Tak podle dnes zveřejněných podkladů pro vypracování DÚR na VRT Polabí to vypadá na druhou variantu - tedy MÚK s přímou rampou nahoru na most, tam kruhák. Ale uvidíme, jak se to dál rozpracuje.Mosquit píše: ...
U exitu Jirny je sakra málo místa, tam se vlastně MÚK dotýká toho skladu PennyMarketu = kolem to nepůjde.
Buď se buď celá trať (mimochodem podle posledních čerstvých zpráv čtyřkolejná) zakope do tunelu - pak ale ten tunel musí vést hodně blízko u dálnice a dojde k uzavření MÚK na dlouhou dobu (řekl bych víc než 2 roky). Nebo se MÚK přebuduje na jiný typ (přímá rampa nahoru na nový most - který bude přes dálnici i trať) - což taky omezí provoz na roky.
...
1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
viz téma VRT (rozebírané jinde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=192&t=3358 ), ale tohle se týká D11:
- Přílohy
-
- jirny_kruhac.jpg (304.14 KiB) Zobrazeno 14995 x
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Obávám se nejhoršího - tedy toho, že přebudování MÚK se bude projektovat v rámci VRT a tedy pro auta "superúsporně". K navrhovanému řešení mám několik poznámek:
Skoro bych řekl, že by si to zasloužilo vybudování druhého mostu o cca 100 m dál a po 2 mostech vést provoz jako po velkém kruhovém objezdu. Přímé rampy by bylo možné vybudovat i na druhé straně D11 a vyřešila by se tím i druhá průsečná křižovatka (D11 směr Praha) a mohlo by do něj ústit všech 9 komunikací (6 zmíněných a 3 na druhé straně D11). Zárověň by to částečně vyřešilo i provoz při přestavbě.
Chápu ale, že z návrhu vedení VRT něco takového vzejít nemůže, bohužel.
- Vypadá to, že ten plánovaný kruháč bude "na mostě" - na jedné straně dálnice, na druhé trať.
- Bude návrh koordinován s již 20 let plánovaným obchvatem obce? Doufám, že ANO!
- Potom ale bude ten kruháč mít 6 větví
- směrem k 611 (obousměrně)
- směrem do Úval (obousměrně)
- větev z D11 od Prahy (pouze příjezd)
- větev na D11 směr Hradec (pouze výjezd)
- příjezd do areálu REWE (obousměrně)
- příjezd do VRT terminálu (obousměrně)
- Taková OK by měla mít odpovídající rozměr, ale na té "malůvce" to na to moc nevypadá.
- Pokud by to měl být "minikruháč", znamenalo by to na 100% kolony až na D11
- Stejně tak na mostě to nevypadá ani na nějaké bypass pruhy.
- Někde se tu psalo o rozšíření D11 na 3+3 i za Exitem 8 - bude tento návrh počítat s rozšířením D11 o 1 jízdní pruh? (Dnes se pod most sice 3 pruhy vejdou, ale bez odstavného)
- Znamená to s přestavbou MÚK postavit i nový most přes D11, nebo se to tam jen "nějak dolepí" a tím se ty 2 pruhy "zabetonují navěky"?
Skoro bych řekl, že by si to zasloužilo vybudování druhého mostu o cca 100 m dál a po 2 mostech vést provoz jako po velkém kruhovém objezdu. Přímé rampy by bylo možné vybudovat i na druhé straně D11 a vyřešila by se tím i druhá průsečná křižovatka (D11 směr Praha) a mohlo by do něj ústit všech 9 komunikací (6 zmíněných a 3 na druhé straně D11). Zárověň by to částečně vyřešilo i provoz při přestavbě.
Chápu ale, že z návrhu vedení VRT něco takového vzejít nemůže, bohužel.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Je to teprve dokumentace pro vypracování DÚR. Prozatím tam chybí spousta dalších věcí (třeba obchvat Jiren, Klánovická spojka, ten terminál samotný), které v DÚR budou muset být.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Mně je jasné, že jde o "první malůvku". Jen zastávám názor, že o "potenciálních problémech" je třeba mluvit co nejdříve. Jinak hrozí, že je autor dokumentace pomine a potom už to "nepůjde změnit", protože by to znamenalo "nepřijatelné zdržení". Nic víc.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Ono to bude celkově zajímavé, v trase VRT je most u Jiren, sjezd D11 a ropovod vše asi na půl kilometru. Takže podle mě tam VRT povede v zářezu, což by pomohlo i odhlučnění Jiren. Ale pokud to nepojede pod úrovní povrchu, tak se budou muset dělat nové oba mosty(nájezdy). Takže to ŘSD vezme celé a postaví tam asi něco jiného i vzhledem k té Jirenské spojce, aby se dalo sjet a najet na dálnici.MPMP píše:Obávám se nejhoršího - tedy toho, že přebudování MÚK se bude projektovat v rámci VRT a tedy pro auta "superúsporně". K navrhovanému řešení mám několik poznámek:Je to dost otázek a nejasností. Nechci zodpovědné nijak podceňovat, jen se obávám zdroje té rekonstrukce (plánování VRT) a tudíž neřešení potřeb dálnice. To je celé.
- Vypadá to, že ten plánovaný kruháč bude "na mostě" - na jedné straně dálnice, na druhé trať.
- Bude návrh koordinován s již 20 let plánovaným obchvatem obce? Doufám, že ANO!
- Potom ale bude ten kruháč mít 6 větví
- směrem k 611 (obousměrně)
- směrem do Úval (obousměrně)
- větev z D11 od Prahy (pouze příjezd)
- větev na D11 směr Hradec (pouze výjezd)
- příjezd do areálu REWE (obousměrně)
- příjezd do VRT terminálu (obousměrně)
- Taková OK by měla mít odpovídající rozměr, ale na té "malůvce" to na to moc nevypadá.
- Pokud by to měl být "minikruháč", znamenalo by to na 100% kolony až na D11
- Stejně tak na mostě to nevypadá ani na nějaké bypass pruhy.
- Někde se tu psalo o rozšíření D11 na 3+3 i za Exitem 8 - bude tento návrh počítat s rozšířením D11 o 1 jízdní pruh? (Dnes se pod most sice 3 pruhy vejdou, ale bez odstavného)
- Znamená to s přestavbou MÚK postavit i nový most přes D11, nebo se to tam jen "nějak dolepí" a tím se ty 2 pruhy "zabetonují navěky"?
6 větví mít určitě nebude. Není důvod, aby sklady měly samostatnou větev. Pokud bude obchvat Jiren, tak budou mít určitě z něj. Ona je totiž brána do areálu až na druhé straně od dálnice, kde se může také napojit na obchvat. Pokud by se plánoval příjezd na VRT odsud, pak podle mého bude situace stejná jako se skladem a možná to bude ústit do stejné křižovatky. Silnice by spíš vedla jižně od VRT, než v pruhu mezi VRT a D11.
Tohle se váže k VRT, takže nemá cenu řešit, jak je to nakreslené. Teda kromě toho, jak budou vypadat sjezdy, což je asi jediná možná varianta(ale mě nenapdla )
Pokud VRT nepůjde tunelem mosty podle mého musejí jít dolu a ŘSD si tam může naplánovat pořádný MŮK.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Mosty půjdou skoro určitě dolů, to se na stávající most napojit nedá. Krom toho jeho stav asi taky nebude nejlepší, sice se tam před pár lety něco flikovalo, ale ...
VRT bude v zářezu ve stejné úrovni jako dálnice, padlo na prezentaci v Nehvizdech...
VRT bude v zářezu ve stejné úrovni jako dálnice, padlo na prezentaci v Nehvizdech...
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
O jakou šlo prezentaci, já nedávno zahlédl pozvánku na besedu o rozvoji Nehvizd, kde bude tématem i VRT a budou tam zástupci SŽDC.Mosquit píše:Mosty půjdou skoro určitě dolů, to se na stávající most napojit nedá. Krom toho jeho stav asi taky nebude nejlepší, sice se tam před pár lety něco flikovalo, ale ...
VRT bude v zářezu ve stejné úrovni jako dálnice, padlo na prezentaci v Nehvizdech...
Tam by se asi dalo zeptat na nějaké konkrétní informace ke kolizím s D11
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
na mostě je minimálně od jara 30kmh ( co je předpokládám české řešení nežádoucího technického stavu )
v dávné minulosti chtěli nehvizdští, aby byl sjezd i za obcí - tedy na silnici do Vyšehořovic
jestli to někam tlačili nebo to byl jen plk nevím...
v dávné minulosti chtěli nehvizdští, aby byl sjezd i za obcí - tedy na silnici do Vyšehořovic
jestli to někam tlačili nebo to byl jen plk nevím...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Ta třicítka je tam roky, a naopak ji spíš zapomněl po opravě někdo sundat.
Sjezd za Nehvizdy (na Čelákovice) je i v ZÚR SK.
krtek: možná to nebyla prezentace, ale jen informace. Viz https://www.nehvizdy.cz/mestys/udalosti ... 996cs.html
Sjezd za Nehvizdy (na Čelákovice) je i v ZÚR SK.
krtek: možná to nebyla prezentace, ale jen informace. Viz https://www.nehvizdy.cz/mestys/udalosti ... 996cs.html
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
tak ji možná v létě umyli
že jsem si ji všim
protože začly drncat spáry a pak jsem si všim 30kmh
takže zmizí pomníček Anthropoidu ?
nebo bude mezi kolejemi ?
že jsem si ji všim
protože začly drncat spáry a pak jsem si všim 30kmh
takže zmizí pomníček Anthropoidu ?
nebo bude mezi kolejemi ?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Uvidíme, asi ho přesunou.
Už ho jednou přesouvali kvůli výstavbě D11
Už ho jednou přesouvali kvůli výstavbě D11
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Po 5 měsících v provozu se musím připomenout - zvuky z kontaktu pneumatiky s plastickou čárou jsou zdaleka nejhlučnější věc. V noci běžně slyším vysokotónový zvuk i přes zavřené okno, kdy kamion jede jednou stopou po čáře. Na vzdálený šum z dálnice jsem si zvyknul rychle (i proto jsem se sem stěhoval), ale s tímhle jsem fakt nepočítal.Mosquit píše:Ano. A zároveň pravděpodobně položili plastické "čáry", protože je to teď v noci zdaleka nejhlučnější věc - když někdo přejíždí z pruhu do pruhu.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Vy tam přes ten val něco slyšíte? Teda my z druhé strany dálnice přes okna čáru neslyšíme, asi by mělo někde dojít k výměně oken .Mosquit píše:Po 5 měsících v provozu se musím připomenout - zvuky z kontaktu pneumatiky s plastickou čárou jsou zdaleka nejhlučnější věc. V noci běžně slyším vysokotónový zvuk i přes zavřené okno, kdy kamion jede jednou stopou po čáře. Na vzdálený šum z dálnice jsem si zvyknul rychle (i proto jsem se sem stěhoval), ale s tímhle jsem fakt nepočítal.Mosquit píše:Ano. A zároveň pravděpodobně položili plastické "čáry", protože je to teď v noci zdaleka nejhlučnější věc - když někdo přejíždí z pruhu do pruhu.
Rozdíl hluku nějak moc posoudit nedokážu, už si tu dobu předtím nepamatuji, ale přišlo mi, že se to šíří nějak jinak možná kvůli těm betonovým svodidlům.
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Ono to není přes val. Zvuk se šíří ve směru od Sychrova: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... YE82hC0ila a tam val není. Zároveň je to ve směru nejčastějšího směru větru.
Pokud fouká jinak, neslyším vůbec nic, komplet ticho.
Pokud fouká jinak, neslyším vůbec nic, komplet ticho.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Potvrzuji, že přejezd plastických čar generuje nepříjemné zvuky. Nejsem tak blízko, abych ho slyšel přes zavřená okna, ale venku je nepřeslechnutelný.
Ona nepříjemnost spočívá hlavně v tom, že se jedná o přerušovaný zvuk. Na monotónní hluk pneumatik si člověk relativně rychle zvykne a přestane ho vnímat, ale tohle přerušované "brm - brm - brm" prostě ruší.
Už jsem to tu psal a nikdo mi neodpověděl, položím tedy dotaz znovu: skutečně nějaká norma nebo metodický pokyn nařizuje plastickou "probouzecí" přerušovanou čáru, která odděluje odbočovací pruh v délce 500m?
Ona nepříjemnost spočívá hlavně v tom, že se jedná o přerušovaný zvuk. Na monotónní hluk pneumatik si člověk relativně rychle zvykne a přestane ho vnímat, ale tohle přerušované "brm - brm - brm" prostě ruší.
Už jsem to tu psal a nikdo mi neodpověděl, položím tedy dotaz znovu: skutečně nějaká norma nebo metodický pokyn nařizuje plastickou "probouzecí" přerušovanou čáru, která odděluje odbočovací pruh v délce 500m?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Norma asi ne, spíš pohodlnost "natěrače". Měl jsem "zvukovou" přerušovanou čáru před barákem. Prostě středový pruh nechali udělat plasticky, aby nátěr déle vydržel, kvůli ničemu jinému. Kdyby tam chtěli provést jiný nástřik, museli by přijet s jiným vozidlem nebo s jiným složením barvy. Jenže silnice je úzká, bez krajnice, takže mnoho aut jezdí po čáře. Bylo to strašné. Musel jsem město požádat, aby už příště takovou kravinu nedělalo nebo to budou muset vybrousit. Pár let to pro jistotu teď nenatírají vůbec. Pruh tu už léta není žádný
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
2Honey72: to nebude tento případ. Tady bylo po rekonstrukci provizorní značení, to pak nahradilo definitvní. A to definitvní malovali na etapy - nejprve standardní barvou a o 2 týdny později toto plastické. V plastické barvě jsou vyvedeny všechny "široké" čáry - tedy oddělení odstavného pruhu a všech odbočovacích a připojovacích.
Já byl přesvědčen, že tyto "hlučné" čáry se dělají jako prevence před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu, ale v případě odbočovacích a připojovacích pruhů to smysl nedává. Proč jsou tyto čáry "hlučné" mi zůstává záhadou.
Já byl přesvědčen, že tyto "hlučné" čáry se dělají jako prevence před nechtěným vyjetím z jízdního pruhu, ale v případě odbočovacích a připojovacích pruhů to smysl nedává. Proč jsou tyto čáry "hlučné" mi zůstává záhadou.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
A tak zkusili jste někdo dotaz na ŘSD? Třeba přes Rýdla, kterého jsem nedávno potisk u kadeřníka v oocrtnichc, kde taky bydlí.
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Nejde jen o hluk; plastická čára má díky hrbolkům v noci lepší odrazivost po nasvícení...
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
V květnu se soutěžil geotechnický průzkum:
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/343220Podrobný geotechnický průzkum je potřebný pro zpracování projektové dokumentace ve stupni DSP stavby „D11 1101 Praha - Jirny, modernizace v km 0,00 - 7,8“
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Tak opět po roce a něco jsem tady s dotazem, pohnulo se něco v ohledu zprovoznění 3+3 na tomto úseku a nutných opatření , které tomu mají případně předcházet (protihluky apod.) ?
Mosquit psal v létě o geotechnickém průzkumu ... jak to vypadá s DSP a realizací ?
Mosquit psal v létě o geotechnickém průzkumu ... jak to vypadá s DSP a realizací ?
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Viz poslední leták z 10/2020, https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/510 ... itneni.pdf
... a v 08/2020 byl čistopis DÚR odevzdán. Nyní probíhá projednání s dotčenými orgány státní správy.
Nevím, zda můžou pracovat na DSP i bez ÚR?
... a v 08/2020 byl čistopis DÚR odevzdán. Nyní probíhá projednání s dotčenými orgány státní správy.
Nevím, zda můžou pracovat na DSP i bez ÚR?
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Můžou, ale musí pak do ní zapracovat podmínky z ÚR. Nechápu proč neudělají DUSP. Stavba stojí, hýbat se z ní nebude.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Tam se dle mého DUR zadala už v době, kdy DUSP možnost byla velmi čerstvá a nevyzkousena, tj. obava do toho jít po hlavě tenkrát...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3
Tady je to opravdu pochopitelné, tou dobou byla DUSP v plenkách. Nicméně ten byrokratický kocourkov, kdy na přemalování čar na již postavené dálnici se musí čekat x let, aby se mohl ten 3.pruh zprovoznit, není evidentnější snad na žádné jiné stavbě (či spíše záměru) v ČR.