Nové pražské mosty
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové pražské mosty
A než se rozhodne, tak most spadne.
Re: Nové pražské mosty
To by bylo fajn. Protoze pak by slo bez odkladu postavit moderni trojkolejny most se stejnym vzhledem.
Re: Nové pražské mosty
Geo: Jenomže to by nejméně na tři roky byl velký průšvih pro průjezd Železničním uzlem Praha.
Re: Nové pražské mosty
No jo, ja to myslel spis jako vtip. Na druhou stranu cokolilv jineho mozna znamena prusvih pro Prahu na dalsich 30-50 let.
Re: Nové pražské mosty
Říkáte nejméně 3 roky přerušení provozu. Přitom tenhle most, který nahrazoval původní jednokolejný byl usazena a zprovozněn za 2 dny !!! Ano, čtete dobře, dva dny ......
https://www.irozhlas.cz/veda-technologi ... 2090654_pj
https://www.irozhlas.cz/veda-technologi ... 2090654_pj
Re: Nové pražské mosty
Původní Vyšehradský most byl sice jednokolejný, ale se stavební přípravou na přidání druhé koleje. Ta však nebyla využita, protože most měl i jiné nedostatky, jako malá únosnost nebo malá výška kvůli chystané přestavbě nábřeží.
Stihli to formou výměny za dva dny, protože tehdy neměli památkáře. S památkáři by se v tom nimrali jako v Negrelliho viaduktu, rozebrat na kousky, opucovat, některé vyměnit, a zas poskládat. Rekonstrukcí by se ale nevyřešil nedostatečný průjezdný průřez, a bez nějaké zesilující vestavby ani nedostatečná únosnost, požadované pro koridorové trati. Ani hlučnost by se nevyřešila. Negrelliho má naštěstí náhradní trasu a na koridoru neleží. Vyšehradský most použitelnou náhradní trasu nemá. SŽDC narychlo chystá zdvoukolejnění části objízdné trasy přes Krč, ale příprava je na samém začátku papírového maratonu.
Stihli to formou výměny za dva dny, protože tehdy neměli památkáře. S památkáři by se v tom nimrali jako v Negrelliho viaduktu, rozebrat na kousky, opucovat, některé vyměnit, a zas poskládat. Rekonstrukcí by se ale nevyřešil nedostatečný průjezdný průřez, a bez nějaké zesilující vestavby ani nedostatečná únosnost, požadované pro koridorové trati. Ani hlučnost by se nevyřešila. Negrelliho má naštěstí náhradní trasu a na koridoru neleží. Vyšehradský most použitelnou náhradní trasu nemá. SŽDC narychlo chystá zdvoukolejnění části objízdné trasy přes Krč, ale příprava je na samém začátku papírového maratonu.
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Nové pražské mosty
Jééé, i sem už dorazilo oblíbené selektivní vidění a neuvádění souvislostí. Za dva dny to stihly hlavně proto, protože nový měl pilíře úplně jinde a úplně nové. Takže se odstranil starý most a jen se nasunul již hotový nový most na nové pilíře. Příště si přečtěte alespoň základní informace. Toto téma je velmi podrobně a několikrát zpracované, takže stáčí jen umět číst.
Re: Nové pražské mosty
Precteno jednim dechem, diky!
Re: Nové pražské mosty
Lynx: Ocelové železniční mosty lze vyměnit a zprovoznit rychle i v dnešní době, když máte spodní stavbu a v mostárně vyrobené a na stavbu dovezené díly mostu.
Re: Nové pražské mosty
Podle již staršího článku v DP Kontaktu bylo v noci staveniště osvětleno Oleovary a obyvatelstvo na to bylo tiskem upozorněno, aby osvětlení nepovažovalo za požár a neztropilo poplach. Nepodařilo se mi ale nikde najít, co byly zač ty Oleovary. Nevíte o tom někdo něco?P_V píše:Jak ta výměna probíhala:
...
Re: Nové pražské mosty
V případě, že most spadne. Nebo že budou památkáři trvat na výměně zkorodovaných částí nýtek po nýtku. To si totiž náhradní konstrukci na pomocným lešení předem nepostavíte, a dokonce ani nevyrobíte. Vlastně si ani dneska neumim představit, že by se ta pomocná konstrukce v řečišti dala vůbec postavit.Lynx píše:Říkáte nejméně 3 roky přerušení provozu. Přitom tenhle most, který nahrazoval původní jednokolejný byl usazena a zprovozněn za 2 dny !!! Ano, čtete dobře, dva dny ......
Navíc tehdy nikdo neprudil kvůli hluku při práci v noci ani kvůli bezpečnosti práce a lidí bylo k dispozici neuvěřitelný množství .. a byli na to vesměs kvalifikovaní jak zručností, tak fyzickou kondicí, protože jinak to tehdy nešlo. Některý historický výkony se asi zopakovat nedaji.
Tenkrát ta akce měla ještě zajímavou předehru, viz první díl reportáže, nejdřív se musela původní konstrukce pilíř po pilíři přizvednout aby se pod ní mohly dozdít nové mohutnější a vyšší pilíře v nové poloze. Což ale byla de facto další výhoda, protože pokud musíte pilíře ponechat a jen upravit vršky pro nové uložení ložisek, tak se to jindy než po odstranění stávající konstrukce udělat nedá.
Re: Nové pražské mosty
fyzicky určitě ne,jonáš píše:.. a byli na to vesměs kvalifikovaní jak zručností, tak fyzickou kondicí, protože jinak to tehdy nešlo. Některý historický výkony se asi zopakovat nedaji.
dnes bych to viděl na 3 lodě a tak 6-8 vrtulníků
a bylo by to za den
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nové pražské mosty
ty rozsahle prace u lihovaru na smichove souvisi s tim novym mostem?
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: Nové pražské mosty
Nevím, jak to tam teď vypadá, ale z jedné z diskuzí v CAMPu si pamatuju, že založení kolejového trojúhelníku pro Dvorecký most je součástí kompletní reko tramvajové trati Nádražní, která právě probíhá. Takže asi ano.
Tady taky něco takového píšou...
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/dopra ... zpravy_rko
Tady taky něco takového píšou...
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/dopra ... zpravy_rko
Re: Nové pražské mosty
diky, zalozim na dvorecky most nove tema
Re: Nové pražské mosty
Nevíte někdo nějáké novinky ohledně lávky přes Štvanici (Holešovice-Karlín)? Před necelým rokem to vypadalo že se to dá do pohybu, ale novější info jsem nenašel...
Stoletý sen Pražanů je blíž. Projekt lávky přes Štvanici vyjde na 25 milionů, 9.7.2019
https://www.denik.cz/regiony/projekt-la ... 90709.html
..tak doufám že z toho nebude dvousetletý sen Pražanů..
Stoletý sen Pražanů je blíž. Projekt lávky přes Štvanici vyjde na 25 milionů, 9.7.2019
https://www.denik.cz/regiony/projekt-la ... 90709.html
..tak doufám že z toho nebude dvousetletý sen Pražanů..
Re: Nové pražské mosty
A to předmostí na holešovické straně je jako myšleno vážně...?
Re: Nové pražské mosty
Vtipné je, že se před nedávnem, po pádu Trojské lávky, představitelé Prahy zaklínali, že předepjatý beton už nikdy. A tohle je předepjaté přímo extrémně, je to dlouhé a tenké. To snad ta lana budou v zábradelních zídkách, aby to ten beton nerozmačkalo.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Nové pražské mosty
Pokud se nezaklínali v kuloárech, jistě o tom bude nějaký článek?P_V píše:...před nedávnem, po pádu Trojské lávky, představitelé Prahy zaklínali, že předepjatý beton už nikdy.
Re: Nové pražské mosty
Já se domnívám, že ta lávka nebyl klasický předpjatý beton, kde je celé lano zalité v betonu, ale že problém byl právě v tom, že to bylo napnuté ocelové lano v nějáké dutině. A problém byl právě v tom, že to v té dutině postupně hnilo a nebylo to přitom kontrolovatelné. Zatímco u předpjatého betonu je ta výztuž chráněna betonem a kolem lana by neměla být žádná nevyplněná dutina.P_V píše:Vtipné je, že se před nedávnem, po pádu Trojské lávky, představitelé Prahy zaklínali, že předepjatý beton už nikdy. A tohle je předepjaté přímo extrémně, je to dlouhé a tenké. To snad ta lana budou v zábradelních zídkách, aby to ten beton nerozmačkalo.
Re: Nové pražské mosty
Žel, rešerše s odkazy, kdo co kde plácl a novináři to zapsali, nevedu... jen tahám z paměti.
(abych neskončil jako Zeman s Peroutkou... )
(abych neskončil jako Zeman s Peroutkou... )
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Nové pražské mosty
Trojská lávka měla dva typy lan, lišících se jejich funkcí:
1) lana montážní, pod která se jednotlivé segmenty zavěšovaly pomocí šroubů ve žlábku na horním povrchu segmentů
2) lana předpínací, která se provlékla kanálky v segmentech a napnula
Žlábek s montážními lany byl zabetonován. Kanálky s předpínacími lany se zabetonovaly injektáží.
poznámka: existují dodatečně předpjaté konstrukce s vnitřní výztuží nesoudržné s betonem; předpínací prvky (dráty, lana, kabely, tyče) jsou v "dutině", ale tato "dutina" umožňuje kontrolu prvků.
1) lana montážní, pod která se jednotlivé segmenty zavěšovaly pomocí šroubů ve žlábku na horním povrchu segmentů
2) lana předpínací, která se provlékla kanálky v segmentech a napnula
Žlábek s montážními lany byl zabetonován. Kanálky s předpínacími lany se zabetonovaly injektáží.
poznámka: existují dodatečně předpjaté konstrukce s vnitřní výztuží nesoudržné s betonem; předpínací prvky (dráty, lana, kabely, tyče) jsou v "dutině", ale tato "dutina" umožňuje kontrolu prvků.
Re: Nové pražské mosty
Správa železnic chce pod Vyšehradem tři koleje, vypíše architektonickou soutěž
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-chc ... tez-49375/
To zas budou boje, vystihl to "noerf" v komentáři pod článkem.
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-chc ... tez-49375/
To zas budou boje, vystihl to "noerf" v komentáři pod článkem.
Re: Nové pražské mosty
No, aby jim ta "kulturní" památka nespadla dříve než se dohodnou. Možná by to bylo ku prospěchu věci....