Právě je 7.4.2020 11:29:21




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 2497
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
V dnešních dnech bych asi připravoval obchvat Šumperka až do rozdělení na I/44 a I/11 a když hodně, tak obchvaty těch obcí po Velké Losiny směrem na Jeseník. Příprava dalších obchvatů či tunelu by byly dnes ztrátou času a peněz, na tyhle stavby dojde, až budeme mít všechny stavby v zemi postavené, vyasfaltované polňačky, DOL atd. :mrgreen:
Jediné co mi pak ještě za Losinami dává smysl, je ten tunel kvůli samotné dostupnosti Jeseníku, ale s dalšími přeložkami by nesouhlasili, domnívám se, ani místní, kvůli přírodě. Pokračování dále do Polska tak jak je navržené určitě ne, leda nějakým dlouhým tunelem až na hranice, protože kdyby se to nedejbože někdy nějak propojilo, tak tudy začne proudit dost dopravy a to si zde nikdo opravdu nepřeje. Poloviční profil je zde fakt zbytečný, zde nelze ani v nejmenším očekávat nárůst dopravy. ;)


15.1.2020 15:20:26
Profil
 

Příspěvky: 252
Příspěvek Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
K nárůstům dopravy jen poznámku:

- okres šumperk je 120 tis. obyvatel (2019), z toho Šumperk 25, Zábřeh 13, Mohelnice 10
- Mohlenice je zajímavé město má to pod 10 tis. obyvatel a již za soc. tam byl MEZ kde pracovalo 8 tis. lidí (dnes je to Siemens), navíc tam v 90-tých letech postavili další fabriky nejznámější je Hela (světla do aut)
- Historicky do toho MEZu dojížděli lidi až s Šumperku busem (je to 30km a Zábřeh je uprostřed). Bus byl vymeták co to jezdil hodinu
Až se dostaví 44 do Šumperku jako 2+2 tak to bude autem max 20 min a to i se zaparkováním. Tím se ale umožní lidem dojíždět i z poza Šumperku.
Tedy čekal bych nárůst i lokální dopravy do 50km s cílem v jednom z těchto tří měst. Z toho logicky plyne i nárůst na obchvatu Šumperku a kousek nad něj.

Navíc si prohlédněte platnou EIA na lyž. areál Kouty - ještě nestojí ani z 1/2


Co se týče plánů na obchvaty na sever
- tak po rozdělení I/44 a I/11 je to neoddiskutovatelné
- dále I/44 zbytek Rapotína a Velké losiny (reálně je to jedna stavba) - že to není potřeba může napsat jen někdo kdo tam nikdy nebyl - ostatně to předchozí se rozumně jinak než až severně od Losin ani spojit s původní trasou nedá
- obchvat Kout je problém tam se to kříží s lyž areály a je to ve svazích - to asi není úplně na pořadu dne neb toto bude dražší
- obchvat Loučné ten by šel a význam má
- obchvat Bělé p.P. také není problém a měl by se postavit až po křižovatku I/44 a I/60 (případně se dá pokračovat i částečně dál až po hřbitov v Jeseníku - tam je nový most co by to vrátil na původní trasu
- obchvat Jeseníku je v tunelu a to by asi bylo poněkud drahé
- obchvaty dál k hranicím jsou komplikovanější, ale třeba část okolo české vsi a písečné by stála za úvahu v delším čas horizontu
- relace PL-CZ je omezena trasou Nysa-Glucholazy, což je reálně leší II. třída s obcemi, nic se tam neděje a to ani na samotných obchvatech obou těchto měst. Tím bych zde tedy nic zásadního nečekal


Uvědomme si navíc ještě jednu věc - s vyjimkou Losin jsou ostatní obce obydlené ulice tj. 90% obyvatel bydli do 100m od této hlavní silnice (I/44) - což by mělo být bráno v potaz při úvaze o stavbě a jednozdnačně preferuje obchvaty před tunelem po ČHS


16.1.2020 11:10:35
Profil
 

Příspěvky: 40
Příspěvek Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
ttc píše:
- obchvat Bělé p.P. také není problém a měl by se postavit až po křižovatku I/44 a I/60

Já trochu vidím problém v tom, že jsme uprostřed CHKO. To jen tak neprojde. Ale potřeba by to bylo, to ano.


16.1.2020 12:34:10
Profil
 

Příspěvky: 2497
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
ttc, nerad ti kazím iluze, ale stavět obchvat obcí, kterými projíždí necelé 2000 aut denně, to bychom si neklepali na čelo jen my tady ;)
Uznávám, že doprava malinko vzroste, po dotáhnutí 4-pruhu k Šumperku a jak jsem psal, reálně bych viděl pokračování ve 2-pruhu s obchvatem Rapotína a Terezína po Losiny nebo max obchvat Losin, který by byl už brutálním luxusem, následující stavby jsou naprosto mimo ;) to neber nijak ve zlém.


16.1.2020 20:56:36
Profil
 

Příspěvky: 36
Příspěvek Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Řešit obchvaty směrem na okres Jeseník je akutní záležitost. Pomalu a jistě se totiž daří likvidovat kus republiky kvůli mizernému dopravnímu spojení. Řekl bych, že široko daleko nemá ve střední Evropě obdoby, aby se např.jen do krajského města jezdilo ze vzdálenějších koutů regionu běžně nějakých 2,5hodiny, v zimě bez problému ještě o hodinu víc.
Silnice 1/44 , ve své severní části aktuálně neplní pohodlnou a rychlou spojnici s vnitrozemím. A tak se z Jesenicka kličkuje do zbytku republiky různě přes území Polska, případně územím ČR po silnicích nižších tříd.
Není na místě zde počítat intenzity, ale řešit základní dopravní obslužnost, kterou už jinak celá ČR má uspokojivě vyřešenou.


16.1.2020 22:07:54
Profil
 

Příspěvky: 2497
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Čoveče říkám si, jestli to nebude třeba také tím, že to je v horách, ten kraj je protáhlý a Jeseník leží úplně na opačném konci kraje :crazy: :lol: hodinu a půl je to i napříč krajem středočeským.
Ono navíc tu vzdálenost nedáš zase o tolik rychleji, když tam budou obchvaty.


17.1.2020 0:23:09
Profil
Autor

Příspěvky: 4655
Příspěvek Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Silnice I/44 Šumperk - Kouty je jednou z nejhorších co znám a pokud můžu tak se jí vyhnu - až na pár kratších úseků je to prakticky 20 km průjezdu obcemi 50kou a méně - takže spousta dopravy, která by tam mohla jezdit, se tam raději ani neobjeví, protože to zkrátka nemá cenu. Stejně tak si lidi rozmyslí i případné dojíždění - kdo to párkrát projel v nějaké špičce, ví o čem mluvím. Těch co tam jezdí denně delší štreku opravdu lituju. Takže za mě tahle přeložka má opravdu opodstatnění a nelze u ní vycházet z aktuálních intenzit, tam se prostě jezdit nedá...

_________________
KlarArt


17.1.2020 8:37:18
Profil
 

Příspěvky: 2497
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Ok dobře, potom by to však mělo být na Olomouckém kraji a ne ŘSD. Je to už přecejen velmi místní komunikace. Problém je že v těchto podmínkách to zase kraj bude těžko financovat. Já se na to dívám z hlediska jaksi “spravedlnosti”. Jsou prostě města, kde projíždí 20 000 aut denně, ale protože tama nevede silnice první třídy tak se obchvatu dost možná nedočkají. Nejsem apriori proti této silnici, jen si myslím, že pro realizaci přes ŘSD je ekonomicky neprojednatelná.


17.1.2020 16:52:52
Profil
 

Příspěvky: 698
Bydliště: Praha, Mělník
Příspěvek Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Pokud bude politický tlak....však ekonomika není blok, nebo se mýlím?


18.1.2020 9:03:03
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 642
Bydliště: P6---Šumpersko
Příspěvek Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
A ten nebude - mají jiné starosti ( a tím nemyslím nyní jen eshop na dálniční známky )

_________________
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI


18.1.2020 15:35:07
Profil
 

Příspěvky: 252
Příspěvek Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
1. Cíl by měl být, že žádná silnice I. třídy be neměla vést žádnou obcí a ani žádnou obydlenou zatáčkou !!!!

2. Žádné okresní město by nemělo být spojeno s krajským městem ničím nižším než I. třídou

3. Ano obec s 20000 auty by měla mí přednost v seznamu plánovaných obchvatů


Pro neznalce místních poměrů. Okres Jeseník chtěl být součástí Olomouckého kraje právě kvůli dopravě. Do Ostravy totiž vede jen silnice II třída a vlak přes Polsko.
Tedy právě silnice daly vzniknout protáhlému tvaru Kraje.

Co se týče doby, tak si uvědomte, že i se serpentinami na ČHS je to jen 100 km do Jes-Ol. A to by po normální jedničce mělo být tak 1,5 hodiny a když se S44 dostane do šumperku, tak to bude 45 km I.třída a 55 km D/S - tedy není důvod aby to rychlíci nedali i za o něco málo víc než 1h.

(pro zajímavost tunel ČHS by to zkrátil o cca 8km - je to starý údaj z jedné studie a mám jej jen per huba)


20.1.2020 1:35:13
Profil
 

Příspěvky: 1389
Příspěvek Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
petsheny píše:
Tak se nám hezky chystají úseky z Mohelnice až k Šumperku....

Tak se nám dlouho chystají úseky z Mohelnice až k Šumperku...
Jeseník je za horama; s tím nikdo nic neudělá; tunel je nesmysl. Šumperk by rychlostní spojení potřeboval už několik let, ty úseky už měly stát!


20.1.2020 16:02:11
Profil
 

Příspěvky: 36
Příspěvek Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Tunel pod ČHS rozhodně není nesmysl. Nikde jinde v ČR nemá tunel větší smysl než právě zde. Jezdí se zde z údolí jedné řeky přes hřeben CHKO do údolí druhé řeky. Aktuální situace, kdy se v náročných horských podmínkách neustále opravuje, solí 1/44 přes hlavní hřeben CHKO Jeseníky není pro přírodu ani pro celý region vpořádku. Spoustu místních raději tudy vůbec nejezdí ( kromě těch kteří musí - kamiony ) Jedná se o pomalou, v zimě velmi zrádnou spojnici s vnitrozemím. Dle mého názoru není trvale udržitelným řešením tady donekonečna intenzivně solit, opravovat, asfaltovat další stoupací pruhy.


21.1.2020 0:14:27
Profil
 

Příspěvky: 4559
Příspěvek Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Hanesi, přijdu teď s trochu kacířskou myšlenkou. Byť máš celoroční rakouskou dálniční známku, jsou úseky (tunely), za které se navíc platí mýto. Řekněme, že jsou to obdobně dopravně náročné úseky jako u tebe "doma". Zajímalo by mě, co by jsi ty a tvoji nejbližší na mýto pod ČHS říkali. Bral by jsi výstavbu a provoz takovéhoto tunelu i za těchto podmínek ? díky za tvůj názor...


21.1.2020 14:37:03
Profil
 

Příspěvky: 36
Příspěvek Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
No ty bys snad nezaplatil a raději se mordoval sice kratší cestou, např. přes Bruntál - Vidly, abys nakonec zjistil, že domů tudy kvůli závěji jen tak neprojedeš? Samozřejmě záleží na spoustě faktorů. Od výše mýtného, přes počasí, únavu, spěch, denní dobu, čím jedu, co vezu, apod. Nicméně definitivně by odpadlo základní téma otázek, "jestli se vůbec dostanu, jestli vůbec můžu dělat oslavu v únoru, jestli můžu garantovat denní dodávky materiálu na čas", apod.


21.1.2020 19:58:49
Profil
 

Příspěvky: 628
Bydliště: ValMez
Příspěvek Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Je to romantická představa, ale v době budování tunelu by už byla hotová D35, S44 do Petrova. Pak by se dalo uvažovat o výběru 2-4€ za průjezd, což by nezaplatilo výstavbu, ale na provoz a údržbu by to stačilo. Ten region by si to zasloužil.


22.1.2020 8:41:26
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz