Elektromobilita
Re: Elektromobilita
otazkou je, co je definice SUV? Kdyz vidim Fiat 500XL nebo Kamiqa, tak tam proste to SUV nevidim. Stejne tak i20 nevypada jako MPV
Re: Elektromobilita
jinak, dalsi elektroproblem https://www.autoforum.cz/predstaveni/au ... vuli-dilum
Re: Elektromobilita
Jakkoliv si myslim, ze elektro ve stavajici podobe je vitezstvi ideologie nad zdravym rozumem, tohle jde za vyrobcem. Kdyz neco chci vyrabet, musim to mit nejak podlozene. Oni zjevne nemeli.
Re: Elektromobilita
Tak co jsem ted cetl, jde to za vyrobcem baterii (LG Chem Wroclaw), nezvladaji pouzitelnou kvalitu. To jsou holt ty jednoduche elektromobily
Re: Elektromobilita
Jožko díky za zajímavý článek a hlavně čísla prodejů...
Re: Elektromobilita
to jivi: SUV je obecne vuz s vyssi stavbou karoserie a vyssi svetlou vyskou, vesmes s dvouprostorovou karoserii typu “kombi”. I SUV podobne jako konvencni automobily se deli do trid – od mestskych (Kamiq, Captur, HRV, Juke…) pres kompaktni (Karoq, Tiguan, Eclipse Cross…) a stredni tridu (X-Trail, Outlander, Kodiaq…) az po velke/luxury (Santa Fe, Sorento, Edge, Touareg, Grand Cherokee…) atd atd…
i20 urcite MPV neni, ix20 je…
i20 urcite MPV neni, ix20 je…
-
- Příspěvky: 958
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita
V Číně spadnul o 90% nejen elektromobilů ale všech automobilů-únor 2020.
Obecně prodeje automobilů meziročně leden-leden klesly o cca 5%
Obecně prodeje automobilů meziročně leden-leden klesly o cca 5%
Re: Elektromobilita
odvolávky pro největší evropský koncern jsou od 10.2019 mezi 7-10%
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Elektromobilita
ale právě, že článek není o únoru - extra je to tam vypíchnuté. je to o prosinci 2019kyk píše:V Číně spadnul o 90% nejen elektromobilů ale všech automobilů-únor 2020.
Obecně prodeje automobilů meziročně leden-leden klesly o cca 5%
Re: Elektromobilita
Tu cenu jsem nikdy nepochopil Teď jsem někde zahlédl, že se chystá do prodeje něco podobného(možná menší úložný prostor) s dojezdem 200 km a cena nějakých 400 000 Kč(možná bez DPH). Jestli to dodrží, tak to už je poměrně přijatelné. Upřímně by takové vozítko nemělo mít výrazně jinou cenu, než jsou ceny těch malých elektroaut.
Re: Elektromobilita
Vsak ona ta cena byla celkem odpovidajici ostatnim elektroutum
Re: Elektromobilita
Zkraje roku jsem tady daval pro pobaveni info, ze elektromotor v CG je tezsi nez jeho normalni verze (1.0). Myslel jsem, ze je to vyjimka vyplyvajici z toho, ze jde o extrem. Ted jsem cetl na jednom posukwebu zpravu o dvojce, ktera se z edukativnich ucelu stourala v elektromotoru z Ska. A co cert nechtel... ten elektromotor vazi (pokud nejde o prekec) 550 lbs. To vypada na nahradu poctiveho osmivalce
Re: Elektromobilita
Čtvrttunový motor je fakt blbost. Bůhví co je v tom započítáno. Rychlý google dává odpověď 70 liber (necelých 32 kg) jako váha motoru v Tesla S.
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Elektromobilita
Vypnuto. Francouzi přišli přes noc o tři čtvrtiny dálničních rychlonabíječek
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Re: Elektromobilita
Jo, cisternu elektriky si domů nekoupíš A kanďák do kufru taky nedáš a power banka nepomůže.
Re: Elektromobilita
Anebo prostě budete nabíjet místo 70 kW na nabíječkách s 50kW, kterých na francouzských dálnicích, resp. u dálnic, pořád zůstalo několik set.Aram96 píše:Jo, cisternu elektriky si domů nekoupíš A kanďák do kufru taky nedáš a power banka nepomůže.
Re: Elektromobilita
To jsem taky našel, ale původně to je ze stránky Teslarati (https://www.teslarati.com/tesla-model-s-weight/) a není to jenom motor a navíc je to pouze jejich odhad z porovnání s jinými elektromobily. U té váhy motoru ale taky záleží jaká verze to je. Těch 70 liber je pro 365hp/RWD motor.
Re: Elektromobilita
Hmotnost motoru s převodovkou se u Tesly Model S dá zjistit celkem jednoduše.
Tesla Model S 90 s pohonem zadních kol: 2120 kg
Tesla Model S 90D s pohonem všech kol: 2200 kg
Jediný rozdíl mezi nimi byl v tom, že 90D měla motor a převodovku (teda spíš redukci) na přední ose navíc. Čili hmotnost motoru + převodovky činí 80 kg.
Velmi podobné hodnoty jsou pro obdobné modely s 60kWh, 70kWh i 85kWh baterkami. Všude rozdíly hmotností mezi zadním pohonem a pohonem všech kol byl v rozmezí 70 až 90 kg.
Tesla Model S 90 s pohonem zadních kol: 2120 kg
Tesla Model S 90D s pohonem všech kol: 2200 kg
Jediný rozdíl mezi nimi byl v tom, že 90D měla motor a převodovku (teda spíš redukci) na přední ose navíc. Čili hmotnost motoru + převodovky činí 80 kg.
Velmi podobné hodnoty jsou pro obdobné modely s 60kWh, 70kWh i 85kWh baterkami. Všude rozdíly hmotností mezi zadním pohonem a pohonem všech kol byl v rozmezí 70 až 90 kg.
Re: Elektromobilita
Hmmm, z těchto údajů se dá vyvodit pouze to, že instalace pohonu přední nápravy zvýší celkovou hmotnost vozidla o 80kg a nikoli kolik váží motor. K tomu by bylo potřeba ještě zjistit hmotnost prvků, které se se díky motoru do vozidla nemontují.
Re: Elektromobilita
Problém je také, že ty motory nemusí být stejné. Pokud má Tesla 2 motory, tak jeden je výkonnější než druhý.
Re: Elektromobilita
Hlavne i kdyby to bylo tech 80kg, tak to zadna hitparada oproti normalnimu motoru neni.
Re: Elektromobilita
Anonym: Ne vždy, někdy jsou stejné, někdy jiné. Rozdíl u ne-performance a performance verzí je okolo 50 kg, ale tam mají další věci bytelnější, nejen lepší motor.
A ano, je mi jasné, že to není jen motor, proto jsem rovnou psal, že jde o motor + převodovku. A asi tam bude i něco málo dalšího, ale dá to slušnou představu, že se to nepohybuje výše...
A ano, je mi jasné, že to není jen motor, proto jsem rovnou psal, že jde o motor + převodovku. A asi tam bude i něco málo dalšího, ale dá to slušnou představu, že se to nepohybuje výše...