Elektromobilita

Odpovědět
JiVi
Příspěvky: 240
Registrován: 27.5.2010 8:23:47
Bydliště: Pardubice

Re: Elektromobilita

Příspěvek od JiVi »

otazkou je, co je definice SUV? Kdyz vidim Fiat 500XL nebo Kamiqa, tak tam proste to SUV nevidim. Stejne tak i20 nevypada jako MPV
JiVi
Příspěvky: 240
Registrován: 27.5.2010 8:23:47
Bydliště: Pardubice

Re: Elektromobilita

Příspěvek od JiVi »

jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Jakkoliv si myslim, ze elektro ve stavajici podobe je vitezstvi ideologie nad zdravym rozumem, tohle jde za vyrobcem. Kdyz neco chci vyrabet, musim to mit nejak podlozene. Oni zjevne nemeli.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Tak co jsem ted cetl, jde to za vyrobcem baterii (LG Chem Wroclaw), nezvladaji pouzitelnou kvalitu. To jsou holt ty jednoduche elektromobily :-)
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Elektromobilita

Příspěvek od kot »

Jožko díky za zajímavý článek a hlavně čísla prodejů...
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Elektromobilita

Příspěvek od mts »

to jivi: SUV je obecne vuz s vyssi stavbou karoserie a vyssi svetlou vyskou, vesmes s dvouprostorovou karoserii typu “kombi”. I SUV podobne jako konvencni automobily se deli do trid – od mestskych (Kamiq, Captur, HRV, Juke…) pres kompaktni (Karoq, Tiguan, Eclipse Cross…) a stredni tridu (X-Trail, Outlander, Kodiaq…) az po velke/luxury (Santa Fe, Sorento, Edge, Touareg, Grand Cherokee…) atd atd…
i20 urcite MPV neni, ix20 je…
JiVi
Příspěvky: 240
Registrován: 27.5.2010 8:23:47
Bydliště: Pardubice

Re: Elektromobilita

Příspěvek od JiVi »

kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita

Příspěvek od kyk »

V Číně spadnul o 90% nejen elektromobilů ale všech automobilů-únor 2020.
Obecně prodeje automobilů meziročně leden-leden klesly o cca 5%
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mike »

odvolávky pro největší evropský koncern jsou od 10.2019 mezi 7-10%
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
JiVi
Příspěvky: 240
Registrován: 27.5.2010 8:23:47
Bydliště: Pardubice

Re: Elektromobilita

Příspěvek od JiVi »

kyk píše:V Číně spadnul o 90% nejen elektromobilů ale všech automobilů-únor 2020.
Obecně prodeje automobilů meziročně leden-leden klesly o cca 5%
ale právě, že článek není o únoru - extra je to tam vypíchnuté. je to o prosinci 2019
JiVi
Příspěvky: 240
Registrován: 27.5.2010 8:23:47
Bydliště: Pardubice

Re: Elektromobilita

Příspěvek od JiVi »

krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Elektromobilita

Příspěvek od krtek700 »

Tu cenu jsem nikdy nepochopil :D Teď jsem někde zahlédl, že se chystá do prodeje něco podobného(možná menší úložný prostor) s dojezdem 200 km a cena nějakých 400 000 Kč(možná bez DPH). Jestli to dodrží, tak to už je poměrně přijatelné. Upřímně by takové vozítko nemělo mít výrazně jinou cenu, než jsou ceny těch malých elektroaut.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Vsak ona ta cena byla celkem odpovidajici ostatnim elektroutum :-D
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Zkraje roku jsem tady daval pro pobaveni info, ze elektromotor v CG je tezsi nez jeho normalni verze (1.0). Myslel jsem, ze je to vyjimka vyplyvajici z toho, ze jde o extrem. Ted jsem cetl na jednom posukwebu zpravu o dvojce, ktera se z edukativnich ucelu stourala v elektromotoru z Ska. A co cert nechtel... ten elektromotor vazi (pokud nejde o prekec) 550 lbs. To vypada na nahradu poctiveho osmivalce :-)
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: Elektromobilita

Příspěvek od mstitek »

Čtvrttunový motor je fakt blbost. Bůhví co je v tom započítáno. Rychlý google dává odpověď 70 liber (necelých 32 kg) jako váha motoru v Tesla S.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

To je otazka... stejne rychly dotaz na google

electric motor + inverter - 350 lbs
Tomáš Němec
Příspěvky: 395
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Tomáš Němec »

Vypnuto. Francouzi přišli přes noc o tři čtvrtiny dálničních rychlonabíječek
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Aram96 »

Jo, cisternu elektriky si domů nekoupíš :lol: :lol: A kanďák do kufru taky nedáš a power banka nepomůže. :ko:
Redispero
Příspěvky: 382
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Redispero »

Aram96 píše:Jo, cisternu elektriky si domů nekoupíš :lol: :lol: A kanďák do kufru taky nedáš a power banka nepomůže. :ko:
Anebo prostě budete nabíjet místo 70 kW na nabíječkách s 50kW, kterých na francouzských dálnicích, resp. u dálnic, pořád zůstalo několik set.
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: Elektromobilita

Příspěvek od mstitek »

jozka píše:To je otazka... stejne rychly dotaz na google

electric motor + inverter - 350 lbs
To jsem taky našel, ale původně to je ze stránky Teslarati (https://www.teslarati.com/tesla-model-s-weight/) a není to jenom motor a navíc je to pouze jejich odhad z porovnání s jinými elektromobily. U té váhy motoru ale taky záleží jaká verze to je. Těch 70 liber je pro 365hp/RWD motor.
Mumry
Příspěvky: 138
Registrován: 7.4.2017 22:34:27

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mumry »

Hmotnost motoru s převodovkou se u Tesly Model S dá zjistit celkem jednoduše.

Tesla Model S 90 s pohonem zadních kol: 2120 kg
Tesla Model S 90D s pohonem všech kol: 2200 kg

Jediný rozdíl mezi nimi byl v tom, že 90D měla motor a převodovku (teda spíš redukci) na přední ose navíc. Čili hmotnost motoru + převodovky činí 80 kg.

Velmi podobné hodnoty jsou pro obdobné modely s 60kWh, 70kWh i 85kWh baterkami. Všude rozdíly hmotností mezi zadním pohonem a pohonem všech kol byl v rozmezí 70 až 90 kg.
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Japao Joe »

Hmmm, z těchto údajů se dá vyvodit pouze to, že instalace pohonu přední nápravy zvýší celkovou hmotnost vozidla o 80kg a nikoli kolik váží motor. K tomu by bylo potřeba ještě zjistit hmotnost prvků, které se se díky motoru do vozidla nemontují.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Anonym »

Problém je také, že ty motory nemusí být stejné. Pokud má Tesla 2 motory, tak jeden je výkonnější než druhý.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Elektromobilita

Příspěvek od jozka »

Hlavne i kdyby to bylo tech 80kg, tak to zadna hitparada oproti normalnimu motoru neni.
Mumry
Příspěvky: 138
Registrován: 7.4.2017 22:34:27

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Mumry »

Anonym: Ne vždy, někdy jsou stejné, někdy jiné. Rozdíl u ne-performance a performance verzí je okolo 50 kg, ale tam mají další věci bytelnější, nejen lepší motor.

A ano, je mi jasné, že to není jen motor, proto jsem rovnou psal, že jde o motor + převodovku. A asi tam bude i něco málo dalšího, ale dá to slušnou představu, že se to nepohybuje výše...
Odpovědět

Zpět na „Vozidla - technika“