[D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
[D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Martin se nám ještě zapomněl zmínit , že běží tendr na opravu odpočívky Rajhrad (obě strany) za 30 Mkč.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Co jde se opravuje a je toho dost, roky se na to kašlalo.
Tato odpočívka bude na další roky stále jediná na D52.
Oprava bude kompletní, pro stání bude použita nová technologie tzv. whitetopping, což je překrytí AB krytu CB krytem. Bude použito na pravé odpočívce, bez nadvýšení -fialová plocha. Na levé s nadvýšením tj. nový kryt bude výš než stávající a CB bude mít větší tloušťku.
Opraveno bude VO a doplněn bude i mobilář.
Náhled dispozice zde:
Tato odpočívka bude na další roky stále jediná na D52.
Oprava bude kompletní, pro stání bude použita nová technologie tzv. whitetopping, což je překrytí AB krytu CB krytem. Bude použito na pravé odpočívce, bez nadvýšení -fialová plocha. Na levé s nadvýšením tj. nový kryt bude výš než stávající a CB bude mít větší tloušťku.
Opraveno bude VO a doplněn bude i mobilář.
Náhled dispozice zde:
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Na D2 odpočívka Ladná vlevo - prý teprve pilotní projekt na ověření technologie WT - začátek někdy 06 - 2020 - a spolu s VUT Brno METROSTAV. Tak na tu D 52 si nějaký rok s novou technologií WT ještě počkáme. Než to vyzkoumají a zpracují na VUT a schválí kompetentní na ŘSD. Odhad jako u všech podobných novinek a technologií cca 5 - 8 let. Pak teprve nějaké TP a spousta předpisů - zbytečných. Odborník žasne - dlouho - a laik se diví - okamžitě. Pak se nedivím, že do toho kecá každý pekař, novinář a umělec!!! Nové technologie = provedení + sledování-ekonomika a ověření + rychlé rozhodnutí ANO x NE = POUŽITÍ. Někdy možná pokus - omyl, ale víme kam dál - nebo ZPÁTKY NA VOZY A KONĚ!!!
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
A s přípravou velké odpočívky u Pohořelic to Martine nevypadá dobře nebo se na ní prostě nedělá, nevíš ? Výjimečně bych pochopil oba scénáře Ona ta odpočívka v těchto místech logicky smysl dává, je mezi Brnem a I/53, ovšem pro dopravu jedoucí z Vídně do Brna (autobusy, OA) bude už příliš blízko Brnu, této dopravě vyhovuje Mikulov pro poslední zastávku před Brnem.
Tato odpočívka by se měla určitě pojmout jako opravdu velká pro minimum OA a velký počet stání pro kamiony, aby odlehčila odpočívkám na D1 Doprava jedoucí ze Znojma do Brna odpočívku víceméně nepotřebuje ...
Tato odpočívka by se měla určitě pojmout jako opravdu velká pro minimum OA a velký počet stání pro kamiony, aby odlehčila odpočívkám na D1 Doprava jedoucí ze Znojma do Brna odpočívku víceméně nepotřebuje ...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Příprava běží. Není určena pro dopravu Znojmo - Brno, ale pro relace na D52, podle toho je taky navržena.
Vzdálenost je relativní, protože časově je jízda kolem Brna na dlouho, takže zas tak blízko Brnu to není.
Vzdálenost je relativní, protože časově je jízda kolem Brna na dlouho, takže zas tak blízko Brnu to není.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Ano relativní sice je, to je pravda, ale dělat pauzu půl hodinky (i kdyby hodinu) před cílem je přecejen zbytečné. Ale nepíšu, že by zde neměla být, místo je jednoznačně vhodně zvolené, jen by ta odpočívka měla být určitě preferována pro kamiony a ne jak teď poslední dobou vidíme nešvar, že se staví velká odpočívka, kde je 100 státní pro OA a 40 pro kamiony, to je přesně naopak, než je funkce velké odpočívky. Velké s restaurací jsou pro kamiony a autobusy se zájezdy, polovina aut totiž raději zastaví na malé odpočívce bez kamionů na protáhnutí a kde nemusí dávat pozor, aby je nesmetl projíždějící kamion. Kór v noci.
Ale hlavně, že příprava běží, obávám se, že v "těchto půdách" se to bez odporu obcí a "velké EIE" neobejde.
Jsem ale jednoznačně za, že jedna malá by měla vyrůst ještě mezi Mikulovem a Pohořelicemi, je tam dost velká díra o odpočívky v Rakousku.
Ale hlavně, že příprava běží, obávám se, že v "těchto půdách" se to bez odporu obcí a "velké EIE" neobejde.
Jsem ale jednoznačně za, že jedna malá by měla vyrůst ještě mezi Mikulovem a Pohořelicemi, je tam dost velká díra o odpočívky v Rakousku.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Velká část vozidel na D52 ale nemá cíl v Brně.
Odpočívky jsou pro všechny. A osobní auta stále co do počtu převažují. Proto mají více míst. Nikde není řešeno, že velká je primárně pro kamiony, má velkou kapacitu pro všechny typy vozidel.
Žádná nová nemá 100 OA a 40 NA.
Odpočívky jsou pro všechny. A osobní auta stále co do počtu převažují. Proto mají více míst. Nikde není řešeno, že velká je primárně pro kamiony, má velkou kapacitu pro všechny typy vozidel.
Žádná nová nemá 100 OA a 40 NA.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Já vím, že jsou odpočívky pro všechny, dokonce vím, že není jen cíl Brno a Vídeň, proto tohle místo určitě podporuji, ale jen mi přijde hloupost mít na velkých odpočívadlech 2 krát více míst pro OA než pro kamiony, což byl ten příklad, který jsem myslel, ne tedy 100 a 40 ale podobně, nedávno jsem o takové četl .. Na velkých bych to viděl něco kolem 1:1. Třeba 60 OA 50 NA atd.
OA nestojí tak dlouho, takže ten počet míst není potřeba mít tak vysoký. Resp. důraz se musí klást na místa pro NA, ta chybí, pro OA nechybí.
OA nestojí tak dlouho, takže ten počet míst není potřeba mít tak vysoký. Resp. důraz se musí klást na místa pro NA, ta chybí, pro OA nechybí.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Velké odpočívky před velkými městy mají své opodstatnění a jedno z nich pokaždé, třeba před Prahou či na cestách po Evropě využívám. Raději si skočím na záchod ještě na dálnici, i když vím, že za dvacet minut jsem v centru nebo za městem, kterým musím projet. Ale co když zůstanu v zácpě ? Je lepší popojíždět v koloně s prázdným měchýřem a být méně nervozní
Dalším důvodem, proč mít před velkými městy odstavnou plochu pro kamiony je vykládka. Kolikrát řidič dojede dřív než by měl, ale ve městě by měl problém to odstavit a pár hodin čekat.
Dalším důvodem, proč mít před velkými městy odstavnou plochu pro kamiony je vykládka. Kolikrát řidič dojede dřív než by měl, ale ve městě by měl problém to odstavit a pár hodin čekat.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Honey, s obojím souhlas, kamiony o tom žádná, a o OA také s tím vyprázdněním před městem. Mě přijde právě občas nesmyslné navrhovat tolik míst pro OA někde v polích .. Ale to snad byla jediná výjimka, za boha si nemohu vzpomenout, kde to bylo. Dokonce jsem k tomu četl i kritiku na FB, takže je možné, že to bude jedna z v poslední době zprovozněných odpočívek.
Edit: už vím, byly to Kurovice, uvědomuji si, že to je navržená odpočívka z dob minulých, takže pokud nové žádné takové nevzniknou, jenom dobře, je tam 90 OA a 40 NA.
Edit: už vím, byly to Kurovice, uvědomuji si, že to je navržená odpočívka z dob minulých, takže pokud nové žádné takové nevzniknou, jenom dobře, je tam 90 OA a 40 NA.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Ale byl ses na těch Kurovicích aspoň podívat? Jak je ta plocha rozčlěněna. NA mají víc jak polovinu odpočívky, na zbytek se musely vejít autobusy, karavany a OA. Navíc počty OA jsou i ve vztahu, že výhledově tam bude čerpačka/ motorest nebo kombinace.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Ano byl jsem tam, ale přiznám se, že jsem nepočítal/nepočítám, že tam bude ČSPH. Jen oroduji za to, aby se důraz na nových odpočívkách kladl na NA, toť vše Pro velkou část zastavení OA budou funkci plnit malé odpočívky (10 minutové přestávky), ty však kamiony nevytrhnou ..
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Podle Twitteru JHM ŘSD se odpočívky Rajhrad kvůli rekonstrukci uzavřou na začátku srpna.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
V jaké fázi přípravy je velká odpočívka Pohořelice ?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Příprava je na začátku a odpočívka není v katastru Pohořelic.
Zde leták k rekonstrukci D52 Rajhrad
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Odpocivky/ ... ajhrad.pdf
Zde leták k rekonstrukci D52 Rajhrad
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Odpocivky/ ... ajhrad.pdf
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Pardon, bral jsem to tak kvůli blízkosti Pohořelic. Nicméně na jaře jsi psal, že příprava běží tak mě jen zajímalo jestli už třeba není alespoň zjišťovací řízení nebo tak.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Je dokončena technická studie a řeší se změna ÚP, respektive ZÚR.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
No Rajhrad je už zavřený, ale pokud tam má pro OA vzniknout toto, tak Mikulov nadále vítězí... Kéž by to jen bylo špatně nakresleno...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
V mapové aplikaci aktuální fotky z rekonstrukce odpočívky.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Twitter ŘSD JMK:
Včetně foto: https://twitter.com/RSD_JHMoravsky/stat ... 32704?s=20Revitalizace pravé odpočívky Rajhrad (směr z Brna) na dálnici D52 také spěje ke zdárnému konci. Už jen položíme asfaltové hutněné vrstvy a krajnice, osadíme svodidla a doděláme vodorovné a svislé dopr. značení. Zprovozněna bude 22.11. Protější levá odpočívka je již v provozu.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Dneškem byly na levé straně doplněny i mobilní záchody, neboť odpočívka byla, vzhledem k uzavření motorestu, již druhý den provozu silně znečištěna.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
A proč se na tom Rajhradě neřešily korporátní toalety? Nebo se tam spoléhalo na to, že se bude i v případě otevřeného motorestu chodit k Tomovi? Myslel jsem, že to tam bude doplněno automaticky, když probíhala rekonstrukce...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Je tam obslužné zařízení, korporátní toalety určitě nebudou všude, vzhledem k tomu, jak jsou nákladné.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Měl jsem možnost navštívit nově zrekonstruoavné odpočívky na D52 u Rajhradu - viz fotogalerie:
https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/D52 ... ad_vpravo/
https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/D52 ... rad_vlevo/
Musím uznat, že rekonstrukce je zdařilá, odpočívka je tímto opravdu již na úrovni. Snad ještě dojde k výsadbě stromů do těch zelených ploch. Nejslabším místem je ono "obslužné zařízení", které je otevřeno jen po část dne, takže po většinu času jsou osádky vozidel nuceny požívat Toi-toiky, které zde jsou osazeny. Navíc wc uvnitř je pouze "pro hosty restaurace". Takže na rozdíl od Martina jsem přesvědčen, že sem by se korporátní toalety hodily úplně maximálně... Teď je otázka, jak to bude vypadat s údržbou, protože před rekonstrukcí nebyl až tak viditelně špatný stavební stav, ale totálně zanedbaná údržba. Ani jednou za léto neposečená tráva, všude odpadky, vyježděné místa atd... Tady to asni ještě SSÚD nemá v péči, že? Ale pozitivní je, že je zde funkční i podchod pod dálnicí, byť je dle kolejí ve sněhu využíván i os. vozidly...
https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/D52 ... ad_vpravo/
https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/D52 ... rad_vlevo/
Musím uznat, že rekonstrukce je zdařilá, odpočívka je tímto opravdu již na úrovni. Snad ještě dojde k výsadbě stromů do těch zelených ploch. Nejslabším místem je ono "obslužné zařízení", které je otevřeno jen po část dne, takže po většinu času jsou osádky vozidel nuceny požívat Toi-toiky, které zde jsou osazeny. Navíc wc uvnitř je pouze "pro hosty restaurace". Takže na rozdíl od Martina jsem přesvědčen, že sem by se korporátní toalety hodily úplně maximálně... Teď je otázka, jak to bude vypadat s údržbou, protože před rekonstrukcí nebyl až tak viditelně špatný stavební stav, ale totálně zanedbaná údržba. Ani jednou za léto neposečená tráva, všude odpadky, vyježděné místa atd... Tady to asni ještě SSÚD nemá v péči, že? Ale pozitivní je, že je zde funkční i podchod pod dálnicí, byť je dle kolejí ve sněhu využíván i os. vozidly...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D52] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
Byl jsem tam zrovna ve čtvrtek, rekonstrukce je ok. Škoda toho chodníku podél dálnice, který zůstal původní.
Rekonstrukce byla v omezeném režimu, kvůli tomu, že část pozemků není ještě vypořádána, proto se další záchody neřešili, nehledě na to, že tam prostě je nájemce a odpočívka není tak velká, aby bylo účelné tam investovat x mega do sólo hajzlíků.
Obslužné zařízení je slabším článkem, ale bude mu končit smlouva, takže záchody se pořeší.
Stromy se doplní. Odpočívka byla v minulosti v "péči" provozního úseku ZB, s převodem na dálnici už se o ni bude starat SSÚD, takže by úroveň měla jít výrazně nahoru. SSÚD Chrlice má zatím, co do přístupu, dobře našlápnuto
Rekonstrukce byla v omezeném režimu, kvůli tomu, že část pozemků není ještě vypořádána, proto se další záchody neřešili, nehledě na to, že tam prostě je nájemce a odpočívka není tak velká, aby bylo účelné tam investovat x mega do sólo hajzlíků.
Obslužné zařízení je slabším článkem, ale bude mu končit smlouva, takže záchody se pořeší.
Stromy se doplní. Odpočívka byla v minulosti v "péči" provozního úseku ZB, s převodem na dálnici už se o ni bude starat SSÚD, takže by úroveň měla jít výrazně nahoru. SSÚD Chrlice má zatím, co do přístupu, dobře našlápnuto
R48 -> D48 se podařilo!