Alžírsko

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 4.7. se odevzdal do provozu 12,5 km úsek na tahu Autoroute Nord-Sud. Je v parametrech 6-pruhu a jde od Sidi El Madani po El Hamdania. Prochází těžkým terénem, takže je zde třeba asi 5 km dlouhý tunel a vícero dlouhých viaduktů ponad hluboké kaňony.

Zdroj: https://motorsactu.com/autoroute-nord-s ... -hamdania/

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 15:30:43, celkem upraveno 4 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Do provozu se dostal dualizovaný tah Bouira - Sour El Ghouzlane. Jde i o novou výstavbu, trasa se zkrátila na 21 km. Práce se realizují od 2012.

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 15:31:06, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Alžírsko má v provozu cca. 2.300 km dálnic, převážně v parametrech 2x3. Celá síť bude zpoplatněná, postupně se budují mýtní systémy a plné zpoplatnění bude od roku 2021. Všechny dálnice jsou uvedené v tématu s tím, že se stále některé staví a vůbec přitom nejde o snadný terén. Kromě toho je tady i cca. 660 km rychlostních silnic a další stovky km se staví. Kromě jednotlivých tahů na západ, východ od hlavního města, na jih a pak "záložní" tah od západu na východ a k tomu budované spojnice mezi nimi a na jednotlivé pobřežní města se ještě staví jednotlivé okruhy kolem měst, nejvíce pak v rámci hlavního města.

Alžírsko již překonalo 40 mil. rozsah populace, momentálně se blíží někde ke 42 mil. Dominantní pozici má metropole hlavního města, kde reálně žije kolem 5 mil. obyvatel. Nedávný tlak veřejnosti došel k obměně politické elity. A k zahájení reforem. Do historie státu ale zacházet nejdu. Stát má snížené příjmy z prodeje ropy a plynu, takže zaváděl a zavádí nová opatření: daně, poplatky, cla. Celková struktura hospodářství není dobrá, takže obyvatelstvo se z pochopitelných důvodů začalo bouřit. Jde i o fakt, že státní úřady podléhají zjevně korupčním tlakům a ani to, do čeho stát investuje, tak ani to se nestaví v akceptovatelných parametrech, na co se ale dojde vždycky až později.

Stavebnictví tady uspokojuje dvě oblasti: výstavbu bydlení a silniční infrastrukturu. V posledních letech se značně investovalo do cementáren. Ty budou v roce 2022 produkovat nadbytek 11 mil. t cementu. Z toho se již dnes ví, že 4 mil. budou směrovat jen do nové výstavby silnic a 2 mil. t se bude exportovat. Ve stávající době je tady 18 cementáren a další 4 jsou ve výstavbě. V roce 2018 byla produkční kapacita sektoru na 32 mil. t, v roce 2019 to bude 34 mil. t a v roce 2020 to bude již 40,5 mil.t/rok.

V rámci reorganizace dálničních firem (po pročtení vlákna 3 změny dálničních firem i několikrát min. veřejných prací) je výsledkem to, že ve vězení jsou i ministři veřejných prací, i ředitelé dálničních firem. Za braní úplatků atd. Tento proces reorganizace není u konce. Jen dálnice východ - západ stála 20 mld. USD. Její realizace byla financována i úvěry od EIB, WB nebo z Kuvajtských fondů a prostŕídalo se tady nejen několik místních firem, ale i čínské nebo japonské za vždy zvláštních okolností. Dalších mnoho firem mělo úseky budovat, ale nerealizovalo se to tak. A to je dálnice, která stojí, ale jsou tady další, které se staví. Ani samotné tempo není ohurující na to jaké jsou vždy plány. Dohled kompetentních orgánů, které mají dbát na to, aby se státními prostředky co nejlépe hospodařilo je velmi slabý. Vzhledem k ovládání místních médii a celého režimu je de facto téměř nemožné věrit tomu, že to tak nemá být. Až poslední rok se o tom více mluví. Až poslední rok jsou v ulicích lidé.

Problémem je nezaměstnanost mladých, která atakuje 30%. Ještě začátkem dekády to bylo moc, ale bylo to 20% a vláda financovala různé podpůrne programy, že se tito lidé alespoň na nějaký čas zaměstnat dokázali. Celková nezaměstnanost se nezměnila, ta se nadále pohybuje na úrovni cca. 11%. HDP se propadlo o 1/3 za poslední roky (cena ropy) a Alžírsko, které mělo vládní dluh pod 10% ho má dnes kolem 40% HDP.

Chiffa - El Menea highway
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1146
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1147


jak si počíná vláda v zemi:
  • Radikální nařízení pro automobilový průmysl v Alžírsku

    16. 6. 2019

    motiv článku - Radikální nařízení pro automobilový průmysl v AlžírskuAutomobilový průmysl v Alžírsku stihlo další radikální opatření, které patrně mění pravidla dovozu a místní produkce vozů, jež byla nastavena v roce 2017 dekretem č. 17-344 z 28. listopadu 2017, který zakázal dovoz vozů do země a vyhlásil soubor organizačně-technických požadavků (cahier de charges), které upravují podmínky výroby vozů resp. montáže CKD a SKD dílů v Alžírsku s ohledem na integraci automobilového průmyslu, export a zaměstnanost.

    Tak jako zmiňovaný dekret v roce 2017 radikálně zvrátil obchodní podmínky dovozu automobilů, který byl do té doby ošetřen licencemi na dovoz vozů, tak opatření z 20. května 2019 znovu radikálně mění, respektive omezuje dovoz a montáž CKD a SKD dílů 4 světových výrobců, jež mají v Alžírsku své montovny. „Urgentní opatření“ alžírské vlády by mohlo mít za následek uzavření některých montoven, rovněž lze očekávat snížení produkce čtyř hlavních automobilových montoven, což povede k propouštění jejich personálu zřejmě v druhé polovině roku 2019.

    V celkovém součtu má zastropování dovozu CKD a SKD komponent vést ke snížení produkce vozů na pouhých 150 000 smontovaných vozů za rok 2019 oproti 200 000 smontovaných vozů za rok 2018. Taková čísla absolutně neodpovídají požadavkům trhu, který si ročně žádá kolem 200 až 300 000 vozů. Lze tedy zároveň očekávat, že výrobci s cílem alespoň částečně zachovat zisk z marže potlačí ceny vozů významně výše, což logicky citelně zatíží místní spotřebitele, kteří již nyní za automobily smontované v Alžírsku platí v průměru o 2000 euro více, než by za stejný model zaplatili v Evropě.

    Důvodem pro zastropování dovozu CKD a SKD komponent je snaha snížit deficit platební bilance a ochrana devizových rezerv. Nové opatření nazvané Dossier de Montage Automobile lze rozdělit na dvě roviny.

    1) Zastropování dovozu CKD/SKD komponent do výše 2 mld. USD pro 4 místní výrobce osobních aut, tj. Renault, Volkswagen, Hyundai, Kia. Pro jednotlivé výrobce jsou nastavena tato omezení: Renault (600 mil. USD), Sovac (600 mil. USD), Hyundai (360 mil. USD), Kia (380 mil. USD).
    2) Omezení montáže jednotlivých modelů od místních výrobců – od nyní již budou moci montovat pouze tyto: Renault (Symbol, Clio, Sandero), Sovac-Volkswagen (Caddy, Golf, Octavia, Ibiza), Kia (Ria, Cerato, Picanto), Hyundai (Tucson, Santafe, Accent RB, Sonata, I20 a Creta)
    Nové nařízení je jedním z prvních výrazných opatření nově jmenované alžírské ministryně průmyslu a dolů Djamily Tamazirtové. Nařízení bylo podepsáno 20. května 2019.

    V poslední době analytici čím dál častěji zmiňovali nevýhodnost montáže automobilů v regionu oproti původním dovozům celých vozů. V roce 2017 bylo do Alžírska dovezeno 90 000 kusů komponent k montáži v hodnotě 1,8 mld. USD. Pro srovnání s rokem 2016 stál dovoz 93 000 kusů kompletních vozů méně než 1 mld. USD!

    V celkovém součtu pak alžírský stát tratí dokonce dvakrát, a to na příjmech z cel, kdy jsou montážním závodům udělovány výjimky, jež dovoz komponent osvobozují od cla, zatímco dovoz kompletních vozů je cly významně zatížen. Jen na clech alžírský stát tratil přibližně 80 mld. DZD (cca 60 mil. EUR). V případě aktuálně platného opatření supercel „safeguard“ (DAPS) zavedených v polovině roku 2018 je dovoz speciálních vozů a autobusů dokonce zakázán kompletně, čímž se opět alžírská vláda připravuje o významné státní příjmy.

    Z dlouhodobého hlediska však mělo jít o výhodnou investici do rozvoje národní ekonomiky a sociální politiky za pomocí zahraničních investic, jichž se Alžírsku doposud příliš nedostávalo. Dle dokumentů alžírského Ministerstva průmyslu a dolů, jakož i veřejných prohlášení jeho zástupců na příklad na četných veletrzích zaměřených na automobilový průmysl alžírská vláda doposud naopak cílila na zvyšování produkce vozů, na prohlubování integrace automobilového průmyslu v Alžírsku a pro rok 2023 si dokonce stanovila cíl smontovat až 530 000 vozů, z nichž 480 000 měly být osobní automobily. Alžírská vláda se zřejmě pod tlakem ztenčujících se zásob zahraničních devíz uchýlila k náhlé změně strategie, o jejichž důsledcích lze nyní jen spekulovat.

    Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Alžíru (Alžírsko). Autorka: Alena Štojdlová, vedoucí obchodně-ekonomického úseku.

    Zdroj: http://www.businessinfo.cz
Aktualizoval jsem základní odkazy nebo je odstranil dle nefunkčnosti.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2020 15:31:23, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

stav z výstavby Bouira - Tizi-Ouzou highway (48 km)
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=1151
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

staví se mj. i 26 km dlouhé napojení přístavu města Oran (asi 1 mil. přístavní město) na dálnici východ - západ:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a opravil aneb odstranil neplatné odkazy. Nyní ještě doplním několik informací.

Alžírsko prochází politickou změnou a z toho plynou reformy ve všech oblastech života. Ale taky jsou zde nepokoje, demonstrace atp. Je nutno si uvědomit potenciál, který tato země má. Prodej ropy a její zásoby jsou takové, že ještě dlouho budou postačovat k jakémukoliv rozvoji. Jiná věc je, že poslední roky se tady plýtvá a nebudu to obcházet, korupce přesáhla všechny meze. Vládne v podstatě armáda a ona vládla i předtím. I proto jen tak mimochodem až 1/4 výdajů směruje do armády. Když se propadla cena ropy, tak mnoho projektů v infrastruktuře i nákupy zbraní jsou nižší, ale stále to postačovalo ke všemu potřebnému. Vláda dlouho sázela na to, že stačí budovat bydlení, silnice, železnice, metro pro hlavní město a lidi ani nemusejí chodit do práce, ono se to nějak ustojí, hlavně ať dá národ elitě klid a elita bude vládnout. Tohle se ale hlavně mladší generaci přestávalo líbit a v dané krizi s cenama ropy když musela vláda snížit rozsáhlé subvence mnoha komodit, tak tento styl začal hodně překážet. Nemluvě o tom, že existují sociální sítě a internet a existuje poznání o tom jak to je jinde atd.

Bez práce je kolem 12% obyvatelstva, z toho mladí lidé jsou bez práce v úrovni kolem 26%, což je oproti stavu před pár lety pomalu 1,5x tolik. Vládní dluh byl do roku 2014 v úrovni kolem 8% HDP, dnes atakuje hranici 50% HDP. Ona sice cena ropy padla, ale elita věřila, že to bude krátkodobý jev a hodně výdajů pokračovalo akorát tedy na dluh. Pokud si ale kdo namýšlí, že armáda má zásadně nižší rozpočet, tak je na omylu. Armáda měla v roce 2010 k dispozici 6 mld. USD, v roce 2015 až 10,6 mld. USD a nyní to je 9,5 mld. USD, což odpovídá asi 6% HDP. Alžírsko si tak doslova a do písmene může dovolit udržovat napjaté vztahy se sousedama, odstrašit kohokoliv v regionu a zachovat si svůj klid. Ovšem vůbec neklesá segment stavebnictví, naopak, ten roste i nadále. V roce 2010 se prostavělo kolem 1200 mld. DZD, v roce 2019 již 2400 mld. DZD.

Nejvíce obyvatel žije v Alžíru a okolí, již se to číslo pohybuje kolem 7,5 mil. lidí. To je slabých 20% státu. Na druhou stranu, v pásu u pobřeží celkově žije nejvíce obyvatel. Tam se nachází i úrodní půda, protože naopak až 4/5 území státu zabírá poušť. I přes území pouště se ale staví dálnice. Tolik stručně souhrn.

Mapa hlavních silnic:
2023.JPG
2023.JPG (160.74 KiB) Zobrazeno 9937 x
Celkem je tady silniční síť o rozsahu asi 130 000 km. Z toho je podíl zpevněných na úrovni asi 96 000 km. Alžírsko v letech 2006 - 2016 postavilo 15 000 km silnic a zpevnilo 25 000 km. To jsou holá fakta.

Za zcela největší projekt se dá označit slavná dálnice podél pobřeží Východ - Západ. Projekt obnášel mnoho úseků v celkové délce 1216 km a náklady se původně v roce 2009 definují na úrovni 11 mld. USD. Výstavba se téměř o 100% prodražila. Nemluvě o tom, že z původného deadlinu v roce 2013 se stal rok 2017. Vícero úseků bylo postavěno nekvalitně, muselo se to opravovat a část se dokonce propadla aneb došlo k sesuvům ale i po zemětřesení, kde se ale zase vynořila otázka jiné kvality proti projektům. Ale stojí. Dálniční 6-pruh.

O něco jižněji se staví Dálnice Náhorní Plošiny, stejná linie. Tyto dvě budou spojené vícero rychlostními silnicemi. Kolem měst včetně Alžíru vznikají další a další okruhy a obchvaty. No a od severu na jih se staví dálnice S-J. Takže když tady před dekádou bylo v provozu jen pár km v rámci největších měst, tak by nikdo neřekl co tady bude za dalších 10 let.

Silniční infrastruktura je docela důležitá. Tím, že jsou tady ty zdroje, tak hodně lidí vlastní vozidlo. A po silnicích se přepravuje až 85% tovaru a lidí. V Alžírsku je docela dohled nad silničním provozem, dbá se na technický stav vozidel a legislativní řád pamatuje na vinníky nehod. I proto je tady dlouhodobý průměr 1000 mrtvých a kolem 10 tis zraněných. Bezpečnost silničního provozu je i z hlediska kriminality velmi dobrá, protože je tady početná stálá služba ve formě hlídek, leteckého dohledu nad provozem a check- pointy, čímž je zajištěn přehled kdo se kam přesouvá a lze to pak dohledat i zpětně.

Alžírsko obnovovalo i železniční tratě a vystavělo nové a realizuje VRT taky od západu po východ, 1300 km za 87 mld. USD, ale v ceně jsou i napojení na města podél tratě. Cíl je jednoznačný: snížit přetížení silnic ve městech a kolem nich. Taky si to mohou dovolit postupně platit a oni tady ty peníze do železnic pumpují, takže ten stav železniční dopravy je tady ve velmi dobrém stavu na rozdíl od mnoha států Afriky, kde železnice často není nebo byla a nevyužívá se aneb je, ale v provozu třeba jen 1/3 a i to pro nákladní dopravu, tak proti tomu je tady absolutní luxus.

Alžírsko mělo začátkem dekády kolem 190 mld. USD devizových rezerv, v roce 2019 již o 100 mld. USD méně. Takže to je jednoduše další zdroj, ze kterého se vykrývá spotřeba a provádějí státní investice. Podnikání je tady složité a nástroje PPP se tady nevyužívají, ale ohromující infrastrukturní projekty pokračují navzdory všemu.

Kam se posune stát po 20 letech dosavadní vlády se uvidí následující roky.


Novinky v silniční síti, alespoň něco:

FB stránka úřadu dálnic :arrow:

https://www.facebook.com/agapage.dz/

V létě proběhla inaugurace 60 km tahu Mostaganem - Relizane :arrow:
5289.jpg
5289.jpg (104.09 KiB) Zobrazeno 9937 x
5290.jpg
5290.jpg (101.44 KiB) Zobrazeno 9937 x
5291.JPG
5291.JPG (92.71 KiB) Zobrazeno 9937 x
V létě proběhla taky inaugurace 1 km dlouhého viaduktu Oued Ouchayah ve městě Alžír :arrow:

*tady je o něm zmínka ve spodní části příspěvku: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 61#p182561
5292.JPG
5292.JPG (124.08 KiB) Zobrazeno 9937 x
z jízdy po něm:

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 28.10. se do provozu odevzdal poslední 7 km úsek v rámci dálničního tahu Autoroute Nord-Sud (North South Motorway). Úsek je mezi El Hamdania a Médéa. Tím se dokončil projekt 125 km dlouhé dálnice přes Tell Atlas od Chiffa do Boughezoul. Je to 1. dálnice v zemi, která je prodložením do vnitrozemí od pobřežních území, která je v provozu.

Poloha na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=36. ... 133/2.7696

Zdroj: https://www.algerie360.com/20201028-ouv ... -nord-sud/


Tady je k tomu ještě jeden článek: The 4,500km Lagos – Algiers road takes a step closer to reality: https://www.theafricareport.com/30615/t ... o-reality/ .
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 30.11. se do provozu odevzdala stavba Pénétrante de Béjaïa. Úsek má 10 km a je nedaleko města Amizour. Tato stavba spojuje dálnici Z-V s přístavem v Béjaïa.

Zdroj: https://www.tsa-algerie.com/un-nouveau- ... e-gouttes/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dálniční správce ADA ( https://www.ada.dz/ ) připravuje do výstavby 37 km připojovací dálnici v nákladech 150 mil. € po přístav Cherchell. Tam se zahájila výstavba hlubokomořského přístavu v nákladech 3,3 mld. USD. Nová spojnice propojí přístav s dálnicí východ - západ.

https://www.africaintelligence.com/nort ... 668186-bre

Alžírsko bude mít v letošním roce rozpočet s deficitem ve výši 13,6% HDP. Pro rok 2022 se projektuje prozatím deficit 13% HDP.

V roce 2019 byl dluh kolem 30% HDP, letos se počítá se 60% HDP.


Dálniční správce prezentuje i před veřejností, že stát mŮže být hrdý na megaprojekt dálnice východ - západ, která je díky mnoha přivaděčům hlavním tahem, který spojil stát, regiony. Ale nyní se musí zaměřit pozornost spíš na údržbu, aby se nerozpadla. Buduje se S-J tah, ale i další stavby, ovšem celá řada projektů je v omeškání s realizací, protože jednoduše stát nemá dost peněz. S tím souvisí ještě i politická situace, demonstrace národu proti dosavadním zvyklostem vládnoucí vrstvy. Stávající pandemie drtí ekonomické zázemí a nyní to došlo tak daleko, že prudce rostou ceny základních komodit, protože vláda je již nemůže subvencovat jako doposud. Obyčejné brambory, kuřecí maso, chléb, to vše prudce zdražuje. Vláda snižuje i dotace do zemědělství a nutno dodat, že místní produkce zásobuje jen 30% trhu. Bez práce je nyní asi 14% lidí; bývalo kolem 11%; takový Egypt má asi 7%.

Ekonomika státu se tedy musí reformovat, ovšem to nebude zase až tak snadný proces, kdo tady byl, tak ví i proč. Ideální nejsou ani vztahy s bohatými státy Zálivu, které jinak umí vypomáhat svým arabským přátelům v těchto nesnadných časech.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

2. etapa Pénétrante de Mascara se má do provozu dostat začátkem 2022. Mascara je hlavním městem stejnoměnné provincie a nachází se na SZ státu ve vnitrozemí pod městem Oran.

Pénétrante de Mascara je de facto silniční spojení mezi dálnicí A1 a městem Mascara. 1. etapa kolem Sig je v provozu od 04/2019. Druhá se tedy odevzdá ze začátku roku 2022 a jde po Hacine a poslední 3. etapa se má do provozu odevzdat koncem roku 2022. Na ní se nachází dominantní objekt a sice 1910m dlouhý mostní objekt.

https://www.aps.dz/regions/132961-masca ... re-de-2022

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

110 km silniční spojení Djendjen s El Eulma čelí značnému opoždění. Důvodem jsou oneskorené platby státu za jednotlivé práce. Projekt má za cíl zlepšit napojení přístavu Djenden na silniční síť a má stát 1,28 mld. USD. Doba realizace byla daná na roky 2014 - 2017, ovšem rychlý tah není k dispozici do dnešního dne. Výstavbu realizujá italská firma Rizzani a turecké firmy Mapa a Sapta.

Práce jsou hotové na 43% a stát vzkázal, že se zařadí znovu mezi priority ve financování. Co to ovšem bude znamenat v praxi, tak se teprve uvidí.

Investorem je Agence Nationale Autoroutes (ANA) a nedávno se stavba indexovala a vychází v eurech již 1,6 mld. €.

Kvůli terénu se zde má postavit více než 100 viaduktů a i 1,75 km dlouhý tunel. Projekt čelí i geologickým výzvám atd.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 7.7. se do provozu odevzdala stavba v rámci Pénétrante de Béjaïa. Jde o 6 km nový úsek od Amizour po exit na El Merdj Ouamane. Úsek se několikrát posouval v datu zprovoznění. V tomto přístavním městě žije asi 200 tis. obyvatel.

lokalita na mapě: https://www.openstreetmap.org/?mlat=36. ... 647/4.9034

https://www.jeune-independant.net/81353-2/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Klikací silniční mapa dle regionů :arrow:

http://www.mtp.gov.dz/?page_id=965

V roce 2019 bylo v Alžírsku 2320 km dálnic v 6- pruhu. Není ale dáno, že základním parametrem je 6- pruh. Dálnice jsou i "klasické" 4- pruhové. Další tisíce km rychlostních, zkapacitněných silnic. V období 2005 - 2016 se postavilo asi 15 tisíc km. Tedy 10% sítě. Bylo to nejlepší období v rozvoji silniční sítě. Postavilo se i 80% hlavní pobřežní dálnice jménem Východ - Západ. Ta měří asi 1700 km. Byl pak problém s dokončením, některé úseky se staví znova pro jejich fatální stavy: sesuvy atd. Jsou to ale "jednotky %".

90% obyvatel žije v tzv. severním pásmu. V tomto pásu se naplánovala, tak jak jsem uvedl i paralelní níže položená dálnice. A dále se staví dálnice ze severu na jih. Vše lze v tématu sledovat. K tomu několik dálničních obchvatů, zbytek přivaděče.

Cílová meta byla oddálená. Politický režim, de facto vojenská junta, která odolává i tlaku "mládeži", jen pomalu reformuje hospodářství. "Dnes" se na režim obrací EU s cílem získat plyn, ropu. Cenový problém těchto komodit, pandemie a stát bez reforem žijící dekády zpátky způsobil, že stát je na tom ne příliš dobře. Složité roky poslední doby prošel jen díky devizovým rezervám.

Samotná výstavba silnic a dálnic byla provázená masivní korupcí. Došlo i k rozpuštění celých organizací a institucí. Nanovo se základají další a takhle dokola. Až posledních pár let se situace stabilizovala.

Když zajdeme do historie, tak první dálniční plány pochází ze 70. let 20. století. První vážné studie v začátku 80. let. A první výstavba se uskutečnila až se zahr. úvěry v 90. letech. O to jde, že ten masivní boom tady netrvá tak dlouho, jak by si šlo namýšlet.

Značení Východo - Západní dálnice je rozděleno: Východní je A2, Západní A3.
A1, která logicky schází je tzv. S-J magistrála.

několik videí "toho nejlepšího", co tady je:




  • Alžírská silniční síť je jednou z nejhustších na africkém kontinentu, její délka se stanovuje na 128 tisíc km silnic, z nichž asi 30 tisíc km tvoří dálnice a rychlostní tahy, na kterých je více než 4 910 staveb (mosty, tunely atd.).

    Alžírská silniční síť se rozšiřuje díky programu modernizace dálnic a celé řadě programů pro rozvoj silniční sítě.

    Existuje také Transsaharská magistrála (sever-jih), která byla vybudována vládou za účelem zvýšení obchodu mezi šesti zeměmi podél této silnice (Alžírsko, Mali, Niger, Nigérie, Čad a Tunisko). Ve výhledu jsou plánovaná vylepšení.
Silniční infrastruktura je poměrně rozvinutá, i když stále nedostatečná ve srovnání s rostoucím počtem vozidel v Alžírsku. Vedle toho jsou za klíčové faktory přispívající k rostoucímu výskytu dopravních nehod a následných zranění považováni řidiči s nízkou kvalifikací a nedostatek povinných standardů pro vozidla.

Stav hospodařství:

*státní dluh se zvedl z 38% HDP v roce 2018 na 63% v roce 2021
*rezervy se neustále stenčují, k 10/2022 jsou asi 50 mld. USD (1/4 hodnota za poslední roky)
- zastavila nebo se zpomalila celá řada státních investicí, aby se udržela nějaká hodnota potřebná pro zajištění důležitých komodit
*nezaměstnanost je kolem 12%
- i nadále je zde vysoké číslo nezaměstnanosti mladých lidí; 30 a více %

Rozpočet, který byl nedávno schválen, počítá s výdají v roce 2023 v úrovni skoro 100 mld. USD. Rekordní zvednutí výdajů se týká obrany a sice až 23 mld. USD. Důvodem je bezpečnostní situace s Marokem; reálně hrozí válka o Západní Saharu. Alžírsko podporuje nezávislost země, kterou si "anektovalo" Maroko. Od té doby jsou vztahy mezi zeměmi napjaté. Armáda dostane v příštím roce ve srovnání s tím letošním o 2,5x více peněz. A to již v 2022 Alžírsko "zbrojilo" rekordně v rámci Afriky:

Obrázek

Rozpočet bude celkově navýšen proti 2022 o 63%.

Parlament/vláda předpokládají, že základní cena ropy za barel bude 70 USD s tím, že rozpočet je sestaven na sumu 60 USD.

Hospodářství má růst o 4,1%, inflace 5,1%. Export se odhaduje na 46 mld. USD a import na 37 mld. USD. Zahraniční rezervy chce vláda zvednout o 1/5 na 60 mld. USD.

Sousední Maroko je zneklidněno těmito informacemi ... všeobecně je konstatováno, že obrana dostane 23% rozpočtu celého státu, resp. 13,8% odhadovaného HDP (proti 6,7% v 2022), přičemž světový průměr činí 2,2%, respektivě i velmoci dávají "běžně max. 5% HDP.

Finanční instituce se lépe dívají na skladbu rozpočtu: 1/2 má pocházet z ropy a 1/2 z daní. Ty částky ale nevykryjí celý rozpočet, resp. bude deficit, o kterém se jaksi mlčí může dosáhnout až 25% HDP nebo 42 mld. USD.

Klíčová otázka je, proč se vláda rozhodla přidělit armádě tak bezprecedentní navýšení rozpočtu – z 9,3 miliardy USD v 2022 na 22,8 miliardy USD v roce 2023. :?:

Podle zdrojů blízkých režimu se lze domnívat, že skutečným důvodem tohoto mimořádného rozpočtu je to, že vrchní velení armády si nyní konečně uvědomilo, že podporuje špatného koně. Ruská výzbroj nejenže již nemůže být dodávána – kvůli nutnosti nejprve doplnit masivní ztráty ruské techniky na Ukrajině - ale na bojišti se ukázala jako nedostatečná. Alžírský režim, jehož přežití závisí pouze na uhlovodících a své armádě, si nyní uvědomil, že díky Ukrajině musí utratit své příjmy z uhlovodíků, aby doslova "koupil novou armádu" a mohl existovat i do budoucna.

Je velmi diskutabilní, zda je alžírské vojenské velení skutečně schopné provést téměř kompletní transformaci svého vojenského vybavení.

Tak nebo tak, v Alžírsku vůbec nejde o reformy, životní úroveň nebo bezpečnost silničního provozu. Stát de facto neumí nic jiné, než prodávat ropu s plynem a stavět. To je největší pilíř státní ekonomiky. Armáda vládne od začátku nezávislosti a hodlá to tak udržet i nadále a tomu se musí přizpůsobit absolutně všechno.

I pro tyto aspekty je zcela pochopitelné, že úseky dálnic se staví namísto 3 let klidně 8 a dostavba je v nedohlednu.

Tady je vysvětlena role armády v politickém vedení státu; stejně tak docela úspěch jak Alžírsko zlikvidovalo pokusy o islámské vedení země na obraz ISIL a podobně: https://en.wikipedia.org/wiki/Algerian_ ... ional_Army

Formálně vládne prezident, ale ve skutečnosti vládne jen do té doby, do které má přížeň v armádě. Ale nevládne armáda, alespoň ne otevřeně. V tomto balansu tady existují desítky let.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

:arrow: Dne 16.2. byl do provozu odevzdaná 1. etapa alžírského 4e Rocade Sud, známého také jako Autoroute du Titteri. Nově otevřený úsek vede z A1 na Khemis Miliana do Djendelu a je šestiproudou dálnicí. Je dlouhý 17 kilometrů.

4e Rocade Sud je čtvrtá jižní cesta Alžíru. Tato nová dálnice nakonec povede z Khemis Miliana do Bordj Bou Arreridj s plánovanou délkou 262 kilometrů.

https://www.algerie-eco.com/2023/02/16/ ... tiere-sud/

:arrow: Číslování autoroute bylo změněno v roce 2022. Já to v tématu nebudu opravovat. :idea:

Dříve bylo známé pouze jedno A-číslo, A1 pro Autoroute Est-Ouest. To je nyní rozděleno na A2 a A3, zatímco A1 je přiděleno Autoroute Nord-Sud. Bylo zavedeno také několik dalších čísel A. Vzhledem k tomu, že tento číslovací plán je mladší než jeden rok, nemusí být ještě aktualizováno v terénu.

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Výstavba dálnice z alžírského přístavu Oran na dálnici východ-západ má být dokončena v roce 2023

https://constructionreviewonline.com/co ... d-in-2023/
  • Stavba komunikace spojující Oran s východo-západní dálnicí v Alžírsku údajně postupuje dobře. V současné době již projekt dosáhl míry fyzické realizace 95 %. Je tedy pravděpodobnější, že bude dokončena do konce roku 2023.

    Projekt vyvíjí Agence Nationale des Autoroutes (ANA). Byl zahájen již v roce 2014 na základě studie provedené skupinou SMi v letech 2011 až 2013. Stavebními pracemi je společnost Makyol İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş. a Alžírské dálnice/Algérienne des Autoroutes (ADA).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Nejméně 2 lidé zemřeli a desítky byly zachráněny nebo evakuovány po bleskových záplavách v 9 provinciích Alžírska od 24. května 2023. Voda smetla vozidla ze silnic jako nic a to včetně nákladních. Autobusy zase nejezdí, protože ve městech jsou nánosy bláta. Záplavy pokračují dodnes. Došlo i k poškození zpevněné silniční sítě a mostů.



Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaný projekt v tématu

Dne 14.7. se do provozu uvedl 16 km úsek na A20 což je Pénétrante de Bejaïa. Jedná se o obchvat Sidi Aïch, spojující dva dočasné koncové body. Tím je dokončena většina A20 do Bejaïa, s výjimkou nejvýchodnějšího segmentu.

https://www.algerie-eco.com/2023/07/13/ ... -inaugure/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Východozápadní magistrála se blíží k dokončení. Zbývajících 84 km východního úseku (A2) bude brzy slavnostně otevřeno.

https://english.news.cn/20230718/4f5f0b ... e3b/c.html

Bude tím úspěšně završená výstavba asi 1250 km dálničního tahu v zemi. Právě východní segment zaostává v dokončení, resp. původní byl rozebrán.

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 12. srpna se do provozu odevzdalo posledních 84 kilometrů dálnice A3 (A2?), známé jako východní polovina „Autoroute Est-Ouest“ (Východo-západní dálnice) ve východním Alžírsku. Jedná se o šestiproudovou dálnici ve Wilaya El Tarf, od Dréanu k tuniské hranici poblíž El Kala. Hraniční přechod však vybudován nebyl.

Tím je dokončena 1 216 kilometrů dlouhá Autoroute Est-Ouest napříč severním Alžírskem. Projekt na tomto místě začal již v roce 2007 nebo 2008, ale potýkal se s několika potížemi, které se protáhly na 15 let.

https://www.aps.dz/regions/159208-le-pr ... -est-ouest
https://www.chinadaily.com.cn/a/202308/ ... 1bc92.html
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Alžírsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Fotky V-Z dálnice, foceno od východních hranic u Babouche (El Aïoun) po MÚK Drean/Annaba, tedy nedávno odevzdaný východní a poslední segment dálnice A1 do provozu:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Afrika“