znojemsky.denik.cz píše:Na prvních dvou stavbách znojemského obchvatu už totiž výkupy prakticky skončily. „Na první stavbě majetkoprávní příprava stavby skončila až na čtyři známé případy odpůrců ze sdružení Obchvat. Tři jsou už pravomocně vyvlastněné, ale žaloby podané proti těmto rozhodnutím řeší krajský soud v Brně,“ uvedla Věra Hoderová z brněnské správy Ředitelství silnic a dálnic.
Podobná situace je i na druhé stavbě, tedy na pokračování již nyní hotové části obchvatu přes Přímětice až k hlavní silnici na Jihlavu.
„Běží jedno zbývající vyvlastňovací řízení, u jednoho nově vzniklého pozemku čekáme na skončení dědického řízení,“ dodala Hoderová...
Práce na první polovině první stavby obchvatu Znojma dělníci skončili před rokem. Dál silnici vést nemohli kvůli zablokovaným pozemkům.
I/38 Znojmo, obchvat
I/38 Znojmo, obchvat
Včerejší článek Nový zákon o výkupu pozemků přišel pro obchvat pozdě zmiňuje problémy s pozemky pro stavbu obchvatu Znojma:
Naposledy upravil(a) mapman dne 8.5.2010 9:22:30, celkem upraveno 3 x.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 18.3.2010 21:57:20
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava – státní hranice
Zdravím, pánové. Z Vašich příspěvků předpokládám, že jste odborníci na dopravu.
Konečně po letech rozumný přístup k modernizaci I/38? Návrh „Kozelb“ je výborný.
Achilovou patou zdá se pouze „obchvat“ Znojma. Trasa staveb 1. a 2. byla převzata z roku raz dva, neakceptovala rozvoj města, takže prochází zastavěným územím a v podstatě odděluje novou čtvrť Přímětice a dle ÚP nově plánovanou výstavbu městských čtvrtí od samotného města. „Obchvat“- stavby 1.a 2. jsou tak jen pouhým novým městským průtahem, který v budoucnu nebude možno rozšířit . Stavba 3. k Hatím navrhovaná jako rychlostní byla k tomuto zastaralému projektu pouze připojena. Do města tak bude přivedena veškerá tranzitní doprava. Všechny návrhy na změnu projektu byly smeteny ze stolu. ( Např. návrh Urbanistického střediska v Brně- Ing. Klajmon, Růžička z roku 2001). Ministr Šimonovský rychlostní silnici zavrhl a prosazoval R52 přes Mikulov.Tak je tomu dodnes – v ZÚR Jihomoravského kraje je stále pouze R52. Brno jih úpí pod přívalem tranzitní dopravy a Znojmo je stále zasekané a neprůjezdné, protože mu chybí kvalitní obchvat. Právě za kvalitní obchvat Znojma se zasazuje i OS Obchvat. Je všemi deseti za rychlostní silnici R38 s tím, že by místo na nesmyslnou R52 mohly být vynaloženy finanční prostředky na R38 oddálenou od města a dokončen pouze průtah tj. stavby 1.2. Arogance a nedodržování zákonů ze strany příslušných orgánů ve vztahu k OS vede právě k průtahům a sdružení je označováno za odpůrce obchvatu. Majetkoprávní příprava sestávala pouze z nátlaku – prodejte nebo vás vyvlastníme, popřípadě z posunování trasy podle toho, kdo byl kamarádem s radnicí.
Nechtěli byste na nějakou chvíli opustit svá místa u počítače a zajet si prohlédnout místo samé a srovnat realitu s výkresy?
Zdravím, pánové. Z Vašich příspěvků předpokládám, že jste odborníci na dopravu.
Konečně po letech rozumný přístup k modernizaci I/38? Návrh „Kozelb“ je výborný.
Achilovou patou zdá se pouze „obchvat“ Znojma. Trasa staveb 1. a 2. byla převzata z roku raz dva, neakceptovala rozvoj města, takže prochází zastavěným územím a v podstatě odděluje novou čtvrť Přímětice a dle ÚP nově plánovanou výstavbu městských čtvrtí od samotného města. „Obchvat“- stavby 1.a 2. jsou tak jen pouhým novým městským průtahem, který v budoucnu nebude možno rozšířit . Stavba 3. k Hatím navrhovaná jako rychlostní byla k tomuto zastaralému projektu pouze připojena. Do města tak bude přivedena veškerá tranzitní doprava. Všechny návrhy na změnu projektu byly smeteny ze stolu. ( Např. návrh Urbanistického střediska v Brně- Ing. Klajmon, Růžička z roku 2001). Ministr Šimonovský rychlostní silnici zavrhl a prosazoval R52 přes Mikulov.Tak je tomu dodnes – v ZÚR Jihomoravského kraje je stále pouze R52. Brno jih úpí pod přívalem tranzitní dopravy a Znojmo je stále zasekané a neprůjezdné, protože mu chybí kvalitní obchvat. Právě za kvalitní obchvat Znojma se zasazuje i OS Obchvat. Je všemi deseti za rychlostní silnici R38 s tím, že by místo na nesmyslnou R52 mohly být vynaloženy finanční prostředky na R38 oddálenou od města a dokončen pouze průtah tj. stavby 1.2. Arogance a nedodržování zákonů ze strany příslušných orgánů ve vztahu k OS vede právě k průtahům a sdružení je označováno za odpůrce obchvatu. Majetkoprávní příprava sestávala pouze z nátlaku – prodejte nebo vás vyvlastníme, popřípadě z posunování trasy podle toho, kdo byl kamarádem s radnicí.
Nechtěli byste na nějakou chvíli opustit svá místa u počítače a zajet si prohlédnout místo samé a srovnat realitu s výkresy?
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
To možná je, že je to v jejich zájmu, ale opravdu se nejedná o stejnou osobu. A více se k tomu nevyjadřuji.Marty píše:OK, můžu se mýlit i s Martinem...
Ale není v zájmu Kníniček a Bystrce propagovat budování R38 a R55, tak aby R52 byla jakožto tlak na R43 odsunuta ???
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Lída má pravdu v tom, že nejde ve Znojmě o obchvat, ale o průtah.A navíc se se zástavbou počítalo! Je to v územním plánu.A nesouhlasím, že stavba 1 je v pořádku.Není. Vede příliž blízko rodinných domů - v jednom případě dokonce 3,5m. A to má být v pořádku? Navíc zcela ničí krajinný ráz, protože tam je velká zahrádkářská kolonie. Proč takové ničení, když v blízkosti jsou pole? A navíc se silnice zařezává do terénu, což by v případě využití stávající silnice a kruhového objezdu vůbec nemuselo.Chce to vidět nejen na mapě.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
A kudy by měl tedy vést obchvat? Rád si přečtu o tom návrhu
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Krajinný ráz zahrádkářské kolonie... svatá prostoto...
Království a půl princezny za 511.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Toto vypadá na solidní případ NIMBYsmu.klarka píše:Lída má pravdu v tom, že nejde ve Znojmě o obchvat, ale o průtah.A navíc se se zástavbou počítalo! Je to v územním plánu.A nesouhlasím, že stavba 1 je v pořádku.Není. Vede příliž blízko rodinných domů - v jednom případě dokonce 3,5m. A to má být v pořádku? Navíc zcela ničí krajinný ráz, protože tam je velká zahrádkářská kolonie. Proč takové ničení, když v blízkosti jsou pole? A navíc se silnice zařezává do terénu, což by v případě využití stávající silnice a kruhového objezdu vůbec nemuselo.Chce to vidět nejen na mapě.
Navíc,zahrádkářské kolonie se často dělali v místech územních rezerv jako dočasné stavby,které ustoupí plánované stavbě.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Tady se o obchvatu píše (hlavně v souvislosti s právě probíhajícím stavebním řízením), ale taky tam nezmiňují žádnou alternativu:
Obchvat: další etapa i protesty
Znojmo - Posouvání papírů po stolech, protesty, stížnosti a vztek. Nekonečný příběh stavby znojemského silničního obchvatu se posouvá nepatrně kupředu, ale stále vázne v těsném sevření soukolí protikladných zájmů. Lidé v Suchohrdlech a Kuchařovicích možná již brzy dají najevo, že jim dochází trpělivost...
Obchvat: další etapa i protesty
Znojmo - Posouvání papírů po stolech, protesty, stížnosti a vztek. Nekonečný příběh stavby znojemského silničního obchvatu se posouvá nepatrně kupředu, ale stále vázne v těsném sevření soukolí protikladných zájmů. Lidé v Suchohrdlech a Kuchařovicích možná již brzy dají najevo, že jim dochází trpělivost...
I/38 - Znojmo obchvat
Jistě, co by měli řikat zdejší drobní zemědělci na Malovance .. když tam navíc ten štráfek země nabyl časem milionový ceny, a stejně ho museli opustit. A bez náhradySosa píše:zahrádkářské kolonie se často dělaly v místech územních rezerv jako dočasné stavby,které ustoupí plánované stavbě
Sice z mapy neni vidět všecko, ale je vidět že alternativa asi neexistuje .. leda to přes ty nešťastný Kuchařovice a Suchohrdly nechat jezdit natvrdo.
http://www.mapy.cz/#mm=ZP@x=136883968@y=131602944@z=12
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Žádnou konkretizovanou variantu nemají, to by ji položili na stůl. Na první google jsem nenašel ani žádné jejich webovky. To, že obchvat nechtějí je přesně ukázka NIMBY, jak jste podotkl. Argumentují tím, že obchvat je v ÚP již moc dlouho, že se mezi tím změnili podmínky atp. Ale konkrétní návrh neexistuje, resp. nebyl v rámci jejich připomínek předložen, což si myslím, že kdyby existoval, tak by to předložili.
Leda že by tu čáru pro svou argumentaci nakreslili až za Kuchařovicemi a Suchohrdly a Příměticemi, ale to mi přijde už fakt přehnané prodloužení a hlavně zbytečné. Nebo by to mohli nakreslit západní variantou přes NP Podyjí
Leda že by tu čáru pro svou argumentaci nakreslili až za Kuchařovicemi a Suchohrdly a Příměticemi, ale to mi přijde už fakt přehnané prodloužení a hlavně zbytečné. Nebo by to mohli nakreslit západní variantou přes NP Podyjí
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Ale existuje takový návrh. Je z dílny ing.Klajmona a byl dokonce zveřejněn v místním tisku v roce 2001. Trasa tam vede za Suchohrdly a Kuchařovicemi, což je logické. Podle tehdejšího starosty ing. Balíka by se ale pozdržela stavba, tak návrh odmítl. Na stavbě 1 je zase v současnosti zcela zbytečná sporná část napojení před mostem z brněnské silnice.Jestliže má zatím obchvat - průtah být napojen na Družstevní, pak je tato "spojka" zcela zbytečná. A právě o ni se vedou největší současné spory! Jinak by i tento obchvat - průtah mohl pokračovat. Stačilo by jen trochu víc myslet a nejen kecat. Nedokončená část jedničky v podstatě končí na kopci na Suchohrdelské.Takže svést ji na kruhový objezd a pokračovat na Družstevní není až tak velký problém. Nebo je???
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Místní situaci až tak dobře neznám, ale pokud se nepletu, tak stojí tato část obchvatu: http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=136874880+ ... 05760@z=13klarka píše:Stačilo by jen trochu víc myslet a nejen kecat. Nedokončená část jedničky v podstatě končí na kopci na Suchohrdelské.Takže svést ji na kruhový objezd a pokračovat na Družstevní není až tak velký problém. Nebo je???
Jak jí chcete "svést na kruhový objezd (zřejmě na Suchohrdelské) a pokračovat na Družstevní"?
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Stojí pouze část stavby1 a to zhruba od silnice II/399 po silnici na Kuchařovice směrem do zahrad.Dále nemohou stavět, protože nejsou všechny pozemky v majetku ŘSD. Ale všichni odvolatelé proti vyvlastnění jsou z tzv. spojky. Právě ta kdyby tam nebyla- a dokud nebude třetí stavba, tak je zbytečná - mohou stavět dál v podstatě podle plánu: na Suchohrdelskou, dolů na kruhový objezd a dál už je Družstevní, která je postavena. Tak proč trvat na té zbytečné spojce a nestavět??? Stavba 3 je zatím v dalekém nedohlednu.
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
No, osobně mi trasa obchvatu úplně špatná nepřijde, nějaký baráky jsou snad jen v okolí MÚK Přímětická. Na druhou stranu, jestli jsem správně pochopil to, co naznačuje klarka, tedy že po dokončení 1. etapy 1. stavby nebude na novou přeložku převedena ani doprava Mor. Budějovice - Pohořelice, potom je fakt, že z dopravního i ekonomického hlediska není s touto stavbou kam spěchat.
BTW ta "MÚK" Suchohrdelská bude soudě podle letáku pěknej paskvil
BTW ta "MÚK" Suchohrdelská bude soudě podle letáku pěknej paskvil
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Nezjišťoval jsem si přesný stav věci, ale pokud jsou vykoupeny potřebné pozemky pro obě etapy 2. stavby a část 1. etapy 1. stavby po Suchohrdelskou, tak dostavba tohoto bez "spojky" (zbylá část 1. etapy 1. stavba) tak by to bylo funkční, asi až na ten kruhák na Suchohrdelský/Družstevní/I-53.
Ovšem dosti pochybuji o připravenosti celé 2. stavby a bez toho je to k ničemu.
Ovšem dosti pochybuji o připravenosti celé 2. stavby a bez toho je to k ničemu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Modernizace I/38 v úseku Jihlava - státní hranice
Stav přípravy byl popsán v tom posledním článku:
Čili příprava je v relativně pokročilé fázi, ale teď bude navíc problém s financováním.Rozsah stavby upřesnil ředitel brněnské správy Ředitelství silnic a dálnic Pavel Kremitovský. „Nynější stavební řízení [požádali o SP] se týká první etapy druhé stavby, tedy mimoúrovňové křižovatky se silnicí na Únanov, napojení na konec první stavby a jeho pokračování. Půjde o úsek v délce asi šest set metrů,“ řekl Kremitovský.
Potvrdil, že ředitelství stavbu rozdělilo opět kvůli tomu, že ještě nemá vykoupené všechny pozemky. „Na druhé etapě druhé stavby je vyvlastňován jeden pozemek. To současně znamená, že ještě není dokončena příprava celé stavby a není pro ni ani zajištěno financování,“ dodal ředitel s tím, že proto ani nelze zatím stanovit termín zahájení stavby.
Re: I/38 - Znojmo obchvat
Docela by mě zajímalo, jak je možné, že se v naší republice dá zaměňovat průtah za obchvat. Jsem toho názoru, že obchvat (jak i sám název napovídá)obchvacuje něco.Průtah podle názvu prochází mezi něčím.Proč se tedy ve Znojmě zcela evidentní návrh průtahové silnice vydává za obchvat??? To mi rozum nebere.
A proč vás nadzvedává zahrádkářská kolonie? Ve Znojmě jde o zahrady soukromé, nikoli v nájmu.Co je na tom NIMBISTICKÉHO?
A proč vás nadzvedává zahrádkářská kolonie? Ve Znojmě jde o zahrady soukromé, nikoli v nájmu.Co je na tom NIMBISTICKÉHO?
Re: I/38 - Znojmo obchvat
Ve Znojmě se staví obchvat, není to žádný průtah, průtahy jsou silnice, které vedou velkou částí své délky intravilánem obcí, jsou tak i označeny (čili je na nich vesměs 50 km/h popř. zvýšená či snížená) a hlavně procházejí kolem zástavby v její těsné blízkosti. To že současná trasa v některých místech prochází mezi dvěma částmi jedné obce ještě neznamená, že jde o průtah. To je stejné jako kdybyste tvrdila, že D1 netvoří obchvat Brna protože odděluje Tuřany a Chrlice od města, to samé platí pro obchvaty u Prahy, Olomouce či Jihlavy. Ony totiž obchvaty mají plnit nejen funkci tranzitní ale měly by ideálně sloužit i obyvatelům města (v závislosti na jeho velikosti)...
V současnosti připravovaný obchvat města tvoří kolem jeho drtivé většiny jakýsi přirozený oblouk a od města odděluje pouze Přímětice, což je defacto vesnice administrativně přidružená k městu a nejedná se o žádnou kompaktní součást městského jádra. Navíc, většina trasy obchvatu vede po zemědělských pozemcích nebo pozemcích kde jsou zahrádkářské kolonie... A jsou to právě zahrádkářské kolonie, které vznikají velmi často právě i v koridorech plánovaných tras obchvatů apod. protože na takévýchto pozemcích nelze umístit stavby trvalého charakteru, a zahrádky zahrnují především stavby dočasné (altánky, domečky, přístřešky)...
To, že jižní varianta není průchodná kvůli NP Podyjí, je bez diskusí, jakákoliv jiná varianta za Příměticemi, Suchohrdly a Kuchařovicemi by zase neúměrně současnému významu prodloužila celou trasu obchvatu a ta by tak velmi pravděpodobně podle současných měřítek neprošla ani posuzováním ekonomické efektivnosti, tudíž by na ni stát nedal dnes peníze. O problémech spojených s územním plánováním, zemědělským půdním fondem raděj ani mluvit nebudu. Pokud jednou dojde na realizaci nějaké formy rychlostní komunikace kolem Znojma tak bude bezpochyby trasována v této vzdálenější variantě, o tom žádná, ale Znojmo potřebuje obchvat teď a ne za 5 či deset let.
V současné situaci se musí Znojemští soustředit hlavně na minimalizaci dopadů současného řešení, tzn. vybojovat si co nejvhodnější protihluková opatření a dohlížet na průběh přípravy a výstavby, aby byly minimalizovány negativní vlivy výstavby na obyvatelstvo...
V současnosti připravovaný obchvat města tvoří kolem jeho drtivé většiny jakýsi přirozený oblouk a od města odděluje pouze Přímětice, což je defacto vesnice administrativně přidružená k městu a nejedná se o žádnou kompaktní součást městského jádra. Navíc, většina trasy obchvatu vede po zemědělských pozemcích nebo pozemcích kde jsou zahrádkářské kolonie... A jsou to právě zahrádkářské kolonie, které vznikají velmi často právě i v koridorech plánovaných tras obchvatů apod. protože na takévýchto pozemcích nelze umístit stavby trvalého charakteru, a zahrádky zahrnují především stavby dočasné (altánky, domečky, přístřešky)...
To, že jižní varianta není průchodná kvůli NP Podyjí, je bez diskusí, jakákoliv jiná varianta za Příměticemi, Suchohrdly a Kuchařovicemi by zase neúměrně současnému významu prodloužila celou trasu obchvatu a ta by tak velmi pravděpodobně podle současných měřítek neprošla ani posuzováním ekonomické efektivnosti, tudíž by na ni stát nedal dnes peníze. O problémech spojených s územním plánováním, zemědělským půdním fondem raděj ani mluvit nebudu. Pokud jednou dojde na realizaci nějaké formy rychlostní komunikace kolem Znojma tak bude bezpochyby trasována v této vzdálenější variantě, o tom žádná, ale Znojmo potřebuje obchvat teď a ne za 5 či deset let.
V současné situaci se musí Znojemští soustředit hlavně na minimalizaci dopadů současného řešení, tzn. vybojovat si co nejvhodnější protihluková opatření a dohlížet na průběh přípravy a výstavby, aby byly minimalizovány negativní vlivy výstavby na obyvatelstvo...
Re: I/38 - Znojmo obchvat
Ještě k té spojce mezi silnicemi 412 a 413 (tj. Suchohrdelskou a výpadovkou na Brno) - ta se nutně nemusí stavět teď a mohla by být ideálně až součástí 3. stavby, s tím se dá souhlasit, tranzit má být beztak veden po Družstevní. Čili pokud chcete podporu v tomto sporu, tak ji od lidí na tomto foru jak je vidět máte.
Re: I/38 - Znojmo obchvat
Když se domlouvají rozumní lidé, určitě jde všechno lépe.Děkuji za tento přístup a za vyčerpávající odpověď.Znojmo obchvat potřebuje a nebude - li v současné době nutná spojka, jsem přesvědčena, že hlavní problémy s budováním obchvatu by mohly být za námi. Jak je vidět, vždy je nutné mluvit s lidmi a vysvětlit podstatu, zodpovědět dotazy.
Re: I/38 - Znojmo obchvat
Teď to neberte někdo osobně,ale lidé se většinou ozvou až v okamžiku,kdy se na ně valí stavební stroje.Před tím se o stavby nezajímají.
Re: I/38 - Znojmo obchvat
V tom máte plnou pravdu.Nezájem lidí je až obdivuhodný. Proto se docela obávám toho, co budou dělat Přímětičtí, až jim začnou stavět skoro devítimetrový val mimoúrovňové křižovatky téměř u vchodových dveří některých z nich. Tam to řešení z mého pohledu vůbec není dobré.Protihluková a jiná opatření v tomto případě nepomohou, o prašnosti ani nemluvím. Nejhorší podle mě je ta dokonalá akustika, o které zase něco vím já. Tam si obyvatelé "zobnou" a budou se chtít raději stěhovat pryč, nejlépe do absolutního klidu. A navíc se tím valem oddělí celá městská část, nikoli pár baráků. V\y jste na to odborníci. Nejde to vyřešit optimálněji?
Re: I/38 - Znojmo obchvat
Optimálněji z pohledu hluku a rušení a pod. to jde vždycky, otázkou je kolik to bude stát, protože pak se bavíme o desítkách či stovkách milionů za hluboké zářezy, opěrné stěny, tunely a pod. Na to prostě stát nemá aby to všude řešil takto nákladně, proto musí dojít na kompromisy. Pokud má v nějakém domě dojít ke zhoršení životního prostředí a místních podmínek, je vždy možné žádat nějakou kompenzaci tak, aby byly dodrženy limity dané zákonem. Pokud k tomu zhoršení dojde v rámci těchto limitů, tak prostě mají smůlu, ale tak to u dopravních staveb chodí, někomu to v tom jeho "dvorku" zkrátka vést musí, jinak bychom nepostavil vůbec nic...
Re: I/38 - Znojmo obchvat
Máte ve všem samozřejmě pravdu, ale stejně si myslím, že mimoúrovňová křižovatka v Příměticích je nákladnější než úrovňové řešení,které by mělo navíc tu výhodu, že by nebyly tak zlé všechny jevy spojené s dopravou (hlučnost, prašnost). O nějaké zařezávání do terénu by v tomto případě asi nešlo.Ale je pravda, že nejsem odborník. Jen mi jde o tvář města, které mám ráda, a o příjemné prostředí v jeho okolí. Zatím se tu dá žít, i v Příměticích...
Re: I/38 - Znojmo obchvat
A žít se bude dát dál, spoustě lidí kteří bydlí u současné silnice se výrazně uleví, sníží se riziko srážky chodce a auta na současném průtahu, protože jich tam bude jezdit výrazně méně... Po otevření si to bude drtivá většina Znojemanů pochvalovat, nejhezčí příroda je beztak na západ o města...