ČIMI, HAMI, LEČI, MIRO.... už aby to bylo HOTO:o))martini píše:
Co se týče přípravy, nemám teď prostor to zde rozepisovat, pozemkově se docela hýbeme dopředu, např. ČIMI má již 100% trvalých záborů i věcných břemen, Mirotice jsou blízko 100%, dokončují se poslední vyvlastňovačky. Lesy ČR na HAMI pořád nejsou vyřešené. Dtto pozemky na LEČI, tam se to povleče ještě déle, pořád není v právní moci změnové ÚR (jedno odvolání, které bude řešit kraj, pokud nedojde k dohodě s odvolatelem a stažení odvolání, o což se snažíme) a to samé je to s nenabytím právní moci změnových ÚR na ČIMI a MIRO, ale je to na dobré cestě tak, abychom měli maximum stavebních povolení v okamžiku podepisování smlouvy, ostatní se dodají později, na to se již konstruují úpravy v Koncesionářské smlouvě.
PPP na D4 - výstavba
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: PPP na D4
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: PPP na D4
To jsem zvědav, jak to hodnocení bude probíhat. Jediné správné vyhodnocení by bylo porovnáním se srovnatelným. Budete vedle stavět totožnou dálnici tentokrát placenou ze státních dluhopisů?martini píše:. Já jen říkám, zkusme to, udělejme PPP a uvidíme, co to přinese, v celkových výdajích rozpočtu je tento experiment něco, co si asi ČR ještě může dovolit...
Co se týče BIM, pochopili jsme, že Vinci/Eurovia s ní nemají dosud zkušenosti a proto proti tomu takto částečně brojí....
Dodnes není rozhodnuto o úspěchu/neúspěchu kupónové privatizace, a to šlo o jiný prachy....
Pěkné popíchnutí s BIM
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: PPP na D4
zdroj FB Vladimíra Kremlíka, 29.11.2019:
PPP PROJEKT D4 JSME PŘEDSTAVILI POSLANCŮM: Chci stavět dálnice rychle a efektivně. Proto máme nyní v běhu PPP projekt na stavbu 32 km dlouhého úseku dálnice D4 mezi Milínem a Miroticemi, který jsme v úterý s kolegy podrobněji vysvětlovali poslancům. V rámci PPP projektu koncesionář postaví a bude udržovat dálnici po dobu 28 let, po uplynutí této doby bude dálnice předána státu v takovém stavu, aby po dalších cca 10 let nepotřebovala žádnou mimořádnou údržbu. Chci, aby poslanci projektu dobře rozuměli a měli ty nejaktuálnější informace. Právě poslanci totiž budou v konečné formě parametry smlouvy schvalovat. Věřím, že nám s tím pomohou a smlouva by se mohla schválit v polovině příštího roku.
PPP PROJEKT D4 JSME PŘEDSTAVILI POSLANCŮM: Chci stavět dálnice rychle a efektivně. Proto máme nyní v běhu PPP projekt na stavbu 32 km dlouhého úseku dálnice D4 mezi Milínem a Miroticemi, který jsme v úterý s kolegy podrobněji vysvětlovali poslancům. V rámci PPP projektu koncesionář postaví a bude udržovat dálnici po dobu 28 let, po uplynutí této doby bude dálnice předána státu v takovém stavu, aby po dalších cca 10 let nepotřebovala žádnou mimořádnou údržbu. Chci, aby poslanci projektu dobře rozuměli a měli ty nejaktuálnější informace. Právě poslanci totiž budou v konečné formě parametry smlouvy schvalovat. Věřím, že nám s tím pomohou a smlouva by se mohla schválit v polovině příštího roku.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: PPP na D4
Nebylo by jednodušší dokončit soutěžní dialog (a tím určit parametry smlouvy) a pak smlouvu předložit ke schválení? Jde o parametry smlouvy, tak k čemu jsou poslancům aktuální informace?1975 píše: FB Vladimíra Kremlíka:
Chci, aby poslanci PPP projektu dobře rozuměli a měli ty nejaktuálnější informace. Právě poslanci totiž budou v konečné formě parametry smlouvy schvalovat.
Re: PPP na D4
Sice k ničemu, ale pro poslance zní Kremlíkovo PR jako rajská hudba = nikdo není důležitější než mi velmi chytří a všemu rozumějící poslanci...
Re: PPP na D4
V skutečnosti to tak samozřejmě bude. Ale jako s každým větším schvalováním si potřebujete vyšlapat cestičku, připravit a naklonit ty, kdo budou rozhodovat. Až dojde na schvalování, tak to snáz projde a hlavně nebudou (fakticky ex-post) vymýšlet změny.
Re: PPP na D4
Tak otázka pak zní, k čemu jsou Vám/nám/mně aktuální informace? Chci je dostávat, co možná nejsnadněji, a tím spíše pak patří i poslancům. Je to přece naprosto normální náplň práce poslanců i ministra, kterou od nich očekávám, že se o věci, o kterých budou rozhodovat, budou zajímat. Takový ten předsudek, všichni jsou stejně blbci a ničemu nerozumí, k ničemu dobrému ve veřejném prostoru prostě nevede.theodor less píše:Nebylo by jednodušší dokončit soutěžní dialog (a tím určit parametry smlouvy) a pak smlouvu předložit ke schválení? Jde o parametry smlouvy, tak k čemu jsou poslancům aktuální informace?1975 píše: FB Vladimíra Kremlíka:
Chci, aby poslanci PPP projektu dobře rozuměli a měli ty nejaktuálnější informace. Právě poslanci totiž budou v konečné formě parametry smlouvy schvalovat.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: PPP na D4
Martini, neměl bys nyní čas se rozepsat?1975 píše:ČIMI, HAMI, LEČI, MIRO.... už aby to bylo HOTO:o))martini píše:
Co se týče přípravy, nemám teď prostor to zde rozepisovat, pozemkově se docela hýbeme dopředu, např. ČIMI má již 100% trvalých záborů i věcných břemen, Mirotice jsou blízko 100%, dokončují se poslední vyvlastňovačky. Lesy ČR na HAMI pořád nejsou vyřešené. Dtto pozemky na LEČI, tam se to povleče ještě déle, pořád není v právní moci změnové ÚR (jedno odvolání, které bude řešit kraj, pokud nedojde k dohodě s odvolatelem a stažení odvolání, o což se snažíme) a to samé je to s nenabytím právní moci změnových ÚR na ČIMI a MIRO, ale je to na dobré cestě tak, abychom měli maximum stavebních povolení v okamžiku podepisování smlouvy, ostatní se dodají později, na to se již konstruují úpravy v Koncesionářské smlouvě.
Jak to vůbec je s termínem výběru? Někde jsem zachytil ministra, že mluvil už o únoru 2020... (původně to snad měl být leden 2020...)
Re: PPP na D4
V půlce února 2020 bude předpokládám věcně za náš tým k podpisu ministra připravena Výzva k podání nabídek. Na samotné nabídky pak musí být adekvátní čas, pracovně pokud by se neposouval termín (což je bohužel téměř jisté, že se posouvat bude z mnoha možných důvodů) tak se bavíme o nabídkách v půlce května.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: PPP na D4
aj jaj, tak to je 2020 spíše scifi, co?
Re: PPP na D4
Asi tak, resp. ZS 12/2020 leda. Já nevím, jsem jediný, komu se zdá, že rok probíhal dialog s vybranýma 4 konsorciema a po roce výsledek nějak nevidím. Ne že bych chtěl, aby to šlo extra rychle, raději pomalu a pořádně, ale nevidím prostě posun, co se udělalo za ten rok ?
Re: PPP na D4
to Aram96: Jakkoliv nemám žádné inside info o řešeném projektu PPP na D4, tak zcela jistě vím, že pokud probíhá formální proces výběru koncesionáře, tak jakékoliv vydávání průběžných informací je zcela mimo, namnoze případů by takové vydávání bylo žalovatelné... To je čistý non sense.
Já netuším, jestli jsou v procesu výběru dle interního HMG ve skluzu či ne. Ale až se slavně doberou k výsledku, tak to oznámí. Docela si dokážu představit složitost procesu výběru konsesionáře při investici třetí strany. Metoda PPP se poprvé zkouší... A nikdo nechce udělat chybu.... To prostě trvá. Může se nám to nelíbit, ale tak to prostě je.
Já netuším, jestli jsou v procesu výběru dle interního HMG ve skluzu či ne. Ale až se slavně doberou k výsledku, tak to oznámí. Docela si dokážu představit složitost procesu výběru konsesionáře při investici třetí strany. Metoda PPP se poprvé zkouší... A nikdo nechce udělat chybu.... To prostě trvá. Může se nám to nelíbit, ale tak to prostě je.
Re: PPP na D4
Osobně si myslím,že by nemuselo být tolik posunů termínu, když teď s nimi vedou dialog a případné dotazy už řeší při něm.martini píše:V půlce února 2020 bude předpokládám věcně za náš tým k podpisu ministra připravena Výzva k podání nabídek. Na samotné nabídky pak musí být adekvátní čas, pracovně pokud by se neposouval termín (což je bohužel téměř jisté, že se posouvat bude z mnoha možných důvodů) tak se bavíme o nabídkách v půlce května.
Re: PPP na D4
Tak určitá naděje to je, necháme se překvapit...vondr píše:Osobně si myslím,že by nemuselo být tolik posunů termínu, když teď s nimi vedou dialog a případné dotazy už řeší při něm.martini píše:V půlce února 2020 bude předpokládám věcně za náš tým k podpisu ministra připravena Výzva k podání nabídek. Na samotné nabídky pak musí být adekvátní čas, pracovně pokud by se neposouval termín (což je bohužel téměř jisté, že se posouvat bude z mnoha možných důvodů) tak se bavíme o nabídkách v půlce května.
Co se týče toho dotazu, co se udělalo za rok, jen namátkou lze řici, že se připravila a kompletně X krát připomínkovala celá koncesionářská smlouva (100 stran smluvních ustanovení) a jejích celkem 18 příloh (dohromady další stovky stran), do toho samozřejmě probíhá intenzivní výměna verzí smluvní dokumentace s uchazeči... Rozhodně jsme se tu ten rok nekopali do zadku, troufám si tvrdit. Oproti interními harmonogramu jsme ve skluzu cca 2 měsíce, původně se chtěl dialog zakončit v listopadu a dávat výzvu počátkem ledna.
Zahájení stavby v 2020 je rozhodně, pokud dopadne, pouze formální záležitostí. Existuje v PPP ještě tzv. režim early works, který by umožnil zahájit práce před samotným finančním uzavřením smlouvy, ale má to vícero aspektů, pro které se nakonec rozhodlo, že se tento koncept u pilotního projektu D4 nevyužije. Reálné práce až 2021 určitě, ale to už mi přijde celkem fuk jestli 10/2020 nebo 03/2021...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D4
A ono se to bude stavět celé najednou a celé najednou zprovozňovat, nebo se bude otevírat podle toho, co jak bude hotovo? Předpokládam, že je to plánované na tři stavební sezóny max.?
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: PPP na D4
..tak samozřejmě fakticky je "to fuk", ale komunikačně to je velký rozdíl....a je potřeba myslet i politicky, Jasánek:o)Zahájení stavby v 2020 je rozhodně, pokud dopadne, pouze formální záležitostí. Existuje v PPP ještě tzv. režim early works, který by umožnil zahájit práce před samotným finančním uzavřením smlouvy, ale má to vícero aspektů, pro které se nakonec rozhodlo, že se tento koncept u pilotního projektu D4 nevyužije. Reálné práce až 2021 určitě, ale to už mi přijde celkem fuk jestli 10/2020 nebo 03/2021...
Re: PPP na D4
Přidal bych několik podotázek:michal píše:A ono se to bude stavět celé najednou a celé najednou zprovozňovat, nebo se bude otevírat podle toho, co jak bude hotovo? Předpokládam, že je to plánované na tři stavební sezóny max.?
Jak je zamýšlený harmonogram? Je to a) výstavba + x let údržby po zprovoznění/dokončení, anebo b) smlouva na x let a čím rychleji zprovozníš, tím déle budeš provozovat?
A je to vztažené k celku anebo k jednotlivým částem?
Re: PPP na D4
Účastníci musí ve svých Úvodních harmonogramech připravit zprovoznění tak, aby vždy byl najednou zprovozněny úseky HAMI, MILE, LEČI nebo LEČI, ČIMI, MIRO. Samozřejmě, pokud by pak došlo k oprávněným posunům v Harmonogramu, tak se to může mírně lišit stran okamžiku zprovoznění, ale pro Koncesionáře je nejvýhodnější finančně spustit celé najednou, resp. mít mezi zprovozněním úseků minimální prodlevy. Plánujeme max. 3 roky, Účastníci to mohou ve své nabídce zkrátit, což je finančně zvýhodňuje (lepší čistá současná hodnota plateb za dostupnost, která je hlavním hodnotícím kritériem).michal píše:A ono se to bude stavět celé najednou a celé najednou zprovozňovat, nebo se bude otevírat podle toho, co jak bude hotovo? Předpokládam, že je to plánované na tři stavební sezóny max.?
Ano, proto také tvrdíme, že 2020 je stále reálné.1975 píše:..tak samozřejmě fakticky je "to fuk", ale komunikačně to je velký rozdíl....a je potřeba myslet i politicky, Jasánek:o)
Doba trvání smlouvy je fixní, 28 let od Účinnosti, čili ano, kdo rychleji postaví, bude déle provozovat, déle inkasovat platby, takže v jejich čisté současné hodnotě se právě to zkrácení výstavby poměrně výrazně projevuje. Reálně to vidím na zprovoznění v 06/2023, můj osobní typ.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D4
Martini, a nebylo by vhodné pracovat s výchozí částkou bez započtení inflace, tedy „v dnešních cenách“? Ve veřejnosti je už tak nějak zafixované, že to bude 25 mld., byť to „mohla“ být polovina, což vnímání projektu neprospívá (ani většina lidí tady na fóru, jak je zjevné, neznala skutečný stav). Nevím, jak dobře je to prolobované v parlamentu, ale i pokud by to bylo prolobované dobře, tak až se při projednávání spustí kampaň v médiích, že jde o tunel, tak mohou mnozí obrátit. A pak už bude pozdě někoho přesvědčovat. Vím, že máte hodně práce s přípravou projektu a málo času na osvětu, ale zase pokud to parlament neschválí, tak půjde celá ta práce k šípku…martini píše:... oněch 25 mld. Kč, které jsou tolik propírané, to už modelově počítá s inflací 2% ročně... Jinak se bude počítat dle skutečné míry inflace relevantních položek v každém roce.
Re: PPP na D4
Snažíme se vysvětlovat tak jak píšete, bohužel někteří novináři si zjevně stojí na vedení...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: PPP na D4
S tím ale musíte počítat...i s tím, že část těch, kteří si na vedení nestojí, to nesprávně odkomunikuje "úmyslně"...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: PPP na D4
Pan Cafourek napsal, že stát by za výstavbu nyní zaplatil 7,5 mld. Údržba by vyšla během 25 let na 0,626 mld a uvedení do bezvadného stavu po 25 letech provozu 3,7 mld.martini píše: Není mi naprosto zřejmé, z čeho pan Caforek čerpal při porovnávání 12 a 25 mld. Kč. Resp. nevím, co představuje ono číslo 12 mld. Kč.
Dále napsal:"Značnou částku tvoří dále takzvaná úhrada dluhové služby, tedy úroky z peněz, které si stát od soukromníka de facto vypůjčí."
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_rts
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_rts
Na vedení si stojí ten, kdo neumí sečíst tři čísla; tato čísla byla navíc poskytnuta ministerstvem.martini píše:Snažíme se vysvětlovat tak jak píšete, bohužel někteří novináři si zjevně stojí na vedení...
Re: PPP na D4
Už probíhá poslední 4. kolo dialogu? mělo se uskutečnit v polovině ledna
Re: PPP na D4
Ano, tento týden bude 4. kolo dialogu dokončeno. Snad se podaří i přesvědčit Havlíčka k podpisu tě výzvy v půlce února...vondr píše:Už probíhá poslední 4. kolo dialogu? mělo se uskutečnit v polovině ledna
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D4
nějaké informace k dokončenému 4.kolu?martini píše:Ano, tento týden bude 4. kolo dialogu dokončeno. Snad se podaří i přesvědčit Havlíčka k podpisu tě výzvy v půlce února...