I/35 MÚK Rádelský mlýn

[1. úsek] Polsko – Hrádek nad Nisou – Chrastava (I/13) – Liberec (I/14) – Turnov (I/10) – Jičín (I/16) – Hradec Králové (D11, I/11, I/37)
[2. úsek] Holice (I/36) – Zámrsk (I/17) – Svitavy (I/43) – Mohelnice (I/44)
[3. úsek] Hranice na Moravě (I/47) – Valašské Meziříčí (I/57) – Rožnov pod Radhoštěm (I/58) – (I/56) – Slovensko
Odpovědět
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od 1975 »

Máš pravdu, má to "milně" :o), taky mě to překvapilo. Ale když jsem to sem kopíroval, nechal jsem v původním znění, aby mě někteří neobviňovali, že ŘSD nadržuju:o)

Ale souhlas, hlavně že se to hýbe.
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od Aram96 »

hovi píše:
1975 píše:Twitter RM:

Zadavatel rozhodl o výběru nejvýhodnější nabídky na 2. části obchvatu Chrudimi na sil. I/37 a na přestavbě MÚK Rádelský Mlýn na D35 o celkové hodnotě zakázek 1 mld. Kč. Rozhodnutí nyní bude odesláno uchazečům a v případě, že nedojde k podání námitek,stavby zahájíme do konce roku.
Milně uvádí D35, oficiálně máme "pouze" 4pruhové I v kategorii SMV, to by mohl vědět...
Ale pozitivum je, že už rozhodli!
Více bych tedy skousl D35 místo I/35 než "milně" :roll:
hovi
Příspěvky: 1185
Registrován: 19.11.2010 10:41:31
Bydliště: Liberec

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od hovi »

ukliknuto, opraveno...
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od 1975 »

Stane se, jen v kontextu toho rozčilení nad chybou v čísle silnice to bylo vtipný:o)
evilcleaner
Příspěvky: 1071
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od evilcleaner »

já bych se spíš rozčiloval nad tím, že to není D35 :kladivo:
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
hovi
Příspěvky: 1185
Registrován: 19.11.2010 10:41:31
Bydliště: Liberec

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od hovi »

Tak stavba přehozena na zahájení v 2020, alespoň symbolicky se mohla zahájit letos - podobně jako "Havlbrod". Stále ještě není rozhodnuto o vítězi, proč?
vondr
Příspěvky: 2916
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od vondr »

Oznámení o výsledku zadávacího řízení
vítěz: Společnost ESIR (Vedoucí společník: EUROVIA CS, a.s.), další účastník SaM silnice a mosty a.s., Integra stavby, a.s.
https://vestnikverejnychzakazek.cz/Form ... lay/149534
hovi
Příspěvky: 1185
Registrován: 19.11.2010 10:41:31
Bydliště: Liberec

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od hovi »

Díky za info, konečně rozhodnuto/podepsáno. Na jaře se začne.
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od alabastr »

Půlmiliardová přestavba křižovatky na Liberec a Jablonec může začít, zakázku získalo sdružení vedené Eurovií
https://zdopravy.cz/pulmiliardova-prest ... vii-39767/
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2961
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od Majkii »

Zajímavé video o historii místa a o tom, proč se tam prý tak často vyskytují chodci.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Svatosp
Příspěvky: 465
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od Svatosp »

To je pekna sumicka za jednu křižovatku. Skoda, ze ještě nenarovnají ty serpentiny na te R35, to je hruza, co tam je…..
Tomáš Němec
Příspěvky: 397
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od Tomáš Němec »

"ŘSD uzavře na více než dva roky silnici z Jablonce nad Nisou na Prahu"
https://zdopravy.cz/rsd-uzavre-na-vice- ... ahu-41688/
pivko
Příspěvky: 1019
Registrován: 15.3.2009 23:17:26

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od pivko »

To je tedy síla. Opravdu je nutné, aby přebudování jedné dálniční křižovatky trvalo 2 roky?

Jinak náhodou tenhle úsek mám rád a považuji ho za jednu z našich nejhezčích dálničních staveb.
Tomáš Němec
Příspěvky: 397
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od Tomáš Němec »

Že to potrvá 2 roky mě nepřekvapuje, na přestavbu je toho tam celkem dost včetně přeložení hlavní trasy. Ale že na více než 2 roky odříznou 50 tis. město od přístupu na dálnici, to připadá ŘSD normální? :shock: Opravdu nelze zachovat aspoň provizorní nájezd ve směru od/do Prahy? Anebo je zatím prostě jen snaha některých si ulehčit práci a nebyla ani vůle takové řešení hledat? :kladivo:
hovi
Příspěvky: 1185
Registrován: 19.11.2010 10:41:31
Bydliště: Liberec

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od hovi »

Tak stavebně to bude dle mého sakra náročné. A to nejsem odborník na stavby, takže nemohu soudit, jak to lze ev. zkrátit. Ale co tak sleduji, kde se betonuje most či další objekty, tak min. 2 roky to zabere. Navíc zde nejde udělat provizorní přeložka třeba o 100 m vedle - MÚK je v údolí. Sám jsem zvědavý, silnici nepoužívám denně, ale tak 2-3x do měsíce tam projíždím na Prahu či sjezd na Rychnov.
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od 1975 »

Tomáš Němec píše:Že to potrvá 2 roky mě nepřekvapuje, na přestavbu je toho tam celkem dost včetně přeložení hlavní trasy. Ale že na více než 2 roky odříznou 50 tis. město od přístupu na dálnici, to připadá ŘSD normální? :shock: Opravdu nelze zachovat aspoň provizorní nájezd ve směru od/do Prahy? Anebo je zatím prostě jen snaha některých si ulehčit práci a nebyla ani vůle takové řešení hledat? :kladivo:
Chápu, že to je dlouho a nepříjemný a tak - ale ono nepůjde do Jablonce dojet "po dálnici" přes Liberec? Jasně, delší, ale proto se tomu říká "objížďka", ne?
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od adamos »

Pravda, většina prací bude západně od R35. Stavaři ale budou muset někde zřídit staveniště, sklad materiálu, techniky... a k tomu bude sloužit ta uzavřená I/65, aspoň tak já to chápu
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2961
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od Majkii »

Tak hlavně Krajský úřad vydal na stavbu stavební povolení, přičemž v dokumentaci měl nejspíš nemlich to samé, co bylo v zadávačce a co jsem tu na základě toho psal na začátku srpna. Takže hejtman Kraje se teďka vlastně diví tomu, že úředníci ve stejným baráku už to schválili.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Tomáš Němec
Příspěvky: 397
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od Tomáš Němec »

1975 píše: ... ale ono nepůjde do Jablonce dojet "po dálnici" přes Liberec?
Tak nemusíte mě hned chytat za slovíčko. Jasně, že to půjde po (skoro)dálnici s dnes již kvalitním přivaděčem přes Lukášov. Ale já jsem ve svém příspěvku psal hlavně o směru z/do Prahy. Jet tímto směrem přes Liberec znamená zajížďku 12km a časově aspoň 10 min navíc, když to dobře pojede. Velká část řidičů IAD se vám na takovou "objížďku" vykašle a bude se snažit projet po okolních silničkách, které na to ale vůbec nejsou připravené. Proto by mělo být prioritní u této stavby zajistit aspoň provizorní sjezd/nájezd ve směru na Prahu/Turnov a pokud to opravdu z nějakých důvodů možné není, tak to uzavření zkrátit na nejkratší možnou dobu. A kompletní uzavírka na 2 roky a 3 měsíce mi jako nezbytně krátká doba fakt nepřipadá...
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od Anonym »

Vzhledem k tomu, že většina prací bude na západní straně a rampa od Turnova na Jablonec zůstane ve stejné stopě jak je dnes, tak alespoň tato rampa mohla zůstat zachovaná a většinu času i současná rampa Jablonec - Liberec, než se současný provoz přesune na nově vybudouvanou silnici.
Objízdné trasy budou znamenat velké zdržení. Z místních cest je použitelná cesta přes Frýdštejn nebo přes Liberec.
Naposledy upravil(a) Anonym dne 6.2.2020 11:58:28, celkem upraveno 1 x.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od Honey72 »

Na zelené louce postavit křižovatku lze samozřejmě za pár měsíců, podobně i zrekonstruovat, jenže co tuto stavbu tak významně prodlužuje je právě zachování provozu a neustálé přesouvání dopravy sem tam, navíc ve stísněných podmínkách, možná i pomocí ramp. Dále to, že zdemolovaný most nebude pouze vyměněn (jako třeba na D1), ale dálnice bude posunuta, most postaven v jiném místě a ramena křižovatky povedou nově i po nadjezdech. Toto vše dělat za provozu na hlavním tahu bude tak náročné, že kdyby měl být zachován provoz i do Jablonce, sezón by bylo daleko více a neúměrně nákladné. Ke všemu by musel být nájezd a sjezd pravděpodobně řešen úrovňově, pokud by se mělo jezdit opravdu všemi směry, což je nemyslitelné.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od Aram96 »

U téhle stavby bych pochopil realizaci možná i déle než 2 stavební sezony, stejně jako přestavby jiných uzlů, ale 2 roky uzavírka to je podle mě naprosto mimo, to se snad bude ještě řešit. :kladivo:
Honey, právěže bych řekl, že když to vzniká vedle, tak by zachování provozu mělo být reálnější ;) 2 roky uzavírku bych očekával naopak tehdy, když by mosty měly vzniknout přesně tam, kde vede silnice dnes.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od Honey72 »

Vedle ano. Jenže těsně vedle :-) Když se podívám na plánek, tak je vidět, že provoz od Jablonce do Prahy se nejprve musí uzavřít, protože se v místě jeho větve bude stavět nový most. A když se převede doprava S35 na něho, zase se bude bourat starý most, takže zase není možný nájezd. A provoz bude neustále hopsat sem tam, jak budou stavět nadjezd. A i větve sjezdů a nájezdů je potřeba postavit nové. Další těžkostí jsou velké výškové rozdíly. Ta křižovatka vede do kopce a do oblouku, vedle teče řeka, strmé kopce. A nesmíme zapomenout, že provoz je tu silný, ale S35 má úzké pruhy a na nějaké 4+4 můžeme předem zapomenout. Kdyby se do toho ještě motala najíždějící auta na stopce, která v té zatáčce nebudou mít rozhled... Osobně si myslím, že prostor silnice do Jablonce bude využit jako stavební dvůr. Není tu moc místa, kam uložit stroje a materiál. Tím samozřejmě neobhajuji tři roky uzavírek. Třeba by to šlo rozplánovat tak, aby mimo stavební sezonu šel sjezd v nějaké podobě otevřít, aspoň omezeně.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7893
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od Aram96 »

Směr Jablonec-Praha bych právě pochopil, uzavření ale i opačného směru je ale naprosto zbytečné, to jim musí stačit max pár měsíců, ať se na mě nikdo nezlobí, že to zní jak z hospody :mrgreen:
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/35 MÚK Rádelský Mlýn

Příspěvek od Lenny »

Na základě ilustrační mapky z letáku rozhodnou, jak se to bude stavět. To jsou opravdu velké znalosti o stavbě. :ok:
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „I/35“