlépe ani přiblížit, natož tam čekat na bus.
Re: D4 obecně
Na D4 jsou zastávky trochu dál od dálnice. Na D10 to také není vyřešeno ideálně, třeba zastávka na nájezdové rampě na dálnici přímo v jízdním pruhu:Hanes píše:I na D10 byly zastávky, zrušili se a je klid. Tady na D4 by se taky měli zrušit a hotovo. Ono to možná půjde rychleji až smete nějaký kamion autobus plný lidí z dálnice, protože neměl kam uhnout neboť v rychlém pruhu měl kolegu, který ho už dva kilometry předjížděl......
https://en.mapy.cz/zakladni?x=15.065308 ... itch=0.100
https://en.mapy.cz/zakladni?x=15.071346 ... itch=0.033
Re: D4 obecně
Mít v kolektoru záliv pro zastávku, to by možná ještě šlo.
Re: D4 obecně
Tenhle stat to je vazne Kocourkov, na D3 nemůžou Bratrankum udelat najezd a uz 10 let tam je rozkopana dalnice, nadruhe strane vyslovene nebezpecne zastávky BUSu jsou Ok.
Proste zrusit zastávky a smitec, zadny dohadovani!
Proste zrusit zastávky a smitec, zadny dohadovani!
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D4 obecně
Ono musí zůstat nějaké přechodné období, když se přes noc ze silnic staly dálnice. Jenže řešit se to mělo už před 30 lety, kdy se tenkrát doslova přes noc na silnicích pro motorová vozidla začalo jezdit 130 a zvýšila se i minimální rychlost z 60 na 80.
Ty zastávky na nájezdové rampě u D10 sice nejsou ideální, ale jsou před značkou dálnice a dá se to tam řešit vybudováním zálivu apod.
Ty zastávky na nájezdové rampě u D10 sice nejsou ideální, ale jsou před značkou dálnice a dá se to tam řešit vybudováním zálivu apod.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D4 obecně
Všichni to chápeme, ale hlavní efekt bude, že se sníží atraktivita autobusových linek na D4 a kdo může vezme raději auto. Cestující linky 317 považuji v podstatě za rukojmí protože Příbram - Praha už teď trvá hodinu a půl Přímé linky z Dobříše a Mníšku budou o to víc narvané, jsem zvědavý jak to bude nakonec realizováno. Ta silnice přes Klínec a Líšnici je rozbitá a úzká, nedokážu si představit posílat tam tolik autobusů. V některých pasážích se nevejde autobus a dodávka vedle sebe.Aram96 píše:Chápu sice obce, ale proboha snad musí pochopit, že zastávky nemají na dálnici co dělat.
Re: D4 obecně
Honey72: počítal jsi v tom svém výčtu i se zastávkou Drásov, Skalka VII.?
To je pro mě nepochopitelné, že tam zůstala i po výstavbě navazujícího úseku, kdy se to tam kompletně předělávalo. Přitom by stačilo udělat zastávku na 1. třídě směrem od Příbrami, případně udělat smyčku pro busy u nového kruháče (model Velemyšleves).
To je pro mě nepochopitelné, že tam zůstala i po výstavbě navazujícího úseku, kdy se to tam kompletně předělávalo. Přitom by stačilo udělat zastávku na 1. třídě směrem od Příbrami, případně udělat smyčku pro busy u nového kruháče (model Velemyšleves).
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D4 obecně
Ano, tu jsem počítal
A přesně takto jako u Velemyšlevsi by šlo zastávky realizovat na více místech. Ano, musí se sjíždět, je to otrava, zvlášť když tam nakonec autobus zajede naprosto zbytečně, protože nikdo nevystoupí ani nenastoupí Podobně jsem nebyl nadšený, když mi na lince Trutnov-Vrchlabí zavedli celkem tři podobné smyčky s nutným sjezdem z hlavní silnice a i tam často řidič naštvaně dupne na plyn
A přesně takto jako u Velemyšlevsi by šlo zastávky realizovat na více místech. Ano, musí se sjíždět, je to otrava, zvlášť když tam nakonec autobus zajede naprosto zbytečně, protože nikdo nevystoupí ani nenastoupí Podobně jsem nebyl nadšený, když mi na lince Trutnov-Vrchlabí zavedli celkem tři podobné smyčky s nutným sjezdem z hlavní silnice a i tam často řidič naštvaně dupne na plyn
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D4 obecně
Ony uz nejezdi busy Pribram-Praha, co stavely v Dobrisi a mozna v Mnisku, jinak nikde? To by byl za tech 30let, co jsem je vyuzival docela sesup...Příbram - Praha už teď trvá hodinu a půl
Re: D4 obecně
Vymístění této zastávky je podmínkou kolaudace úseku Skalka - II/118, momentálně je DÚSP pro novou polohu zastávky mimo dálnici, čeká se na změnu ÚP Dubence...Majkii píše:Honey72: počítal jsi v tom svém výčtu i se zastávkou Drásov, Skalka VII.?
To je pro mě nepochopitelné, že tam zůstala i po výstavbě navazujícího úseku, kdy se to tam kompletně předělávalo. Přitom by stačilo udělat zastávku na 1. třídě směrem od Příbrami, případně udělat smyčku pro busy u nového kruháče (model Velemyšleves).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: D4 obecně
Díky bohu, že o zrušení zastávek nikdo z vás nerozhoduje
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: D4 obecně
No nebyl bych si tak uplne jisty. Lidi z MD a RSD tady chodi a nekteri i prispivaji
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: D4 obecně
Ty jsi názoru, že by zastávky na dálnici měly zůstat ?Adam108 píše:Díky bohu, že o zrušení zastávek nikdo z vás nerozhoduje
Re: D4 obecně
Pardon, ale tohle je v letáku dlouho ?
Já jen, že to je poslední věta toho přehledu dole, tak aby to nebylo potenciální další zdržení .. Je to u úseků ČIMI a MIRO.V současné době probíhá odvolání proti změně ÚR. Po získání pravomocného ÚR bude ihned podána
žádost o stavební povolení.
Re: D4 obecně
Samozřejmě komplikace to je, ale řešitelná. Na MIRO by mělo být o odvolání rozhodnuto v průběhu března, na ČIMI pak asi o něco později, tam to kraj řeší teprve od 10.2.2020.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: D4 obecně
Už je ta věta o odvolání i u úseku MILE
Jinak u ČIMI jako jediného už je ZS 2020 a UP 2024 !
Martini, nevíš prosimtě, jak je myšlená ta dostavba odpočívky Krsice ? Ta bude taky v PPP či to bude nějak dostavovat ŘSD ?
To jako nebylo ještě rozhodnuto o odvolání, když bylo podáno někdy v 10/19 ??Počátkem září 2019 bylo vydáno změnové územní rozhodnutí pro zesouladění s DSP, proti kterému však bylo podáno odvolání. Po získání pravomocného ÚR bude ihned podána žádost
o stavební povolení.
Jinak u ČIMI jako jediného už je ZS 2020 a UP 2024 !
Martini, nevíš prosimtě, jak je myšlená ta dostavba odpočívky Krsice ? Ta bude taky v PPP či to bude nějak dostavovat ŘSD ?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele: