I/13 Bílina, tunel
Re: I/13 Bilína, obchvat
Velmi "pěkná" cena ! Tak tomu moc nevěřím, že dojde k realizaci dle časového plánu...
Re: I/13 Bilína, obchvat
2 věci: nechápu ten do očí bijící cenový rozdíl mezi variantami, pokud je to tak, tak určitě 4-pruh
Ta kategorie S24,5/70 vypadá hrozně s tou 70
A jinak bych popravdě termínům i věřil, pokud budou peníze, věřím, že se to podaří. Je to velkým špuntem na celé trase a věřím, že odpor proti tomu moc nebude ..
Ta kategorie S24,5/70 vypadá hrozně s tou 70
A jinak bych popravdě termínům i věřil, pokud budou peníze, věřím, že se to podaří. Je to velkým špuntem na celé trase a věřím, že odpor proti tomu moc nebude ..
Re: I/13 Bilína, obchvat
Zrovna tady bych si dovedl představit S21,5... každopádně čtyřpruh by si to určitě zasloužilo.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Předpokládám, že 4-pruhové úseky na I/13 jsou ve S 24,5/100 takže asi proto. Ale opravdu, pokud je to 6,5 místo 5,5 mld Kč a za jednu miliardu se postaví komplet plnohodnotný profil, tak není co řešit. Ono to začínám už trochu chápat, když by stavěli jeden tubus, tak zase skrz nějaké normy musí být širší než jako normální 2 pruhy pro jeden směr. Tak radši rovnou 2 tubusy, ne zbytečně široké a je to vyřešeno na dalších 50-100 let dopředu a to nemluvím o tom, že v případě nějaké nehody v tunelu se to dá převést do druhého tubusu.
Jen menší OT poznámka: na I/57 se má taky někdy stavět tunel, myslím ještě delší než zde, ale tam jsou tak malé intenzity a hlavně ne moc velké předpoklady pro velký nárůst, že tak by poloviční profil dával mnohem větší smysl, než čekat dalších 20 let na 2-tubusový tunel, myslím, že by ty rozdílné “názory” a pohledy na věc různých pracovišť ŘSD měl někdo trochu zkoordinovat shora
Jen menší OT poznámka: na I/57 se má taky někdy stavět tunel, myslím ještě delší než zde, ale tam jsou tak malé intenzity a hlavně ne moc velké předpoklady pro velký nárůst, že tak by poloviční profil dával mnohem větší smysl, než čekat dalších 20 let na 2-tubusový tunel, myslím, že by ty rozdílné “názory” a pohledy na věc různých pracovišť ŘSD měl někdo trochu zkoordinovat shora
Re: I/13 Bilína, obchvat
Předpokládáš špatně, v S 24,5/100 je jenom krátký úsek (cca 1700 m) mezi Třebušicemi a kruháčem v Mostě Souši. Od Mostu k Bílině je to S 22,5/80, od Bíliny k TP je to S 22,5/100.Aram96 píše:Předpokládám, že 4-pruhové úseky na I/13 jsou ve S 24,5/100 takže asi proto.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/13 Bilína, obchvat
Jak už poznamenal Aram, pokud není odhad cenových nákladů mezi 2-pruhem a 4-pruhem kdovíjak rozdílný, pak by bylo škoda neudělat ultimátní řešení 2+2. Nevytvořilo by se tam trvalé hrdlo.
Re: I/13 Bilína, obchvat
V letáku porovnání cen je, můžete posoudit sami.
Re: I/13 Bilína, obchvat
A z čeho myslíš, že jsem vycházel
Jenže se bojím, že CK MD rozhodne ve smyslu: uděláme 2-pruh, na 12-15 tisíc to stačí, k čemu 4-pruh, když to 10 let vydrží a proč to stavět rovnou, když ušetříme 1 mld Kč - to, že jde o 20% z celk.nákladů nebo že dostavba za 10 let od zprovoznění bude stát další min. 3-4 mld je už nezajímá. Ale rád se budu divit, že tak nerozhodli
Co je však zajímavé, že v případě železnice teď CK MD doslova schválila snad všechny velké plánované tunely
Jenže se bojím, že CK MD rozhodne ve smyslu: uděláme 2-pruh, na 12-15 tisíc to stačí, k čemu 4-pruh, když to 10 let vydrží a proč to stavět rovnou, když ušetříme 1 mld Kč - to, že jde o 20% z celk.nákladů nebo že dostavba za 10 let od zprovoznění bude stát další min. 3-4 mld je už nezajímá. Ale rád se budu divit, že tak nerozhodli
Co je však zajímavé, že v případě železnice teď CK MD doslova schválila snad všechny velké plánované tunely
Naposledy upravil(a) Aram96 dne 31.1.2020 14:43:45, celkem upraveno 1 x.
Re: I/13 Bilína, obchvat
reagoval jsem na příspěvek vodoucha
Re: I/13 Bilína, obchvat
OK. Myslím ale, že vodouch to myslel tak, že pokud skutečně výdaje nejsou nějak extra rozdílné, tak ...
Protože i mě osobně se tak malé rozdíly v cenách nechtějí zdát
Protože i mě osobně se tak malé rozdíly v cenách nechtějí zdát
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/13 Bilína, obchvat
V novém letáku pro tunelovou variantu cukli s termínama o 4, resp. 3 roky zpět
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/143 ... -tunel.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/143 ... -tunel.pdf
Re: I/13 Bilína, obchvat
Zuzana Schwarz Bařtipánová: TUNEL na 1/13 v Bílině - aktuální informace
Dnes jsem měla další z pravidelných schůzek se zástupci Ředitelství silnic a dálnic. Původní předpoklad, že již dnes budu seznámena s finální verzí technicko-ekonomické studie včetně ekonomiky stavby se nepodařilo naplnit. Vzhledem k tomu, že během přípravy studie došlo k rozšíření zadání i o dnes nejen námi preferovanou čtyřpruhovou variantu tunelu s dvěma tubusy, došlo k prodloužení termínu odevzdání finální verze studie o cca měsíc na přelom března a dubna. Následně Ministerstvo dopravy nechá zpracovat oponentní posudek ze strany SFDI a v dubnu nebo na začátku května bude záměr projednán v Centrální komisi Ministerstva dopravy. Ta rozhodne o dalším postupu, já věřím, že tunel ve čtyřpruhu bude podpořen a dostane zelenou.
Už v dnešní době však ŘSD zahájilo další kroky pro případnou realizaci a to zadávací řízení na zhotovení EIA, na zajištění podrobných geologických vrtů a rozběhly se i další průzkumné práce.
Jak jsem slíbila, udělám vše, co bude v mých silách, abych zodpovědné osoby na ministerstvu dopravy i ve vládě přesvědčila o tom, že jiná lepší, levnější a lépe realizovatelná varianta pro město ani tranzit v Bílině opravdu není.
Dnes jsem měla další z pravidelných schůzek se zástupci Ředitelství silnic a dálnic. Původní předpoklad, že již dnes budu seznámena s finální verzí technicko-ekonomické studie včetně ekonomiky stavby se nepodařilo naplnit. Vzhledem k tomu, že během přípravy studie došlo k rozšíření zadání i o dnes nejen námi preferovanou čtyřpruhovou variantu tunelu s dvěma tubusy, došlo k prodloužení termínu odevzdání finální verze studie o cca měsíc na přelom března a dubna. Následně Ministerstvo dopravy nechá zpracovat oponentní posudek ze strany SFDI a v dubnu nebo na začátku května bude záměr projednán v Centrální komisi Ministerstva dopravy. Ta rozhodne o dalším postupu, já věřím, že tunel ve čtyřpruhu bude podpořen a dostane zelenou.
Už v dnešní době však ŘSD zahájilo další kroky pro případnou realizaci a to zadávací řízení na zhotovení EIA, na zajištění podrobných geologických vrtů a rozběhly se i další průzkumné práce.
Jak jsem slíbila, udělám vše, co bude v mých silách, abych zodpovědné osoby na ministerstvu dopravy i ve vládě přesvědčila o tom, že jiná lepší, levnější a lépe realizovatelná varianta pro město ani tranzit v Bílině opravdu není.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Přijde mi jako problém, že není napojená pořádně II/257 vedoucí přes Pražské předměstí díky neúplné MÚK před tunelem.
Pokud dobře koukám na leták tak se bude muset buď tak jako dnes nebo zpátky ulicí 5. května
trasa Teplice - Bílina - Louny - Praha
Pokud dobře koukám na leták tak se bude muset buď tak jako dnes nebo zpátky ulicí 5. května
trasa Teplice - Bílina - Louny - Praha
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Díky tunelu bude rychlejší trasa oklikou kolem Mostu. Dnes je jen o 3 minuty delší než zkratka po silnici 257. Tunelem Bílinu projedou bez zastavení, což bude výrazné plus, než aby i nadále řidiči od Teplic projížděli městem. I kdyby byla MÚK Kyselka kompletní, pochybuji, že by se řidiči chtěli vracet zpátky k 256.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/13 Bilína, obchvat
Nevím jak ten most od koupaliště přes I/13 bude vysoký, ale možná by to šlo při troše snahy vzhledem k tomu kopci naprojektovat tak, aby se k tomu dala napojit i spojka z Jižní ulice kolem kotelny.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Zvláštní, kolik vedlejších efektů vyvolává absence pražského okruhu. Standartní cesta by byla Teplice - D8 - D0 přes Suchdol na letiště.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Teplice - Praha pres Bilinu? Probuh, PROC?
Re: I/13 Bilína, obchvat
jozka: Protože cíl v mapě uživatele dvs není Praha, ale letiště Václava Havla v Ruzyni.. A než se sunout z D8 na letiště přes Blanku, ucpaný Břevnov a Bílou horu - případně silnici 16 přes Slaný... hodně lidí volí pomalejší, ale klidnější cesty.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Uz jste si vsimli, ze Slany ma obchvat? Ostatne, myslim, ze se to tu uz tak stranku, dve zpatky resilo. Intenzity I/13 <-> II/257 jsou tak male, ze extra sjezd by byl dost drahym luxusem.
Jeste dodatek. Budu hnusnej... ale pokud Praha dela vse, aby nemela funkcni dopravu, je to jeji vec. Nevim, proc by to mela resit mesta desitky km daleko.
Jeste dodatek. Budu hnusnej... ale pokud Praha dela vse, aby nemela funkcni dopravu, je to jeji vec. Nevim, proc by to mela resit mesta desitky km daleko.
Re: I/13 Bilína, obchvat
Tu dvs-ovu trasu teď Google Maps doporučují jako nejvýhodnější i bez zadání extra bodu uprostřed. Ani jedna trasa nevyužívá nový obchvat Slaného (divné... mě by ty vesničky za ušetřenou minutu nestály). S obchvatem to bude všechno jinak a můžeme se vsadit co bude dřív jestli D0 (D7-D8) nebo obchvat Bíliny. Já tvrdím, že ani jedno.
Re: I/13 Bílina, tunel
Myslím si, že obchvat/tunel v Bílině je reálný a trochu věřím i ve 4-pruh. Samozřejmě posun očekávám až se přežene současná situace.
Re: I/13 Bílina, tunel
Za 5 let od dnešního dne se do země nekopne, ať tam bude jeden pruh, dva nebo čtyři... Klidně se o to vsadím !
Re: I/13 Bílina, tunel
To bysme chtěli ale fakt moc, když by to mělo být za 5 let. Za 5 let se nekopne do x staveb, která mají dnes i UR
Re: I/13 Bílina, tunel
A mapy.cz zase doporucuji D8+I/7. Nic to ale nemeni na faktu, ze tahle relace je prilis slaba na to, aby se pro ni resil extra sjezd.