Elektromobilita

Odpovědět
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Elektromobilita

Příspěvek od theodor less »

JiVi píše:https://www.autoforum.cz/zajimavosti/je ... e-nedorazi
osobne nechapu, kam miri tohle silenstvi, kdyz se vlastne obecne zastavuje vyroba malych aut s malou spotrebou a musi se vyrabet jen velka, aby se to vyplatilo?
Tak já tomu článku nerozumím: ...elektrické Citigo bude při stávající ceně 479 900 Kč stále příliš drahé....Nesmíme totiž zapomínat, že tu mluvíme o 3,5metrovém voze, který rozhodně nezvládá pokrýt potřeby celé rodiny. Něco takového má kupříkladu Kamiq v popisu práce, k mání je přitom o 100 tisíc korun levněji. Aby tedy Citigo dokázalo oslovit masy, muselo by startovat nejvýše někde okolo 300 000 Kč.
JiVi
Příspěvky: 240
Registrován: 27.5.2010 8:23:47
Bydliště: Pardubice

Re: Elektromobilita

Příspěvek od JiVi »

ja tomu rozumim takto

eCitiGo - 479 000 s prodelkem 200 000
Kamiq - 379 000 a jeste na nem automobilka vydela

jinak je tu dalsi prohlaseni
https://autobible.euro.cz/bmw-trva-na-s ... ni-vyhodna
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Anonym »

Na Citigu iv Škoda prodělává. Nicméně za pokuty za emise by zaplatila ještě více. Od začátku letošního roku platí, že za každý gram CO2 nad 95g musí automobilka zaplatit pokutu 95 EUR. (Jsou tam ještě nějaké odlišnosti v závislosti na hmotnosti vozu, vůz 1 tuna musí být do 85g, 2 tuny více, nicméně to na věci příliš nemění). Emise se počítají za celou automobilku. Benzínový ani naftové motory emise neplní. Jedinou možností jak se vyhnout pokutám je vyrábět eletromobily nebo hybridy. Ty se v letošním roce počítají do průměru dokonce 2x. Takže jedno Citigo iv ušetří na pokutách 2 * 95g *95 EUR = 18 tis Eur, to je 450 tis Kč.
Situace využila Tesla, která svoje auta nabídla do průměru Fiatu. Ten jí za to za rok platí 2 mld USD ročně.
Elektromobily, které by v současné době koupilo jen pár nadšenců tak díky EU dostávají dotace na nákup a ještě Tesla dostává pořádný balík od Fiatu.
Elekromobil je jednodušší na výrobu, dříve Musk dokonce prohlásil, že se úplně obejde bez montérů. Zas tak jednoduché to není, ale u každého dalšího modelu se dá čekat, že bude více automatizovaná výroba. V současné době tak Evropa podporuje konkurenci, která bude zaměstnávat málo lidí a znevýhodňuje svoje vlastní výrobce, na kterých je evropská ekonomika hodně závislá.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Elektromobilita

Příspěvek od krtek700 »

Ten prodělek je přesně tak jak píše anonym. Před pár lety jsem byl přímo v Boleslavi ve vývoji Elektro a v té době ještě netušili, jak se s tím vyrovnají, protože v té době ještě neplánovali prodávat auta pod cenou, ale věděli, že to nebude mít v plné ceně odbyt.

Ty limity jsme tady rozebírali už před dobou, že to je zase nesmyslné a vytváří to situace jako Škoda a ten Fiat. Vlastně ta situace Fiatu je celkově logičtější (z pohledu všech, pro tu firmu do budoucna moc ne), protože to může Tesla použít na vývoj, ale Škodě v tom čistě mizí prachy.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Elektromobilita

Příspěvek od kot »

Ale nejspíš v tom nemizí prachy jen Škodě, ale předpokládám, že každé automobilce, která "podlehla" elektromobilní vlně.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mike »

ona nepodlehla
ona musela podlehnout
to je trochu rozdíl
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Stejne by mne zajimalo na co mysleli manazeri v dobe rozjezdu emisni spiraly. Takhle zvonku to vypada na "kvartalni syndrom".
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Elektromobilita

Příspěvek od MPMP »

jozka píše:Stejne by mne zajimalo na co mysleli manazeri v dobe rozjezdu emisni spiraly. Takhle zvonku to vypada na "kvartalni syndrom".
Nerozumím, dovolím si otázku: čo si jozka predstavujete pod pojmom "emisní spirála"?
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Emisni spirala? Vy nesledujete utahovani smycky? Ve stylu, "fajn, urovne x jste dosahli, za pet let to bude x-20%". Pocet opakovani neni omezen.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Elektromobilita

Příspěvek od theodor less »

MPMP píše:....čo si jozka predstavujete pod pojmom "emisní spirála"?
Zřejmě má na mysli stoupající požadavky na emise. Nechápu ale, proč podezřívá management z krátkozrakosti?
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mike »

kdysi se o tom psalo v SM
na schůzce managerů a kancléřky řekli, že 100g/km je reálných do 7let
čímž samo mysleli průměr
pak nastal emisní skandál a náhle bylo dobré jakékoli číslo pod 100
to už bylo ovšem čistě politické rozhodnutí, bez konzultace s automobilkami...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Emisni skandal byl uz jen dusledek, ten prusvih zacal mnohem, mnohem driv, protoze ta trajektorie byla vytycena jasne. Nejaky odklad automobilkam koupily naftaky, neco zvladnul downsizing, emisni odrby byla dalsi "obranna linie". Jenze to vypada, ze drtiva vetsina sefu nadradila svuj zajem "nekalit vodu" a doufala, ze to praskne az u toho nebudou.

Snizovani emisi jako takove neni problem. Problem je ignorace fyzikalnich zakonu, ekonomiky vyroby a provozu. Je to stejny jako s clovekem, ktery vazi metrak a pul. Dieta je v poradku a zadouci. Akorat kdyz toho nenecha na polovicni vaze, dopadne spatne. A to je presne smer, kterym jde dnes automotive.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Elektromobilita

Příspěvek od theodor less »

jozka píše:Je to stejny jako s clovekem, ktery vazi metrak a pul. Dieta je v poradku a zadouci. Akorat kdyz toho nenecha na polovicni vaze, dopadne spatne.
Možná, že ten člověk stojí před lávkou, která unese jen 60 kilo.
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: Elektromobilita

Příspěvek od mstitek »

Vhodnější přirovnání by spíš bylo, že ten člověk stojí uprostřed lávky, která se dost rychle rozpadá.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Elektromobilita

Příspěvek od ML90 »

V tomhle by se ale taky nemělo zapomínat na to, že ono i dost záleží na tom, jaké typy aut se prodávají. Čistě z praktického a racionálního hlediska asi není úplně důvod k tomu, aby největší podíl z prodaných aut v Evropě patřil SUV.

https://byznys.ihned.cz/c1-66573790-emi ... h-suv-vozu
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Kdyz uz, tak stojime pred lavkou, na kterou nekdo nalepil stitek "60kg". A ano, v takove chvili je resenim zemrit hladem pred tim, nez na ni vstoupime.

Zatezovat vypoctem mnozstvi emisi CO2 z osobni dopravy v Evrope a tedy i jejich vliv na celkove emise vas nebudu, da se to dohledat.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mosquit »

ML90 píše:...Čistě z praktického a racionálního hlediska asi není úplně důvod k tomu, aby největší podíl z prodaných aut v Evropě patřil SUV.
Jenže ono ty SUV jsou poměrně praktická auta, lepší výhled, lepší nastupování pro starší osoby, vzdušnější interier.

SUV, to není jen Audi Q7 nebo BMW X5 - tedy pro většinu obyvatel skutečně zbytečně velké obludy s příliš velkým výkonem a emisema.
Je to i třeba Fiat 500X, pravděpodobně ta statistika zahrnuje třeba i VW T-roc, a to jsou všechno malé vozy s malou spotřebou. Ano, spotřeba by byla menší, kdyby byly nižší (a tedy s menší čelní plochou). Otázkou je, zda by si pak majitelé radši nekoupili o třídu větší "nízký" vůz.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Elektromobilita

Příspěvek od theodor less »

Mosquit píše:Jenže ono ty SUV jsou poměrně praktická auta, lepší výhled, lepší nastupování pro starší osoby, vzdušnější interier.
- Roman Janoušek o výhledu z SUV ví svý
- kabriolet je vzdušnější
- když to má soused, musím to mít taky
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Jen podotek. Vyhled Romana Janouska nebyl dan typem karoserie, ale mnozstvim alkoholu.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jonáš »

Tam je ještě jinej faktor. Když se už díky složitejm předpisům a technologii stejně nedá vyrobit a prodávat menší a lehký auto levně, tak už neni takovej nářez navíc jít do toho SUV.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jonáš »

A ty emisní pokuty se taky počítaji jinak, jen za to co přesahuje 95 g - což při průměru kolem 120 g znamená 25 * 95 Euro na auto, čili kolem 60 tisíc Kč. De facto se jedná o selektivní zdanění :)
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Elektromobilita

Příspěvek od theodor less »

jonáš píše:De facto se jedná o selektivní zdanění
Selektivní zdanění by to bylo i v případě pokutování emisí CO2 nad 0 g/km. A to proto, že byla vyselektována určitá komodita.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Elektromobilita

Příspěvek od theodor less »

Anonym píše:Od začátku letošního roku platí, že za každý gram CO2 nad 95g musí automobilka zaplatit pokutu 95 EUR. (Jsou tam ještě nějaké odlišnosti v závislosti na hmotnosti vozu, vůz 1 tuna musí být do 85g, 2 tuny více, nicméně to na věci příliš nemění).
Proč skončil benzinový VW Up? Zní to divně, ale měl příliš vysoké emise. S průměrnou hodnotou 99 g/km za rok 2017 byl tento model příliš vysoko nad tím, co při své sotva tunové hmotnosti má splňovat. Srazit u takového auta emise o nějakých 15 gramů jednoduše není možné bez ztráty konkurenceschopnosti proti ostatním i ve vlastních řadách – a to Up představoval nemalých 5,6 % prodejů Volkswagenu v roce 2017.
https://autobible.euro.cz/pokuty-eu-za- ... e-promeni/
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mike »

adac nebo kdo udělal crash test q7 vs fiat 500
oboje mělo samozřejmě 5*
předpokládám, že většině zdejších diskutujících je jasné, kdo "vyhrál"
a to je hlavní důvod nákupů SUV
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mosquit »

Ano, ten test je např zde.
https://www.youtube.com/watch?v=pREcuRF_e4c

Ale abychom byli objektivní, měli bychom proti sobě poslat Scalu a Kamiq, nebo Audi Q7 a A8. Tedy podobné rozměrové a váhové kategorie.

Dneska je módní plivat na SUV, a každý si hned představí velkýho mastodonta. Přitom do kategorie SUV se fakt řadí i malá auta - a to se pak projevuje v těch statistikách, o kterých píše ML90.

Třeba takový Kamiq má na výšku jen o 8 centimetrů navíc proti Scale.
Odpovědět

Zpět na „Vozidla - technika“