1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Jen je teda škoda, že při těch chybějících kilometrech naší ZÁKLADNÍ dalniční sitě nemá stát větší zájem na co nejdřívějším zprovoznění těch úseků, kterě se podaří prosít administrativním sítem. Mimochodem z těch leteckých záběrů vypadá násep u Předmeřic v místech přiblížení k I/33 docela vysoký. To tam je takový ďolík, nebo se dálnice žene nahoru jen kvůli tomu jednomu nadjezdu?
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
...a já si právě (možná naivně) myslím, že ty přidané peníze pro ŘSD by (také) mohly vytvořit prostor pro motivaci firem, které mají rozestavěno, aby zrychlily - jasně, ne že to dokončí zítra, ale takové jaro 2021 by bylo pro 1106/1107 pěkné - i když spíš se to bude směřovat více k volbám, takhle by to voliči zapomněli:o)
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Michal: Ten násep je opravdu hóóódně vysoký. Důvodem je nadjezd nad silnicí do Neděliště, který už bude brzy hotový.
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: 4.5.2019 21:04:53
- Bydliště: Cca 3 km od sjezdu Jaroměř jih a modlící se za dokončení obchvatu.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Majkii: díky moc
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Ale sundej ty přerůžovělý brejle... Vždyť už jsme tu dříve probírali, že na 1106 je ze strany ŘSD snaha to udělat do konce roku 2021 (tj. o 5 měsíců dříve oproti původní smlouvě), aby se to zprovoznilo najednou i s 1107 i s Opatovice - Časy.1975 píše:...a já si právě (možná naivně) myslím, že ty přidané peníze pro ŘSD by (také) mohly vytvořit prostor pro motivaci firem, které mají rozestavěno, aby zrychlily - jasně, ne že to dokončí zítra, ale takové jaro 2021 by bylo pro 1106/1107 pěkné - i když spíš se to bude směřovat více k volbám, takhle by to voliči zapomněli:o)
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
No šlo mi o to, jestli se dělá násyp na rovině kvůli nadjezdu, nebo násyp kvůli terénní nerovnosti, která je využita podjezdem. V prvním případě by mi to přišlo absurdní, ale nechci dělat unáhlené závěry na základě leteckého videa.Atos píše:Michal: Ten násep je opravdu hóóódně vysoký. Důvodem je nadjezd nad silnicí do Neděliště, který už bude brzy hotový.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
O penězích za zrychlení mluvil zatím pouze Mátl. Ve věci státních financí nemá absolutně žádné kompetence, a tak je třeba tento nápad brát. Zřejmě se inspiroval u zdravotnického materiálu, který se kupuje odkudkoli za jakékoli peníze.1975 píše:...a já si právě (možná naivně) myslím, že ty přidané peníze pro ŘSD by (také) mohly vytvořit prostor pro motivaci firem, které mají rozestavěno, aby zrychlily - jasně, ne že to dokončí zítra, ale takové jaro 2021 by bylo pro 1106/1107 pěkné - i když spíš se to bude směřovat více k volbám, takhle by to voliči zapomněli:o)
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Michale - nadjezd je na rovině a navíc od něj směrem k Jaroměři terén ještě mírně klesá cca 250 m až k novému propustku. Tam je násep nejvyšší. Tento pohled z hlavní silnice
https://mapy.cz/zakladni?x=15.8095721&y ... itch=0.228
je nyní i trochu strašidelný.
https://mapy.cz/zakladni?x=15.8095721&y ... itch=0.228
je nyní i trochu strašidelný.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Pri vsi ucte ma na starosti rocni rozpocet 50mld. Statnich. Jaky spravujete vy? A treba D3 pred Budejovicemi se taky stihla po vyreseni Zevlovy zatacky vcas. Pokud myslite, ze to bylo modlenim, prosim. Ja bych spise rekl, ze zhotoviteli pridali.theodor less píše:O penězích za zrychlení mluvil zatím pouze Mátl. Ve věci státních financí nemá absolutně žádné kompetence, a tak je třeba tento nápad brát. Zřejmě se inspiroval u zdravotnického materiálu, který se kupuje odkudkoli za jakékoli peníze.1975 píše:...a já si právě (možná naivně) myslím, že ty přidané peníze pro ŘSD by (také) mohly vytvořit prostor pro motivaci firem, které mají rozestavěno, aby zrychlily - jasně, ne že to dokončí zítra, ale takové jaro 2021 by bylo pro 1106/1107 pěkné - i když spíš se to bude směřovat více k volbám, takhle by to voliči zapomněli:o)
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Atos: díky! Není to teda trochu zbytečné, predevším kvůli šíření hluku, vyhhnat dálnici v rovině kvůli jednomu nadjezdu do pětimetrové výšky?
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Nemůže být důvodem nějaký ten potok za přemostěním ? Pokud ne, tak také moc nechápu, proč se neudělá mírný zářez nebo čistě vedení po rovině a násyp pro přeložku. Přechod potoku lze vyřešit krátkým zvýšením nivelety a ne mít 1 km před tím 5 m násyp kvůli přeložce silnice 3.třídy. Docela by mě zajímalo, co za tím je, když potom trasa stejně klesá a zařezává se.
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Obávám se jestli obec nebo kraj by případný most nepřevzali nebo nechtějí převzít do údržby a tak se musel udělat most dálniční.michal píše:Atos: díky! Není to teda trochu zbytečné, predevším kvůli šíření hluku, vyhhnat dálnici v rovině kvůli jednomu nadjezdu do pětimetrové výšky?
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
No to by snad bylo trochu přes čáru, kdyby tohle mělo být důvodem ne ? Takže levá ruka státu prostaví x-násobně více peněz, aby pravá ruka neměla o starost víc při menších výdajích .. dobrý.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Asi těch důvodů může být víc, mně napadají dva - soubėžná stávající silnice je zde jen pár metrů od dálnice a na cestė do Neděliště tak není prostor pro změnu nivelety. A i kdyby byl (trasa D11 mohla přece vést kousek dál), diskutovalo se tu dříve o hladině podzemních vod, takže dolů to asi nešlo. Ale proč nepoužili nadjezd, nevím. Třeba tam něco bránilo odsunutí obou silnic dál od sebe.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
To mě napadlo jako jediná možnost popravdě, že není místo na násep pro přeložku, ale přecejen si uvědomme, že tam může být stoupání "trochu" strmější, je to silnice třetí třídy a navíc tam toho místa alespoň na pohled je dost. Fakt je mi to záhadou. Ještě o to větší záhadou je mi to proto, že bilance výkopy vs násypy je velmi negativní, výkopy 707 421 m3 a násypy: 1 627 787 m3, takže by se hodilo ubrat násypů všemi deseti. Vody bych v tom nehledal, protože dálnice tu může vést opravdu po povrchu nebo na "mini" náspu a přeložku přes ni přesto převést.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Je to skoro na kvalifikovaný dotaz na projekční kancelář tohoto úseku. Co ty na to Arame ?
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Píšu bakalářku, ale za pár dní se na to kdyžtak podívám
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Arame, v současné poloze není místo na nic. Dopiš v klidu práci.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Aha, ok, díky za vysvětlení. Je to doufám myšleno vážně ?
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Díky viru teď moc nejezdím, ale až pojedu, vyfotím.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Včera jsem kolem celé trasy stavby jel, kromě přivaděče za Jaroměří je všude lidí a strojů víc než jsem čekal.
Co se týče toho diskutovaného "záhadného" náspu u Neděliště, mě tak vysoký nepřipadá. A řekl bych, že důvodem proč tu není přes dálnici nadjezd anebo ten vysoký podjezd není více zahloubený - je ten, že dálnice tu vede z celého úseku nejblíže staré silnici. Silnice do Neděliště by musela od křižovatky s 37 buď nemožně prudce stoupat na nadjezd nebo klesat do podjezdu (vytvořit vanu) anebo by se musela posunout celá křižovatka s 37 blíž k Předměřicím a udělat oblouk (zabrat další pozemky).
Co se týče toho diskutovaného "záhadného" náspu u Neděliště, mě tak vysoký nepřipadá. A řekl bych, že důvodem proč tu není přes dálnici nadjezd anebo ten vysoký podjezd není více zahloubený - je ten, že dálnice tu vede z celého úseku nejblíže staré silnici. Silnice do Neděliště by musela od křižovatky s 37 buď nemožně prudce stoupat na nadjezd nebo klesat do podjezdu (vytvořit vanu) anebo by se musela posunout celá křižovatka s 37 blíž k Předměřicím a udělat oblouk (zabrat další pozemky).
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
No, je ještě možnost, že dálnice mohla být třeba 1-2 m pod terénem, protože pak dál k Jaroměři stejně klesá Čili pak už by tu silnice 3.třídy stačilo vyvést řekněme tak o metr výše než je křižovatka s I/33, protože tam ta silnice nyní klesá do ďolíku, ten by se náspem vyrovnal, a směrem k Nedělišti je místa dost na plynulé snížení do původní nivelety.
Násep mi nepřijde nějak zásadně vysoký, ale spíš nadbytečný čistě kvůli hluku, navíc to vypadá, že ta dálnice z obou stran směrem k tomuto mostu stoupá, nevede na rovině, což je další minus pro tohle řešení. Nechat vystoupat dálnici na úkor nějaké přeložky je přece špatně. Pokud to ve videu klame, a niveleta dálnice je naopak díky tomuto náspu a mostu pořád rovná, pak je to řešení samozřejmě na místě.
Násep mi nepřijde nějak zásadně vysoký, ale spíš nadbytečný čistě kvůli hluku, navíc to vypadá, že ta dálnice z obou stran směrem k tomuto mostu stoupá, nevede na rovině, což je další minus pro tohle řešení. Nechat vystoupat dálnici na úkor nějaké přeložky je přece špatně. Pokud to ve videu klame, a niveleta dálnice je naopak díky tomuto náspu a mostu pořád rovná, pak je to řešení samozřejmě na místě.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Roli proč musí dálnice střídavě stoupat a klesat v naprosté rovině hraje i odvodnění. A aby byl efekt rychlého odvádění vody při deštích a nezanášení bahnem pomalým čůrkem, tak čím prudší spád, tím lepší. Obzvlášť pokud je vhodná vodoteč, která to při průtrži pobere, daleko. Tím nechci říct, že to je tento případ. Spíš kombinace mnoha faktorů. Prostě, ten násep jistě důvod má, než v něm utopit prachy
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
Já nevím... Chápu, že když byla zafixována hlavní trasa, tak se s tou vzniklou situací v blízkosti I/33 dá asi těžko něco jiného dělat. Nicméně v téhle rovině hnát dálnici kvůli jednomu nadjezdu nahoru mi přijde spíš jako naschvál, než jako nějaké řešení... Mimochodem všiml jsem si základů tohoto mostu (přeložka - Chaloupky - Svobodné Dvory), a musím se přiznat, že mi při tom výhledovém tvaru přeložky umístění krajních podpěr i středového pilíře a ten budoucí závodní okruh na mostě hlava moc nebere. Je to z toho videa od Majkiiho, v čase 1:30 - 1:33.
- Přílohy
-
- chaloupky.jpg (86.32 KiB) Zobrazeno 5378 x
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř
To bude částečně optický klam a také skutečnost, že komunikace bude dálnici křížit šikmo. Opěry jsou přesně proti sobě, tak jak půjde silnice, ale středový pilíř je ve směru dálnice
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023