[I/49] 4903.2–4905 Vizovice – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Hulín – Zlín – Slovensko
Odpovědět
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od _jan91 »

MD by si mělo ujasnit co je cílový stav (třeba až za několik desítek let):
a) cílový stav je třípruh - proto rovnou směrové oddělení a 110 km/h
b) cílový stav je čtyřpruh - nemáme teď na něj, postavíme dvoupruh s možností rozšíření a uvidíme, jak to zamává s intenzitami
c) cílový stav je čtyřpruh - i když na něj teď nemáme, tak jsme dostatečně prozíraví a jdeme do toho rovnou, ať to máme za sebou
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od theodor less »

Kuba píše: Donedávna všechna jejich hodnocení předpokládala pokles počtu obyvatel ČR v roce 2050 na 8 mil. lidí, trend bude pravděpodobně opačný. Tu demografii se nedávno podařilo změnit za přispění ministra Kremlíka.
Plodem přehodnocení demografického vývoje byl asi výkřik "Středočeský okruh". Ale pro toto vlákno byl podstatnější výrok, že Morava (myšleno samozřejmě bez Brna) se bude vylidňovat.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Honey72 »

Spíš se to stejně jako u 35 v Českém ráji dělá užší kvůli odpůrcům. Dálnice je v současné době skoro neprůchodná, silnice i když s obtížemi ano. Lepší postavit něco a poté řešit co dál, než řešit dálnici desítky let jako D3 v Posázaví, Pražský Okruh atd.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Aram96 »

Přesně tak, páteřní síť má nějak vypadat a ne že budeme každou druhou silnici stavět jinak širokou, abychom ušetřili pár mega aby vyšla ekonomika. Stejně je to stavba, která se bude stavět nejdříve za 10 let a to kdoví jestli, odhadovat provoz za 10 let se ještě dá, bude všude vyšší než dnes, odhadovat co bude za 20,30,50 let je naprosto mimo a cucání z prstů, ať už se jedná o možné sdílení aut a já nevím co všechno, nelze na tomto přece v žádném případě stavět ekonomiku stavby. Jediné co je jisté, že něco po té dálnici/silnici jezdit určitě bude, to bude i za 50 let, už je ale víceméně jedno co a kolik. :kladivo:
Další věc, která se dá mnohem lépe spočítat, a která mnohdy chybí ve výpočtech, jsou, jak někdo psal, jaksi vyšší záběry novostavby. V případě D49 je to určitě I/50 a nejspíš i I/35. To je něco, co se dá určitě spočítat, na první pohled mi přijde, že po dokončení D35,D55 a D49 bude Praha-Prešov (obecně východ SK) asi nejrychlejší právě tudy. A mělo by jít spočítat, jestli se tam ten provoz opravdu přesune, či nikoli, jestli není lepší řešení doplnit na I/50 obchvaty či někde MÚK a to samé udělat s I/35 z Valmezu na hranice s SK.

Ať tak či tak, tak S 12,5 na "D49" je dost mimo. Argument typu, že je to lepší než obyč 2-pruh u mě v žádném případě neobstojí, protože tohle akorát jasně ukazuje na to, že naše normy jsou pro srandu králíkům a všechno je úplně k ničemu. Buď S 9,5, pokud tam jezdí tak málo aut :roll: , ale za mě určitě vystřídaný 3-pruh s betonovým svodidlem a 110 km/h a MÚK, které stejně jsou úplně všechny v plánu :roll: , čili přidání těch 2 metrů asfaltu navíc nebude nějak závratný náklad navíc. :roll:
Ty směrově dělené 3-pruhy mají smysl na dlouhých trasách a místo toho se nyní plánuje jen na výjezdu z Plzně v délce pár km a poté končí a pokračuje 2-pruh. Tam je víceméně k ničemu i když jsem samozřejmě rád, že se konečně chystá alespoň nějaký, ale určitě to není místo, kam patří :kladivo: Patří dle mě sem na tu D49, protože uznávám, že tady ani za 20 let nebudou intenzity na 4-pruh, patří na I/38, I/37, I/57 a další dlouhé jedničky, které nemají být ani ve výhledu nahrazeny poctivými dálnicemi :kladivo: Ale když bychom je měli, tak tu funkci víceméně plní, bude tam 110, nemotorový provoz vyloučen, MÚK, obchvaty obcí, je to prostě dálnice, která kvůli velmi nízkému provozu má 2 pruhy jen v jednom směru, jak logické, ale to by musel mít logické myšlení i někdo na MD.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Aram96 »

_jan91 píše:MD by si mělo ujasnit co je cílový stav (třeba až za několik desítek let):
a) cílový stav je třípruh - proto rovnou směrové oddělení a 110 km/h
b) cílový stav je čtyřpruh - nemáme teď na něj, postavíme dvoupruh s možností rozšíření a uvidíme, jak to zamává s intenzitami
c) cílový stav je čtyřpruh - i když na něj teď nemáme, tak jsme dostatečně prozíraví a jdeme do toho rovnou, ať to máme za sebou
Naprostý souhlas, vidím to úplně stejně a nechápu, že tohle ještě nedospělo někam nahoru.

to: Honey, promiň, ale zúžení z 13,5 na 12,5 opravdu nebude kvůli odpůrcům :lol: Lepší postavit něco, než nic, je rozhodně lepší, ale to něco by mělo dávat smysl. Buď směrově dělený 3-pruh s MÚK nebo 2-pruh s občasnými MÚK, tam kde bude vyšší provoz v křižovatkách. Ne něco mezi, směrově nedělený 3-pruh je pořád nebezpečná silnice, akorát občas můžete kamion pohodlněji předjet. Navíc je pomalejší. Každopádně co mě tady štve primárně je změna ze 13,5 na 12,5 "KVŮLI EKONOMICE". Když to bude S 13,5 budu o mnoho spokojenější.

jinak demografie pro tuto oblast je jasná, vše pomalu ale jistě táhne k Brnu, ale demografie je věc, který se počítá v desetiletích a generacích, podle toho se nemůže úplně plánovat dálnice, která je potřeba dnes nebo za 10 let :kladivo: Navíc D49 bude z velké části sloužit i nákladnímu tranzitu, který na nějakou demografii kašle :kladivo:
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od KarelLer »

Dokáže někdo vysvětlit, proč se teda celá stavba označuje jako D49, když bude kus té silnice vlastně jenom přeložka I/49 jako 2+1? Ještě chápu, že novináři psali o nedálničním obchvatu Drasenhofenu jako o "dokončení A5 až k hranicím", ale toto jsou oficiální letáky ŘSD...

Omlouvám se, pokud už se to tady řešilo, ale půjde tahle nová I/49 vůbec někdy rozšířit na dálniční parametry, vzhledem k poloměru zatáček, velkému počtu mostů a tunelům?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Aram96 »

Tak rozšířit jde všechno, když to bude potřeba, vzhledem k tomu, že tam ta dálnice původně vést měla. Akorát se bude teď tunel stavět možná zbytečně široký pro budoucí 2 pruhy dálnice.
Myslím si, že buď ke změně názvu buď dojde v nejbližších letech nebo k němu nedojde, aby se nemusel měnit ve všech plánech Ten-T, PUR a já nevím kde všude jinde. Nebo novela 416, která je na D49 a D43 .. doufám, že to bude pořád platit, i po změně kategorie či názvu :D
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od vodouch2000 »

KarelLer píše:(...) Omlouvám se, pokud už se to tady řešilo, ale půjde tahle nová I/49 vůbec někdy rozšířit na dálniční parametry, vzhledem k poloměru zatáček, velkému počtu mostů a tunelům?
Ne.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od KarelLer »

Aram96 píše:Tak rozšířit jde všechno, když to bude potřeba, vzhledem k tomu, že tam ta dálnice původně vést měla. Akorát se bude teď tunel stavět možná zbytečně široký pro budoucí 2 pruhy dálnice.
Jak to myslíte? Tunel rozšíříte jenom za cenu obrovských nákladů, tzn. prakticky k tomu nikdy nedojde. Znamená to, že tunely se budou stavět tak, aby v budoucnu pobraly 2+2?
Aram96 píše:Myslím si, že buď ke změně názvu buď dojde v nejbližších letech nebo k němu nedojde, aby se nemusel měnit ve všech plánech Ten-T, PUR a já nevím kde všude jinde. Nebo novela 416, která je na D49 a D43 .. doufám, že to bude pořád platit, i po změně kategorie či názvu :D
Podle zákona je možné silnici první třídy v uspořádání 2+1 značit jako dálnici? To se mi nějak nezdá. Mimochodem v letáku je v mapce tohoto úseku už uvedeno "Silnice I/49".
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Honzl »

Jenom bych se rád v této souvislosti zeptal, zda když ČR závazně podepisovalo síť transevropských dálnic TEN-T, dalo tam ministerstvo dopravy dodatek, že to vlastně není závazné? Pokud tam ten dodatek není, pak bude nutné postavit tam alespoň směrově oddělenou ,,dálnici'' 2 plus 1 s mimoúrovňovými křižovatkami, tak jak vypadají občas ve Skandinávii, nebo ještě lépe postavit ,,jen'' plnohodnotnou polovinu dálnice a na ní zatím vymezit provoz 2 plus 1, dejme tomu na dvacet let, či tak nějak a pak se uvidí... :cry:
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Aram96 »

Ne, myslel jsem to tak, že když by to bylo opravdu potřeba, tak rozšířit se dá všechno ;) Tunel se samozřejmě postaví pro 3-pruh nebo možná dokonce jen pro 2-pruh, a při případné dostavbě na plný profil se dostaví druhý tubus. Z 2-pruhu na 4-pruh to jde, zkapacitnit víceméně nejde 4-pruh na 6-pruh v tunelech. ;)
Ale tady bych 3-pruh viděl osobně jako konečné řešení, protože intenzity na 4-pruh opravdu v nejbližších 20 a možná i více letech hrozit asi nebudou a proto by ten 3-pruh měl podle toho vypadat. Proto mě přijde smysluplný směrově dělený S 15,5. A my místo toho, abychom tuto silnici udělali komfortní a bezpečnou, ji o metr zúžíme, "aby vyšla ekonomika". :crazy:

Já neříkal, že ji máme značit jako dálnici. Domnívám se, že to jak bude v reálu komunikace značená, nemá s názvem moc co dělat. Ale myslím si, že v nejbližších letech dojde prostě k přejmenování staveb z D49 na I/49. Otázkou a podstatnou věcí bude, zda ta I/49 a i I/43 bude nadále v seznamu prioritních staveb v novelách 416 ;)

Edit: to Honzi, přesně, také by mě zajímalo .. a souhlas, buď poctivý 3-pruh s MÚK a směrově dělený, nebo poloviční profil a nakreslit 3-pruh. Tohle jsem navrhoval i u D43, když se řešilo, jaká kategorie bude na severní části, naštěstí obyč 2-pruh poté ze hry vypadl :D
Roman813
Příspěvky: 151
Registrován: 15.7.2017 13:53:58

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Roman813 »

Jako Souhlasím s většinou z Vás - toto by se mělo co nejdříve vyjasnit i s SK stranou, kde předpokládám postaví R6 v polovičním profilu. Možná postižení z povolání (simulace, modelování, optimalizace), ale jak může teď někdo říct, že neyjde ekonomika u neexistující trasy, u ketré jsou v podstatě odhady/modely možností přetáhnutí dopravy a intenzity v současné době stejně vypovídající jako jeden jakýkoliv výstup funkce Random. Já to vidím ve Zlíně, kam směřují tisíce slovenských studentů, a po dostudování se jim nechce domů (Trenčín, Žilina, Nitra, Martin...atd). Stejně jako zlínská aglomerace se přesouvá k Brnu, tak považie se přesouvá na zlínsko. Chceme tedy propojit Zlínsko se silnějším západem Slovenska, nebo ne? To je asi jediná otázka co by měla CK MD zajímat. Podle mě pokud to někdy bude stát v jakékoliv formě, tak se po pár letech zjistí, že najednou je to "zkratka" a komfortní propojení Brna, Zlínska a "středozápadu" SK a celý to tam bude dopravně "velmi veselé" a začne se připravovat projekt dostavby. Je tady mezi námi diskutujícími tuším Libor Lukáš? Nebo se pletu? Šlo by nějak tlačit přes sdružení rozvoje dopravy na střední Moravě na MD a CK a podobně, aby neuvažovali dle tabulek, ale podle jasně deklarovaných vizí a k čemu jsme se zavázali?
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Anonym »

Myslím si, že tady budou vyšší intenzity než u D11 na Polsko. Češi a slováci se více navštěvují. Optimální varianta je postavit půlprofil s možností rozšíření. Na trase je stějně minimum mostů přes plánovanou silnici. Ekonomika je u přeshraničních úseků problematická - viz D3, D11, D6, ... a stejně se tam plánují 4 pruhy.
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Sauce »

Tak jelikož je celá stavba ve stoupání až 6%, klidně by stávající plánovaný třípruh mohl být půlprofil dálnice 2+2 se stoupacím pruhem - tak jak je tomu například u D6 Bošov-Lubenec.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Aram96 »

Pokud to tak bude stavěno, že tento 3-pruh bude v budoucnu i na rychlost 130 km/h, pak to uznám jako jedno z možných/správných řešení. To tak bohužel ale nevypadá, zatím to právě nasvědčuje tomu, že 3-pruh je konečné řešení a podle toho by měl dle mě vypadat. Hlavně jde chlapi o to, že když už se staví všude MÚK, tak proč to neudělat širší o 2 m a nedat tam to svodidlo a udělat z toho SMV ? :kladivo:
cawez
Příspěvky: 92
Registrován: 15.2.2019 0:28:09

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od cawez »

Já to vůbec nechápu. Co tady furt chce proboha kdo hodnotit? Pořád řešit intenzity a kraviny? Tak snad jako stát chceme, abychom taky nějak "vypadali na mapě", ne? Je přeci normální, že přeshraniční úseky mají nízké intenzity, ale to neznamená, že čím blíž k hranici, tím užší a horší cesta. Těch pár miliard na to, aby to na mapě byla dálnice a dotáhly jsme ji až k hranicím a měly jsme komfortní a bezpečnou cestu, to už snad není takový rozdíl, ne? To je jak kdyby v baráku co patro to užší schodiště se šmejdštější dlažbou, protože v horních patrech chodí lidí méně. Aby to nebylo nakonec po Fryšták dálnice, po Lípu SMV a nakonec k hranicím jednička. Ja vím, že je to tady i proto, že se někdo domnívá, že něco půjde snáz prosadit. Mně to ale přijde do nebe volající hovadina.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Lenny »

Co chceš hodnotit? Tak si představ, že Ždírec s Poličkou se dohodnou, že si mezi sebou postaví 8-pruhovou dálnici, udělají si studii, ve které to krásně budou mít nakreslené. Všem se to bude líbit, zvláště občanům a starostovi. Vezmou studii a půjdou na ŘSD, tam je nakonec starostové přesvědčí, že je to velmi důležitá stavba, která pomůže regionu. A bude se připravovat a nakonec se to někdy i postaví.

Asi se tady všichni shodneme, že je to naddimenzované, drahé apod. A od toho máme ekonomické hodnocení, abychom mohli porovnávat projekty mezi sebou, jestli ho v navržené podobě budeme stavět. Proto bylo zavedeno, že projekt je životaschopný, pokud dosáhne určitých minimálních parametrů. Projekty schvaluje CK, na kterou někteří s oblibou nadávají. Pokud by to nebyla CK, bude to jiný orgán. To tady bylo vždycky i za komunistů.

V případě dostavby bude druhý pás vybudován klidně i o 30 m vedle. Ale to se bavíme o horizontu 2050 a víc. Navržené řešení je dostatečné. Pro většinu místních řidičů i vysněné řešení, neboť je to lepší než dnešní klikatá silnice vedoucí přes obce.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
cawez
Příspěvky: 92
Registrován: 15.2.2019 0:28:09

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od cawez »

Promiň, ale asi si nepochopil co jsem psal. Já nemluvím o tom, že by se nemělo hodnotit, jestli je nějaká stavba k něčemu, nebo ne. Ale mluvím o tom, že hodnotit příhraniční úseky jen podle intenzit je blbost. Stavbou dálnic jde i o prestiž, o to, aby stát dal investorům najevo, že je propojený s okolními státy. A ve výsledku stát, který má celistvou síť na tom samozřejmě ekonomicky vydělá, akorát někdo musí přemýšlet celostátně a ne lokálně. Asi proto snad dálnice a jedničky staví stát a ne Pozděchov, Lideč a Střelná, ne?

Navíc přemýšlet v intenzitách I/49 je nesmysl. Ta dálnice s tou cestou nemá vůbec nic společného, akorát to číslo. Dálnice je tah a jako tah má vést až na hranice a indukovat dopravu. Není to žádná cesta pro místní, aby se dostali rychleji do Zlína. Každému je jasné, že to natáhne auta z okolních přechodů. Z I/50 to natáhne většinu dopravy.

Argument s nějakýma kotěhůlkama a 8-mi pruhem je podle mě demagogie.
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od musklin »

Lenny píše: Navržené řešení je dostatečné. Pro většinu místních řidičů i vysněné řešení, neboť je to lepší než dnešní klikatá silnice vedoucí přes obce.
Jenomže to nemá být řešení pro místní řidiče.
Pokud se nepostaví pořádná cesta, pojede pořád část řidičů tranzitu po I/50 takže místo jedné špatné cesty budeme mít a udržovat dvě.
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Honzl »

Lenny, Lenny. Proč nechcete uznat, že zájem státu a národa a podepsané mezinárodní závazky v rámci smluv o TEN-T převyšují lokální zájem z okolí. Musklin a cawez mají více přesvědčivé argumenty než Vy. Pokud by takhle (a skoro tak, jako zjevně uvažuje ta komise ministerstva, tedy xenofóbně a bez celostátního a evropského rozhledu do budoucnosti -- viz třeba transevropská D1109 bez odstavných, nebo kruháky na křižovatkách jedniček a na obchvatech s MUK mezi nimi) uvažovali Poláci, pak by pan poslanec Kolovratník nemusel nyní plánovat cestu k nim, aby zjistil, jak to dělají, že staví tak neuvěřitelně rychle a s rozhledem. Ať pan poslanec třeba navrhne té Vaší komisi, že od nynějška musí být, jako v Polsku, minimální šířka SDP třeba sedm až deset metrů, aby bylo ,,v budoucnosti'' možné rozšiřovat bez EIA, neboť rozšířením klesnou emise (o které dnes v Evropě jde), neboť přestanou zácpy a ,,tůrování'' aut během popojíždění v těch zácpách. Tohle vše jsou také argumenty proti Vaší zjevné verzi nabádání k ,,české malosti''. A tím vůbec nechci snižovat Vaše stejně zjevné zásluhy o provoz tohoto fóra.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od theodor less »

cawez píše: Dálnice je tah a jako tah má vést až na hranice a indukovat dopravu.
Opravdu chceme indukovat dopravu?
Wikipedie:Provoz, který se na nové komunikaci či lince objeví, je nejen doprava přesměrovaná, která na tuto novou trasu přechází z jiné trasy, jiného druhu dopravy nebo jiné denní doby, ale také doprava indukovaná (vyvolaná), která se dříve neuskutečňovala vůbec (například pro příliš dlouhou cestovní dobu) a byla vyvolána vylepšenými podmínkami pro tento druh dopravy.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od KarelLer »

theodor: K té indukci zřejmě dojde přirozeně, bez ohledu na to, jestli to chceme, nebo ne.
musklin
Příspěvky: 459
Registrován: 10.11.2013 11:54:33

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od musklin »

theodor less píše:
cawez píše: Dálnice je tah a jako tah má vést až na hranice a indukovat dopravu.
Opravdu chceme indukovat dopravu?
Ano, protože propojení na industriální západ Slovenska může působit proti vylidňování Zlínska a stěhování lidí do Prahy a Brna a zhoršování stavu ve velkých městech.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od Aram96 »

Lenny, já chápu, že někdo, kdo rozhodne o tom, co se stavět bude a nebude, musí být. To je bez debat. Mě dlouhodobě vadí, že to rozhoduje pár individuí, kteří mrknou čistě na tabulku ekonomiky daného projektu a nedívají se ani na konec ulice, natož za roh. Jde o to, že byť ekonomika třeba na hraně, tak je naprostý nesmysl ušetřit třeba 10% ceny a udělat z dané komunikace horší kategorii.
Příklad je buď právě I/49, kde chtějí místo S 15,5 S 12,5. Další ukázkový příklad bude např. S43 v severní části. Může se stát, že CK MD rozhodne tak, že se postaví S 15,5, protože se ušetří 10%, resp. na S 21,5 nevyjde ekonomika, ale to, že je těleso nachystáno na ještě širší komunikaci a náklady oproti S 15,5 jsou opravdu zrovna ten malý rozdíl mezi ekonomickou rentabilitou a nerentabilitou (což je naprosté cucání čísel z prstů), to už prostě nevidí. Nebo rozhodne o tunelu v Bílině tak, že se postaví jen jeden tubus za 5 mld místo 2 tubusů za 6 mld, protože prostě "ušetřili jsme miliardu" :crazy:
O tom, co stavět nebo ne, by se mělo sednout jednou za 5 nebo 10 let a podle sčítání dopravy a dopravních potřeb říct, co je potřeba stavět a co je potřeba stavět až třeba za 10 let nebo se kvůli financím na to dostane až za 10 nebo 20 let. Podobné plánování (prioritizaci má myslím Německo). Nemohlo by se pak totiž stát to, že v roce 2020 rozhodneme kvůli ekonomice, že S 15,5 je drahé, tak postavíme S 12,5 a za 10 let až bude po UR a před SP najednou někdo rozhodne, že to chce rovnou S 15,5 a nový záměr atd. atd. Stává se tak na nemálo stavbách, že v průběhu přípravy dochází ke změně kategorií. :( Za mě je lepší postavit I/49 na hranice okolo roku 2030 a jako S 15,5 než o 3 roky dříve a jako S 12,5.
Třípruh je zde opravdu konečné řešení, to vidíme všichni, jenže ta debilní CK MD nevidí to, že 90% nákladů bude stejně. Přidá se akorát šířka a možná se prodlouží pár mostů přes I/49, kterých tam moc není. MÚK se stejně staví, tak proč nepřiplatit 10-15% a udělat téměř dálniční komunikaci místo obyč silnice s 90 km/h. :kladivo:
Borci, nic ve zlém, ale uvažovat o dálnici D49 až na hranice už teď, je opravdu mimo hru. Ta D49 bude mít intenzity na dálnici tak možná mezi Zlínem a MÚK Hulín, jinde ne a ani se jim nepřiblíží. Druhá věc ale je, že jsme se zavázali postavit tam komunikaci tvořící Core (tu hlavní) síť Ten-T, to nevím, jestli to musí být nutně dálnice nebo ne. :?:
To, co se chystá, je rozhodně 10 krát lepší než současný stav, pokud bude 3-pruh v plné délce s MÚK, je to opravdu parádní, mě jen štve, že někdo "nebouchne" do stolu a neřekne, tyvole, když připlatíme pár Kč, tak můžeme udělat směrově dělenou komunikaci. Místo toho se bude stavět S 15,5 někde u Plzně, v délce cca 7 km, kde to ničemu nepomůže, resp. na tak krátkém úseku není to směrové rozdělení tak nutné. :kladivo:
cawez
Příspěvky: 92
Registrován: 15.2.2019 0:28:09

Re: 4903–4905 Lípa – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko

Příspěvek od cawez »

K té indukci - jo, myslím si, že jedním ze smyslů stavění infrastruktury je indukovat to, k čemu je určená. A to já nejsem žádný zastánce toho, že se má jezdit všude autem a MHD že je sprosté slovo. Podle mě je totiž jedním ze základních znaků vyspělé země to, že umožňuje lidem a zboží dobrou mobilitu. Ta představa toho, že nechci indukovat dopravu by teda měla vypadat jak? Jakože se řekne: Dobrý, lidi už jezdí až až, teď už budeme stavět jen tak, že se nikde nezlepší průjezdnost? Protože každé zlepšení = budu tam dřív = vyplatí se mi dojíždět dále = můžu si najít lepší práci, zákazníci budou ochotní za mnou přijet = pozvedne se ekonomická úroveň lidí. To bychom pak mohli tleskat třeba Ukrajincům, jak na to jdou chytře, že mají tak rozsekané cesty, že někam dojíždět je o přeraženou páteř. Oni na to jdou vůbec geniálně. Nechali tu infrastrukturu dojít totiž do takového stavu, že nejenže dopravu nezvyšují, ale dokonce tím stavem odradí v té zemi lidi vůbec žít, takže se jich zbaví a ti pak indukují dopravu někde jinde. Super, ne?

Já si ani náhodou nemyslím, že má dálnice vést do každé díry. Ale základní síť se má podle mě postavit v dálničních parametrech nehledě na nějaké intenzity. Prostě a jednoduše proto, abych dosáhl nějaké úrovně a nevypadal jako chudý příbuzný, který není schopný ani svoji infrastrukturu napojit na okolní země v dálničních parametrech. To si fakt nemůžeme dovolit jeden debilní čtyřpruh na celé východní hranici? Fakt jsme tak strašný chudáci, že si ten jeden pruh prostě nepřiplatíme? Nebylo by třeba fajn, že když by se potencionální investoři zajímali o to, kde budou rozšiřovat svůj byznys, tak by Česká republika měla v tabulce "doprava" o jedno dálniční propojení víc?
Odpovědět

Zpět na „D49“