z hlediska bezpečnosti by i při 1 pro vozidla musela být vedlejší evakuační rouraAram96 píše:... železné hory bude spíše na 3-pruh než 4-pruh, takže jedna roura.
Ovšem jet 5 km ve 2-pruhu není asi nic ideálního, i když samozřejmě vím, že v zahraničí nic neojedinělého, ...
Vize naší dálniční sítě
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Vize naší dálniční sítě
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak mezi Čáslaví a Pardubicemi je převýšení 100 metrů. To na tunel ani není. Tam kde je I/17, končí už CHKO. Pokud bude jen D38, tak to ani řešit nemusíme.
Re: Vize naší dálniční sítě
krtek700 píše:Už mi nejde opravit příspěvek, ale našel jsem ještě článek jinde tam je další obrázek.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... -internetu
Jmenuje se to Vize rozvoje páteřní silniční sítě = to neznamená, že se bude jednat vždy o dálnici. Dokonce jsem přesvědčen, že o dálnici půjde minimálně.
Viz spojka D3-D4-(D5) Sedlčany/Dobříš. = přeložka I/18
Mezi Plzní a Mělníkem to rozhodně nebude obchvat obchvatu Slaného.
Ale jižní obchvat Mělníka s napojením na D10 a Nymburk je správná myšlenka. Stejně jako přeložka silnice I/19 jižně od CHKO Brdy. Nebo severní obchvat Chýnova s křížením D3 u Čekanic.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: Vize naší dálniční sítě
Úplně vidím ten titulek z roku 2035.
"Při ražbě jižní tunelové roury pod Pacovou horou na severním obchvatu Chýnova došlo ke zřícení razícího štítu do Chýnovské jeskyně"
"Při ražbě jižní tunelové roury pod Pacovou horou na severním obchvatu Chýnova došlo ke zřícení razícího štítu do Chýnovské jeskyně"
Re: Vize naší dálniční sítě
Však to zde nikdo nepsal. Je to docela předpokládané. I když si myslím, že celá D19 i ta spojka D8-D11 by měla být plnohodnotná dálnice, aby plně nahradila současné dálnice. I/38 je nahradí i tak, protože půjde o tangenciální tah, kde když bude směrově oddělený 3-pruh, tak stejně převezme všechnu potenciální dopravu. A navíc intenzity na současné trase nejsou tak velké a už tam silnice vede. D19 v současném provedení jako by nebyla, tudíž tam podle mě doprava bude mnohonásobně vyšší než současná a na 4-pruh budou jistojistě intenzity po dokončení v celé délce. Už i samotné komfortní spojení D1 a D3 přinese přeliv části dopravy na I/19/D19.Houdini píše:
Jmenuje se to Vize rozvoje páteřní silniční sítě = to neznamená, že se bude jednat vždy o dálnici. Dokonce jsem přesvědčen, že o dálnici půjde minimálně.
Viz spojka D3-D4-(D5) Sedlčany/Dobříš. = přeložka I/18
Mezi Plzní a Mělníkem to rozhodně nebude obchvat obchvatu Slaného.
Ale jižní obchvat Mělníka s napojením na D10 a Nymburk je správná myšlenka. Stejně jako přeložka silnice I/19 jižně od CHKO Brdy. Nebo severní obchvat Chýnova s křížením D3 u Čekanic.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Možná, že bude stačit pár dnů, aby i těm intelektuálně nesmělým došlo, že "dálniční obchvat Středních Čech" byla ptákovina ministra Kremlíka na odpoutání pozornosti od 400 milionového tunelu.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Já doufám, že to ptákovina v budoucnu nebude. Hlavně ta D19 by se mohla do plánů dostat co nejdříve... Poláci taky dokreslují postupně rychlostky...theodor less píše:Možná, že bude stačit pár dnů, aby i těm intelektuálně nesmělým došlo, že "dálniční obchvat Středních Čech" byla ptákovina ministra Kremlíka na odpoutání pozornosti od 400 milionového tunelu.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Poláci postavili, Poláci dokreslují.Martin96 píše:Já doufám, že to ptákovina v budoucnu nebude. Hlavně ta D19 by se mohla do plánů dostat co nejdříve... Poláci taky dokreslují postupně rychlostky...
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Vize naší dálniční sítě
...tak asi i ti Poláci ty postavené nejdřív nakreslili, ne?
Re: Vize naší dálniční sítě
Když už tady tak slovíčkaříte Poláci nakreslili, pak postavili, pak připsali nové My chceme připisovat nové a ještě nemáme dostavěné ani 2/3 prvního nákresu
Ale jinak jsem za, aby se nové dálnice rozhodně naplánovaly už teď, aby příprava nejpotřebnějších byla započata do 3 let
Ale jinak jsem za, aby se nové dálnice rozhodně naplánovaly už teď, aby příprava nejpotřebnějších byla započata do 3 let
Re: Vize naší dálniční sítě
Jako tohle myšlení fakt nechápu. Nebudu nic plánovat, protože to předtím ještě není dokončeno. To jde aplikovat na věci, které můžu začít bez nějaké přípravy. Dejme tomu třeba, když si renovuji veterány. Je lepší počkat, až to bude hotové, pak si koupit další a dělat. Když toho rozjezdu více, tak možná nedokončím nic.
Časově je to teď už skoro pozdě, aby nebyla mezera ve výstavbě. Pravděpodobně bychom se měli také vykašlat na plánování VRT, protože nemáme dostavěné dálnice.
Počkáme tedy do 30. let a pak začneme řešit, jestli něco budeme stavět? Doufám že pak nebudete remcat, že se nebude třeba 12 let vůbec nic stavět.
Časově je to teď už skoro pozdě, aby nebyla mezera ve výstavbě. Pravděpodobně bychom se měli také vykašlat na plánování VRT, protože nemáme dostavěné dálnice.
Počkáme tedy do 30. let a pak začneme řešit, jestli něco budeme stavět? Doufám že pak nebudete remcat, že se nebude třeba 12 let vůbec nic stavět.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Vize naší dálniční sítě
...asi tak. I když bych od ministerstva čekal, že to prezentačně už bude povedenější, nějaký ten "nultý" krok (říkejme tomu kldině "idea", když plán tak provokuje) je potřeba. V ideálním světě by posbírali feedback a přišli už s Plánem. Samozřejmě, ve státním se to ne vždy povede, ale...kdo nic nedělá, nic nezkazí, že.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Není Váš příspěvek nějaká léčka, kterou neumím prohlédnout? 95% populace ví, že veteráni neochvějně zdražují a to v tempu, které daleko překonává inflaci. Tedy čekat s koupí veterána je ekonomický nesmysl.krtek700 píše: Dejme tomu třeba, když si renovuji veterány. Je lepší počkat, až to bude hotové, pak si koupit další a dělat. Když toho rozjezdu více, tak možná nedokončím nic.
Re: Vize naší dálniční sítě
Přesně jak píše Krtek, Evropa staví VRT a my je nestavíme nyní proto, protože se teď začínají teprve plánovat a to ne ještě ani pořádně připravovat až na dílčí úsečky. Budu se opakovat, myslím, že započetí přípravy nových dálnic a zkapacitnění některých na 6-pruhy je nyní ideální čas (některé 6-pruhy jsou samozřejmě pozadu, ale určitě ne většina).
Edit: ajéje, Theodor má zase den
Edit: ajéje, Theodor má zase den
Re: Vize naší dálniční sítě
Theodor se mi zdá že má svůj minimálně měsíc. Poslední reakce na moje příspěvky jsou fakt kvalitní.
Jinak jo, byla to léčka, aby nám Theodor napsal, že je lepší koupit veterána hned a nečekat, až dodělám, tudíž že to čekat se nevyplatí (Nemyslel jsem to tak, ale když se Theodor chytil, tak jsem mu to dopřál.)
Jinak jo, byla to léčka, aby nám Theodor napsal, že je lepší koupit veterána hned a nečekat, až dodělám, tudíž že to čekat se nevyplatí (Nemyslel jsem to tak, ale když se Theodor chytil, tak jsem mu to dopřál.)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
To dává smysl. Proč se to neděje? Třeba proto, že by každý novinářský šťoural mohl porovnat plán a skutečnost. Nebo proto, že by nešly pořádat výjezdy do krajů, kde se slíbí úplně vše.Aram96 píše:O tom, co stavět nebo ne, by se mělo sednout jednou za 5 nebo 10 let a podle sčítání dopravy a dopravních potřeb říct, co je potřeba stavět a co je potřeba stavět až třeba za 10 let nebo se kvůli financím na to dostane až za 10 nebo 20 let. Podobné plánování (prioritizaci) má myslím Německo.
Nemohlo by se pak totiž stát to, že v roce 2020 rozhodneme kvůli ekonomice, že S 15,5 je drahé, tak postavíme S 12,5 a za 10 let až bude po UR a před SP najednou někdo rozhodne, že to chce rovnou S 15,5 a nový záměr atd. atd. Stává se tak na nemálo stavbách, že v průběhu přípravy dochází ke změně kategorií.
Re: Vize naší dálniční sítě
Co se toho návrhu týče, proč ne. Ale celkem mě tam irituje ta "zajížďka" do Havlíčkova Brodu. Proč pro relaci Jihlava - Kolín raději nevyužít D1 mezi Pávovem a Humpolcem, nejspíš i s přidáním třetích pruhů, a pak nenasměrovat tu okružní supersilnici přímo na Čáslav?
Re: Vize naší dálniční sítě
K té "zajížďce" do Havl. Brodu - A kudy by jste chtěl z Humpolce trasovat dálnici na Čáslav? Od Humpolce přímo na sever je melechoský masiv, víc na západ je v.n. Švihov. Mírně na východ možná údolím pstružného potoka směrem na Světlou nad Sázavou a pak na Habry. Nebo ze Světlé údolím Sázavky ke Golčovu Jeníkovu. Jednak je to dál a hrozný terén. U Světlé nad Sázavou nám vyústí z údolí Sázavky VRT směrem k Havl. Brodu. Myslím, že využití trasy "Císařské silnice" je správná úvaha.
Re: Vize naší dálniční sítě
Například.apimen píše:A kudy by jste chtěl z Humpolce trasovat dálnici na Čáslav? Mírně na východ možná údolím pstružného potoka směrem na Světlou nad Sázavou a pak na Habry.
Je to dál, pokud jedete od Brna/Jihlavy. Je to blíž, pokud "zůstáváte na okruhu". My z jižních Čech taky chceme jezdit do dobrých silnicích jinam než do Prahy nebo do Brna. Kudy tedy do Hradce Králové?apimen píše:Jednak je to dál a hrozný terén.
V oblasti mezi I/3, I/19, I/34, I/38 a I/12 není žádná pořádná silnice.
Takhle by to šlo po D19, dále po "okruhu" ke Kutné Hoře a přes Týnec nad Labem (kde by to chtělo taky zkvalitnit) na D11. Budeme-li nuceni jet až k Havl. Brodu, pak už asi bude výhodnější jet nic moc trasami na Ždírec a Chrudim a pak přes Pardubice.
Re: Vize naší dálniční sítě
Stále mě irituje fakt, že se počítá s dálnicí ve stopě I/19, kde jsou dnešní intenzity <10000 vozidel za den, ale například s D13, která je už v dnešní době mnohem vytíženější (zejména v Ústeckém kraji), se nepočítá. A pokud by došlo k realizaci tahu ve stopě I/16, neříkejte mi, že by se stávající dopravní proud napříč Ústeckým krajem zajížďkou přesunul jižně. K tomu severní část této vysněné dálnice je tak blízko Prahy, že jen bude dále indukovat dopravu do těchto míst, kde to je nežádoucí. Ve finále se přesune ještě více průmyslu do středních Čech a ještě více se sníží atraktivita ostatních krajů a ty budou dále chudnout. A navíc, proč zrovna I/19 a ne I/20? Dnešní intenzity nasvědčují tomu, že je tento tah zatíženější, než I/19, navíc část od Nové Hospody po Písek je již hotová. Nejdříve by se měly upgradovat silnice tam, kde je to potřeba, poté vymýšlet věci jako Středočeský okruh Prahy.
Re: Vize naší dálniční sítě
Jsem si dovolil také něco načrtnout.
https://mapy.cz/s/metelohuzo
Také si myslím, že na západ od Tábora by byla lepší varianta hnát to na Písek.
S tou D16 také nesouhlasím a raději bych byl pro D13
https://mapy.cz/s/metelohuzo
Také si myslím, že na západ od Tábora by byla lepší varianta hnát to na Písek.
S tou D16 také nesouhlasím a raději bych byl pro D13
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak jisté je, že to s čím přišel Kremlík, aby se zapsal do povědomí, není žádná vize dálniční sítě, ale úvaha o nových dálnicích. Neřeší žádné další části republiky.
Ale myslím, že kvůli především D19 by se ta vize měla udělat, protože na zahájení příprav D19 je nejvyšší čas. Ostatní "Kremlíkovy tahy" by chtěly vytyčit pro stavební uzávěry, jinak mají času dost. Každopádně všechny tyto tahy pouze nahrazují buď současné dálnice nebo silnice první třídy, jenže asi všichni vidíme rozdíl např. mezi I/38 mezi D1 a D11 a I/19.
Ale myslím, že kvůli především D19 by se ta vize měla udělat, protože na zahájení příprav D19 je nejvyšší čas. Ostatní "Kremlíkovy tahy" by chtěly vytyčit pro stavební uzávěry, jinak mají času dost. Každopádně všechny tyto tahy pouze nahrazují buď současné dálnice nebo silnice první třídy, jenže asi všichni vidíme rozdíl např. mezi I/38 mezi D1 a D11 a I/19.
Re: Vize naší dálniční sítě
Docela by mě zajímalo, co s úsekem Chýnov - Pelhřimov udělala dostavba D3. Zjistíme po letošním sčítání a vyhodnocení. Ale myslím si, že úsek Oltyně - Humpolec by z hlediska intenzit měl být OK.Sauce píše:Stále mě irituje fakt, že se počítá s dálnicí ve stopě I/19, kde jsou dnešní intenzity <10000 vozidel za den...
Tohle je otázka. Brát to napřímo a posloužit relaci Humpolec - Plzeň a výrazně ulevit D0, nebo kolem Písku, což je pro tuto relaci cca o 10 km delší, ale lépe poslouží relaci mezi Pískem a Strakonicemi a Humpolcem, stejně jako Budějovicím, Písku a Strakonicím po cestě na Plzeň?Sauce píše:A navíc, proč zrovna I/19 a ne I/20? Dnešní intenzity nasvědčují tomu, že je tento tah zatíženější, než I/19, navíc část od Nové Hospody po Písek je již hotová.
Re: Vize naší dálniční sítě
Vycházíte z nějakého dopravního modelu? Já sice ne, ale jelikož je D4 postavena po novou hospodu, tak už jenom proud praha budějovice jede po I/20. Dokud se neprovede hloubková studie dopravních proudů s eventuálním okruhem Čech a jejím vedením, tak jsou příspěvky na téma trasování jen věštění z koule a to ještě dost subjektivně založené.
To, že má však Ústecký kraj nekvalitní spojení mezi svými velkými městy mi nevyvrátíte. Intenzity mnohem vyšší, než na některých dálničních úsecích, ale samotná I/13 dálnici není. Dle tabulky rozpětí úrovňových intenzit úsek v Ústeckém kraji má být projektován na minimálně D(S)26(25,5).
Pokud jde o uvolnění SOKP, tak dnešní proud co by normálně severní část využil již teď většinou spíše využije jižní části okruhů. Tím nechci říct, že není severní část potřeba, ale že se stejně dopravní proud rozdělí a jižní část nebude tak zatížená. Třetí okruh nebude z hlediska dobudování SOKP tak potřeba jak tu někteří tvrdí.
Ke třeba se koukat na intenzity s nadhledem a nebrat stávající jako konečný s neustálým zvyšováním bez přesunů dopravy na jiné, plánované úseky.
To, že má však Ústecký kraj nekvalitní spojení mezi svými velkými městy mi nevyvrátíte. Intenzity mnohem vyšší, než na některých dálničních úsecích, ale samotná I/13 dálnici není. Dle tabulky rozpětí úrovňových intenzit úsek v Ústeckém kraji má být projektován na minimálně D(S)26(25,5).
Pokud jde o uvolnění SOKP, tak dnešní proud co by normálně severní část využil již teď většinou spíše využije jižní části okruhů. Tím nechci říct, že není severní část potřeba, ale že se stejně dopravní proud rozdělí a jižní část nebude tak zatížená. Třetí okruh nebude z hlediska dobudování SOKP tak potřeba jak tu někteří tvrdí.
Ke třeba se koukat na intenzity s nadhledem a nebrat stávající jako konečný s neustálým zvyšováním bez přesunů dopravy na jiné, plánované úseky.
Re: Vize naší dálniční sítě
Řekněme spíš Praha - Písek. Až se postaví D3 až k Jesenici (ač to je hudba vzdálené budoucnosti), nebude alternativa I/4, D4, I/20 až tak zajímavá. Úsek I/20 od Nové Hospody do Písku podle mě není sám o sobě pro určení trasy D19 až tak zajímavý.Sauce píše:...jelikož je D4 postavena po novou hospodu, tak už jenom proud praha budějovice jede po I/20.
Nijak zvlášť dobře to tam neznám, a tak se o něco takového ani nepokouším.Sauce píše:To, že má však Ústecký kraj nekvalitní spojení mezi svými velkými městy mi nevyvrátíte.
Co vím, tak čtyřpruhové části na I/13 se postavily za komunistů jako běžná silnice, často centry měst. Rychlejší jízda tam může dopadnout jako v případě dvou slečen u Obrnic. Nic moc dědictví dřívější doby.