I/11 a I/44 Šumperk – Rapotín

Mohelnice (D35) – Šumperk (I/11) – Jeseník (I/60) – Polsko
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

V dnešních dnech bych asi připravoval obchvat Šumperka až do rozdělení na I/44 a I/11 a když hodně, tak obchvaty těch obcí po Velké Losiny směrem na Jeseník. Příprava dalších obchvatů či tunelu by byly dnes ztrátou času a peněz, na tyhle stavby dojde, až budeme mít všechny stavby v zemi postavené, vyasfaltované polňačky, DOL atd. :mrgreen:
Jediné co mi pak ještě za Losinami dává smysl, je ten tunel kvůli samotné dostupnosti Jeseníku, ale s dalšími přeložkami by nesouhlasili, domnívám se, ani místní, kvůli přírodě. Pokračování dále do Polska tak jak je navržené určitě ne, leda nějakým dlouhým tunelem až na hranice, protože kdyby se to nedejbože někdy nějak propojilo, tak tudy začne proudit dost dopravy a to si zde nikdo opravdu nepřeje. Poloviční profil je zde fakt zbytečný, zde nelze ani v nejmenším očekávat nárůst dopravy. ;)
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od ttc »

K nárůstům dopravy jen poznámku:

- okres šumperk je 120 tis. obyvatel (2019), z toho Šumperk 25, Zábřeh 13, Mohelnice 10
- Mohlenice je zajímavé město má to pod 10 tis. obyvatel a již za soc. tam byl MEZ kde pracovalo 8 tis. lidí (dnes je to Siemens), navíc tam v 90-tých letech postavili další fabriky nejznámější je Hela (světla do aut)
- Historicky do toho MEZu dojížděli lidi až s Šumperku busem (je to 30km a Zábřeh je uprostřed). Bus byl vymeták co to jezdil hodinu
Až se dostaví 44 do Šumperku jako 2+2 tak to bude autem max 20 min a to i se zaparkováním. Tím se ale umožní lidem dojíždět i z poza Šumperku.
Tedy čekal bych nárůst i lokální dopravy do 50km s cílem v jednom z těchto tří měst. Z toho logicky plyne i nárůst na obchvatu Šumperku a kousek nad něj.

Navíc si prohlédněte platnou EIA na lyž. areál Kouty - ještě nestojí ani z 1/2


Co se týče plánů na obchvaty na sever
- tak po rozdělení I/44 a I/11 je to neoddiskutovatelné
- dále I/44 zbytek Rapotína a Velké losiny (reálně je to jedna stavba) - že to není potřeba může napsat jen někdo kdo tam nikdy nebyl - ostatně to předchozí se rozumně jinak než až severně od Losin ani spojit s původní trasou nedá
- obchvat Kout je problém tam se to kříží s lyž areály a je to ve svazích - to asi není úplně na pořadu dne neb toto bude dražší
- obchvat Loučné ten by šel a význam má
- obchvat Bělé p.P. také není problém a měl by se postavit až po křižovatku I/44 a I/60 (případně se dá pokračovat i částečně dál až po hřbitov v Jeseníku - tam je nový most co by to vrátil na původní trasu
- obchvat Jeseníku je v tunelu a to by asi bylo poněkud drahé
- obchvaty dál k hranicím jsou komplikovanější, ale třeba část okolo české vsi a písečné by stála za úvahu v delším čas horizontu
- relace PL-CZ je omezena trasou Nysa-Glucholazy, což je reálně leší II. třída s obcemi, nic se tam neděje a to ani na samotných obchvatech obou těchto měst. Tím bych zde tedy nic zásadního nečekal


Uvědomme si navíc ještě jednu věc - s vyjimkou Losin jsou ostatní obce obydlené ulice tj. 90% obyvatel bydli do 100m od této hlavní silnice (I/44) - což by mělo být bráno v potaz při úvaze o stavbě a jednozdnačně preferuje obchvaty před tunelem po ČHS
StavošUskanski
Příspěvky: 97
Registrován: 3.2.2018 15:09:56

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od StavošUskanski »

ttc píše: - obchvat Bělé p.P. také není problém a měl by se postavit až po křižovatku I/44 a I/60
Já trochu vidím problém v tom, že jsme uprostřed CHKO. To jen tak neprojde. Ale potřeba by to bylo, to ano.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

ttc, nerad ti kazím iluze, ale stavět obchvat obcí, kterými projíždí necelé 2000 aut denně, to bychom si neklepali na čelo jen my tady ;)
Uznávám, že doprava malinko vzroste, po dotáhnutí 4-pruhu k Šumperku a jak jsem psal, reálně bych viděl pokračování ve 2-pruhu s obchvatem Rapotína a Terezína po Losiny nebo max obchvat Losin, který by byl už brutálním luxusem, následující stavby jsou naprosto mimo ;) to neber nijak ve zlém.
HanesCZ
Příspěvky: 64
Registrován: 11.2.2017 0:51:26

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od HanesCZ »

Řešit obchvaty směrem na okres Jeseník je akutní záležitost. Pomalu a jistě se totiž daří likvidovat kus republiky kvůli mizernému dopravnímu spojení. Řekl bych, že široko daleko nemá ve střední Evropě obdoby, aby se např.jen do krajského města jezdilo ze vzdálenějších koutů regionu běžně nějakých 2,5hodiny, v zimě bez problému ještě o hodinu víc.
Silnice 1/44 , ve své severní části aktuálně neplní pohodlnou a rychlou spojnici s vnitrozemím. A tak se z Jesenicka kličkuje do zbytku republiky různě přes území Polska, případně územím ČR po silnicích nižších tříd.
Není na místě zde počítat intenzity, ale řešit základní dopravní obslužnost, kterou už jinak celá ČR má uspokojivě vyřešenou.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

Čoveče říkám si, jestli to nebude třeba také tím, že to je v horách, ten kraj je protáhlý a Jeseník leží úplně na opačném konci kraje :crazy: :lol: hodinu a půl je to i napříč krajem středočeským.
Ono navíc tu vzdálenost nedáš zase o tolik rychleji, když tam budou obchvaty.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od mapman »

Silnice I/44 Šumperk - Kouty je jednou z nejhorších co znám a pokud můžu tak se jí vyhnu - až na pár kratších úseků je to prakticky 20 km průjezdu obcemi 50kou a méně - takže spousta dopravy, která by tam mohla jezdit, se tam raději ani neobjeví, protože to zkrátka nemá cenu. Stejně tak si lidi rozmyslí i případné dojíždění - kdo to párkrát projel v nějaké špičce, ví o čem mluvím. Těch co tam jezdí denně delší štreku opravdu lituju. Takže za mě tahle přeložka má opravdu opodstatnění a nelze u ní vycházet z aktuálních intenzit, tam se prostě jezdit nedá...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

Ok dobře, potom by to však mělo být na Olomouckém kraji a ne ŘSD. Je to už přecejen velmi místní komunikace. Problém je že v těchto podmínkách to zase kraj bude těžko financovat. Já se na to dívám z hlediska jaksi “spravedlnosti”. Jsou prostě města, kde projíždí 20 000 aut denně, ale protože tama nevede silnice první třídy tak se obchvatu dost možná nedočkají. Nejsem apriori proti této silnici, jen si myslím, že pro realizaci přes ŘSD je ekonomicky neprojednatelná.
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od kyk »

Pokud bude politický tlak....však ekonomika není blok, nebo se mýlím?
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od bhs »

A ten nebude - mají jiné starosti ( a tím nemyslím nyní jen eshop na dálniční známky )
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od ttc »

1. Cíl by měl být, že žádná silnice I. třídy be neměla vést žádnou obcí a ani žádnou obydlenou zatáčkou !!!!

2. Žádné okresní město by nemělo být spojeno s krajským městem ničím nižším než I. třídou

3. Ano obec s 20000 auty by měla mí přednost v seznamu plánovaných obchvatů


Pro neznalce místních poměrů. Okres Jeseník chtěl být součástí Olomouckého kraje právě kvůli dopravě. Do Ostravy totiž vede jen silnice II třída a vlak přes Polsko.
Tedy právě silnice daly vzniknout protáhlému tvaru Kraje.

Co se týče doby, tak si uvědomte, že i se serpentinami na ČHS je to jen 100 km do Jes-Ol. A to by po normální jedničce mělo být tak 1,5 hodiny a když se S44 dostane do šumperku, tak to bude 45 km I.třída a 55 km D/S - tedy není důvod aby to rychlíci nedali i za o něco málo víc než 1h.

(pro zajímavost tunel ČHS by to zkrátil o cca 8km - je to starý údaj z jedné studie a mám jej jen per huba)
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od theodor less »

petsheny píše:Tak se nám hezky chystají úseky z Mohelnice až k Šumperku....
Tak se nám dlouho chystají úseky z Mohelnice až k Šumperku...
Jeseník je za horama; s tím nikdo nic neudělá; tunel je nesmysl. Šumperk by rychlostní spojení potřeboval už několik let, ty úseky už měly stát!
HanesCZ
Příspěvky: 64
Registrován: 11.2.2017 0:51:26

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od HanesCZ »

Tunel pod ČHS rozhodně není nesmysl. Nikde jinde v ČR nemá tunel větší smysl než právě zde. Jezdí se zde z údolí jedné řeky přes hřeben CHKO do údolí druhé řeky. Aktuální situace, kdy se v náročných horských podmínkách neustále opravuje, solí 1/44 přes hlavní hřeben CHKO Jeseníky není pro přírodu ani pro celý region vpořádku. Spoustu místních raději tudy vůbec nejezdí ( kromě těch kteří musí - kamiony ) Jedná se o pomalou, v zimě velmi zrádnou spojnici s vnitrozemím. Dle mého názoru není trvale udržitelným řešením tady donekonečna intenzivně solit, opravovat, asfaltovat další stoupací pruhy.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od kot »

Hanesi, přijdu teď s trochu kacířskou myšlenkou. Byť máš celoroční rakouskou dálniční známku, jsou úseky (tunely), za které se navíc platí mýto. Řekněme, že jsou to obdobně dopravně náročné úseky jako u tebe "doma". Zajímalo by mě, co by jsi ty a tvoji nejbližší na mýto pod ČHS říkali. Bral by jsi výstavbu a provoz takovéhoto tunelu i za těchto podmínek ? díky za tvůj názor...
HanesCZ
Příspěvky: 64
Registrován: 11.2.2017 0:51:26

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od HanesCZ »

No ty bys snad nezaplatil a raději se mordoval sice kratší cestou, např. přes Bruntál - Vidly, abys nakonec zjistil, že domů tudy kvůli závěji jen tak neprojedeš? Samozřejmě záleží na spoustě faktorů. Od výše mýtného, přes počasí, únavu, spěch, denní dobu, čím jedu, co vezu, apod. Nicméně definitivně by odpadlo základní téma otázek, "jestli se vůbec dostanu, jestli vůbec můžu dělat oslavu v únoru, jestli můžu garantovat denní dodávky materiálu na čas", apod.
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od jeni013 »

Je to romantická představa, ale v době budování tunelu by už byla hotová D35, S44 do Petrova. Pak by se dalo uvažovat o výběru 2-4€ za průjezd, což by nezaplatilo výstavbu, ale na provoz a údržbu by to stačilo. Ten region by si to zasloužil.
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od martas »

Řešilo se to v jiném vlákně, ale patří to sem. Dnes jsem měl možnost jet trasu Kouty-Zábřeh a je to opravdu otravná záležitost jet takřka celou trasu zástavbou. Provoz taky nebyl úplně řídký. Každopádně jsem koukal na územní plán Vikýřovic a Petrova a s obchvaty naštěstí počítají. Předkládám náhled Vikýřovic.
Přílohy
vik.jpg
vik.jpg (330.2 KiB) Zobrazeno 14081 x
Krupp
Příspěvky: 209
Registrován: 4.12.2009 12:44:45
Bydliště: Těšín

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Krupp »

K obchvatu Šumperka do Rapotína jsem na netu našel jen přehledku, další info žádné. V jakém je to stavu?
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od martas »

Krupp píše:K obchvatu Šumperka do Rapotína jsem na netu našel jen přehledku, další info žádné. V jakém je to stavu?
Příprava asi pokračuje, nyní byla čerstvě vysoutěžená zakázka s názvem: I/44 Šumperk - obchvat, Technická pomoc. Podrobnosti: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/480267
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: Červenohorské sedlo - tunel - hypotetické úvahy

Příspěvek od Jirka L »

Situačky (poněkud starší) se dají stáhnout tady:
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_OV8065
Platnost EIA byla proudloužena do 14.6.2024.
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aranep_01 »

Možná se proces přípravy pohnul díky této komunikaci, viz odkaz níže:

https://twitter.com/MatlRadek/status/13 ... 39040?s=20

Za jakýkoli posun v přípravě obchvatu Šumperku jsem upřímně nesmírně rád.
Jsem zvědavý, kde bude obchvat ukončen, jestli někde na křižovatce I/11 x I/44, případně až u železniční zastávky "Rapotín-zastávka", kde se plánovalo původní napojení z dokumentace EIA, nebo úplně jinde. (moc možností jak objet Vikýřovice nevidím, aspoň pohledem z výšky)
Jak již bylo dříve zmíněno, taktéž bych si přál až za Velké Losiny, ale to je asi nereálné.
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Warcz »

Kdyby měl někdo koule tak se za Rapotínem napojí na trasu současné železnice a tu zruší. Bohužel po elektrifikaci to budou udržovat při životě ještě dlouho :/
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Trupman »

K čemu by to bylo proboha dobrý krom toho, že by to autům zrušilo konkurenci? Těleso trati je pro silnici úzké, navíc vede skrz zástavbu. Kde je místo, není problém postavit silnici paralelně s tratí.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

To s tou dráhou přestavěnou na silnici jsem teda taky nepochopil.

Souhlas, že příprava obchvatu Šumperku by měla opravdu začít co nejdříve. Samozřejmě dávají smysl i přeložky dál na I/44, ovšem pokud se dotáhne 4-pruh před Šumperk, tak logicky by měl navazovat jeho alespoň 2-pruhový obchvat.

Další přeložky bych ale považoval za "další level" úprav této silnice a myslím, tedy doufám, že jejich příprava alespoň ke konci dekády započne. Není to o tom, že by zde byl provoz, nákladní doprava nebo tak, ale už by měl konečně někdo něco udělat pro tento region. Je to nejodlehlejší část ČR s nejhorší dostupností do krajského města (snad ještě některá místa na Šumavě nebo jinde u hranic jsou na tom podobně, ale to jsou vždy malé regiony, tady je to celý okres).

A jsem názoru, že nějaký tunel pod sedlem by měl do roku 2040 vzniknout. Ať už železniční (dost se nabízí, pokud bude vlakové spojení Šumperk Olomouc dvoukolejné a na 160 km/h) nebo silniční. Železniční má rozhodně lepší vyhlídky na financování.
A pro samotné zrychlení IAD udělají více muziky za méně peněz obchvaty všech obcí než samotný tunel - ten řeší hlavně problém v zimě. :kladivo:

Obchvat Šumperka bych plánoval tak dlouhý, aby dávala ta stavba smysl. Nedávalo by smysl stavět most přes železnici a přes Desnou pro napojení na současnou I/44, aby se za dalších 10 let stavěly další obchvaty opět podél Desné až někam za Losiny. Tady je to IMHO typické místo, kam patří cca 15 km přeložka I/44 až za ty Losiny a žádné salámování obce po obci. A bylo by to pro celou I/44 zrychlení velmi slušné.
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od davidb »

Osobně si myslím, že tady tunel rozhodně smysl dává.
A já osobně bych rád viděl i přes Beskydy - Frýdlan n. O. - Bytča.
Vím, že je to finanční sci-fi, ale kolik se ročně utratí za nehody, vytahování kamionů apod.

OT přesunuto sem. Jirka L.
Odpovědět

Zpět na „I/44“