I/13 Bílina, tunel

Karlovy Vary (I/6) – Chomutov (D7) – Most (I/15, I/27, I/28) – Teplice (I/8) – Chlumec (I/30) – D8 – Děčín (I/62) – Nový Bor (I/9) – Chrastava (I/13) – Liberec (I/13) – Frýdlant – Polsko
Odpovědět
kot
Příspěvky: 10504
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od kot »

Velmi "pěkná" cena ! Tak tomu moc nevěřím, že dojde k realizaci dle časového plánu...
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

2 věci: nechápu ten do očí bijící cenový rozdíl mezi variantami, pokud je to tak, tak určitě 4-pruh :kladivo:
Ta kategorie S24,5/70 vypadá hrozně s tou 70 :lol:
A jinak bych popravdě termínům i věřil, pokud budou peníze, věřím, že se to podaří. Je to velkým špuntem na celé trase a věřím, že odpor proti tomu moc nebude ..
_jan91
Příspěvky: 974
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od _jan91 »

Zrovna tady bych si dovedl představit S21,5... každopádně čtyřpruh by si to určitě zasloužilo.
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Předpokládám, že 4-pruhové úseky na I/13 jsou ve S 24,5/100 takže asi proto. Ale opravdu, pokud je to 6,5 místo 5,5 mld Kč a za jednu miliardu se postaví komplet plnohodnotný profil, tak není co řešit. Ono to začínám už trochu chápat, když by stavěli jeden tubus, tak zase skrz nějaké normy musí být širší než jako normální 2 pruhy pro jeden směr. Tak radši rovnou 2 tubusy, ne zbytečně široké a je to vyřešeno na dalších 50-100 let dopředu :kladivo: a to nemluvím o tom, že v případě nějaké nehody v tunelu se to dá převést do druhého tubusu.
Jen menší OT poznámka: na I/57 se má taky někdy stavět tunel, myslím ještě delší než zde, ale tam jsou tak malé intenzity a hlavně ne moc velké předpoklady pro velký nárůst, že tak by poloviční profil dával mnohem větší smysl, než čekat dalších 20 let na 2-tubusový tunel, myslím, že by ty rozdílné “názory” a pohledy na věc různých pracovišť ŘSD měl někdo trochu zkoordinovat shora :jidlo:
Olda S
Příspěvky: 76
Registrován: 3.7.2019 22:20:02
Bydliště: I/13

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Olda S »

Aram96 píše:Předpokládám, že 4-pruhové úseky na I/13 jsou ve S 24,5/100 takže asi proto.
Předpokládáš špatně, v S 24,5/100 je jenom krátký úsek (cca 1700 m) mezi Třebušicemi a kruháčem v Mostě Souši. Od Mostu k Bílině je to S 22,5/80, od Bíliny k TP je to S 22,5/100.
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od vodouch2000 »

Jak už poznamenal Aram, pokud není odhad cenových nákladů mezi 2-pruhem a 4-pruhem kdovíjak rozdílný, pak by bylo škoda neudělat ultimátní řešení 2+2. Nevytvořilo by se tam trvalé hrdlo.
Sauce
Příspěvky: 615
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Sauce »

V letáku porovnání cen je, můžete posoudit sami.
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

A z čeho myslíš, že jsem vycházel ;) :crazy:
Jenže se bojím, že CK MD rozhodne ve smyslu: uděláme 2-pruh, na 12-15 tisíc to stačí, k čemu 4-pruh, když to 10 let vydrží a proč to stavět rovnou, když ušetříme 1 mld Kč - to, že jde o 20% z celk.nákladů nebo že dostavba za 10 let od zprovoznění bude stát další min. 3-4 mld je už nezajímá. Ale rád se budu divit, že tak nerozhodli :jidlo:
Co je však zajímavé, že v případě železnice teď CK MD doslova schválila snad všechny velké plánované tunely :kladivo:
Naposledy upravil(a) Aram96 dne 31.1.2020 14:43:45, celkem upraveno 1 x.
Sauce
Příspěvky: 615
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Sauce »

reagoval jsem na příspěvek vodoucha
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

OK. Myslím ale, že vodouch to myslel tak, že pokud skutečně výdaje nejsou nějak extra rozdílné, tak ...
Protože i mě osobně se tak malé rozdíly v cenách nechtějí zdát :)
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od vodouch2000 »

V novém letáku pro tunelovou variantu cukli s termínama o 4, resp. 3 roky zpět :-)
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/143 ... -tunel.pdf
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Honza1 »

Zuzana Schwarz Bařtipánová: TUNEL na 1/13 v Bílině - aktuální informace
Dnes jsem měla další z pravidelných schůzek se zástupci Ředitelství silnic a dálnic. Původní předpoklad, že již dnes budu seznámena s finální verzí technicko-ekonomické studie včetně ekonomiky stavby se nepodařilo naplnit. Vzhledem k tomu, že během přípravy studie došlo k rozšíření zadání i o dnes nejen námi preferovanou čtyřpruhovou variantu tunelu s dvěma tubusy, došlo k prodloužení termínu odevzdání finální verze studie o cca měsíc na přelom března a dubna. Následně Ministerstvo dopravy nechá zpracovat oponentní posudek ze strany SFDI a v dubnu nebo na začátku května bude záměr projednán v Centrální komisi Ministerstva dopravy. Ta rozhodne o dalším postupu, já věřím, že tunel ve čtyřpruhu bude podpořen a dostane zelenou.
Už v dnešní době však ŘSD zahájilo další kroky pro případnou realizaci a to zadávací řízení na zhotovení EIA, na zajištění podrobných geologických vrtů a rozběhly se i další průzkumné práce.
Jak jsem slíbila, udělám vše, co bude v mých silách, abych zodpovědné osoby na ministerstvu dopravy i ve vládě přesvědčila o tom, že jiná lepší, levnější a lépe realizovatelná varianta pro město ani tranzit v Bílině opravdu není.
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od dvs »

Přijde mi jako problém, že není napojená pořádně II/257 vedoucí přes Pražské předměstí díky neúplné MÚK před tunelem.
Pokud dobře koukám na leták tak se bude muset buď tak jako dnes nebo zpátky ulicí 5. května
trasa Teplice - Bílina - Louny - Praha
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Honey72 »

Díky tunelu bude rychlejší trasa oklikou kolem Mostu. Dnes je jen o 3 minuty delší než zkratka po silnici 257. Tunelem Bílinu projedou bez zastavení, což bude výrazné plus, než aby i nadále řidiči od Teplic projížděli městem. I kdyby byla MÚK Kyselka kompletní, pochybuji, že by se řidiči chtěli vracet zpátky k 256.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Mroz
Příspěvky: 317
Registrován: 13.9.2016 22:04:48

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Mroz »

Nevím jak ten most od koupaliště přes I/13 bude vysoký, ale možná by to šlo při troše snahy vzhledem k tomu kopci naprojektovat tak, aby se k tomu dala napojit i spojka z Jižní ulice kolem kotelny.
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Jirka95 »

Zvláštní, kolik vedlejších efektů vyvolává absence pražského okruhu. Standartní cesta by byla Teplice - D8 - D0 přes Suchdol na letiště.
jozka
Příspěvky: 2779
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od jozka »

Teplice - Praha pres Bilinu? Probuh, PROC?
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Jirka95 »

jozka: Protože cíl v mapě uživatele dvs není Praha, ale letiště Václava Havla v Ruzyni.. A než se sunout z D8 na letiště přes Blanku, ucpaný Břevnov a Bílou horu - případně silnici 16 přes Slaný... hodně lidí volí pomalejší, ale klidnější cesty.
jozka
Příspěvky: 2779
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od jozka »

Uz jste si vsimli, ze Slany ma obchvat? Ostatne, myslim, ze se to tu uz tak stranku, dve zpatky resilo. Intenzity I/13 <-> II/257 jsou tak male, ze extra sjezd by byl dost drahym luxusem.

Jeste dodatek. Budu hnusnej... ale pokud Praha dela vse, aby nemela funkcni dopravu, je to jeji vec. Nevim, proc by to mela resit mesta desitky km daleko.
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: I/13 Bilína, obchvat

Příspěvek od Jirka95 »

Tu dvs-ovu trasu teď Google Maps doporučují jako nejvýhodnější i bez zadání extra bodu uprostřed. Ani jedna trasa nevyužívá nový obchvat Slaného (divné... mě by ty vesničky za ušetřenou minutu nestály). S obchvatem to bude všechno jinak a můžeme se vsadit co bude dřív :) jestli D0 (D7-D8) nebo obchvat Bíliny. Já tvrdím, že ani jedno.
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Aram96 »

Myslím si, že obchvat/tunel v Bílině je reálný a trochu věřím i ve 4-pruh. Samozřejmě posun očekávám až se přežene současná situace.
kot
Příspěvky: 10504
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od kot »

Za 5 let od dnešního dne se do země nekopne, ať tam bude jeden pruh, dva nebo čtyři... Klidně se o to vsadím !
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od Aram96 »

To bysme chtěli ale fakt moc, když by to mělo být za 5 let. Za 5 let se nekopne do x staveb, která mají dnes i UR ;) :D
jozka
Příspěvky: 2779
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: I/13 Bílina, tunel

Příspěvek od jozka »

A mapy.cz zase doporucuji D8+I/7. Nic to ale nemeni na faktu, ze tahle relace je prilis slaba na to, aby se pro ni resil extra sjezd.
Odpovědět

Zpět na „I/13“