D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
Odpovědět
milanek
Příspěvky: 200
Registrován: 25.12.2015 23:43:50

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od milanek »

Stejně divný kruháč je i v MUK Střítež a tam to již je naprosto padlý na hlavu, když to bude totální špunt v hlavním přivaděči pro Trutnov a celé Krkonoše. Skoro mi to přijde, že kdyby projektant mohl tak vrazí kruháč i do dálnice. Naprosto ten kruháč nedává smysl... na rovné silnici, to je fakt úlet.
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Honzl »

Máte naprostou pravdu, ty dva kruháče na trubkových MUK sjezdů z dálnice jsou opravdu dopravu zpomalující a exhalace zvyšující hovadina a to samé (vlastně ještě horší, neboť jde o křižovatku dvou rušných jedniček) se už staví na sjezdu z D jedenáctky na I/37 nad Jaroměří. Nezapomínejte ale, že 1109 je vlastně jen na D nezměněný a jen přejmenovaný projekt Rka a tedy trochu lepší jedničky a tam jim tehdy ty kruháče dávaly opodstatnění... ,,Musíme to postavit a pak teprve zjistíme, že to je kravina...''
Benedikt
Příspěvky: 154
Registrován: 6.1.2019 21:02:03
Bydliště: D11

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Benedikt »

Tady je takových projektantů :D, co se vám nelíbí na kruháčích? Že je to špunt? Není spíše kruháč kapacitnější než nějaká styková křižovatka? (pokud tam tedy nedáte světla) Ty kruháče se všude staví, protože to má nějaký důvod - pravděpodobně asi bezpečnost? Stačí pořádný poloměr, např. 30m, a i ta jízda může být plynulá.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Honey72 »

V zahraničí se stavějí kruhové objezdy i na čtyřpruhových silnicích a pokud nejsou na každé křižovatce po pár stech metrech jako okolo Hradce, většinou to nevadí.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od mapman »

Kruhák na MÚK Střítež je tam ze dvou důvodů, zaprvé umožňuje přímo na MÚK napojit plánované SSÚD a zadruhé v případě mimořádností nebo uzavírek umožňuje otočení dopravy na křižovatce zpět do opačného směru.

V případě MÚK Poříčí žádné páté rameno v plánu není. Kruhák tam tedy kromě zmíněného důvodu s otáčením může být už jen kvůli zvýšení bezpečnosti při vzájemném připojování obou sjezdových větví křižovatky - je to v zářezu a při běžném připojení "na kolmo" by tam nemusely vycházet rozhledové trojúhelníky...
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Honzl »

Benedikt a Honey72: Co u nás vidím, jsou proti zbytku Evropy zoufale malé kruháče, kde se ani TIR skoro neotočí (viz třeba Jirny na 611). Takové nutí k zastavení a ničí životní prostředí a proto se od nich v zahraničí upouští (dokonce i ve Francii, která je má stejné jako u nás a ještě blbě značené). Ano, nejlepší jsem viděl někde v Anglii na A3 s průměrem asi 100m a jinde i 300m (což bylo jako vjezd dvěma pásy do souběžné jednosměrky a s takovým přehledem, že se dalo v obou pásech rychlostky (dual carriageway) najíždět bez zastavení. A jak taky víme, semafory taky nutí k zastavování a popojíždění a jsou zodpovědné za obrovský nárůst exhalací ve městech, kde magistráty tlačí na ,,práva chodců'' (které ty exhalace -- které teď budou důležitější -- zabíjejí víc, než kdyby třeba semafory jen blikaly a to je trend i v té Anglii). Proto na těch zmiňovaných MUK na sjezdech z D11 (nebo -- jak to vypadá na té mapě -- hned pár metrů za nimi) by být kruháče prostě být neměly a už vůbec ne na kříženích jedniček a taky třeba viz stavěný obchvat Pelhřimova, kruháči nesmyslně začínající a končící, ačkoliv na něm jsou MUK (což je taky opravdu paskvil).
Jen ještě k té 1109: na internetu BBC je report o náhlé nutnosti ukončit na dálnicích zkušební a provoz urychlující jízdu v odstavných pásech v čase špiček, neboť kvůli haváriím s odstavenými auty v těchto pásech -- neboť nestačily dojet do zálivu -- je s tímto ,,zlepšením'' víc problémů než užitku (pozor, u Brna na D1 to asi bude taky dočasné řešení). Doufám si tvrdit, že po zprovoznění v r. 2027 (chá, chá) se po pár nehodách tohoto typu na 1109 začnou za drahé peníze dostavovat odstavné, i když na mostech, estakádách a v tunelech to možné nebude.
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Svatosp »

Vypada to dobře, snad bude do roku 2025 hotovo, to je krasny scenar.
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... zpravy_tuu
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Honey72 »

Co by se ještě dalo čekat může být hromada archeologických vykopávek mezi Stříteží a tunelem Poříčí, kde dálnice prochází rozsáhlým bojištěm bitvy u Trutnova v roce 1866. Hroby a památníky má klub vojenské historie zmapované a dálnice je míjí, ale spíš by se mohlo jednat o nálezy historických zbraní a munice apod. Avšak osobně předpokládám, že zdejší hledači "pokladů" mají místní pole prolezlé s detektory skrz naskrz :-)
Dokonce i dálnici samotnou protne naučná stezka.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od kot »

Prosím o trochu větší rozvedení : dokonce i dálnici samotnou protne naučná stezka... :?:
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od 1975 »

Bude tam přechod, jako u letiště, nebo na Zbraslavi:o)))
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od 1975 »

Svatosp píše:Vypada to dobře, snad bude do roku 2025 hotovo, to je krasny scenar.
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... zpravy_tuu
Kdes tam našel 2025? RM je opatrnější...."když to dobře půjde, mohlo by to být 2026"... Nebo ty jsi větší optimista? :o)
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od kot »

Předpokládám, že to je "dobrý" for /ten přechod a la letiště/...
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od 1975 »

taky doufám....dobře, už toho nechám, nepřítel naslouchá:o)
Benedikt
Příspěvky: 154
Registrován: 6.1.2019 21:02:03
Bydliště: D11

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Benedikt »

Co se týče archeologů, ... na některých větších stavbách se archeologický průzkum dělá před oficiálním zahájením stavby, tedy žádné zdržení pro stavbu. Věřím že hradecká správa přípravu nepodceni a potenciál archeologických nálezů v místě trasy zmapuje a případně nechá se tam archeology hrabat už při vykupování pozemků.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od 1975 »

Bumbiku, jako největší experte na patrikoviny:o)
Když je ÚR pravomocné, nemůže už doufám nějaký spolek jeho pravomocnost napadnout u NSS?
A pak, když se jede SP - na tomto konkrétním úseku, už platí nová pravidla, takže spolky typu DZ už do něj nemusí být připuštěny?
A do třetice - D1108 spadá pod 416, takže po pravomocném ÚR už se může (v případě nedohody při výkupech) vyvlastňovat, že?
Tedy vše by na tomto úseku už mělo mít ŘSD "ve vlastních rukách", je to tak? Díky.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Jarda Š. »

Pravomocné ÚR lze napadnout žalobou, ale podaná žaloba nebrání dalším krokům v přípravě stavby na základě pravomocného ÚR. Pokud by byly vykoupeny pozemky a ÚR by bylo soudem zrušeno, bylo by možné nové územní řízení sloučit se stavebním.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Honey72 »

Naučná stezka http://weby.trutnov.cz/1866/images/mapka_cyklo.jpg povede dál bez přerušení. Jedna část po polní cestě, která dálnici podejde pod společným mostem v MÚK Střítež a druhá část po jiné polňačce, pod přesypávaným mostem. Oba mosty si určitě vyžádalo město s Klubem vojenské historie, které jinak proti stavbě dálnice nic nemá.


Jen jsem chtěl říct, že bojiště bitvy je po obou stranách dálnice :-) Jeden z větších památníků https://www.geocaching.com/geocache/GC1 ... 7612580b45 je hned vedle MÚK a z dálnice bude určitě vidět. Nyní o něm skoro nikdo neví, protože je daleko od civilizace. Třeba jednou u toho kruhového objezdu vznikne parkoviště pro návštěvníky a dá se předpokládat, protože to je hlavní výpadovka do města a dále do hor, že okolo MÚK vzniknou něco jako Mc Donald apod.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Anonym »

Jak je to s DSP? Budou se vykoupovat pozemky bez DSP nebo se na ní bude čekat?
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Xyzc »

milanek píše:Stejně divný kruháč je i v MUK Střítež a tam to již je naprosto padlý na hlavu, když to bude totální špunt v hlavním přivaděči pro Trutnov a celé Krkonoše. Skoro mi to přijde, že kdyby projektant mohl tak vrazí kruháč i do dálnice. Naprosto ten kruháč nedává smysl... na rovné silnici, to je fakt úlet.
Ve Stříteži potřebujete napojit SSUD. Na Poříčí by na prusečné křižovatce zjevně vyšly rozhledy jen na stopku. OK je tedy bezpečnější a vlastně i propustnější řešení.
Ty okružní křižovatky chtěla mimo jiné i PČR. Dále požadovali třeba dodělat odbočovací pruhy na některých křižovatkách stávající I/37. Přitom se z ní stane II/637 a skoro nic tam nebude jezdit. PČR ale požaduje dostatečně kapacitní objízdnou trasu pro případ uzavření dálnice nehodou.

Je vidět jak jste naivní, když si myslíte, že nějaký projektant něco nakreslí a tak to bude.
Daleko větší vliv na to jak bude stavba vypadat mají politici na všech úrovních, různé odbory krajských a obecních úřadů, PČR, památkáři, ochránci životního prostředí, spousta dalších dotčených orgánů a různé lobistické skupiny.

Takže třeba u té dálnice se nejdřív politicky rozhodne kam povede a potom kudy povede.
V případě D11 to "kam povede" bylo už na počátku 90. let, kdy Náchod odmítal dálnici do Polska přes ně, protože se celkem oprávněně bál, že by jim pak nikdo nepostavil obchvat.
Jelikož zácpy v Náchodě nezpůsobuje transit do Polska, ale především doprava místní a ta na Hronov/Broumov, tak toto rozhodnutí dávalo smysl.
Naopak v Trutnově a Dvoře o dálnici velmi stáli, proto vede tam.
Z hlediska územního plánování tomu odpovídá "politika územního rozvoje" (ta se zpracovává na úrovní státu).
Pak následuje to "kudy povede". To odpovídá koridoru v ZUR, případně v UP.
Udělají se nějaké vyhledávací studie, dopravní modely, záměry projektu. Z toho vyjde nějaké řešení, kde už je ta trasa silně ovlivněna různými limity území a samozřejmě politikou.
Na úrovni dálnic to je především to, kde budou MUK a komu se postaví přivaděč.
Ale v případě obchvatů měst, je vliv politiky násobně větší. Obecně platí, že v nižších patrech politiky kvete nepotismus o poznání více a komunální politika je toho zářným příkladem. Takže je potřeba zohlednit, kde mají místní politici nebo zpříznění podnikatelé pozemky a to kde chtějí stavět. Nebo naopak, kde bydlí a nechtějí být rušeni nějakým obchvatem.
Projektant musí logicky projektovat dle požadavku investora, který ho platí. V případě dopravních staveb je investor v 95% případů financován z veřejných peněz. Takže politici si cestu k prosazení svých požadavků najdou, to se nebojte.
Stejně tak rozhoduje politická příslušnost v ose vláda -> kraj -> obec. Logicky pokud je obchvat v gesci kraje, rozhoduje vztah kraj-město, pokud ŘSD je to vláda-město. Takže pokud je na kraji strana A na městě X opět strana A a na městě Y opoziční strana B. A jsou peníze jen na jeden obchvat a ten v městě Y je levnější a potřebnější. Můžete si být jistý, že se bude stavět v městě X.
Stejně tak, když si město postaví hlavu, že chce na obchvatu okružku místo MUK nebo křižovatky jiného tvaru, tak kraj mu určitě ustoupí a ŘSD někdy taky, protože jinak se stavba neodblokuje. Tady je typickým příkladem HK a jejich hlavní architekt, kteří chtějí cpát OK na všechny plánované obchvaty.
Dalším perfektím příkladem vlivu politiky je SSZ v Praze. Proč myslíte, že je Praha jediné město v CZ, kde semafory běží 24h denně, i když je prokázáno, že to zvyšuje nehodovost, hluk a exhalace škodlivin. Protože si to zastupitelé odhlasovali. Zjevně v domnění že dostanou hlasy navíc, když ukážou že na obyvatelích města nešetří a nevypínají jim semafory na noc.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od 1975 »

Jarda Š. píše:Pravomocné ÚR lze napadnout žalobou, ale podaná žaloba nebrání dalším krokům v přípravě stavby na základě pravomocného ÚR. Pokud by byly vykoupeny pozemky a ÚR by bylo soudem zrušeno, bylo by možné nové územní řízení sloučit se stavebním.
Díky. Je tam na tu eventuální žalobu proti pravomocnému ÚR nějaká lhůta (dokdy se musí podat)?
milanek
Příspěvky: 200
Registrován: 25.12.2015 23:43:50

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od milanek »

xyzc: S veřejnými orgány i politiky přicházím do styku při svém zaměstnání každý den a ne, nejsem naivní. Váš přístup mě děsí, děláte jen to co chtějí ostatní a sám nemáte vlastní rozum, ano to je typický přístup úředníka, člověka bez ambicí a bez vize (čest výjimkám, které znám a sunou tento stát vpřed). Já prostě říkám, že v tom místě, kde má být kruháč styková křižovatka ani nehrozila, stačil by tam připojovací pruh, to v případě křižovatky první. V případě křižovatky druhé pak uznávám, že jsem si toho SSUD nevšiml a že se nějako napojit musí, ale opravdu je tam potřeba kruháč? To opravdu nestačí pro těch pár výjezdů z a na SSUD styková křižovatka, vždyť tam bude odbočovat 30 aut za den.

Co se týče důvodu, že se tam budou otáčet auta při zavření dálnice a pojedou zpět do Prahy, tak to už je fakt na palici, přeci, když mi zavřou dálnici, tak sjedu na starou silnici a nebudu se obracet zpět domů.

I nadále tak jsem přesvědčen, že tam je minimálně v Poříčí ten kruháč nadbytečný a že ten, kdo ho tam prosadil, tak udělal chybu.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Aram96 »

Xyzc píše:
milanek píše:Stejně divný kruháč je i v MUK Střítež a tam to již je naprosto padlý na hlavu, když to bude totální špunt v hlavním přivaděči pro Trutnov a celé Krkonoše. Skoro mi to přijde, že kdyby projektant mohl tak vrazí kruháč i do dálnice. Naprosto ten kruháč nedává smysl... na rovné silnici, to je fakt úlet.
Ve Stříteži potřebujete napojit SSUD. Na Poříčí by na prusečné křižovatce zjevně vyšly rozhledy jen na stopku. OK je tedy bezpečnější a vlastně i propustnější řešení.
Ty okružní křižovatky chtěla mimo jiné i PČR. Dále požadovali třeba dodělat odbočovací pruhy na některých křižovatkách stávající I/37. Přitom se z ní stane II/637 a skoro nic tam nebude jezdit. PČR ale požaduje dostatečně kapacitní objízdnou trasu pro případ uzavření dálnice nehodou.
Tady si nerozumíme .. v MÚK Poříčí mluvím o první OK nejblíže u dálnice .. pokud do ní není v plánu nic připojovat .. nějakou místní komunikaci nebo já nevím co .. tak je naprosto nadbytečná, jen a pouze zpomalující řidiče a tím pádem i výrazně zpomalující připojování na samotnou dálnici :ko: Tam by žádná průsečná křižovatka nebyla, měly by tam být normální odbočováky a připojováky. Zajímalo by mě, kolik statisíců Kč se ušetřilo, pokud vůbec něco :crazy: Ale není to samozřejmě nic tragického, je to malý sjezd pro místní dopravu, takže to beru, ale nadbytečný kruháč to je bez diskuse .. ;)
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od Honey72 »

Poříčí určitě nebude malý sjezd, ale v porovnání s exitem Trutnov-jih (nechci používat už přežité označení Střítež) bude zátěž odhadem čtvrtinová.

Celou dobu bojujeme, aby na jedničky silnice nebyla napojena kdejaká odbočka do lesa a najednou by nevadila místo kruháku u SSUD styková křižovatka ? :-) Byla by dost rozsáhlá. Navíc tu na výpadovce z Trutnova dost možná vyrostou kdejaká KFC, benzínka apod, takže se kruhák bude dobře hodit jako odbočka k odpočívce. Spíš je horší, že napojení staré silnice na nový přivaděč bude téčkem, takže chudáci kdo budou chtít na výpadovku najet :-)

Že jsou ty kruháky plánovány na každé MÚK kvůli možnému otočení dopravy zpátky je myšleno hlavně pro záchranáře a údržbu. Nezapomeňme, že mezi každou MÚK od Kocbeří až k polským hranicím bude tunel a v zimě kvůli horským podmínkám náročnější podmínky.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od jozka »

..a v zimě kvůli horským podmínkám náročnější podmínky.
Zas bych to nedramatizoval. Samozrejme nemuzu vyloucit mistni anomalii kvuli blizkym Krkonosim, ale kolik je nejvyssi bod? 550 m.n.m.? To je asi tak o sto metru mene nez na D1 nebo D8. Navic, nezapomente, ze se nam globalne otepluje :-)
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: D11 1109 Trutnov – státní hranice ČR/Polsko

Příspěvek od vondr »

twitter: Radek Mátl
Koncept DSP by měl být hotov do léta a na podzim čistopis. Ihned se zpracuje záborový elaborát, geometrické oddělovací plány a znalecké posudky a na konci roku začneme vykupovat pozemky. Věřím, že majetkoprávní příprava půjde dobře a přípravu stavby tak výrazněji urychlíme.
Odpovědět

Zpět na „D11“