Svatý Vincenc a Grenadiny
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Svatý Vincenc a Grenadiny
Počet obyvatel: cca. 111 000
Hlavní město: Kingstown (cca. 17 000 obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 21.10.2020 16:59:03, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Svatý Vincenc a Grenadiny
Rozvoj silniční sítě a její stav:
V roce 2003 země evidovala celkem 829 km silnic, z čeho 580 km mělo zpevněný povrch, tedy 70%.
V roce 2006 země evidovala celkem 1.033 km silnic, z čeho zpevněný povrch mělo 670 km, tedy 65%, ovšem ostatní silnice byli upravené tak, aby byli sjízdné celoročně.
Hlavní silniční síť, o kterou se stará vláda, tvoří kostra 580 km zpevněných silnic.
V roce 2005 země spustila dva větší projekty, které ukončila v roce 2008-2009
Cross Country Road Project - rozvoj severní části země; lepší spojení SZ a SV
Windward Highway Rehabilitation Project
Mezi nejvýznamnější díla v infrastruktuře patří výstavba nového moderního terminálu pro výletní parníky, dokončená v r. 1999 a výstavba nových turistických rezortů na ostrově Canouan, modernizace leteckých služeb a námořního cestování turistů do dalších grenadinských ostrovů, s čím souvisejí i investice do silniční sítě.
Zdroj některých informací: http://www.businessinfo.cz
V roce 2003 země evidovala celkem 829 km silnic, z čeho 580 km mělo zpevněný povrch, tedy 70%.
V roce 2006 země evidovala celkem 1.033 km silnic, z čeho zpevněný povrch mělo 670 km, tedy 65%, ovšem ostatní silnice byli upravené tak, aby byli sjízdné celoročně.
Hlavní silniční síť, o kterou se stará vláda, tvoří kostra 580 km zpevněných silnic.
V roce 2005 země spustila dva větší projekty, které ukončila v roce 2008-2009
Cross Country Road Project - rozvoj severní části země; lepší spojení SZ a SV
Windward Highway Rehabilitation Project
Mezi nejvýznamnější díla v infrastruktuře patří výstavba nového moderního terminálu pro výletní parníky, dokončená v r. 1999 a výstavba nových turistických rezortů na ostrově Canouan, modernizace leteckých služeb a námořního cestování turistů do dalších grenadinských ostrovů, s čím souvisejí i investice do silniční sítě.
Zdroj některých informací: http://www.businessinfo.cz
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Svatý Vincenc a Grenadiny
Tato malá země spustila web Ministerstva dopravy, veřejných prací a s tím spojených dalších věcí
http://www.transport.gov.vc/
http://www.transport.gov.vc/
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Svatý Vincenc a Grenadiny
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 824#p20824
Windward Highway Rehabilitation Project *projekt s podporou EU zaměřen na rozšíření, opravu a zpevnění 5 sekcí silnic z náveterné strany ostrova; z Richmond Hill na předměstí hl. města Kingstown směrem na Fancy na severu
*silnice se opravili v letech 2005-2009
*náklady 15 mil. € (3 etapy)
Silnice:
Kingstown to Diamond
Diamond to Georgetown
Rabacca to Sandy Bay
Sandy bay to Fancy
Vigie Highway
Součástí rekonstrukce byly i opravy mostů.
Windward Highway Rehabilitation Project *projekt s podporou EU zaměřen na rozšíření, opravu a zpevnění 5 sekcí silnic z náveterné strany ostrova; z Richmond Hill na předměstí hl. města Kingstown směrem na Fancy na severu
*silnice se opravili v letech 2005-2009
*náklady 15 mil. € (3 etapy)
Silnice:
Kingstown to Diamond
Diamond to Georgetown
Rabacca to Sandy Bay
Sandy bay to Fancy
Vigie Highway
Součástí rekonstrukce byly i opravy mostů.
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Svatý Vincenc a Grenadiny
Od roku 2014/2015 zde běží projekt: South Leeward Highway Rehabilitation and Improvement Project
http://www.southleewardhighway.com/
Třeba Karibská banka na něj poskytla úvěr přes 13 mil. USD. První práce se zahájili v létě 2014 a ukončení bylo stanověno na letošní rok. Jedná se o upgrade 11,4 km silnice od Kingstown po Layo včetně nového odvodnění a kanalizace. Jedná se o normální silnici.
Rozsáhlá fotogalerie je zde: https://www.facebook.com/South-Leeward- ... e_internal .
http://www.southleewardhighway.com/
Třeba Karibská banka na něj poskytla úvěr přes 13 mil. USD. První práce se zahájili v létě 2014 a ukončení bylo stanověno na letošní rok. Jedná se o upgrade 11,4 km silnice od Kingstown po Layo včetně nového odvodnění a kanalizace. Jedná se o normální silnici.
Rozsáhlá fotogalerie je zde: https://www.facebook.com/South-Leeward- ... e_internal .
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Svatý Vincenc a Grenadiny
Po dlouhých letech jsem celou tému přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a všechny odkazy jsou plně funkční. Nyní ještě doplním několik informací.
Rozsah populace tady stoupl o 10%, ale poslední roky stagnuje.
Z pochopitelných důvodů se i tady investuje do silniční sítě a těch projektů, co tady běží je vícero. HDP v roce 2019 dosáhlo bezmála 900 mil. USD.
Jedna ze silničních zakázek byla obnova silnice po hurikáně a sice Gorse Mountain Road Rehabilitation, což je již stavebně ukončeno. Mám k dispozici záběry, ale ve zkratce jde o betonovou silnici do kopcovitého terénu, která se napájí na důležitou ostrovní asfaltem zpevněnou silnici. Hurikán silnici předtím odnesl. Takže po novém je ta do toho kopce z betonu s úpravou pro jízdu s drážkama, vedeno podél ní je odvodňovací zařízení a další prvky. Vyšlo to na bezmála 0,4 mil. USD.
V nákladech kolem 0,5 mil. USD se ze stejných důvodů rekonstruuje most u Red Dog Garage v lokalitě Mesopotamia. Rekonstrukce mostu zahrnuje i gabionové zpevnění kolem řeky.
V nákladech kolem 0,5 mil. USD se v roce 2017 ukončila rekonstrukce mostu Byera ve stejnoměnné lokalitě. Stejné zpevnění gabionem kolem řeky.
Dále, Mexiko dalo tomuto státu grant ve výši asi 5 mil. USD, za který se tady nahradil 40- roční most Bailey. S výstavbou se začalo v roce 2016 a most je v provozu od roku 2018. Název projektu: Cumberland Bridge.
Dále, v roce 2019 se zahájil program zpevňování silnic a silniček vedoucích k jednotlivým menším komunitám a do lokalit, kam doposud nevedla nijak zpevněná komunikace. Ale nejen to. Je nutno si uvědomit, že za poslední 2 dekády se počet vozidel stal 8x. Ještě v letech 2013-2014 se sem dováželo kolem 940 vozidel ročně a poslední 4 roky je průměr na 1680 kusech. Investice do silnic a chodníků se již vyžadují a jsou nezbytné. Nemluvě o klimatických změnách.
SAE tady ze svých fondů podpoří zpevnění aneb novou výstavbu silnic a chodníků v celkové délce 65 km s tím, že práce běží od r. 2020 do r. 2021.
Dle údajů z roku 2020 jsou v naprosto perfektním stavu hlavní silnice Windward, Leeward a Vigie Highways. Proti tomu pak stojí síť vedlejších silnic a silnic vedoucích až k zemědělským obydlím nebo do hor. Chodci nemají prostor v rámci chodníků, co při zvyšující se motorizaci komplikuje situaci.
Pro rok 2020 byl sestaven rekordní rozpočet pro silnice: 39 mil. dolarů je alokováno do rekonstrukcí a výstavby silnic a mostů. A dalších 15 mil. dolarů se do silnic a mostů dostane z úřadu BRAGSA: Buildings, Roads and General Services Authority.
K tomu navíc se na silniční síť zaměří donorská podpora a pomoc. Kromě SAE třeba fond OPEC pro mezinárodní pomoc a další zdroje z Kuvajtu přispějí na 2 silniční projekty, které v sobě zahrnují zpevnění a výstavbu 50 km silnic za 14 mil. dolarů v Belair, Benjamin Bristol, Brighton, Calder, Carriere, Chapmans, Colonaire, Copeland Mountain, Erie Hill, Enhams, Fair Hall, Gomea, Greiggs, Lammie Mountain, Maloney Mountain, Mongoyia, Ottley Hall, Palmyra, Richland Park, Sayers Village, Veryvine Mountain a Montreal Gardens.
Ale ani to není všechno, z rozpočtu pro odstraňování následků třeba hurikánu směruje do obnovy silnic dalších 10 mil. dolarů.
Zřejmě se ale ne všechny projekty povedlo dostat do realizace, naráží to i na možnosti stavebních (technických a materiálních) kapacit a potřebné administrativy. Tak nebo tak je rok 2020 již akceleračním z hlediska investic do silniční sítě.
záběry na stát:
a extra na hlavní město:
z jízdy po silnicích:
Rozsah populace tady stoupl o 10%, ale poslední roky stagnuje.
Z pochopitelných důvodů se i tady investuje do silniční sítě a těch projektů, co tady běží je vícero. HDP v roce 2019 dosáhlo bezmála 900 mil. USD.
Jedna ze silničních zakázek byla obnova silnice po hurikáně a sice Gorse Mountain Road Rehabilitation, což je již stavebně ukončeno. Mám k dispozici záběry, ale ve zkratce jde o betonovou silnici do kopcovitého terénu, která se napájí na důležitou ostrovní asfaltem zpevněnou silnici. Hurikán silnici předtím odnesl. Takže po novém je ta do toho kopce z betonu s úpravou pro jízdu s drážkama, vedeno podél ní je odvodňovací zařízení a další prvky. Vyšlo to na bezmála 0,4 mil. USD.
V nákladech kolem 0,5 mil. USD se ze stejných důvodů rekonstruuje most u Red Dog Garage v lokalitě Mesopotamia. Rekonstrukce mostu zahrnuje i gabionové zpevnění kolem řeky.
V nákladech kolem 0,5 mil. USD se v roce 2017 ukončila rekonstrukce mostu Byera ve stejnoměnné lokalitě. Stejné zpevnění gabionem kolem řeky.
Dále, Mexiko dalo tomuto státu grant ve výši asi 5 mil. USD, za který se tady nahradil 40- roční most Bailey. S výstavbou se začalo v roce 2016 a most je v provozu od roku 2018. Název projektu: Cumberland Bridge.
Dále, v roce 2019 se zahájil program zpevňování silnic a silniček vedoucích k jednotlivým menším komunitám a do lokalit, kam doposud nevedla nijak zpevněná komunikace. Ale nejen to. Je nutno si uvědomit, že za poslední 2 dekády se počet vozidel stal 8x. Ještě v letech 2013-2014 se sem dováželo kolem 940 vozidel ročně a poslední 4 roky je průměr na 1680 kusech. Investice do silnic a chodníků se již vyžadují a jsou nezbytné. Nemluvě o klimatických změnách.
SAE tady ze svých fondů podpoří zpevnění aneb novou výstavbu silnic a chodníků v celkové délce 65 km s tím, že práce běží od r. 2020 do r. 2021.
Dle údajů z roku 2020 jsou v naprosto perfektním stavu hlavní silnice Windward, Leeward a Vigie Highways. Proti tomu pak stojí síť vedlejších silnic a silnic vedoucích až k zemědělským obydlím nebo do hor. Chodci nemají prostor v rámci chodníků, co při zvyšující se motorizaci komplikuje situaci.
Pro rok 2020 byl sestaven rekordní rozpočet pro silnice: 39 mil. dolarů je alokováno do rekonstrukcí a výstavby silnic a mostů. A dalších 15 mil. dolarů se do silnic a mostů dostane z úřadu BRAGSA: Buildings, Roads and General Services Authority.
K tomu navíc se na silniční síť zaměří donorská podpora a pomoc. Kromě SAE třeba fond OPEC pro mezinárodní pomoc a další zdroje z Kuvajtu přispějí na 2 silniční projekty, které v sobě zahrnují zpevnění a výstavbu 50 km silnic za 14 mil. dolarů v Belair, Benjamin Bristol, Brighton, Calder, Carriere, Chapmans, Colonaire, Copeland Mountain, Erie Hill, Enhams, Fair Hall, Gomea, Greiggs, Lammie Mountain, Maloney Mountain, Mongoyia, Ottley Hall, Palmyra, Richland Park, Sayers Village, Veryvine Mountain a Montreal Gardens.
Ale ani to není všechno, z rozpočtu pro odstraňování následků třeba hurikánu směruje do obnovy silnic dalších 10 mil. dolarů.
Zřejmě se ale ne všechny projekty povedlo dostat do realizace, naráží to i na možnosti stavebních (technických a materiálních) kapacit a potřebné administrativy. Tak nebo tak je rok 2020 již akceleračním z hlediska investic do silniční sítě.
záběry na stát:
a extra na hlavní město:
z jízdy po silnicích:
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Svatý Vincenc a Grenadiny
Pro letošní rok dostalo ministerstvo dopravy a veřejných prací částku 127 mil. EC, což odpovídá asi 47 mil. USD: http://www.transport.gov.vc/transport/i ... Itemid=136
Stát po roce 2020 prudce snížil výdaje na opravy silnic, tato situace pokračovala i rokem 2021 a teprva v tomto roce se zlepšila.
Jak jsem uvedl výše, tak o silnice se stará BRAGSA - Roads, Buildings & General Services Authority. Její činnost lze sledovat na stránkách FB: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063692767331 ; dělají co můžou vzhledem na omezené zdroje.
Stát po roce 2020 prudce snížil výdaje na opravy silnic, tato situace pokračovala i rokem 2021 a teprva v tomto roce se zlepšila.
Jak jsem uvedl výše, tak o silnice se stará BRAGSA - Roads, Buildings & General Services Authority. Její činnost lze sledovat na stránkách FB: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063692767331 ; dělají co můžou vzhledem na omezené zdroje.