Praha všeobecně

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Anonym »

Automat se stále snaží se zavřením Smetanova nábřeží:
https://vyzva.auto-mat.cz/smetanova-revoluce
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od pivko »

Mike píše:ono je to bohužel komplexnější
už dnes nemá příměstská železnice kapacitu, vagony ani fíry
čili vize, že všichni nechají doma auto a pojedou "MHD" je nereálná
ona i ta vnitroMHD nemá řidiče, tramwajáky atp.
leda by opravdu všichni jeli na kole, což není reálné ( a to znám dost těch, co na něm fakt jezdí )
akorát Prahu nekřižují, ale jsou "po spádu "
Ale což o to, taky se někdy na (elektro)kole rád do práce projedu, když je dobrý počasí. Člověk si tím vyčistí hlavu. Jenže sotva lze očekávat nějaké masovější využití v kopcovitým městě, kde je ještě půlku z roku hnusně. Do města patří všechny druhy dopravy. Nicméně za situace, kdy není (a ještě dlouho nebude) vybudována základní silniční infrastruktura je omezování té současné prvotřídní drzost. A když ani nemají jak posílit MHD, drzost dvojnásobná.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od P_V »

Konec prorážení sloupků. Silničáři upravili křižovatku u pražského letiště.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/sloup ... pravy_smls
Už se dá z pumpy vyjet i na kruháč.
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od pivko »

To to trvalo, příště by mohly TSK a Letiště Praha používat hlavu rovnou a bude to od začátku cajk.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od jonáš »

Nojo. Byly časy, že se plánoval dvojpruhovej tunel z nám Kinských na Klárov, ale nějak to prej bylo pod tou historickou čtvrtí složitý kopat, tak se to stoplo.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od ElWapp »

Tak nám na Modřanské chtějí zrušit 70....
http://urdeska.praha.eu/files/Mod%C5%99 ... fId4sjCQ==
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od pivko »

A taky nasekat bus pruhy. Ale když je pod něčím podepsaný Tomáš Cach, tak z toho nic rozumného vzejít nemůže. Ale díky za zprávu, připomínku pošlu, když už nic, aspoň je to na chvíli zaměstná a aspoň trochu zpomalí další podobné voloviny.

https://auto-mat.cz/22866/report-z-prot ... tomas-cach
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od ElWapp »

Zaslal jsem své. Bohužel, podle TP 179 je toto naprosto v pořádku - snažil jsem se tam najít článeček o tom, že na kapacitních komunikacích by měli být raději cyklisté vedeni odděleně na samostatných stezkách (jako je běžné v zahraničí), a světe div se, nic takového se tam nepíše, vpodstatě se mají nacpat cyklopruhy všude. Moc nadějí tomu nedávám ale aspoň snaha tu je...
Dobrý den,
zasílám připomínky k návrhu OOP - stanovení místní úpravy v ul. Modřanská, č.j. MHMP-128110/2020/O4Da:
1) Podle návrhu mají být vyhrazeny jízdní pruhy pro cyklisty v ul. Modřanská. Jedná se o lokalitu, která je velmi kvalitně obsloužena samostatnou cyklostezkou mimo kapacitní komunikace, není proto žádný důvod zde navádět cyklisty na páteřní komunikaci s vysokou intenzitou dopravy a vyvolávat tak potenciální kolizní situace. 
2) Snížení rychlosti ze 70 na 50 km/h v místě, kde je zcela eliminován provoz chodců a kde cyklisté mohou využít (a také využívají) samostatnou souběžnou cyklostezku, na komunikaci, která je postavena ve velkorysých šířkových a směrových parametrech, je nesmyslné a povede pouze k ignorování této úpravy - a tím ke vzniku kolizních situací.
3) Navržená úprava začátku vyhrazeného pruhu pro autobus před nájezdem na Barrandovský most ve směru z centra je řešeno přerušovanou čarou z obou stran, toto řešení je nebezpečné a nejednoznačné, mělo by být jasně určeno, z které strany má autobus do vznikajícího pruhu najíždět. Takto se může stát, že do něj najedou souběžně jedoucí autobusy jak z levého, tak z pravého pruhu a dojde ke kolizi. 
4) Zřízení připojovacího pruhu z Barrandovského mostu od Smíchova směrem do centra, kde se budou vozidla řadit do průběžného pruhu přes vyhrazený pruh pro cyklisty, je řešení nebezpečné a nepřehledné. Cyklisty lze v prostoru křižovatky převést přes připojující se pruh kolmo a následně je vést po pravé straně komunikace, již mimo jízdní pruhy pro vozidla.
S pozdravem
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od pivko »

Tak jsem se taky přidal. Vzhledem k tomu, co od revoluce udělali v dopravě pro Modřany a okolí by měli tiše sedět a šoupat nohama a ne malovat cyklopruhy na jediné pořádné komunikaci, co z té oblasti vede.

Magistrát Hlavního města Prahy
Odbor dopravních agend
Mariánské nám. 2/2
110 01 Praha 1

Č.j. MHMP-128110/2020/O4/Da
Sp. zn. S-MHMP 2419216/2019PKD

V Praze dne 27. 1. 2020


Věc: Připomínky k návrhu opatření obecné povahy


Vážení,

podávám tímto připomínky k návrhu opatření obecné povahy ze dne 22. 1. 2020, kterým má dojít k tzv. „zklidňování dopravy“ na další páteřní komunikaci Prahy, tentokrát na ulici Modřanská. Jde o jedinou kapacitní komunikaci na pravém břehu Vltavy, která spojuje centrum Prahy s rozsáhlou oblastí Modřan, Komořan, a Hodkoviček a zprostředkovaně též Libuše, Lhotky a Kamýku, neboť jedinou další využitelnou komunikací je rovněž již kapacitně zcela nedostačující Vídeňská. Tuto pozemní komunikaci velmi často využívám na svých cestách za klienty v této oblasti.

Tato jediná kapacitní komunikace v dané oblasti má být tedy nyní slovy návrhu „celkově zklidněna“ snížením maximální povolené rychlosti, zavedením cykloopatření a vyhrazením jednoho jízdního pruhu autobusům MHD. Rád bych na tomto místě připomněl, že přetížení této komunikace, a tedy její „neklidnost“ jsou způsobeny především letitou neschopností orgánů magistrátu odpovídajícím způsobem řešit dopravu v této oblasti, což dobře ilustruje například skutečnost, že ani po bezmála deseti letech od otevření jižní části pražského okruhu na něj není tato oblast řádně napojena. Řidičům tedy nyní nezbývá, než využívat kapacitně nevyhovující Modřanskou ulici, a to jak k dopravě do centra Prahy, tak k napojení na městský okruh. Řešení kapacitních problémů dopravní infrastruktury pohříchu vybudované ještě za komunistického režimu (tedy v době se zlomkovou intenzitou dopravy oproti dnešku) tím, že namísto urychleného dobudování páteřních komunikací v podobě obou okruhů a propojujících radiál tuto zastaralou dopravní infrastrukturu budeme dále omezovat a „zklidňovat“, pokládám za zcela nesmyslné a absurdní.

Dále mám za to, že vzhledem k výše uvedeným okolnostem žádná cykloopatření na takto vytíženou pozemní komunikaci nepatří. Jednak pro cyklisty již velmi uspokojivě funguje hojně využívaná oddělená cyklostezka na břehu Vltavy a dále vzhledem k hustotě provozu na této komunikaci zavedení cykloopatření vyvolá další zahuštění dopravy a pokles její bezpečnosti.

Závěrem bych rád namítl podjatost navrhovatele tohoto opatření obecné povahy a zpracovatele podkladové dokumentace k němu Ing. arch. Tomáše Cacha. Jak je zjevné z veřejně dostupných zdrojů , jde o osobu úzce spojenou s tzv. hnutím Auto-mat, které je militantním odpůrcem automobilové dopravy v Praze a usiluje o její systematické potírání a cílené znepříjemňování života osobám, které se v jejich očích „provinily“ tím, že si dovolují přepravovat se po území hlavního města Prahy automobilem, neustálými požadavky na další a další omezování již tak zastaralé a dávno nevyhovující dopravní infrastruktury. Taková zcela zjevně zaujatá osoba není v oblasti silničního provozu a dopravní infrastruktury žádným nestranným odborníkem, ale toliko aktivistou, který tímto způsobem usiluje o naplnění svých politických cílů (a cílů hnutí, jejichž činnosti se účastní).

Jde tedy o další pokus o zcela bezdůvodnou šikanu řidičů na území hlavního města Prahy.

Vzhledem k výše uvedenému mám za to, že navrhované opatření obecné povahy je zcela nedůvodné a navrhuji jeho zamítnutí v plném rozsahu.

S pozdravem
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od ElWapp »

Podjatost ing. Cacha, to jsem zvedav na reakci. Ale vzhledem k tomu, ze je autorem TP 179, asi nebude mit poukazani na jeho soukrome aktivity zadny vliv.
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Geo »

Chapu z te zadosti spravne, ze si tu zadost podava Ing. arch osobne? Tedy, ze si podobnou zadost muze podat kdokoliv?
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od ElWapp »

Podle zakona stanovi upravu silnicni spravni urad, potrebuje stanovisko Policie. Nikde tam nefiguruje spravce ani vlastnik komunikace. Nicmene neni nikde napsano, ze Vam silnicni spravni urad musi vyhovet.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Majkii »

Ve výkresech toho PDF je uveden objednatel TSK.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od jozka »

Objednatel TSK, PCR vyjadreni, SSU (mestska cast/magistrat) rozhodne. Jak to asi dopadne...
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od krtek700 »

Tak uvidíme, jak teda půjde to metro. Metrostav má 3 roky zákaz veřejných zakázek.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/davi ... paign=null
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od 1975 »

...budou muset tu divizi prodat "Agrostavu", a ono to nějak půjde:o)) Anebo se o víkendu sejdou dobrovolníci a zadarmo to vykopou, ne?
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Anonym »

A nebo u nových zakázek budou jako subdodavatel.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od krtek700 »

Anonym píše:A nebo u nových zakázek budou jako subdodavatel.
Těžko říct, jestli zákaz účastnit se zakázek nemůže paltit na všechno, nebo jenom nesmí být smluvní strana s veřejným sektorem.
Ale jak už jsem psal, tohle je prostě hloupý trest, hlavně v tomhle oboru. Tohle poškodí firmu i veřejný sektor. Napálit jim vysokou pokutu a víc neřešit.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od jozka »

Mozna to byl umysl. Vlk se nazere a koza zustane cela (pokud by to znamenalo moznost byt dodavatelem).
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Jirka L »

Mroz
Příspěvky: 317
Registrován: 13.9.2016 22:04:48

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Mroz »

Nepřijde vám, že se v Praze nyní během koranokrize změnilo časování světel na některých křižovatkách. Doprava je poloviční, většinou se jezdí krásně plynule, ale na některých místech (třeba Radlická) vznikají úmělé špunty u semaforů. Čekal bych, že semafory nyní spíš úplně vypnou, ale ony svítí vedne v noci a ještě divně.
Vilouch
Příspěvky: 117
Registrován: 10.8.2015 14:25:08

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Vilouch »

Údajně proběhlo spuštění režimu, kdy chodec dokáže natvrdo přerušit kolizní fáze - tedy dostává volno hned. Nebo dokonce i bez toho, aby chodec zmáčknul čudlík (to je asi smysl), jsou vkládány chodecké fáze. Ale nemm tuto informaci ověřenou.
Jinak provoz v Praze paráda.
Štěpán
Příspěvky: 30
Registrován: 31.10.2019 0:57:28

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Štěpán »

Při chůzi do kanceláře (pěkných 10 km :-) ) jsem si všimnul, že na spoustě tlačítek pro chodce opravdu automaticky, bez mačkání, naskakuje "čekejte".

Btw u (některých?) nově rekonstruovaných SSZ je v noci blikající žlutá :ok: , např. Prosecká x Čakovická, ale potkal jsem i jinde. Někde jsem viděl i cedulku informující o možnosti spuštění v noci vypnutého SSZ chodcem po zmáčknutí tlačítka.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od Mosquit »

Vilouch píše:Údajně proběhlo spuštění režimu, kdy chodec dokáže natvrdo přerušit kolizní fáze - tedy dostává volno hned. Nebo dokonce i bez toho, aby chodec zmáčknul čudlík (to je asi smysl), jsou vkládány chodecké fáze. Ale nemm tuto informaci ověřenou.
Jinak provoz v Praze paráda.
Ano.
https://prahounakole.cz/zpravicky/pande ... t-tlacitka
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Praha všeobecně

Příspěvek od ElWapp »

Na Modřanské rozhodnuto jest.

https://deska.praha.eu/files/2lRtla99Vy ... sit1_2.pdf

Ev. č. PKD-70234/2020

P.S. odůvodnění bodu 16 pobavilo.
Odpovědět

Zpět na „Praha“