Mali

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

ml-flag.gif
ml-flag.gif (372 bajtů) Zobrazeno 21542 x
ml-map.gif
ml-map.gif (19.19 KiB) Zobrazeno 21542 x
Rozloha: cca. 1 240 000 km2
Počet obyvatel: cca. 20 mil.
Hlavní město: Bamako (cca. 1,8 mil., s okolím cca. 2,8 mil.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.10.2020 16:56:00, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace stavu obyvatelstva
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

Silniční síť (stav z r. 2004):

*v zemi je celkem asi 50.000 km silnic
*stát se stará o asi 19.000 km silnic
*zpevněný povrch má jen cca. 3.500 km silnic

V letech 1999-2003 se v zemi zpevnilo téměř 2.000 km silnic.
Výborně jsou udržovány hlavní silniční tahy do sousedních zemí a mezi velkými městy v zemi.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

Několik fotek z hlavního města :arrow:

le pont du roi Fahd
pont.jpg
pont.jpg (59.81 KiB) Zobrazeno 21525 x
Fahd.jpg
Fahd.jpg (130.92 KiB) Zobrazeno 21526 x
Obytná čtvrť
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

Země spustila v roce 2006 modernizační program celého státu (od školství po infrastrukturu).

Vláda v následujících letech proinvestuje do silniční sítě asi 2 mld. USD, co bude postačovat na výstavbu/zpevnění/rozsáhlé opravy 4.693 km silnic. :arrow:

Nová výstavba:

*silnice Niono - Nampala - Lere-Tonka - Dire - Gundam - Timbuktu
*silnice Gao - Búrka - Kidal
*silnice Kayes - Sadiola - Kenieba
*3. silniční most v hlavním městě
*silniční most Koulikoro
*silnice Bamako - Kangaba - Dioulafoundou, Zantiébougou - Kolondiéba - hranice se Pobřežím Slonoviny
*silnice Bandiagara - Bankass - Koro - Hraničné Burkina Bandiagara - Douentza s hranicemi se státem Togo
*silnice Ansongo - Menaka - Andéraboukane a Kidal - hranice s Alžírskem
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

Vláda v roce 2007 podepsala s ČLR dohodu o výstavbě 3. silničního mostu v hlavním městě Bamako. :arrow:

Délka mostu: 1.450 m
Celková délka stavby: 2.200 m
Šířka: 24 m
Pruhy: 2x2 jízdní pruhy
Zhotovitel: čínské stavební společnosti
Začátek výstavby: 02/2009

Vizualizace:
vizualizace.jpg
vizualizace.jpg (94.63 KiB) Zobrazeno 21488 x
Záběry z výstavby:
3 pont bamako.gif
3 pont bamako.gif (200.59 KiB) Zobrazeno 21490 x
3eme pont bamako.jpg
3eme pont bamako.jpg (118.33 KiB) Zobrazeno 21489 x
Most bude součástí silnice RN 6 (route nationale 6).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

V 09/2011 se občané hl. města Mali dočkali inaugurace 3. mostu. O tom, že se staví jsem psal výše. V tomto měsíci si Mali připomínalo 51. výročí svojí nezávislosti a most je darem od Číny. Ta ho financovala a také zajistila jeho výstavbu. Na jeho stavbě se podílelo přes 1.000 lidí, přičemž Čína poskytla 180 svých lidí. Je to impozantní a obrovská infrastrukturální stavba pro celou zemi. Most se stavěl 27 měs. A výstavba se značně skrátila, protože termín byl až 04/2012. Samotná stavba jak jsem psal výše má přes 2 km, z čeho samotní mostní objekt má 1.616m a 2x2 jízdní pruhy po 3,5m. Most stavěla čínská stavební společnost CGGC.
z inaugurace stavby
z inaugurace stavby
pont3.jpg (47.38 KiB) Zobrazeno 20816 x
pohled od spodu
pohled od spodu
28__600x401_3eme-pont.jpg (51.87 KiB) Zobrazeno 20816 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

V zemi se nedávno stal státní převrat, kdy armáda zesadila prezidenta z křesla po té, co se mu nepodařilo rozhodněji zakročit proti Touraegům na severu země. Doposud se v hlavním městě Bamako odehrávají ojedinělé boje: mezi vojáky věrnými bývalému prezidentovi a současnou vojenskou chuntou.

Vládní linky a odkazy jsou v naprosté většine nefunkční ... snad dočasně
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

Úřad premiéra :arrow:

https://primature.ml/

Ministerstvo dopravy a infrastruktury :arrow:

https://transport.gouv.ml/

Hlavních silnic je cca. 22.000 km, tedy o 3.000 km více, asfaltovaných je 5.500 km, tedy o asi 2.000 km více. Hlavní slovo (finance na silnice) mají Čína a EU.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.12.2022 22:56:22, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

Nad Mali převezme kontrolu mírová mise OSN s 12.500 vojákmi. Současná malijská vláda se s Touarégmi domluvila na nových volbách, které se mají uskutečnit na konci měsíce. Misi vede rwandský generál, prvně v historii Čína poskytla větší podíl svého vojska, až 500, Francie stahuje svojí armádu, která zde byla v počtu až 4.500 na asi 1.000.

Hlavním problémem je logistika a špatná dostupnost sídel v zemi. EU se rozhodla podpořit region a poskytne finance na obnovu 4.500 km silnic v zemi. Nyní se již připravují první projekty na 483 km silnic a několik silničních mostů. Bude to další impulz pro obnovu silnic, první byl od roku 2006 do roku 2012 financován vládou a zahr. bankami v rozsahu 2 mld. USD.

Dále vláda zavedla zpoplatnění, respektivě něco jako daň pro nákladní vozy a zavedla poplatek do PHM, díky čemu státní kasa získala 30 mil. € na rok. Tyto peníze budou směrovat na zajištění údržby pro rehabilitované/modernizované úseky silnic. :ok:

Vládní linky jsou funkční. :idea:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

Státní silnice RN6 z Bamako do Ségou (je na mapě v 1. příspěvku) v délce 227 km se mění na 2+2 pruhovou silnici. Tedy bude to první silnice dálničního typu mezi městy. Výstavbu realizuje China Road and Bridge Corporation již od roku 2010, ovšem během krize byla pozastavěna. První fáze bude tedy dokončena v 02/2016.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

V Mali se staví i dálnice a to Autoroute Bamako - Koulikoro. Jedná se o standardní 2x2 pruhovou dálnici dlouhou 45 km. Hlavní část, která se staví je most Kayo, kde most a přístupové komunikace na něj v délce 24 km jsou v nákladech 84 mld. západoafrických franků. V roce 2015 byl v 3.Q stav realizace mostu na 13%. Výstavba má trvat 24 měsíců, ovšem v 08/2016 je stav realizace na 26%.

Několik článků:

http://maliactu.net/mali-le-metd-sur-le ... isponible/
https://bamada.net/construction-de-la-r ... denvergure
http://maliactu.net/mali-pont-de-kayo-u ... habitants/

Mali sní o dálnici, která jednou spojí města Bamako a Ségou (SV směrem po RN6), o čem je předchozí příspěvek. Výstavba se stále vleče. Rámcově se zajišťují finance do roku 2018.
Snímka111.PNG
Snímka111.PNG (740.58 KiB) Zobrazeno 17601 x
Výstavba velikých mostů a dálničních těles se vleče vzhledem k problematickému financování. Peníze se přidělují z roka na rok a země musí vzhledem k vlastní situaci upřednostňovat výdaje na bezpečnost.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

stav vývoje výstavby výše zmíněné dálnice: část se již asfaltuje
http://bamada.net/special-22-septembre- ... sque-finis


A dále, BR OSN prodloužila misi MINUSMA do 30.6.2020, takže bude pokračovat snaha o stabilizaci státu. Jsou zde veliké problémy: spodná polovina se navzájem zabíjí (kmeny mezi sebou) ... na severu zase F armáda svádí boje s ISIL a dalšími ter. skupinami, které se snaží o destabilizaci státu. MINUSMA je aktuálně nejnebezpečnější mírová mise OSN se 16.000 členy, většina vojáků je zde z ostatních států Afriky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

Nedávno se dokončila přestavba RN27 přes Bamako. Je z ní 2+2 pruh. Kromě toho ve měste, kde není k dispozici všude elektrická energie 24h je zde v noci osvětlení.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

OSN prodloužila platnost trvání mise MINUSMA do 06/2021 bez snížení sil. Počet vojáků bude i nadále tvořit 13289 a dále zde bude i nadále až 1920 policistů. OSN se snaží prostřednictvím reforem v politickém, soudním a policejním systému zlepšit celkovou stabilitu v zemi. Francie má zde v rámci mise pro Sahel další armády, se kterými bojuje s teroristickými organizacemi.

Poslední roky je zde ovšem celková bezpečnostní situace v stagnaci. I co se cestování týče, nedoporučuje se cestovat v noci a v severních částech státu ani přes den pokud si nezajistíte ozbrojený doprovod. Riziko únosů je zde velmi vysoké. Začátkem tohto měsíce došlo k dalšímu napadení: 4 vesnice v regionu Mopti přišli o 30 obyvatel. Od roku 2012 tady bylo zabito již několik tisíc vojáků, policistů a civilistů. Počínaje válkou mezi kmeny až po teroristické útoky proti vládě. Mise je podpořena 50 státy světa, v celé historii již vyše toto číslo, protože některé se odsud stáhli. Jako třeba Německo a Kanada, které nemají adekvátně přizpůsobenou techniku pro poušť, ovšem pomáhají zase jinak. Hlavní armádní síly tak sem posílá hlavně zbytek Afriky a pak Asie. Ostatně i pro Africkou Unii je zajištění pořádku v Mali prioritní cíl. V rámci seskupení ECOWAS má tady Africká Unie paralelně při OSN další cíle. Především se vytvořil větší prostor pro výcvik národních bezpečnostních složek. Jeden z méně známých, ale zde důležitých projektů je i nová dopravní os: Dakar-Ndjamena-Djbouti Road/Rail Project a tato os jde územím Mali. Silnice vyjde na 2,5 mld. USD, železnice na dalších 6 mld. USD. Na tomhle projektu záleží hlavně v Senegalu. Dá se na netu dohledat další informace, to jen pro doplnění souvislostí, ž eje nevyhnutní zajistit v zemích, kudy to prochází opravdovou bezpečnost.

Výchozí pozice infrastruktury v Mali: https://ppiaf.org/documents/3150/download .

V Mali probíhá výstavba dálnic a dualizace silnic v rozsahu stovek km již několik let, i celkový stav již vybudovaných silnic je dobrý doposud což je vidět i v rámci vojenských záběrů přesunu konvojů. Ovšem bez jistoty do budoucna se tady výstavba vleče a nevyužívá se plně pro větší hospodářský rozvoj, čímž zase váznou další projekty.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

V Mali proběhl dnes pokus o převrat. Armáda na základně nedaleko Bamaka se vzbouřila a to již i pár let zpátky právě tady tato základna odstartovala politické změny v zemi. Ovšem vzpoura byla potlačená, na druhou stranu to odstartovalo armádní blokády mnoha silnic jinde po zemi. Prozatím není jasno jak si na tom stojí prezident. Vládní budovy v hlavním městě jsou v evakuaci, informace jsou celkově nepřehledné. Vzbouřenci uvedli formou médií, že prezidenta zadržují a vyzvali národ k protestům na ulicích, což se i stalo. Obyvatelstvo vyjádřuje již delší dobu protesty nad korupcí, kdy mizne i zahraniční pomoc a nad nemohoucností zajistit bezpečnost v zemi. OSN, Francie, ale i USA jsou velmi zdrženlivé co se týče stávající politické situace.

aktualizace: v zemi vládne dočasná vojenská vláda v kombinaci s politiky; armáda 25.9. dosadila do funkce prezidenta Bah Ndaw, který má zemi vést 18 měsíců a dovést jí k nové vládě (armáda dosavadní vládu sesadila pro neschopnost zajistit elementární bezpečnost a pro další korupční kauzy, čemu předcházel masivní protest obyčejných lidí), ECOWAS žádá, aby co nejdříve byla obnovená civilná vláda, USA a další státy akceptují přechod k nové vládě; ve stávající 18-měsíční dostávají zastoupení i Touaregové
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.10.2020 17:56:32, celkem upraveno 4 x.
Důvod: aktualizace příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

Tému jsem celou přečetl a aktualizoval základní údaje. Nyní ještě pár informací doplním.

Mapa hlavních silnic:
1586.JPG
1586.JPG (144.02 KiB) Zobrazeno 10660 x
Při státě Mali si je nutno uvědomit, že je členem Západoafrického státního bloku. Geograficky je jih státu s veškerou základní infrastrukturou a sever pak těžko přístupná poušť, kde města Mopti, Gao a Timbuktu jsou nejdůležitější uzly. V Mali je ohromující problém etnicita a nesnášenlivost komunit. Velké vyvražďování probíhalo donedávna i v hlavním městě. Centrální vláda sotva udržuje pořádek v tomto prostoru a pak na jihu, kdežto sever je ponechán napospas osudu a to i pro rozlohu a osídlení. Proto tam svádí řadu let boje vícero afrických státu s pomocí Francie s militantními teror. organizacemi viz informace ve vláknu.

Tovar se sem vozí z přístavů z okolních států, prakticky ze všech, ale hlavním přístavem je Dakar v Senegalu. Dopravní infrastruktura ve státě není v dobrém stavu. Stav silniční sítě je nejhorší v regionu, co taky zpomaluje pomoc vícero zahraničních misí a komplikuje bezpečností poměry. Mali je zařazeno vícero organizacemi mezi země s nejhoršími podmínkami pro provoz tovaru i osob. Jsou zde časté bezpečnostní check-pointy, kde se ale mimo kontroly dokladů vyžadují i menší úplatky. Cenník je mezi 3 a 6 USD na 100 km.

Železnice tady je až po město Bamako ze státu Senegal od Dakaru, což je další možnost jak sem vozit tovar.

Stát disponuje silniční sítí o rozsahu bezmála 140 000 km, z čeho je ale 90 000 km místních silnic. Takže základem je asi 50 000 km rozsah, jak je i uvedeno v tématu. O ty se stará stát, přičemž nejvyšší kategorie RN je v rozsahu 14 100 km. Hodně státních silnic je zpevněno, ale jsou ve špatném stavu.

Technicky jsou v nejlepším stavu hlavní silniční koridory, které vedou na přístavy v dalších zemích a mezi největšími městami, ale tady si je zase nutno uvědomit technický stav vozidel a úroveň další infrastruktury včetně chybějícího osvětlení a návyků řidičů, takže tah Bamako - Ségou patří k těm, kde se odehraje mnoho dopravních nehod. Z hlediska kriminality jsou běžné menší loupeže, ale jinak mají bezpečnostní složky díky kontrolním bodům docela přehled o pohybu tovaru i osob po zemi, ale taky platí, že se nesmíte vzdalovat od silnic a scházet na vedlejší. Pro delší cestování aneb po regionech se doporučuje sehnat průvodce resp. bezpečnostní doprovod.

Silnice dálničního typu (4- pruh) tady je jak je v tématu zmíněno, jedná se o tah Bamako - Koulikoro (45 km), nedávno dokončená.
2096.JPG
2096.JPG (84 KiB) Zobrazeno 10660 x
Dálnice Bamako - Ségou se plánuje v celkové délce 211 km. V Ségou se přestavěla na 4-pruh silnice v délce 9,5 km:



Záběry na Bamako i provoz z něho:





Stát má zřízeno ministerstvo dopravy a infrastruktury, kam spadá taky rozvoj silnic. Dále tady existuje i národní agentura pro bezpečnost silnic a taky ředitelství silnic, ale nemají zřízené aktuální oficiální vládní stránky. Z kapitálových výdajů směrují 2/3 do infrastruktury a tam většina do rozvoje silnic a mostů. Nepostačuje to pro realizaci plánů, ale všechny jsou v nějakém plnění. Proto taky přibývají i silnice dálničního typu. Obyvatelstvo je pravidelně v ulicích a protestuje proti míře korupce, ale taky se snaží upozorňovat na bídnou bezpečnost na severu státu, viz bohužel předchozí příspěvek, ale snad jednou svitne na lepší časy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

ECOWAS udala na Mali sankce. V důsledku toho se prakticky zastavila výstavba i v hlavním městě. Produkce cementu se snížila o 70%. Důvodem je, že vojenská junta odložila volby z 02/2022 na rok 2025. Afričtí lídři se již delší dobu umí spojovat v tom duchu, že nikoliv armády nebo převraty, ale řádné vlády zvolené národama mají vládnout a pokud ne, pak ostatní africké státy realizují kroky vedoucí k nápravě.

Stávající vláda si jednoduše protáhla období v tom duchu, že proces demokratizace Mali potrvá do 2025: https://www.aljazeera.com/news/2022/2/2 ... ition-plan .

Mali dnes mj. není schopno splácet ani dluhy. Armáda měla za cíl posílit bezpečnost obyvatelstva. Stát trpí terorem na severu (ovšem nyní Francie odchází) a bohužel i etnickýma čistkama (mise OSN).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

Francie stahuje armádu z Mali. Je to docela zlá zpráva, protože Francie tvoří páteřní síly v pásmu Sahelu, kde se rozvíjí islámský teror. Více méně se tam snaží na lokální úrovni s tímto terorem bojovat jednotlivé africké země.

Francie již uzavřela základnu v Menake a přesunulo vojsko do Nigeru.

Důvodem je převrat v Mali a nepřátelské postoje Mali vůči Francii.

Operace Barkhane, která se začala v roce 2014 v rámci boje proti teroru bylo zapojeno 5 států tzv. G5: Mali, Niger, Burkina Faso, Čas a Mauretánie. Nyní bude operace pokračovat ve 4 státech. Celkem tam působí na 4,6 tis. franc. vojáků.

V této misi resp. i v misi OSN pro Mali bylo více států. V misi OSN prakticky polovina planety. Nejkrvavejší mise modrých přileb.

Francie mj. investovala do vzdělávání, zdravotnictví a životně důležitou infrastrukturu.

Africká Unie, což je nejvyšší orgán afrického kontinentu a docela silný (i armádně a ekonomicky) pozastavila státu Mali členství ve všech částech existence takto před rokem. AU ostře protestovala proti převratu, proti odkladu voleb, proti dalším krokům namířeným na destabilizaci sousedních území tím, že se narušil proces armádní spolupráce. Po 18 měsících, tedy koncem 2022 to bude přehodnoceno. Jistou formu dohledu má na starost Nigérie, geografický lídr území.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

Dosavadní premiér Choguel Maïga, v minulosti nejvýraznější opoziční politik, kterého dosadila k moci armáda, která tady musela udělat převrat, v opačném případě by to tady dospělo až k občanské válce, utrpěl v 08/2022 vážné zdravotní problémy a byl doktorem přinucen k odpočinku, tedy byl odstaven z funkce. Armáda popřela, že by měl mrtvici, ale tuto informaci obdrželo několik dobře informovaných kruhů. Takže smíšená civilně-vojenská vláda je dnes formálně vedená ??? s tím, že volby plánuje vojenská junta na období let 2024-2025 a do té doby usmířit kmeny, regiony a vytvořit podmínky pro co nejlepší civilní vládu, která bude mít respekt v celém státě.

Ministerstvo dopravy změnilo název na ministerstvo dopravy a infrastruktury s tím, že není k dispozici web, ale je k dispozici infoweb na FB: https://www.facebook.com/mieccom/ .

Existuje tady i Generální Ředitelství silnic, ale rovněž bez webu.


Asi v polovině roku se konala inspekce výstavby silnic do města Sikasso. POLOHA Tady se staví MÚK státních silnic RN11 a RN7 a výstavba 10 km městských silnic. Tehdy byl čas, kdy se měla stavba časově dokončit, ale postup prací byl v plnění 85%. "Příčiny mírného zpoždění jsou způsobeny zejména pozdním uvolněním přednostních práv některých částí projektu a také důsledky nezákonných, nezákonných a nelidských sankcí ECOWAS uvalených na naši zemi", jak bylo konstatováno politickým vedením země.
10.JPG
10.JPG (148.98 KiB) Zobrazeno 1734 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

V roce 2019 se začala výstavba 484 kilometrů dlouhé zpevněné silnice ze Ségou do Tombouctou.

https://icimali.com/construction-et-de- ... s-travaux/

To by byla cesta RN 33 (N33).

Část této silnice (198 km) mezi Niafunké a Tombouctou byla postavena v roce 2017 a financována Evropskou unií. Byla to první zpevněná cesta v saharské poušti severně od řeky Niger.

Segmenty jsou:
Část 1 : Goma Coura – Léré 165 km
Část 2 : Léré – Niafunké 121 km
Část 3 : Niafunké – Tombouctou 198 km (již dokončeno)

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Mali

Příspěvek od Diaľničiar »

Rada bezpečnosti OSN v pátek jednomyslně odhlasovala ukončení desetileté mírové mise v Mali poté, co vojenská junta západoafrické země náhle požádala o odchod 13 000členných sil OSN. Z Washingtonu zároveň přišlo obvinění, že za vším stojí ruská žoldářská skupina Wagner.

Konkrétně konec operace OSN, známé jako MINUSMA, následoval po letech napětí a vládních omezení, které brzdily vzdušné a pozemní mírové operace od doby, kdy se Mali v roce 2021 spojilo s Wagnerem, který tam poslal své žoldáky a na oplátku poskytoval materiální a politický zisk. .

Od roku 2012 tam malijské úřady bojovaly proti islamistům, kteří se v té zemi snažili vládnout, a tak Rada bezpečnosti v roce 2013 nasadila MINUSMA s úmyslem zastavit krveprolití a zavést jakýsi pořádek. Místo toho došlo k dalšímu zhoršení situace a dvěma státním převratům, nejprve v roce 2020 a poté v roce 2021.

Proto nyní Rada bezpečnosti přijala rezoluci navrženou Francouzi, ve které se požaduje, aby mise OSN tuto sobotu zahájila „ukončení svých operací, předání svých úkolů, jakož i řádné a bezpečné stažení a stažení svých zaměstnanců s cílem dokončit tento proces do 31. prosince 2023.“

Když Rada bezpečnosti hlasovala, Bílý dům obvinil Wagnera, že pomáhal plánovat odchod sil OSN. Na druhé straně zástupkyně ruského velvyslance při OSN Ana Evstignejevová ve svém projevu v Radě bezpečnosti opáčila, že Mali učinilo „suverénní rozhodnutí“. "Rádi bychom potvrdili naši podporu Bamaku v jeho snaze převzít plnou odpovědnost a hrát vedoucí roli při stabilizaci malijského státu. Rusko bude i nadále poskytovat Mali komplexní podporu pro normalizaci situace v této zemi. bilaterální základ,“ řekl Rus.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“