PPP na D4 - výstavba
Re: PPP na D4
Ještě jedno doplnění, při obohacování nedochází k "obohacování jader", ale ke změně množství jednotlivých izotopů uranu ve výsledném materiálu (produktem je obohacený a ochuzený uran).
Re: PPP na D4
Díky za uvedení na pravou míru.
Re: PPP na D4
Ano, je to tak. Použitý materiál je plně v riziku Koncesionáře.Lenny píše:Už ho jednou Skanska použila u Dubence, co vím.
Btw: Museli jsme kvůli COVID-19 posunout termín pro nabídky, aktuálně 16.6.2020. Situace na finančních trzích je dost turbulentní, jako při každé nestandartnosti.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D4
martiny, beru jako jednu z hlavnich vyhod PPP pro stat to, ze podobne financni krize nemaji na vystavbu a nasledne spravcovani useku vliv, resp. ze riziko je na stane koncesionare. nebo je tam taky vis maior klauzule?
Re: PPP na D4
martini tím nejspíše chtěl říci, že i koncesionář si "jde" k nějaké bance pro finanční prostředky. Teď je vše nejisté a postaveno na hlavu. Stačí se juknout co udělal kurz koruny vůči forexu, podniky i banky ruší vyplácení dividend ze zisku (např.KB a další) a podobné patálie jsou i s úvěrovými penězi.
Re: PPP na D4
rozumim, je jasne, ze letos podane nabídky mohou byt vyssi nez podane vloni. nebo se nedaji prachy dohromady vůbec... muj dotaz je o tom, zda koncesionar muze vyzískat na státu vic penez při takove pandemii například.
Re: PPP na D4
to vaclav:
úplně přesně vám to napsat (bude-li moci) martini, ale v obecné rovině je to tak, jak píše kot, že uchazeči o zakázku - tedy budoucí konsesionáři - mají dopředu zajištěné finanční krytí, nicméně u těchto projektů se podmínky ladí vždy "ve finále". Takže nyní, kdy bankovní domy jsou vzhůru nohama, není ideální čas prakticky na cokoliv. Proto ten odklad. Nicméně to souvisí i s vaší otázkou, a to zda ty nové (nejen české, ale globální) podmínky může uplatnit vůči státu? No samozřejmě že tak nyní činí, mění se cena vstupů, která se projeví v oné červnové nabídce. Docela by mě zajímalo, o kolik se to díky tomuto fenoménu zdraží, ale se pravděpodobně nikdy přesně nedovíme....
úplně přesně vám to napsat (bude-li moci) martini, ale v obecné rovině je to tak, jak píše kot, že uchazeči o zakázku - tedy budoucí konsesionáři - mají dopředu zajištěné finanční krytí, nicméně u těchto projektů se podmínky ladí vždy "ve finále". Takže nyní, kdy bankovní domy jsou vzhůru nohama, není ideální čas prakticky na cokoliv. Proto ten odklad. Nicméně to souvisí i s vaší otázkou, a to zda ty nové (nejen české, ale globální) podmínky může uplatnit vůči státu? No samozřejmě že tak nyní činí, mění se cena vstupů, která se projeví v oné červnové nabídce. Docela by mě zajímalo, o kolik se to díky tomuto fenoménu zdraží, ale se pravděpodobně nikdy přesně nedovíme....
Re: PPP na D4
ano, navyseni ted, před odevzdani nabídky, je jasne. jde mi o to, zda se upravuje cena po zasmluvneni. doufam, ze ne. turbulence na fin trzích musí byt riziko koncesionare. ani třeba za 10 let muzou byt peníze naopak smesne levne.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: PPP na D4
Že zrovna MD předloží důkaz, že PPP je nezodpovědný hazard, jsem nečekal. PPP je projekt na třicet let; člověk by očekával, že bankéři budou uvažovat v tomto horizontu. Ti však nevidí dál než na roční prémie a pandemie je úplně rozhodí. Že se nějaká pandemie dřív nebo později objeví bylo statisticky předvídatelné.martini píše:Btw: Museli jsme kvůli COVID-19 posunout termín pro nabídky, aktuálně 16.6.2020. Situace na finančních trzích je dost turbulentní, jako při každé nestandartnosti.
Re: PPP na D4
Částečně to již bylo správně řečeno. Zkusím tuto velmi komplexní problematiku jednoduše. Je to celé o tom, že financování se fixuje na celou dobu projektu, ale k tomu dochází až při tzv. finančním uzavření. Tento okamžik nastane do 3 měsíců od podpisu samotné koncesionářské smlouvy. Aby bylo zřejmé, za jakých podmínek se finančně uzavře, musí účastníci spolu s nabídkou předložit závazné parametry financování (závazné přísliby bank) v délce trvání platnosti příslibu 6 měsíců (závazná marže nad základní obchodovaný úrokový základ pro daný úvěrový produkt). A to je teď částečně problém, protože finanční trhy jsou znejistělé, neříkáme my a ani účastníci, že získat přísliby je zcela nemožné, ale zkrátka na to dojednání účastníci potřebují více času než kdyby situace byla "normální".
Jako asi v každé robustní smlouvě tato obsahuje samozřejmě také ustanovení o událostech vyšší moci, ale tam je to spíše o úlevách, pokud by to ovlivnilo postup prací, samotná cena financování se po zafixování už nemění. Pokud by bylo finančně uzavřeno za méně vhodných podmínek, má stát jednou ročně možnost požádat Koncesionáře o refinancování, pokud cítí, že podmínky na trhu jsou lepší a Koncesionář nemůže odmítnout pokud k tomu nejsou skutečně objektivní důvody.
Jako asi v každé robustní smlouvě tato obsahuje samozřejmě také ustanovení o událostech vyšší moci, ale tam je to spíše o úlevách, pokud by to ovlivnilo postup prací, samotná cena financování se po zafixování už nemění. Pokud by bylo finančně uzavřeno za méně vhodných podmínek, má stát jednou ročně možnost požádat Koncesionáře o refinancování, pokud cítí, že podmínky na trhu jsou lepší a Koncesionář nemůže odmítnout pokud k tomu nejsou skutečně objektivní důvody.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D4
wow, diky martini. takze je veskere riziko skutecne u koncesionare. a stat muze dokonce jednou rocne pozadovat refinance, wow wow. a to si maloktery odpurce PPP uvedomuje tohleto…
jinak pamatuji, jak klekly zasmluvnene a rozjete PPPcka na slovensku po financni krizi 2008...
jinak pamatuji, jak klekly zasmluvnene a rozjete PPPcka na slovensku po financni krizi 2008...
Re: PPP na D4
No, snad se situace s penězi do léta stabilizuje. Ta zkouška toho PPP by za to stála ! Když to jde jinde ve světě...
Re: PPP na D4
Bohužel jsme byli nuceni odložit termín pro nabídky až na výroční sovětské okupace, snad už se to dále posouvat nebude nebo jenom minimálně kvůli případným změnám zadávací dokumentace, pokud by se situace nestabilizovala, každopádně politické zadání mít formálně zahájeno do konce 2020 už asi nesplníme, ale konzumaci maximálního času stavební sezóny 2021 to zatím nenarušuje.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: PPP na D4
...to je zlá zpráva, byť vzhledem k okolnostem...ten odklad chtějí účastníci, nebo MD? Bylo by tedy dobré naopak zrychlit ty věci, které by zahájit letos šlo - D6 Krupá, D3 Třebonín-Kaplice, a když mluvíme o MD, kdy vydáte SP na D49 Hulín-Fryšták?
Re: PPP na D4
No, nabídky prostě teď není možné v požadované podobě předložit, takže zájem o to je na straně účastníků i MD, ty dvě stavby začátek až 2021 také, ale se začátkem sezóny věřím... D49 je příběh sám pro sebe, můžu zkusit u kolegů zjistit, ale neplevelme toto vlákno dále
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D4
Bohužel D4 táhla většinu zahájených letošních km, bez ní se na ČT pomějou zatím špatná vizitka pro PPP, když to takhle celé zdržuje, byť zatím v řádech měsíců naštěstí
Re: PPP na D4
Koronavirus odsouvá stavbu první české soukromé dálnice
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/koro ... ice-107379
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/koro ... ice-107379
Re: PPP na D4
Diskuse k tomu zde http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 23#p213123alabastr píše:Koronavirus odsouvá stavbu první české soukromé dálnice
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/koro ... ice-107379
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: PPP na D4
Je zvláštní, že kolem využití není vedena žádná veřejná diskuze. Václav Cílek píše, že v Příbrami byly zdroji kontaminace úlety (emise tuhých částic) z hutí, které dosahovaly v 70-tých letech 620 tun za rok. Dalším průse.m bylo protržení flotačních odkališť v letech 1932 a 1952, kdy se přemístilo cca 700 000 m3 kontaminovaného sedimentu do nivy řeky Litávky. Během běžných zvýšení jarních průtoků jsou tyto sedimenty dále transportovány k ústí řeky v Berouně. V roce 2006 bylo během čtyř dní transportováno 2954 kg olova, 5811 kg zinku a 74 kg kadmia. Průsaky z odvalů dolů; respektive průsaky z budoucích násypů se zřejmě v těchto množstvích "ztratí".Lenny píše:Chystá se využití "Využití odvalového materiálu odvalu jámy č. 15 při realizaci dopravních staveb"
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP495
Re: PPP na D4
No zaplaťpánbůh, že to je u D4. Když by takovéhle zdržování a nejistota postihly např. prioritní D0 nebo D35, to si neumím představit, co by se dělo
Re: PPP na D4
kdyz uz jsem to tak pracne vygooglil tak to dam i sem.
doba od otevreni nabídek do zacatku skutecnych stavebnich praci:
PPP R1 - cca 16 mesicu
11/08 ceny (nejnizsi strabag+porr)
12/08 komise vybrala vinci
03/09 smlouva
03/10 naplno se stavi
PPP Bratislava - cca 18 mesicu
12/15 ceny
05/16 smlouva
08/17 naplno se stavi
takze z toho mi vychazi, ze pokud se v srpnu povede odevzdat ceny, tak se opravdu zacne naplno pracovat na jare 2022
doba od otevreni nabídek do zacatku skutecnych stavebnich praci:
PPP R1 - cca 16 mesicu
11/08 ceny (nejnizsi strabag+porr)
12/08 komise vybrala vinci
03/09 smlouva
03/10 naplno se stavi
PPP Bratislava - cca 18 mesicu
12/15 ceny
05/16 smlouva
08/17 naplno se stavi
takze z toho mi vychazi, ze pokud se v srpnu povede odevzdat ceny, tak se opravdu zacne naplno pracovat na jare 2022
Re: PPP na D4
Nějaké informace o použití kameniva z odvalů v reportážích místní regionální TV?:
https://www.youtube.com/watch?v=t9SIVqMNihM
https://www.youtube.com/watch?v=0roRuMEDCps
Já tomu moc nerozumím, tak ani nevím, jestli tam zaznělo něco nového...
https://www.youtube.com/watch?v=t9SIVqMNihM
https://www.youtube.com/watch?v=0roRuMEDCps
Já tomu moc nerozumím, tak ani nevím, jestli tam zaznělo něco nového...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: PPP na D4
Ano je jasné, že začít se musí přípravou území a především těmi archeologiemi + Koncesionář bude projednávat změny oproti námi zajištěným stavebním povolením, tj. ano plnohodnotná stavba v 2021 to rozhodně nebude, ale důležité, že se začne a v poměrně zásadním rozsahu, možná i přípravné práce na zakládání mostů atp...vaclav píše:kdyz uz jsem to tak pracne vygooglil tak to dam i sem.
doba od otevreni nabídek do zacatku skutecnych stavebnich praci:
PPP R1 - cca 16 mesicu
11/08 ceny (nejnizsi strabag+porr)
12/08 komise vybrala vinci
03/09 smlouva
03/10 naplno se stavi
PPP Bratislava - cca 18 mesicu
12/15 ceny
05/16 smlouva
08/17 naplno se stavi
takze z toho mi vychazi, ze pokud se v srpnu povede odevzdat ceny, tak se opravdu zacne naplno pracovat na jare 2022
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D4
Závěry zjišťovacích řízení by mohly být dle sondáže u příslušného úřadu do konce června, není to úplně jednoduchá problematika a údajně přišlo i dost vyjádření...theodor less píše:Ještě je tam podobný na odval z jámy č. 11 a č. 19. https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP494Lenny píše:Chystá se využití "Využití odvalového materiálu odvalu jámy č. 15 při realizaci dopravních staveb"
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP495
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: PPP na D4
Aktuálně termín pro předložení nabídek posunut na 15.9.2020...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!