Dubrovnicko-neretvanská župa (+ Pelješki most)

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

online kamera z výstavby mostu Pelješac: https://www.livecamcroatia.com/hr/kamer ... gradiliste

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.2.2020 10:50:20, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.1.2021 11:13:46, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

A ještě jedna informace. Došlo k omezení produkce ocelových konstrukcí v Číně, ale prozatím zhotovitel nepožádal o prodloužení termínu dostavby mostu Pelješac. Stále tak platí datum 31.7.2021. Ostatně v omeškání jsou napájecí komunikace vedoucí k němu z důvodu protáhnutí jejich tendrování. Kromě toho ale nedokáže momentálně investor Hrvatske Ceste vyslat do dané továrny dozorující inženýře, protože oblast, ve které továrna leží je v omezením režimu dostupnosti kvůli novému koronaviru. Záběry na továrnu a produkci ocelových částí, které jsou následně dopravovány loděmi jsou k dispozici v záběrech v tématu. Je ale jisté, že dopady to mít bude a zdaleka ne jen pro jednu stavbu v Chorvatsku.

Ministr dopravy v Chorvatsku ale očekává i variant prodloužení termínu zhotovení, pokud by se situace nezlepšila a trvalo by omezení produkce dané továrny.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

proběhla informace, že v Číně se restartovala produkce dílů potřebné pro tento most :P

https://www.vecernji.hr/vijesti/ponovno ... st-1386872

Na mostě momentálně pracuje 500 lidí, co je přibližně stejný počet i od začátku krize s koronavirem. Dle investora Hrvatske Ceste jde projekt dle plánu, ale neumí odhadnout zda nebudou ve skluzu další etapy a v jakém stavu je jejich zásobování. A nejen to, ale v ohrožení je stále i příchod asi 50 vysoce specializovaných pracovníků z Číny.

další záběry na výstavbu mostu Pelješac ze začátku měsíce:

https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=4911
Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Honda »

Začalo sestavování segmentů mostu.

Zatímco většina staveb se zastavila kvůli Coronaviru v Chorvatsku, na staveništi mostu Pelješac a příjezdových komunikacích se pracuje stále. Dle, získaných dat z chorvatských silnic , na straně pevniny staveniště zahájena montáž segmentů ocelové konstrukce rozpětí nosné lešení. Přesněji mezi opěrami (U) 1 a polohou pólu (S) 2. Na straně Pelješac se však pracuje na instalaci podpůrných lešení mezi S 13 "a U 14.

ZDE VIDEO ZE STAVBY:

https://www.youtube.com/watch?v=48Vs9M88qyY


https://www.vecernji.hr/vijesti/pocela- ... ta-1388855
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Honda »

Zaměstnanci Strabagu začali v úterý vrtat hlavní trubku tunelu Debeli Brijeg v délce 2 467 metrů, který je součástí chorvatských silnic druhé části přístupové cesty k mostu Pelješac.
Úsek má délku 12,1 km a Strabag staví 10,46 km. Zbytek bude postaven společností China Road and Bridge Corporation.

Tunel Debeli Brijeg má hlavní a údržbovou trubici. Součástí stavby tohoto úseku přístupové komunikace je i tunel Kamenice (499 m), viadukt Doli (156 m) a dva mosty, jeden z 488 ma druhý z 80 m.

Projekt dálničního propojení Jižní Dalmácie, který zahrnuje výstavbu mostu Pelješac s přístupovými cestami a Ston Ring Road, je v plném proudu, má celkovou délku 32 km a vede z Duboka do Doli. Projekt obchází koridor Neum, který Bosně a Hercegovině umožňuje přístup k moři.

https://kroatien-nachrichten.de/das-boh ... -begonnen/
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Lynx »

Most Peleješac a část navazující silnice směr Dubrovník (až do obce Doli) se úspěšně staví, co ale napojení tohoto úseku na Chorvatskou dálniční síť - tedy směr severozápad ? Je něco v plánu ?

Například něco jako toto ? (jen můj výmysl)

https://mapy.cz/s/radumusako
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Začala se výstavba tunelu Debeli Brijeg (cca. 2,5 km) v rámci přístupové silnice k mostu Pelješac: https://www.24sata.hr/news/pocelo-probi ... scu-685843 .




Dále, koncem r. 2018 jsem psal o plánech výstavby silnice od mostu Dr. Franja Tudjmana (zkracuje cestování do Dubrovniku těsně před ním proklenutím zátoky) po Osojnik: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 22#p161222 a výstavba již běží: https://lokalni.vecernji.hr/gradovi/ces ... vodi-19467 (+fotky)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 23.1.2021 11:15:41, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Honda »

Výstavba přístupových cest - úsek Duboka - Sparagovići / Zaradeže



Práce na pilířích mostu Pelješac a příprava prvků ocelové nosné konstrukce

Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Honda »

Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Country »

Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Honda »

Atos
Příspěvky: 450
Registrován: 30.8.2016 21:05:42
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Atos »

Předseda vlády Plenković byl dnes na cestách. Navštívil města Zadar, Šibenik a nakonec sestoupil do Dubrovnicko-neretvanské župy. Tam zkontroloval, jak probíhají práce na mostě Pelješac.
Žádné přestávky - čínští dělníci tvrdě pracují na dokončení mostu Pelješac co nejdříve, což by mělo spojit jih se zbytkem Chorvatska za rok a něco.
https://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/kak ... 06742.html
"Už jsme kontaktovali továrnu v Číně, slyšeli jsme o problémech v dopravě, investujeme 200 procent do úsilí, aby letošní druhá a třetí přeprava oceli dorazila do Chorvatska letos," vysvětlil Lu Shengwei z CRBC.

Zatímco práce na první a druhé fázi pokračují podle plánu, řecký Avax má problémy.
„Máme určité problémy, pokud jde o dodávku zdrojů, lidí, materiálů uvízlých na hranicích v Albánii a tím máme významnější zpoždění při plnění lhůt,“ říká Josip Skoric z Hrvatske cesty.

Dokončení mostu by mohlo mít zpoždění několik měsíců.
Atos
Příspěvky: 450
Registrován: 30.8.2016 21:05:42
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Atos »

A na jiném místě se o návštěvě předsedy vlády Plenkoviče na mostě Pelješac ještě píše:
... na staveništi je asi 600 pracovníků a na přístupových silnicích asi 200 dalších, zatím vše probíhá podle plánu.
Dokončení bylo plánováno na 31. července 2021, ale kvůli koronaviru a skutečnosti, že naši odborníci nemohli odjet do Číny a podívat se, jak se vyrábějí určité segmenty a prvky mostu, mohlo by dojít k prodloužení této lhůty o dva až tři měsíce - uvedl předseda vlády. Dodal, že zástupci čínské společnosti CRBC pro výstavbu silnic a mostů jsou připraveni vyvinout další úsilí a i na politické úrovni lze požádat o urychlení stavby.

Při této příležitosti předseda vlády Plenković rovněž uvedl, že výstavba části přístupových cest, kterou zajišťuje Strabag, probíhala dobře a včas, a část, kterou řídí řecký Avax, byla trochu ve zpoždění, ale v příštím měsíci by mělo být vše OK.
Tlamator
Příspěvky: 11
Registrován: 10.4.2014 22:03:35

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Tlamator »

Atos
Příspěvky: 450
Registrován: 30.8.2016 21:05:42
Bydliště: D11 exit 123 (snad někdy)

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Atos »

Most Pelješac postupuje, ale je opožděn kvůli přerušení výroby v Číně
https://www.nacional.hr/peljeski-most-n ... je-u-kini/
Most Pelješac postupuje navzdory pandemii a stále více se blíží konečné podobě, uvádí HRT. Z moře se vynořily sloupy a některé již dosáhly úrovně pro instalaci ocelové konstrukce mostních nosníků. Je však pravděpodobné, že práce nebudou dokončeny včas z důvodu pandemie. Za deset dní by mělo z Číny přijet 160 specializovaných pracovníků, mezi nimi svářeči, kteří jsou klíčem pro další fázi prací.
Na stavbě mostu Pelješac je v současné době asi 650 pracovníků. Vzhledem k pandemii v Číně byla výroba stavebních dílů na několik měsíců zastavena, takže lhůta pro stavbu mostu by mohla být prodloužena.
"Nyní práce pokračují a intenzivněji. Výroba běží ve dvou továrnách, takže se snaží snížit počet nevyřízených položek na minimum. Konkrétně se plánovalo, že jedna zásilka těchto prvků bude na konci července, ale zřejmě to bude až v září", říká Jeroslav Šegedin, zástupce Hrvatské cesty.
Zpoždění prací se ale neobává. Před více než půl rokem začala výstavba přístupových cest, která by měla být dokončena do poloviny roku 2022. Dynamika výstavby silnic je obecně uspokojivá. A myslím, že v části, kterou staví Strabag jsme na čas, v sekci prováděné řeckým Avaxem máme trochu zpoždění, ale doufáme, že vše doženou, dodal Šegedin.
Nejnáročnějším úsekem je výstavba přístupových cest a obchvatu u města Ston. Jde o most Ston, který bude začínat a končit tunelem, na kterém budou pracovat pracovníci společnosti Brodosplit.
Za několik dní začne odstřel v oblasti, kde bude vybudován tunel Polakovica, jeden z celkem čtyř na přístupových cestách na straně Pelješac.
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Honda »

Nejnovější záběry ze stavby mostu Pelješac: Pokrok ve výstavbě je více než zřejmý

Očekává se, že charterový let do Dubrovníku přistane za několik dní, což přinese 100 čínských svářečů z Číny, aby spojili ocelovou konstrukci mostu, práce na stavbě budoucího mostu Pelješac probíhají zrychleným tempem.
Podle Hrvatské cesty pracovníci CRBC doposud vykonali více než 50 procent práce, v hodnotě něco přes miliardu kuna. Nejnovější fotografie fotožurnalisty Cropixe jasně ukazují pokrok ve výstavbě.
Konkrétně bylo na některých sloupech instalováno podpůrné lešení, byla instalována ocelová rozpětí a zahájena výroba pylonů........
Ostatní segmenty jsou stále v čínských závodech a čekají na odbornou prohlídku zaměstnanců chorvatských silnic. Tři supervizující inženýři nedávno odešli do Číny a po dokončení 14denní izolace začnou zkoumat prvních 28 segmentů, které byly dokončeny.
Po schválení provedených prací budou naloženy na loď a odeslány na Pelješac. Dalších 136 prvků ocelové konstrukce mostu dorazí do Chorvatska z Číny.



https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... t-15010002
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Diaľničiar »

Diaľničiar píše:Dále, koncem r. 2018 jsem psal o plánech výstavby silnice od mostu Dr. Franja Tudjmana (zkracuje cestování do Dubrovniku těsně před ním proklenutím zátoky) po Osojnik: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 22#p161222 a výstavba již běží: https://lokalni.vecernji.hr/gradovi/ces ... vodi-19467 (+fotky)
Práce realizuje Strabag, příštím rokem má být hotovo.
0339acc0f35ce3fb2751.jpeg
0339acc0f35ce3fb2751.jpeg (173.09 KiB) Zobrazeno 13314 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Honda »

Čínští svářeči dorazí do Dubrovníku dnes večer, musí jít do izolace po dobu dvou týdnů, než půjdou na staveniště

Skupina 150 čínských dělníků na mostě Pelješac dnes přistane na letišti v Dubrovníku. Mezi nimi je sto svářečů, zaměstnanců čínské společnosti „China road and construction“, jejímž úkolem je spojovat části ocelové konstrukce mostu.

Číňané vzali ze své vlasti speciální letadlo do Dubrovníku v pátek ráno, seznam Jutarnji se poučil z Hrvatske cesty.

Po příjezdu do Dubrovníku budou čínští dělníci ubytováni v hotelu, kde stráví 14 dní v izolaci a teprve poté budou posláni na staveniště a začnou pracovat.
Kvůli pandemii koronavirů se čínští svářeči nemohli dostat na Pelješac několik měsíců, což způsobilo zpoždění v této části práce na mostě. Na staveništi mostu Pelješac se nachází 29 prvků ocelové rozpěrné konstrukce mostu, které se tito svářeči spojí. Z Číny musí přijet 135 prvků.

Některé z nich již byly vyrobeny v čínských závodech a během několika měsíců budou odeslány do Chorvatska lodí.

Jak je známo, tři zaměstnanci Hrvatské cesty nedávno odešli do Číny. Poté, co strávili 14 dní v izolaci, začali provádět kontroly kvality vyráběných částí konstrukce. Bez jejich souhlasu nemohou být konstrukční prvky odeslány do Chorvatska.

https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... c-15012404
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Honda »

Most Pelješac získá konečné obrysy koroně navzdory

Pokračují práce na mostě Pelješac, který stále více získává konečné tvary. Tým HRT zkontroloval, jak moc pandemie ovlivnila stavbu mostu a zda budou práce dokončeny včas.

Projekt výstavby mostu Pelješac je v současné době v určitém zpoždění, ale je těžké říci, jak moc to bude. Konkrétně čínští dodavatelé nabídli šestiměsíční kratší termín výstavby, což znamená, že i při těchto zpožděních jsou stále v dohodnutém termínu, a je to konec července 2021, informoval novinář Vicko
v ústředním HRT denně. Dragojevic.
Asi 150 pracovníků, včetně 100 svářečů, z Číny strávilo dva týdny izolace v chorvatském hotelu v Cavtatu a začne pracovat v pondělí.

Konkrétně prvních 29 segmentů ocelové rozpětí konstrukce dorazilo z Číny na stavbu mostu na konci února, ale kvůli pandemii nemohli svářeči z Číny do Chorvatska přijet, což se teprve úspěšně vyřešilo.

Továrna v Číně musela být uzavřena, a tak byla pozastavena výroba ocelové konstrukce mostu. Jakmile se však situace v Číně normalizovala a byla zahájena práce, pokračovala výroba ocelové konstrukce rozpětí určené pro druhou dodávkovou zásilku, která zahrnuje 28 segmentů rozpětí struktury, a to ocelová rozpětí konstrukce mostu, která zahrnuje ocelové přepravky a kabely pro zavěšení na stožáry. , představuje polovinu hodnoty mostu Pelješac.

Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Honda »

Do sezóny 2022 otevřeme most a pojedeme po silnicích Pelješac

Je pro mě těžké říci přesný den, kdy by to mělo být, ale očekávám, že někdy v období 2022 otevřeme most a pojedeme po silnicích Pelješac - uvedl ministr moře, dopravy a infrastruktury Oleg Butković pro RTL Danas .

Poukázal na to, že při stavbě mostu Pelješac byly určité problémy. V červnu se vyskytl problém s odchodem dozorujících inženýrů do Číny a také s příchodem čínských pracovníků, svářečů, ale problém byl vyřešen.

- Dozorující inženýři šli do Číny, pracovníci jsou tady, uplynulo 15 dní v karanténě. Práce na všech fázích mostu Pelješac probíhají dobře, takže očekáváme, že situace bude stabilní jako dříve. Pokud jde o termíny, jsem optimista. Nemyslím si, že dojde k velkým zpožděním, samozřejmě musíme vzít v úvahu skutečnost, že nevíme, co se stane na podzim, ale děláme vše pro to, abychom usnadnili fungování pracovníků i karantény…
Spolupráce s ministerstvem vnitra je velmi dobrá, samozřejmě existují pracovníci, kteří přicházejí nejen z Číny, ale také z Bosny a Hercegoviny - uvedl ministr na téma mostu Pelješac.
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Honda »

Stavitelé mostu Pelješac si mohou vydechnout. Po čtyřech měsících trápení v padesát metrů hluboké trubce potápěči odřezali kus ocelové trubky, který byl „zaseknutý“ ve tvrdé vápencové skále, což způsobilo, že se zdeformovalo a nebylo možné jej zabetonovat. váží více než dvě tuny.

Projekt stavby mostu byl kvůli tomu několik dní blokován, ale nyní může konečně pokračovat dál. Pokud by potápěči tuto náročnou práci na sloupu S12 na straně Pelješacu úspěšně nezvládli, ocelové bloky by byly z Číny marně dodány, protože by je nebylo kam umístit.

Pilot uvízl ve vápenci, takže kompaktní skála zdeformovala konec trubky, kterou již nebylo možné udeřit pneumatickým kladivem, a musela být „zapuštěna“ do země dalších sedm metrů. Nepomohly žádné sofistikované nástroje, a tak Číňané povolali potápěče ze společnosti „Stijeg“ ze Splitu, kteří se specializují na práci pod vodou. Nejprve začali s kumulativními minami, které se pokoušely narovnat hlaveň, a když chyběly výsledky, potápěči použili novou taktiku; elektrody a hydraulický nůž, aby odřezal a vytáhl zkreslenou část ocelové trubky.
- Potápěli jsme se směsí helia, kyslíku a dusíku, abychom snížili dopad opilosti v mořských hlubinách. Udělali jsme více než 200 ponorů, což znamená asi padesát hodin. Do potrubí mohl vstoupit pouze jeden muž, protože tam nebylo místo pro dva. První myšlenkou bylo rozřezat potrubí kumulativními náplněmi, což bylo kvůli vlivu zvýšeného tlaku šesti barů úspěšné jen částečně. Poté jsme začali řezat trubky elektrodami a hydraulickým řezačem - pracovní postup popisuje vedoucí potápěčského týmu Dalibor Prikaski.

Zatímco čínští pracovníci ve dne v noci prováděli práce na stavbě rozpětí, které dávaly mostu Pelješac jeho obrysy, v mořském dně se odehrávalo skutečné drama. Sestoupit do hromady metru a půl široké trubky o celkové délce padesáti metrů, odříznout zdeformovanou část, nejprve kumulativními minami a poté specializovanými frézami, bylo možné zabetonovat pilotní základ pilíře mostu, bylo nesmírně komplikované a riskantní. .
- Na velikonoce v hloubce 25 metrů pod hladinou moře uvízla pilotní roura ve vápencové skále. Ta extrémně pevná pilotní noha se zdeformovala. Problém nastal, když do této trubky vložili vrták, který prohloubil díru o dalších sedm stop a dále ukotvil a zajistil pilíř mostu. Když se práce zasekly, přišel tým „Vlajky“ a my jsme se nejprve několik dní potápěli, abychom problém vůbec diagnostikovali. Pracovní podmínky byly nemožné, špatná viditelnost a deformace trubek jsme většinou určovali dotykem - zdůrazňuje Boran Martić ze společnosti "Stijeg", která byla nositelem těchto náročných podmořských prací.
- Zpočátku jsme zkoušeli kumulativní miny, ale neuspěli jsme kvůli velkému tlaku v mořském dně, takže jsme to vzdali. Pak jsme začali řezání elektrod s podporou našeho profesora z FESB ve Splitu, Nikša Krnić , který má doktorát z podvodní řezání a svařování. Byl v tom všem naší profesionální podporou - říká Martic.

- Řezání elektrodami znamená oddělení kyslíku a vodíku, což je výbušný plyn, což tuto práci ještě více zneškodnilo. Za normálních pracovních podmínek to není problém, ale zde měl potápěč na druhé straně 25 metrů mořského dna, a proto nemohly unikat plyny - vysvětluje Martić a dodává, že v případě problémů by na mechanické řezání přešli pomocí hydraulického nářadí.

- Každý ponor v tubě je pro potápěče extrémně obtížný. Měl aktivních patnáct minut na práci v tak neobvyklých podmínkách. Jedná se o jedinečnou operaci na světě. Ropné společnosti řezaly pilíře pomocí drahých robotů, poté hromady sušily a vyráběly suché komory, aby nástroje mohly fungovat. Na Pelješackém mostě to ale nebylo možné, a tak jsme provedli jakýsi potápěčský thriller - říká Martić, který je obzvláště hrdý na to, že se nikomu nic nestalo, a dělo se to za abnormálních podmínek, kdy byly použity nejprve kumulativní výbuchy, pak exotermické elektrody a nakonec mechanické řezání pomocí hydraulického nářadí.

https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... a-15017456

https://slobodnadalmacija.hr/dalmacija/ ... va-1042709
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Most Pelješac (+jih Chorvatska)

Příspěvek od Honda »

Loď s 3 840 tunami těžkých konstrukčních prvků pro most Pelješac vyplula z Číny do Chorvatska
Minulý čtvrtek vyplula z Číny na Pelješac další loď s prvky konstrukce pro most Pelješac. Jak nám bylo potvrzeno na Hrvatské cestě, na palubě „Pacific Alert“ je 13 segmentů mostu s celkovou hmotností 3 840 tun. Podle cestovního plánu by loď měla dorazit do přístavu Ploče kolem 7. října, píše Jutarnji.

Podle dostupných informací třetí loď brzy odpluje do Chorvatska a mělo by dorazit celkem pět. Do Pelješace bude dodáno 165 segmentů konstrukce a s touto novou zásilkou bude na staveništi 42 z nich.

První loď se segmenty mostu dorazila na Pelješac v únoru tohoto roku, ale v Číně byla výroba brzy zastavena kvůli pandemii koronaviru. Po obnovení výroby došlo ke stagnaci, protože dohlížející inženýři Hrvatské cesty nemohli cestovat do Číny a bez jejich svolení nemohli segmenty cestovat do Chorvatska.
Mezitím dorazilo do Chorvatska 100 čínských svářečů, kteří se připojili k částem mostu na Pelješaci. Odchod lodi z Číny je důkazem, že se věci vrátily do normálu.

https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatsk ... t-15018928
Odpovědět

Zpět na „Chorvatsko“