Zambie
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Zambie
Počet obyvatel: cca. 17,4 mil.
Hlavní město: Lusaka (cca. 1,7 mil., s okolím cca. 2,5 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.9.2020 18:18:28, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizován počet obyvatel
Důvod: aktualizován počet obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Silniční síť měrí cca. 92.000 km. Zpevněných je do 22.000 km a i z nich je asi 1/3 ve špatném stavu. Většina investic v silniční síti se realizuje za pomoci mezidnárodní pomoci a z úvěrů. Státních silnic je 18.000 km, z čeho je cca. 410 km silnic dálničního typu. Pouze státní silnice mají pevný podklad - ostatní silnice mají pouze asfalt na pískovo-kamenném podkladu, což vede k postupným obrovským dírám protože takové cesty nesnesou nákladní dopravu. Zambie tuto situaci postupně řeší přestavbou těchto úseků.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Několik fotek
Rychlostní silnice Kitwe - Ndola Státní silnice Ndola - Lusaka
Rychlostní silnice Kitwe - Ndola Státní silnice Ndola - Lusaka
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Ministerstvo dopravy a telekomunikací
http://www.mtc.gov.zm/
Úřad pro rozvoj silniční sítě
http://www.rda.org.zm/
http://www.mtc.gov.zm/
Úřad pro rozvoj silniční sítě
http://www.rda.org.zm/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.1.2017 10:14:44, celkem upraveno 1 x.
Důvod: oprava odkazu
Důvod: oprava odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Rychlostní silnice Kitwe - Ndola projde celkovou modernizací, v délce 60 km se obnoví nejen povrch ale zpevní se krajnice, doplní odvodnění, vylepší značení atp. Kontrakt byl podepsán v 10/2012 s čínskou společností China Jiangxi Corporation, práce potrvají do roku 2015.
Investice do silniční sítě jsou poslední roky intenzivní (především z rozvojové pomoci).
Investice do silniční sítě jsou poslední roky intenzivní (především z rozvojové pomoci).
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Na margo tohoto příspěvku a i toho následující ve vláknu Botswana sem do státu Zambie přidávám i mapku ve větším rozsahu v pohledu na oblast:
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Ačkoliv je Zambie zaostalá země, vykazuje stabilní růst a to přináší i veliké projekty do silniční infrastruktury. Momentálně běží velkolepý projekt "8000 projektů na silnicích", ve kterém se staví a zpevňují tisícky km silnic po celé zemi.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Koncem roku 2014 zde zemřel prezident Sata, který byl největším zástancem pro rozvoj silniční sítě a také Zambie od roku 2011 intenzivně vkládala finance do výstavby, obnovy a údržby silnic po celé zemi. V tom se i nadále dle plánů pokračuje.
Výše popsaný projekt Zambie 8000 doplnil další a to Pave Zambia 2000, tedy vláda hodlá v nejbližších letech celkem opravit a postavit 10.000 km silnic. A to také dělá, z programu 2000 se třeba v roce 2013 odevzdalo 144 km a tento program se týká realizace nových ulic namísto prašných ve všech městech v Zambii.
Silniční agentura a fondy (hlavní státní silniční a lokální silniční) mají finance z prodeje a dovozu PHM a z mýta a z dalších zdrojů, které se každoročně navyšují. Stavebnictví tvoří asi 20% HDP, přičemž silniční výstavba 1/3 z teho.
Zde je seznam na projekt 8000 http://www.rda.org.zm/index.php/link-za ... 00-project
Výše popsaný projekt Zambie 8000 doplnil další a to Pave Zambia 2000, tedy vláda hodlá v nejbližších letech celkem opravit a postavit 10.000 km silnic. A to také dělá, z programu 2000 se třeba v roce 2013 odevzdalo 144 km a tento program se týká realizace nových ulic namísto prašných ve všech městech v Zambii.
Silniční agentura a fondy (hlavní státní silniční a lokální silniční) mají finance z prodeje a dovozu PHM a z mýta a z dalších zdrojů, které se každoročně navyšují. Stavebnictví tvoří asi 20% HDP, přičemž silniční výstavba 1/3 z teho.
Zde je seznam na projekt 8000 http://www.rda.org.zm/index.php/link-za ... 00-project
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Úřad pro rozvoj silniční infrastruktury Zambie prodloužení tendru na zpevnění a vyasfaltování silnice č. D792 (úsek Katunda – Mumbezhi) o délce 102 km.
Úřad pro rozvoj silniční infrastruktury Zambie oznamuje prodloužení tendrů na zpevnění a vyasfaltování silnice Katunda – křižovatka s M8 o délce 270 km.
Zdroj: www.businessinfo.cz
Úřad pro rozvoj silniční infrastruktury Zambie oznamuje prodloužení tendrů na zpevnění a vyasfaltování silnice Katunda – křižovatka s M8 o délce 270 km.
Zdroj: www.businessinfo.cz
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Plány silničního rozvoje pro rok 2016
http://www.rda.org.zm/index.php/program ... -plan-2016
*dole je nutno kliknout na "download"
http://www.rda.org.zm/index.php/program ... -plan-2016
*dole je nutno kliknout na "download"
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.9.2020 12:32:58, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Plány silničního rozvoje pro rok 2017
http://www.rda.org.zm/index.php/program ... -plan-2017
*dole je nutno kliknout na "download"
Dále ...
Koncem roku 2017 se zahájí práce na upgradu 98 km úseku silnice M3 mezi Mwenda a Kashiba v nákladech 210 mil. USD. Nachází se v západní části provincie Luapula. Silnice M3 přitom spájí tento region s Kasama, což je největší konurbace v severní Zambii. Práce mj. obnášejí výstavbu mostu ponad řeku Luapula a nový hraniční přechod s DRK.
poslední roky se pokračovalo s dualizací silnice i od Kitwa směrem na sever do Chingola:
https://www.daily-mail.co.zm/?p=41420
http://www.znbc.co.zm/?p=12035
A začne se s výstavbou dualizované silnice Lusaka - Ndola:
https://www.lusakatimes.com/2016/04/09/ ... opperbelt/
http://allafrica.com/stories/201611150446.html
Ndola je město s cca. 350.000 obyvateli, mají třeba i hezký stadion, o kterém se může nejedné zemi nechat zdát.
Zambie si žije svým životem v prostoru s různými sousedy. Na obrovské rozloze, kde ale žije dostatek obyvatel pro zajištění soběstačné produkce od služeb přes průmysl až po zemědělství. Země vkládá do infrastruktury obrovské částky mnoho let po sobě. Nejde jen o silnice (dualizace, nové asfaltování, opravy), ale i o technickou infr., sportovou infr., telekomunikační sítě atd. Z hlediska HIV/AIDS je zde epidemický stav, ale je na ústupu díky kvalitní zdravotní péči, investicím do prevence a lepšího vzdělávacího systému. Nyní se odhaduje nakaženost někde kolem 13%. I nadále se šíří, ale šíření se o více jak 25% zpomalilo, což je v tomto regionu vzácností. Nezaměstnanost je kolem 13%, HDP stagnuje dle cen nerostních surovin, státní dluh je kolem 30% HDP. Ještě před necelou dekádou byl na úrovni přes 90%.
Vzhledem k rozloze je zde velmi málo železnic, takže silnice jsou často jediný způsob jak cestovat. Není to všechno o suchém prostředí, na mnoha místech jsou řeky a kolem bažinatá území, takže i ta výstavba není vždy snadná. Je obrovský rozdíl mezi západem, východem, severem a jihem. S většinou zemí není žádné železniční spojení. Zambie je vnitrozemský stát a pro svůj rozvoj se snaží napojit na JAR, což je ostatně v tématu i napsané. Nyní je snaha o vyřešení přeplněných hlavních silnic, zároveň se napájejí další města na provinční sídla. Spojení provinčních sídel navzájem je solidní. Budují se nové hraniční přechody, opravuje se a staví mnoho mostů. Silniční fond, který spadá pod silniční úřad vybírá mýtné z mnoha tahů. Až 80% podíl na placení mají zahraniční řidiči. Ta částka je tak velká, že postačuje na výstavbu silnic a na téměř celou údržbu. Výstavba a upgrady se realizují i prostřednictvím rozvojové pomoci a přes off-s. programy. Zambie je pro svojí velikost a bezpečnostní stav důležitým státem v regionu i z pohledu Afriky, prochází tudy mnoho koridorů, které se postupně vylepšují a to nejen silniční. Lodní doprava téměř nefunguje kvůli obdobím sucha. V zemi je desítka lepších letišť se zpevněnou dráhou a 8 desítek menších lokálních letišť. Až 70 z nich má runway kratší než 1,5 km.
http://www.rda.org.zm/index.php/program ... -plan-2017
*dole je nutno kliknout na "download"
Dále ...
Koncem roku 2017 se zahájí práce na upgradu 98 km úseku silnice M3 mezi Mwenda a Kashiba v nákladech 210 mil. USD. Nachází se v západní části provincie Luapula. Silnice M3 přitom spájí tento region s Kasama, což je největší konurbace v severní Zambii. Práce mj. obnášejí výstavbu mostu ponad řeku Luapula a nový hraniční přechod s DRK.
poslední roky se pokračovalo s dualizací silnice i od Kitwa směrem na sever do Chingola:
https://www.daily-mail.co.zm/?p=41420
http://www.znbc.co.zm/?p=12035
A začne se s výstavbou dualizované silnice Lusaka - Ndola:
https://www.lusakatimes.com/2016/04/09/ ... opperbelt/
http://allafrica.com/stories/201611150446.html
Ndola je město s cca. 350.000 obyvateli, mají třeba i hezký stadion, o kterém se může nejedné zemi nechat zdát.
Zambie si žije svým životem v prostoru s různými sousedy. Na obrovské rozloze, kde ale žije dostatek obyvatel pro zajištění soběstačné produkce od služeb přes průmysl až po zemědělství. Země vkládá do infrastruktury obrovské částky mnoho let po sobě. Nejde jen o silnice (dualizace, nové asfaltování, opravy), ale i o technickou infr., sportovou infr., telekomunikační sítě atd. Z hlediska HIV/AIDS je zde epidemický stav, ale je na ústupu díky kvalitní zdravotní péči, investicím do prevence a lepšího vzdělávacího systému. Nyní se odhaduje nakaženost někde kolem 13%. I nadále se šíří, ale šíření se o více jak 25% zpomalilo, což je v tomto regionu vzácností. Nezaměstnanost je kolem 13%, HDP stagnuje dle cen nerostních surovin, státní dluh je kolem 30% HDP. Ještě před necelou dekádou byl na úrovni přes 90%.
Vzhledem k rozloze je zde velmi málo železnic, takže silnice jsou často jediný způsob jak cestovat. Není to všechno o suchém prostředí, na mnoha místech jsou řeky a kolem bažinatá území, takže i ta výstavba není vždy snadná. Je obrovský rozdíl mezi západem, východem, severem a jihem. S většinou zemí není žádné železniční spojení. Zambie je vnitrozemský stát a pro svůj rozvoj se snaží napojit na JAR, což je ostatně v tématu i napsané. Nyní je snaha o vyřešení přeplněných hlavních silnic, zároveň se napájejí další města na provinční sídla. Spojení provinčních sídel navzájem je solidní. Budují se nové hraniční přechody, opravuje se a staví mnoho mostů. Silniční fond, který spadá pod silniční úřad vybírá mýtné z mnoha tahů. Až 80% podíl na placení mají zahraniční řidiči. Ta částka je tak velká, že postačuje na výstavbu silnic a na téměř celou údržbu. Výstavba a upgrady se realizují i prostřednictvím rozvojové pomoci a přes off-s. programy. Zambie je pro svojí velikost a bezpečnostní stav důležitým státem v regionu i z pohledu Afriky, prochází tudy mnoho koridorů, které se postupně vylepšují a to nejen silniční. Lodní doprava téměř nefunguje kvůli obdobím sucha. V zemi je desítka lepších letišť se zpevněnou dráhou a 8 desítek menších lokálních letišť. Až 70 z nich má runway kratší než 1,5 km.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.9.2020 12:32:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Vláda spustila provoz informačních stránek z dopravy, ekonomiky atd. díky projektu e-government financovaného z dalších institucí ...
Zambia Information Highway
http://zambiainfohighway.opendataforafrica.org/
*v souladu s rozvojovou strategii pro období 2013 - 2022
Dále je zde tabulka evidovaného počtu vozidel a dopravních nehod za poslední dekádu: Cílem je snížit dopravní nehodovost o 50% do roku 2020.
Dále vláda informovala, že v provinciích Copperbelt a Lusaka se investuje do upgradů silniční sítě 800 mil. USD. Aviation Industry Corp of China (AVIC) například vylepšuje silnice v délce 400 km kolem města Chingola. Náklady činí 400 mil. USD. V tomto městě žije cca. 200.000 obyvatel a je právě v provincii Copperbelt, ale není to její hlavní město, tím je Ndola. Zbývajících 400 mil. USD jde na vylepšení silnic kolem hlavního města Lusaka.
Jeden z náročnějších projektů je i realizace zcela nové silnice (původně prašná, často nesjízdná) Isoka – Muyombe v délce 90 km. Realizuje se v 5 etapách, 3 jsou v provozu, další bude v létě 2017 a poslední pak v roce 2018. Více to rozepisovat nejdu.
Zambia Information Highway
http://zambiainfohighway.opendataforafrica.org/
*v souladu s rozvojovou strategii pro období 2013 - 2022
Dále je zde tabulka evidovaného počtu vozidel a dopravních nehod za poslední dekádu: Cílem je snížit dopravní nehodovost o 50% do roku 2020.
Dále vláda informovala, že v provinciích Copperbelt a Lusaka se investuje do upgradů silniční sítě 800 mil. USD. Aviation Industry Corp of China (AVIC) například vylepšuje silnice v délce 400 km kolem města Chingola. Náklady činí 400 mil. USD. V tomto městě žije cca. 200.000 obyvatel a je právě v provincii Copperbelt, ale není to její hlavní město, tím je Ndola. Zbývajících 400 mil. USD jde na vylepšení silnic kolem hlavního města Lusaka.
Jeden z náročnějších projektů je i realizace zcela nové silnice (původně prašná, často nesjízdná) Isoka – Muyombe v délce 90 km. Realizuje se v 5 etapách, 3 jsou v provozu, další bude v létě 2017 a poslední pak v roce 2018. Více to rozepisovat nejdu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Projekt dualizace Lusaka - Ndola (hranice s DRK), který jsem uvedl v lednu 2017 má již vítěze.
New Zambia road project to connect with DRC Zambia to get US$1.2bn highway from China
https://www.highways.today/2017/09/11/z ... way-china/
New Zambia road project to connect with DRC Zambia to get US$1.2bn highway from China
https://www.highways.today/2017/09/11/z ... way-china/
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Plán silničního rozvoje pro rok 2018
http://www.rda.org.zm/index.php/program ... -plan-2018
Zambia plánuje postavit novou silnici k hranicím DRK
http://www.rda.org.zm/index.php/program ... -plan-2018
Zambia plánuje postavit novou silnici k hranicím DRK
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.9.2020 12:31:44, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Most Kazungula (na hranici s Botswanou) je v omeškání, protože zhotovitel Daewoo Engineering and Construction nemá zaplaceno za práce, prozatím asi 15 mil. USD. Staví se řadu let, letos minulý měsíc se měl odevzdat do provozu, ale bohužel Botswana platí, ale Zambie ne, takže zhotovitel pozastavil práce. Do provozu se zřejme dostane až v roce 2020. Náklady na výstavbu jsou kolem 1/4 mld. USD, délka kolem 1 km, je důležitý v návaznosti na další státy.
https://www.concretetrends.co.za/projec ... bia-halts/
Dále, zajímavost: 48-roční muž byl odsouzen na 5 let za poškození DZ: http://www.rda.org.zm/index.php/news/32 ... ad-signage .
https://www.concretetrends.co.za/projec ... bia-halts/
Dále, zajímavost: 48-roční muž byl odsouzen na 5 let za poškození DZ: http://www.rda.org.zm/index.php/news/32 ... ad-signage .
- The Lusaka High Court has sentenced a 48-year-old man of Ngwerere Township to 5 years imprisonment with hard labour for vandalizing road signs along the newly constructed Ngwerere Road in Lusaka.
This was after he uprooted the road signs along the newly constructed Ngwerere Road under the L400 Phase II.
Steven Sinkamba, 48 of Ngwerere Township was initially charged with sabotage and malicious damage but the charge was later reduced to vandalism contrary to 341 J of the Penal Code of the Laws of Zambia.
This was after Sinkamba pleaded guilty to the amended charge.
Particulars are that on dates unknown but in October 2018, Sinkamba was apprehended by Police along Ngwerere Road for allegedly vandalizing road signage.
The convict is alleged to have been using the signage steel post for the production of tools such as hoes, axes, spears and brick molds.
Meanwhile, the Road Development Agency (RDA) has welcomed the court verdict and has warned would be offenders to be wary of the full wrath of the law.
Director Communications and Corporate Affairs Masuzyo Ndhlovu commended law enforcement officers for swiftly moving in and arresting the offender.
“This should act a warning to those in the habit of vandalizing road signage or indeed any other road furniture that is built at a huge cost using tax payer’s money,” he said shortly after the verdict was passed.
Mr. Ndhlovu appealed to citizens to be alert in communities and report to police those found vandalizing road furniture with impunity.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Zambie si objednala 130 modulárních ocelových mostů v délkách od 12m do 100m. Mají šířku 1-2 jízdních pruhů. Cíl je jasný: lépe propojit jednotlivé komunity. Díky tomu, že půjde o strukturově stejné mosty, tak se snižují náklady na údržbu. Mosty dodává firma Acrow Bridge. (podobný projekt je i třeba ve Ghaně, tam se jedná o 100 mostů, ale celkově v Africe se dodává již touto firmou v řádu stovek mostů do vícero států).
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Silniční práce 2020
http://www.rda.org.zm/index.php/program ... -work-plan
Dále, most Kazungula na hranicích s Botswanou se má nakonec odevzdat v 12/2020. Tak snad se již dočkáme.
Dále, Čína společně se silničním úřadem zrealizují výstavbu 1000 km v provinciích: Copperbelt Province, Central Province, Northern Province a Northwestern Province. Jde o lokální silnice, které se budou lépe napojovat na hlavní silniční síť. Tím se podpoří hospodářský rozvoj. S Čínou proto, že ta v daných oblastech těží nerostní suroviny a je tam špatná silniční síť.
Dále, v srpnu 2020 proběhla zpráva, že se obnoví práce na dulizaci silnice Great North Road v distriktu Mpika v provincii Muchinga. To je projekt v tématu popsaný, jde o tah Lusaka - Ndola. Výstavba dočasně uvázla pro problém s ČSPH Total, která se nakonec postaví nanovo kousek vedle.
http://www.rda.org.zm/index.php/program ... -work-plan
Dále, most Kazungula na hranicích s Botswanou se má nakonec odevzdat v 12/2020. Tak snad se již dočkáme.
Dále, Čína společně se silničním úřadem zrealizují výstavbu 1000 km v provinciích: Copperbelt Province, Central Province, Northern Province a Northwestern Province. Jde o lokální silnice, které se budou lépe napojovat na hlavní silniční síť. Tím se podpoří hospodářský rozvoj. S Čínou proto, že ta v daných oblastech těží nerostní suroviny a je tam špatná silniční síť.
Dále, v srpnu 2020 proběhla zpráva, že se obnoví práce na dulizaci silnice Great North Road v distriktu Mpika v provincii Muchinga. To je projekt v tématu popsaný, jde o tah Lusaka - Ndola. Výstavba dočasně uvázla pro problém s ČSPH Total, která se nakonec postaví nanovo kousek vedle.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Co šlo jsem pročetl a aktualizoval v odkazech včetně důležitých ukazatelů, všude je o tom zmínka v úpravě příspěvku.
Z hlediska mezinárodní logistiky sehrává i Zambie velký význam, protože systematicky renovuje státní silniční síť. A nejen to. Ale vzhledem k rozloze realizuje vícero programů již řadu let a systematicky zlepšuje hlavně páteřní tahy, včetně výstavby těch kapacitních jak je ostatně uvedeno i v tématu, tady jsou základní silniční tahy: Ta návaznost na sousední státy je enormní. Vzhledem k situaci v DRK je Zambie jednoduše zcela páteřním článkem pro S-J koridor. Tomu odpovídá i charakter železniční sítě: Na rozdíl od Ugandy, která má železniční síť prakticky z velké části nepoužitelnou a renovuje směr od Kampaly na Keni aneb takový Jižní Súdán, který jsem z hlediska železnic ani nepopsal, protože bohužel prakticky jen od Sudánu kousek na území toho Jižního část vede, ale jinak nic, tak tady v Zambii hraje železniční doprava velký význam i v ekonomice.
Základní hlavní tratě vlastní vláda, nerealizoval se tady koncesní model, ale některé další tratě vlastní společně Zambie se sousedními státy. Tak se společně podílejí na jejich údržbě a smyslu. Železnice měla odjekživa v Africe hlavní potenciál pro nerostní suroviny a těžebný průmysl a pak jejich význam upadal jak postupně jdou roky od nezávilosti, ale zase se vrací jejich význam, protože být zcela závislým od silniční dopravy zpomaluje rozvoj ekonomiky, protože jednoduše není možno hlavní komodity dopravovat jen kamionama. Celkem je tady kolem 3000 km hlavních železničních tratí.
Co se silniční sítě týká, tak základním bodem pro všechny mezinárodní trasy je samotné město Lusaka. A to z jednoduchýho důvodu, jednak jak je i dle mapy vidět, ale i pro terén a poveternostní podmínky je jednoduše náročný vybrat se jinými úseky silnic. Takže obcházet Lusaku je mimořádně nevýhodné a vlády Zambie se ani nesnaží to změnit, z čeho pak hlavní město značně prosperuje.
Hlavní koridory jsou de facto jak S-J, což je důležité pro mezinárodní obchod, ale pak taky na jednotlivé provincie, do těžebných oblastí, ale taky odbočky na jih atd. do oblastí s rozvinutým cestovním ruchem atd.
Z hlediska značení se jedná o T1 až T4 a pak M1. M1 jde od Mpika v provincii Muchinga (křižovatka s T2) na sever provincie s Tanzánii u Mbala. Zbytek se dá snadno dohledat.
Jen tak jízda ...
Z hlediska mezinárodní logistiky sehrává i Zambie velký význam, protože systematicky renovuje státní silniční síť. A nejen to. Ale vzhledem k rozloze realizuje vícero programů již řadu let a systematicky zlepšuje hlavně páteřní tahy, včetně výstavby těch kapacitních jak je ostatně uvedeno i v tématu, tady jsou základní silniční tahy: Ta návaznost na sousední státy je enormní. Vzhledem k situaci v DRK je Zambie jednoduše zcela páteřním článkem pro S-J koridor. Tomu odpovídá i charakter železniční sítě: Na rozdíl od Ugandy, která má železniční síť prakticky z velké části nepoužitelnou a renovuje směr od Kampaly na Keni aneb takový Jižní Súdán, který jsem z hlediska železnic ani nepopsal, protože bohužel prakticky jen od Sudánu kousek na území toho Jižního část vede, ale jinak nic, tak tady v Zambii hraje železniční doprava velký význam i v ekonomice.
Základní hlavní tratě vlastní vláda, nerealizoval se tady koncesní model, ale některé další tratě vlastní společně Zambie se sousedními státy. Tak se společně podílejí na jejich údržbě a smyslu. Železnice měla odjekživa v Africe hlavní potenciál pro nerostní suroviny a těžebný průmysl a pak jejich význam upadal jak postupně jdou roky od nezávilosti, ale zase se vrací jejich význam, protože být zcela závislým od silniční dopravy zpomaluje rozvoj ekonomiky, protože jednoduše není možno hlavní komodity dopravovat jen kamionama. Celkem je tady kolem 3000 km hlavních železničních tratí.
Co se silniční sítě týká, tak základním bodem pro všechny mezinárodní trasy je samotné město Lusaka. A to z jednoduchýho důvodu, jednak jak je i dle mapy vidět, ale i pro terén a poveternostní podmínky je jednoduše náročný vybrat se jinými úseky silnic. Takže obcházet Lusaku je mimořádně nevýhodné a vlády Zambie se ani nesnaží to změnit, z čeho pak hlavní město značně prosperuje.
Hlavní koridory jsou de facto jak S-J, což je důležité pro mezinárodní obchod, ale pak taky na jednotlivé provincie, do těžebných oblastí, ale taky odbočky na jih atd. do oblastí s rozvinutým cestovním ruchem atd.
Z hlediska značení se jedná o T1 až T4 a pak M1. M1 jde od Mpika v provincii Muchinga (křižovatka s T2) na sever provincie s Tanzánii u Mbala. Zbytek se dá snadno dohledat.
Jen tak jízda ...
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Most Kazungula, téměř 1 km dlouhá stavba, která spojí Botswanu a Zambii je stavebně dokončený. Výstavba trvá od roku 2014, stála nakonec 259 mil. USD, z čeho 57,5% poskytlo Japonsko. Africká banka dalších 81 mil. USD.
Hraniční průchod v Botswaně je dokončený na 98,44%. Hraníční průchod v Zambii na 99,4%.
Na most se čeká jako na spásu. Ve stávající době tady musí řidiči nákladních vozidel čekat až 3 dny, než se dostanou na druhou stranu řeky. I to v tom lepším případě. Až se most dostaví, tak všechny procedury a přejezd zaberou maximálně půl dne.
Hraniční průchod v Botswaně je dokončený na 98,44%. Hraníční průchod v Zambii na 99,4%.
Na most se čeká jako na spásu. Ve stávající době tady musí řidiči nákladních vozidel čekat až 3 dny, než se dostanou na druhou stranu řeky. I to v tom lepším případě. Až se most dostaví, tak všechny procedury a přejezd zaberou maximálně půl dne.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Západní ring road Lusaka pro těžkou nákladní dopravu je v provozu, přičemž se tak stalo ještě v létě.
Zdroj: https://zambiareports.com/2020/08/04/ne ... ns-lusaka/
Zdroj: https://zambiareports.com/2020/08/04/ne ... ns-lusaka/
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
sledovaná stavba v tématu
Dne 10.5. se odevzdal do provozu most Kazungula nad řekou Zambezi. *celková délka 923m
*hlavní rozpětí 129m
*náklady 259 mil. USD
*financování: AfDB a Japonsko
*výstavba probíhala v letech 2014-2021
Dne 10.5. se odevzdal do provozu most Kazungula nad řekou Zambezi. *celková délka 923m
*hlavní rozpětí 129m
*náklady 259 mil. USD
*financování: AfDB a Japonsko
*výstavba probíhala v letech 2014-2021
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Zambie zrušila dohodnuté, ale nevyplacené čínské půjčky ve výši 1,6 miliardy USD, většinou od China Exim Bank a Industrial Commercial Bank of China, aby pomohla zvládnout dluhové potíže.
Mezi zrušenými projekty je rehabilitace hlavní dálnice – dvouproudové silnice Lusaka-Ndola v hodnotě 1,2 miliardy USD financované společností China Jiangxi Corporation – která měla spojit hlavní město s provincií Copperbelt v zemi.
https://www.scmp.com/news/china/diploma ... -and-halts
Mezi zrušenými projekty je rehabilitace hlavní dálnice – dvouproudové silnice Lusaka-Ndola v hodnotě 1,2 miliardy USD financované společností China Jiangxi Corporation – která měla spojit hlavní město s provincií Copperbelt v zemi.
https://www.scmp.com/news/china/diploma ... -and-halts
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
Projekt pro dualizaci tahu Lusaka - Ndola byl v roce 2022 zrušen kvůli rostoucímu dluhovému zatížení.
Projekt je však zpět v podobě koncese PPP na 25 let.
https://www.scmp.com/news/china/diploma ... ill-it-pay
Investiční konsorcium Macro Ocean, skládající se z AVIC International Project Engineering, Zhenjiang Communications Construction Group a China Railway Seventh Group, získalo zakázku v hodnotě 650 milionů USD na výstavbu silnice.
Dohoda, kterou čínské společnosti podepsaly koncem minulého měsíce, jim poskytla 25leté období koncese, rozdělené na tři roky na výstavbu a 22 let na provoz a údržbu.
Očekává se, že model financování PPP sníží dluhovou zátěž Zambie v době, kdy selhala se zahraničními úvěry a vyjednává se svými věřiteli dohodu o restrukturalizaci dluhu.
Projekt je však zpět v podobě koncese PPP na 25 let.
https://www.scmp.com/news/china/diploma ... ill-it-pay
Investiční konsorcium Macro Ocean, skládající se z AVIC International Project Engineering, Zhenjiang Communications Construction Group a China Railway Seventh Group, získalo zakázku v hodnotě 650 milionů USD na výstavbu silnice.
Dohoda, kterou čínské společnosti podepsaly koncem minulého měsíce, jim poskytla 25leté období koncese, rozdělené na tři roky na výstavbu a 22 let na provoz a údržbu.
Očekává se, že model financování PPP sníží dluhovou zátěž Zambie v době, kdy selhala se zahraničními úvěry a vyjednává se svými věřiteli dohodu o restrukturalizaci dluhu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22550
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Zambie
sledovaný projekt ve fóru
tady další informace: viewtopic.php?p=235280#p235280
Jeho Excelence prezident Felix Tshisekedi z Demokratické republiky Kongo (DRC) a Jeho Excelence prezident Hakainde Hichilema ze Zambijské republiky (Zambie) se spojili, aby prorazili na místě budoucího mostu na řece Luapula. Jedná se o historický milník v projektu Kasomeno - Mwenda Toll Road Project, největší samostatné investici do soukromé infrastruktury z Evropy do Afriky sponzorem projektu, maďarskou stavební společností Duna Aszfalt Zrt.
Nová trasa, včetně 345 metrů dlouhého lanového mostu, zkrátí zpáteční cestu pro komerční přepravce z rozvíjejícího se těžebního sektoru Haut-Katanga do přístavu Dar es Salaam přibližně o 500 kilometrů. Kombinací kratších vzdáleností s prvním hraničním přechodem v KDR s jednou zastávkou tato nová cesta na východ odemkne regionální potenciál a vytvoří ekonomickou prosperitu pro všechny zúčastněné strany.
Projekt se skládá z následujících hlavních prvků:
Modernizace, výstavba a rozšíření 184 km silnice.
Výstavba 345 m dlouhého lanového mostu přes hranici u řeky Luapula.
Výstavba jednorázových hraničních přechodů s doprovodnými skladovacími a parkovacími prostory.
Dodávka mýtného systému a související infrastruktury a
Sociální infrastruktura pro rozvoj komunity.
https://gedafrica.com/presidential-grou ... d-project/
tady další informace: viewtopic.php?p=235280#p235280
Jeho Excelence prezident Felix Tshisekedi z Demokratické republiky Kongo (DRC) a Jeho Excelence prezident Hakainde Hichilema ze Zambijské republiky (Zambie) se spojili, aby prorazili na místě budoucího mostu na řece Luapula. Jedná se o historický milník v projektu Kasomeno - Mwenda Toll Road Project, největší samostatné investici do soukromé infrastruktury z Evropy do Afriky sponzorem projektu, maďarskou stavební společností Duna Aszfalt Zrt.
Nová trasa, včetně 345 metrů dlouhého lanového mostu, zkrátí zpáteční cestu pro komerční přepravce z rozvíjejícího se těžebního sektoru Haut-Katanga do přístavu Dar es Salaam přibližně o 500 kilometrů. Kombinací kratších vzdáleností s prvním hraničním přechodem v KDR s jednou zastávkou tato nová cesta na východ odemkne regionální potenciál a vytvoří ekonomickou prosperitu pro všechny zúčastněné strany.
Projekt se skládá z následujících hlavních prvků:
Modernizace, výstavba a rozšíření 184 km silnice.
Výstavba 345 m dlouhého lanového mostu přes hranici u řeky Luapula.
Výstavba jednorázových hraničních přechodů s doprovodnými skladovacími a parkovacími prostory.
Dodávka mýtného systému a související infrastruktury a
Sociální infrastruktura pro rozvoj komunity.
https://gedafrica.com/presidential-grou ... d-project/