I/73 Troubsko – Kuřim
4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Tato diskuse mi hodně chyběla.
Obchvat Brna je velmi kontroverzní stavbou. Státní orgány si přejí trasovat obchvat přes brněnskou čtvrť Bystrc, ale tamní obyvatelé a ekologové protestují a přejí si, aby R43 vedla přes Boskovickou brázdu (varianta Os).
Tady je plánek variant :
Tk je subvarianta Os, proto jsem ji do hlasování nedal.
Tu je do letecké mapy zakreslená varianta, kterou podporuji (varianta M).
Obchvat Brna je velmi kontroverzní stavbou. Státní orgány si přejí trasovat obchvat přes brněnskou čtvrť Bystrc, ale tamní obyvatelé a ekologové protestují a přejí si, aby R43 vedla přes Boskovickou brázdu (varianta Os).
Tady je plánek variant :
Tk je subvarianta Os, proto jsem ji do hlasování nedal.
Tu je do letecké mapy zakreslená varianta, kterou podporuji (varianta M).
Re: Severojižní brněnský obchvat
R43 chceme co nejdřív tvrdí brněnští starostové
Brno - Sedmnáct starostů brněnských městských částí podepsalo prohlášení na podporu rychlé výstavby R43. Kritizují vedení Brna.
Voláme o pomoc. Stavba rychlostní silnice R43 v původně plánované trase přes Bystrc je životně důležitá pro Brno. Tak zní základ prohlášení, které ve čtvrtek vydali brněnští starostové. Z představitelů devětadvaceti městských částí se pod prohlášení zatím podepsalo sedmnáct starostů či místostarostů...
EDIT: Obsažnější zpráva na stejné téma:
V Brně kritizují starostové magistrát za dopravní situaci a stavbu R43
Brno - Sedmnáct starostů brněnských městských částí podepsalo prohlášení na podporu rychlé výstavby R43. Kritizují vedení Brna.
Voláme o pomoc. Stavba rychlostní silnice R43 v původně plánované trase přes Bystrc je životně důležitá pro Brno. Tak zní základ prohlášení, které ve čtvrtek vydali brněnští starostové. Z představitelů devětadvaceti městských částí se pod prohlášení zatím podepsalo sedmnáct starostů či místostarostů...
EDIT: Obsažnější zpráva na stejné téma:
V Brně kritizují starostové magistrát za dopravní situaci a stavbu R43
Naposledy upravil(a) andy dne 9.4.2010 13:56:03, celkem upraveno 1 x.
Re: Severojižní brněnský obchvat
Zaskrtl jsem dve varianty.
Pro me naprosto jasna a prioritni varianta je B pres Bystrc. Vzdy tam ta silnice planovana byla, tak nevidim duvod, proc by o ni ted mel rozhodovat nekdo, kdo si pred peti lety postavil domek nekde v Kninickach.
Kdyby byla situace ohledne Bystrce naprosto neudrzitelna, jsem ochoten podporit variantu K pres Komin (tunelem pod Holednou, mostem pres Svratku, tunelem pod Chocholou). Ovsem nedovedu si predstavit, kam by se nam tam do udoli Svratky vlezla nejaka dost potrebna MUK.
Jakakoliv jina varianta neresi problem mesta Brna a je tudiz neobhajitelna.
Varianta M je dnes jiz mrtva z toho duvodu, ze pole mezi Reckovicemi a Ivanovicemi je zaskladane novou vystavbou satelitnich domku.
Pro me naprosto jasna a prioritni varianta je B pres Bystrc. Vzdy tam ta silnice planovana byla, tak nevidim duvod, proc by o ni ted mel rozhodovat nekdo, kdo si pred peti lety postavil domek nekde v Kninickach.
Kdyby byla situace ohledne Bystrce naprosto neudrzitelna, jsem ochoten podporit variantu K pres Komin (tunelem pod Holednou, mostem pres Svratku, tunelem pod Chocholou). Ovsem nedovedu si predstavit, kam by se nam tam do udoli Svratky vlezla nejaka dost potrebna MUK.
Jakakoliv jina varianta neresi problem mesta Brna a je tudiz neobhajitelna.
Varianta M je dnes jiz mrtva z toho duvodu, ze pole mezi Reckovicemi a Ivanovicemi je zaskladane novou vystavbou satelitnich domku.
Re: Severojižní brněnský obchvat
Pod Chocholou možná ani tunel netřeba, ale rozhodně pod Mniší horou, ono je to tam dost zubatý, jak ukáže mapa turistická. Hlavně ať už se pro něco rozhodnou.
Jinak tam prostě nastane varianta centrální a bude.
Jinak tam prostě nastane varianta centrální a bude.
Re: Severojižní brněnský obchvat
Ja si teda myslim, ze je ten tunel naprosto nutnej uz z kamenolomu na Chochole. Jinak je i tahle varianta pase, protoze to by si asi mistni bystrcaci a kominaci nenechali libit, aby jim kilometr pod oknem vedla dalnice..jonáš píše:Pod Chocholou možná ani tunel netřeba, ale rozhodně pod Mniší horou, ono je to tam dost zubatý, jak ukáže mapa turistická. Hlavně ať už se pro něco rozhodnou.
Jinak tam prostě nastane varianta centrální a bude.
Nicmene je treba si uvedomi, ze se tenhle problem resi v Brne, coz pro neznaleho mistnich pomeru znamena, ze se nikdy nevyresi. Jak rika stare ruske prislovi: Netrvalejsi reseni je provizorni reseni. A tak to dopadne i tady. Proste se na Svitavi bude stale jezdit pres Pisareckej tunel, dvoupruhem kolem Svratky, pres Zabovresky, tunelem pod Dobrakem a pres Reckovice. Co se da holt delat. Normalnimu cloveku prestava rozum stat.
Jenomze na druhou stranu se neni cemu divit, protoze obyvatele Bystrce (a to i ta mlada generace, coz me rozciluje asi nejvic) jsou zaryte proti R43 pres Bystrc, ackoliv vlastne ani nejsou dostatecne obeznameni s nejnovejsimi projekty. Oni stale ziji v predstave, ze jejich ctvrt (jestli se to sidliste da nazyvat ctvrti ) bude prepulena tranzitni dalnici a konec. Ze to bude cely pod zemi a naopak dojde k propojeni dnes prepulenyho Bystrce velkym parkem nevedi. Negativni agitace je proste vzdycky ucinejsi, nez ta pozitivni...
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Severojižní brněnský obchvat
Svata pravda. Sam osobne nekolik znam, a krom jednoho pripadu pomerne dobre informovaneho kolegy je to bida. Faktem je, ze az na jednu okrajovou cast (u jizniho usti tunelu v Bystrci) dojde tunelem jednoznacne ke zlepseni dlouhodobe neutesene bystrcke situace. Pokud tedy dojde k reseni s maximalni ochranou obytnych casti Bystrce (ale i Knicicek), tak v te trase opravdu neni zasadni problem.siesa píše:Jenomze na druhou stranu se neni cemu divit, protoze obyvatele Bystrce (a to i ta mlada generace, coz me rozciluje asi nejvic) jsou zaryte proti R43 pres Bystrc, ackoliv vlastne ani nejsou dostatecne obeznameni s nejnovejsimi projekty. Oni stale ziji v predstave, ze jejich ctvrt (jestli se to sidliste da nazyvat ctvrti ) bude prepulena tranzitni dalnici a konec. Ze to bude cely pod zemi a naopak dojde k propojeni dnes prepulenyho Bystrce velkym parkem nevedi. Negativni agitace je proste vzdycky ucinejsi, nez ta pozitivni...
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Územní plán s R43 přes Bystrc zrušil soud
Brno /BUDEME AKTUALIZOVAT/ – Další ránu plánované stavbě rychlostní silnice R43 uštědřil ve čtvrtek dopoledne Nejvyšší správní soud. Svým rozhodnutím totiž zrušil právě tu část územního plánu města Brna, která s novou dálnicí počítá.
„Prakticky to znamená, že se tato část územního plánu musí znovu vytvořit. Následně pak začne od znova všechno potřebné schvalování stavby,“ uvedl mluvčí soudu František Emmert.
Nejvyšší správní soud: Územní plán R43 z roku 1994 přes Bystrc neplatí
Brno - Odpůrci stavby rychlostní silnice R43 takzvané trasy 1 přes Bystrc zaznamenali dnes významné vítězství. Nejvyšší správní soud (NSS) totiž zrušil územní plán města Brna z roku 1994, který vymezoval trasu spojnice mezi Brnem a Svitavami právě přes Bystrc. Šestnáct let starý územní plán se totiž opíral o nadřazený Územní plán brněnské sídelní regionální aglomerace z roku 1985, který sice takzvanou Hitlerovu dálnici měl zakreslenou v trase 1, ale v textové části tohoto dokumentu o ní nebyla zmínka. Podle Nejvyššího správního soudu proto úředníci v roce 1994 nemohli brát tuto trasu jako směrodatnou a jistě určenou...
Brno má problém. Soud ruší trasu Hitlerovy dálnice
Brno - Brno má další vážný problém s takzvanou Hitlerovou dálnicí - silnicí R43 přes sídliště Bystrc.
Nejvyšší správní soud ve čtvrtek zrušil územní plán, který s touto silnicí počítal. Úředníci podle soudu při zapisování trasy dálnice přes Bystrc chybovali...
Brno /BUDEME AKTUALIZOVAT/ – Další ránu plánované stavbě rychlostní silnice R43 uštědřil ve čtvrtek dopoledne Nejvyšší správní soud. Svým rozhodnutím totiž zrušil právě tu část územního plánu města Brna, která s novou dálnicí počítá.
„Prakticky to znamená, že se tato část územního plánu musí znovu vytvořit. Následně pak začne od znova všechno potřebné schvalování stavby,“ uvedl mluvčí soudu František Emmert.
Nejvyšší správní soud: Územní plán R43 z roku 1994 přes Bystrc neplatí
Brno - Odpůrci stavby rychlostní silnice R43 takzvané trasy 1 přes Bystrc zaznamenali dnes významné vítězství. Nejvyšší správní soud (NSS) totiž zrušil územní plán města Brna z roku 1994, který vymezoval trasu spojnice mezi Brnem a Svitavami právě přes Bystrc. Šestnáct let starý územní plán se totiž opíral o nadřazený Územní plán brněnské sídelní regionální aglomerace z roku 1985, který sice takzvanou Hitlerovu dálnici měl zakreslenou v trase 1, ale v textové části tohoto dokumentu o ní nebyla zmínka. Podle Nejvyššího správního soudu proto úředníci v roce 1994 nemohli brát tuto trasu jako směrodatnou a jistě určenou...
Brno má problém. Soud ruší trasu Hitlerovy dálnice
Brno - Brno má další vážný problém s takzvanou Hitlerovou dálnicí - silnicí R43 přes sídliště Bystrc.
Nejvyšší správní soud ve čtvrtek zrušil územní plán, který s touto silnicí počítal. Úředníci podle soudu při zapisování trasy dálnice přes Bystrc chybovali...
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Kvůli sporům o R43 asi podá kraj ústavní stížnost
Brno - Kvůli chystané silnici R43 z Brna do Svitav možná podá Jihomoravský kraj ústavní stížnost. Napadne v ní rozhodnutí Nejvyššího správního soudu z tohoto týdne, kdy soud zrušil část územního plánu Brna, která obsahovala spornou trasu R43 přes městskou část Bystrc...
Brno - Kvůli chystané silnici R43 z Brna do Svitav možná podá Jihomoravský kraj ústavní stížnost. Napadne v ní rozhodnutí Nejvyššího správního soudu z tohoto týdne, kdy soud zrušil část územního plánu Brna, která obsahovala spornou trasu R43 přes městskou část Bystrc...
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
já osobně si myslím, že nejideálnější je varianta M, jednak umožní plynulou transitní dopravu sever-jih, stejně jako varianta B,K, ostatní varianty jsou podle mě zmatečné, pokud nebude jedna z těhle třech variant, nemá cenu stavět nějakou jinou. Momentálně se jezdí po VMO a tomu by tak zůstalo i při výstavbě varianty boskovickou brázdou(tamo by nikdo nejezdil - jen magor by si ve směru od Blavy a Vídně zajížděl několik km na tuhle variantu a střihnul by to opět po VMO, ve směru od Prahy by to varianta byla, ale z Prahy na sever budou řidiči využívat D11, R35 - tudíž tahle varianta vyhozené miliardy. ale to si chytrouni z Bystrce neuvědomují). A proč se mi jeví varianta M lepší než B a K, ve směru od Svitav bude lepší spojení do centra města touhle variantou než z Bystrce. Samozřejmě potom další úsek Kuřím-Svitávka by měl mít navrhovanou variantu 3. Aby došlo k návaznosti
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: 23.6.2010 12:04:28
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Já si zase osobně myslím, že varinta M je blbost. Obešla by sice Bystrc, ale naštvala by Komín, Medlánky a Ivanovice. A v místě napojení na stávající R43 vedle Ivanovic se právě začal stavět Bauhaus, takže tam by to neprošlo.
Hlasuji pro variantu B.
Hlasuji pro variantu B.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Neví tu někdo, jak má vypadat budoucí křížení R43 a R55 s D1 (a snad i s pražskou radiálou) u Troubska. Nebo nejraději nějakou tu mapku
Při pohledu na satelitní mapu (a hlavně novou na GoogleEarth) tam nevidím téměř žádné místo - železniční trať a nová zástavba.
Při pohledu na satelitní mapu (a hlavně novou na GoogleEarth) tam nevidím téměř žádné místo - železniční trať a nová zástavba.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Vím, taková krásná křižovatka propojená kolektory s dnešní MÚK Brno-západ. R43 jde ve spodní úrovni.
- Přílohy
-
- výřez ze studie
- muk.jpg (93.89 KiB) Zobrazeno 38042 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
eeeh.. bavime se o krizeni D1xR43xR52 .. ?
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Samozřejmě, překlepl jsem seVeronss píše:eeeh.. bavime se o krizeni D1xR43xR52 .. ?
To křížení se mi taky líbí, projektanti ji do toho stísněného prostoru hezky nacpali
Místní obyvatelé Troubska a Bosonoh proti ní budou určitě protestovat (jakoroti té celé dálnici), tak snad to dopadne líp než křižovatka v Běchovicích
Z té mapy se mi zdá, že bude třeba posunout dálnici D1 směrem k Troubsku. A komunikace Bosonohy - Troubsko bude zrušena bez náhrady (neříkám, že mi to vadí)
EDIT: koukám na tu mapku ještě jednou, a teď vidím, že D1 přece jen nebude třeba posouvat
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Neumím si představit, že se tam ta křižovatka prosadí. Už jen kvůli tomu, že tam bydlí docent...
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Docent nedocent, já si ani nedovedu představit, že se někomu povede udělat návrh, který by splňoval současné hlukové normy. Jedině, že by se to celé zahrabalo, nebo vykoupila půlka Troubskamulti píše:Neumím si představit, že se tam ta křižovatka prosadí. Už jen kvůli tomu, že tam bydlí docent...
Problém bude nejspíš i v tom, že územně bude chráněna trasa Ext., ale těžko ta křižovatka, která v původním návrhu měla být jinde a při stavbě D1 se s ní nepočítalo.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
nope - ten bydlí v Kníníčkách... Hledejte a najdete tu i odkaz s fotkou jeho domečku...multi píše:tam bydlí docent...
V Troubsku je vlastní organizace proti R43 (www.r43.cz) co se s docentem spojila, ale netuší že docentovi jde hlavně o Kníníčky a v důsledku i s vysněnou Boskovickou brázdou by doprava jela kolem Troubska tak jak tak...
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Novinka R43 jako plnohodnotný obchvat celého Brna je dobrej slogan, na to dostanou dost duší
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Kdopak za tou petici stoji? To tam nejak zapomneli napsat.
Je mi z toho na
Je mi z toho na
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Politici definitivně prohráli spor o Hitlerovu dálnici
Brno - Politici definitivně neuspěli ve snaze zvrátit verdikt, podle kterého neplatí plán s trasou rychlostní silnice R43 před jedno z největších brněnských sídlišť v Bystrci...
Brno - Politici definitivně neuspěli ve snaze zvrátit verdikt, podle kterého neplatí plán s trasou rychlostní silnice R43 před jedno z největších brněnských sídlišť v Bystrci...
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Žabovřesky chtějí úlevu od dopravy, žádají silnici R43
http://aktualne.centrum.cz/domaci/regio ... ?id=693988
http://aktualne.centrum.cz/domaci/regio ... ?id=693988
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Všechno bude, počítá se s tím 2025+, i když zahájení je plánováno "už" na rok 2024, čili zatím není kam spěchat
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Díval jsem se do mapy a chtěl bych se zeptat, jaká je nevýhoda varianty Os?
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Nevýhoda varianty Os je v tom, že by byla nevytížená. Navigace i pohled na mapu by většinu řidičů vedly k tomu, aby místo ní jeli přes Brno po VMO.dd píše:Díval jsem se do mapy a chtěl bych se zeptat, jaká je nevýhoda varianty Os?