I/44 tunel Červenohorské sedlo

Mohelnice (D35) – Šumperk (I/11) – Jeseník (I/60) – Polsko
Speedy Gonzales
Příspěvky: 171
Registrován: 14.3.2009 11:14:37

I/44 tunel Červenohorské sedlo

Příspěvek od Speedy Gonzales »

Myslenka s neprilis velkou publicitou, ale presto, zda se, stale ziva: nyni byla cerstve zahrnuta i do programoveho prohlaseni zastupitelstva Olomouckeho kraje. Vi se, jak moc vazne s timto tunelem pocita i na celostatni urovni (RSD)?
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od Warcz »

Ono je to trochu ze světa scifi ne ? I kdyby to postavili tak za chvíli budou řvát vesnice jako Velké Losiny, Kouty nad Desnou že chtějí obchvat který by vedli nevím kudy ( tunelem ? ) takže mi to přijde jako pěkná pohádka...
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od mapman »

Obchvaty jsou naplánované a řeší se zatím právě hlavně na úrovni těchto obcí..

Ten tunel není úplně utopie ale spíš hudba budoucnosti, v následující pětiletce se nezačne, spíš ke konci té další...
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od pp21 »

Jen doplním ne příliš kvalitní mapku VUC Jeseníky, kde je to patrné http://www.iri.name/data/img/2006/olomo ... schema.jpg

Jinak tunel opravdu nebude na pořadu dne. Právě byla zrekonstruována severní část silnice přes červenohorské sedlo v řádu několika stovek mil. kč a jižní ve stejném rozsahu bude tak za dva až tři roky. Pár (desítek) let nebude vůle k tomu, aby se nákladně opravená silnice nahradila tunelem. Ale stejně jako všichni věřím, že ten tunel jednou bude. Můj střízlivý odhad je tak kolem roku 2020.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od FlakY` »

Někdy v další budoucnosti by se taky mohli rozhodnout s poláky, že vybudují další dálnici. Ale to až bude hotová celá dosavadní síť včetně rozšíření D1.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Speedy Gonzales
Příspěvky: 171
Registrován: 14.3.2009 11:14:37

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od Speedy Gonzales »

Dovolil bych si pochybovat, ze jakakoliv dalnice v ose Sumperk - Jesenik - st.hranice CZ/PL bude kdy pruchodna.

Spise by mne zajimalo, zda se zacne uvazovat s variantou kombinovaneho tunelu pod Cervenohorskym sedlem, kdy by jednou troubou byla vedena silnice napr. ve tride S11, urcena pouze pro individualni i hromadnou osobni a mistni lehkou nakladni dopravu do 7.5t , zatimco druhou troubou by vedla elektrifikovana zeleznicni trat Zabreh - Jesenik - Mikulovice, na ktere by byl provozovan Rola system s terminaly napr. v Bludove a v Mikulovicich.

Myslim, ze by to bylo velice elegantni a definitivni reseni jak silnicniho, tak zeleznicniho napojeni VUC Jesenicko na dopravni sit CR, tak reseni tranzitu pres tuto oblast.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od martini »

Trať Šumperk - Kouty nad Desnou je jednou z mála soukromých železnic u nás, patřící Svazku měst a obcí údolí Desné. Tento spolek výhledově uvažuje s mírných prodloužením trati blíže k Červenohorskému sedlu, aby dosáhl lepší dopravní obslužnosti tohoto resortu. Na utopie jako je železniční tunel pod sedlem myslím, že můžeme zapomenout. Je to finančně nenávratné, jakože myšlenka s rolou špatná není, ale bohužel tady by nebyla masivně využívána. Co se tranzitní dopravy týče, nechal bych Jeseníky Jeseníkama a táhnul bych veškerý! (to se týče i jiných témat :-)) okolo, neboť cíle v Polsku jsou jasné, je to Wroclaw a Katowice, oboje pohodlně dosažitelné z boku. Uvnitř tohoto okruhu žádnou dálnici ani tranzitní železnici zkrátka dle mého názoru nepotřebuji.

Co se týče zkapacitnění I/44, jsem pro čtyřpruh za Šumperk až do místa, kde se odděluje I/11 a dále už normální jedničky samozřejmě s dílčími lokálními úpravami. Tunel pod sedlem i silniční mě také přijde zcela nerentabilní kvůli dopravě lidí do Jeseníku a zpět...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od Warcz »

To se prostě neda přes jeseniky a je to utopie. zkusil jsem si naprofilovat par variant a je to opravdu utopie. Jediná normálni byla:
http://www.mapy.cz/#x=139124736@y=13561 ... 1264+59392

Když už ale ten kamion dojede do Olomouce tak pojede po D47
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od FlakY` »

Trasa od Olomouce by byla spíše regionálního významu než mezinárodního.
Celé to spojení mohlo vypadat úplně jinak než je dnes plánováno. Mohl vzniknout pěkný pomyslný trojúhelník.

Poláci mohli snáze vybudovat úsek až do Klodzka a následně by se uvažovalo jakým tempem bude tato část propojena na naše hranice. U nás by mohla být poměrně rychle vybudována D11...
Dnes však všichni víme, že Poláci tuto trasu nechou a chcou to přes Trutnov okolo Walbrzychu a Jelenia Góra.
Přílohy
kříž.jpg
kříž.jpg (176.36 KiB) Zobrazeno 33832 x
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Speedy Gonzales
Příspěvky: 171
Registrován: 14.3.2009 11:14:37

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od Speedy Gonzales »

martini:

Nejde o tranzit pres Jeseniky - ta Rola by tam mela byt jen pro pripad opravdove potreby kamionove dopravy do regionu a zaroven jako "odpuzovac" tranzitujicich kamionu.

Jde o to, ze Jesenicko je snad posledni oblast republiky, kde stat jeste stale nema uspokojive doreseneou zakladni konektivitu jak na silnici, tak na zeleznici. Nejde jen o to, ze kdy v zime trochu zasnezi, tak se clovek jednoduse nedostane ani tam, ani zpatky. Jde o to, ze z nejodlehlesich casti Jesenicka (Javornik, Vidnava, Kras, Zlate Hory) je i ve 21. stoleti zoufale spojeni kamkoliv do zbytku republiky. Vzdyt i do krajskeho mesta (Olomouc) je to odsud za idealnich podminek 3-4 hodiny jizdy po klikatych horskych silnicich, s dlouhymi prujezdy pres roztahane obce.

Rychlostni a spolehlive napojeni Jeseniku, vc. tunelu CS, je nevyhnutelnost. To se taky muzeme dockat, ze obyvatelstvo Javornicka zacne pozadovat pripojeni k Polsku, protoze tam jsou ve vetsim meste za pul hodiny ...

PS: ten Svazek mest a obci ... je myslim v trvalem ekonomickem rozpolozeni, zda se te soukrome zeleznice nezbavit, vzhledem k jeji rentabilite. Jejim prelozenim do bezpecnejsi trasy (viz temer totalni poniceni za povodne 1997), protazenim do Jeseniku a elektrifikaci by tato draha ziskala zcela jiny vyznam, nez ma dnes ...
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od rumpeak »

Naprosto souhlasím se speedy gonzalesem. Tunel je potřeba pro místní dopravu, protože ta to nemá v nadmořské výšce přes 1000m.n.m. přes zimu zrovna jednoduché (stejně jako ta železniční přes Ramzovou s nadmořskou výškou cca 800m.n.m). To, že lidé z Jeseníku by raději byli součásti Polska není žádná recese ale holá realita, protože dopravní dostupnost je mnohem lepší než do Olomouce nebo kdysi krajské Ostravy. Zkuste se zeptat kohokoliv z Jeseníku, kam jede nakupovat např. do Ikey. Do Wroclavi určitě nejede jen proto, že je to v Polsku momentálně levnější. A ještě jedna poznámka: Pro tranzitní kamionovou dopravu by to zde chtělo v tunelu pěkně tučné mýtné, aby si kamióny rozmysleli jestli to vezmou zdejší kratší trasou nebo pojedou pěkně po dálnici postavené pro ně.
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od adi88 »

No musím plně souhlasit s tím, že dopravní obslužnost Jesenicka silně pokulhává. To se pak soudruzi nemohou divit, že je tam nezaměstnanost...Jenže v době, kdy nejsou peníze ani na dálnici do třetího největšího města republiky, si nejspíš můžeme nechat jen zdát o nějakém tunelu pod Červenohorským sedlem. Je to sice pěkná myšlenka, ale na příštích 15 let na ni, myslím, můžeme zapomenout. Jesenicko nemá tolik obyvatel aby to tam tolik "hořelo"... O čem by se však dalo uvažovat, tak o zlepšení spojení do východních Čech. Když se podíváme do mapy, takby se hodilo přetrasovat silnici I/60 od Bílého Potoka na Bílou Vodu a odtud na Zloty Stok. Odpadla by zajížďka přes Paczków. Odtud potom do Klodzka a z Klodzka po nynější silnici E67 (Polské 8 a naší 33) až do Jaroměře na D11. Už dnes je to z Javorníku do Hradce Králové blíž než do Olomouce. Když k tomu přidáme, že by stála do Jaroměře dálnice, z Jaroměře do Náchoda kvalitní jednička s obchvaty a i Poláci by snad nějak tu jejich osmičku zrekonstruovali (nevím přesně ale zda se něco takového plánuje), mohlo by klidně Jesenicko, nebo spíše jen Javornicko přejít pod Královéhradecký kraj :D Sice uznám, že je to dost bláznivá myšlenka, ale přece jen by se dostali obyvatelé Javornicka do krajského města rychleji.
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od Thomas »

rumpeak:
jak jsi proboha přišel na to, že by Jeseničáci byli raději součástí Polska? Máš tam někoho? Zkus jít v cizině na úřd a pokoušet se tam domluvit ...
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od rumpeak »

Thomas píše:rumpeak:
jak jsi proboha přišel na to, že by Jeseničáci byli raději součástí Polska? Máš tam někoho? Zkus jít v cizině na úřd a pokoušet se tam domluvit ...
No kdybych tam neměl spoustu známých, tak bych to tady asi nepsal. Pro tebe mám lepší úkol než jít na úřad v Polsku (mimochodem pro většinu lidí v pohraničí naprosto žádný problém, protože stejně veškeré větší nákupy pořizují v levnějším Polsku atd. a zrovna ta Polština fakt těžká není (prostě něco podobného jako když jde Polák žijící v Karviné, Havířově, Třinci,..... na český úřad, žádný problém)): Zajeď si do Jeseníku třeba v Únoru, počkej na nějakou klasickou chumelenici a zkus se odtud dostat - řekněme, že potřebuješ akutně převést do Fakultní nemocnice v krajské Olomouci nebo kdysi krajské Ostravě.
Thomas
Příspěvky: 101
Registrován: 16.4.2009 20:15:39

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od Thomas »

já tam mám dost silné vazby a pravý opak je pravdou, nic takovéo by tamní nechtěli, něco jiného je nakupovat něco jiného je vyřizovat úřední věci. To, že odtamtud tečou řeky na sever a do zbytku území ČR se musíš dostat přes nějaké sedlo ještě nic neznamená. V samotném Jeseníku je nemocnice, pokud potřebuješe něco na úrovni fakultní - jak myslíš, že je daleko Vratislav? nebo Opolí.

Polákům se sice dá rozumět, ale omezeně. měl jsem kdysi jednu kolegyni Polku a není to jak se Slováky. Prostě jsi to s touhle myšlenkou trochu přepísk´. To připojení k HK je taky trochu fantasmagorie.
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od rumpeak »

Thomas píše:já tam mám dost silné vazby a pravý opak je pravdou
Nevím jak moc silné vazby tam máš ty, ale já jsem členem tamního lyžařského oddílu a můžu tě ujistit, že když jedeme na závody kamkoliv (to nepřidávám skutečnost, že já se do Jesu musím dostat přes tankodrom zvaný Videlské sedlo, který obvzlášť při zpáteční cestě z Jeseníku při námraze je při výjezdu z Bělé s brutálním sklonem patří snad k největším brutalitám v ČR), tak nikdo nezapomene poznamenat, že Jeseník by měl patřit k Polsku, protože to spojení se zbytkem ČR je naprosta katastrofa (obvyklá místa konání lyžařských závodů: Krkonoše, Šumava, Nové Město na Moravě, popř. Beskydy - tedy cesta, brutálně úzkou cestou přes Ramzovské Sedlo, ČH sedlo, popř. Videlské sedlo). Zkus si to v zimě při chumelenici NEOPLANEM a nebudeš se divit, že tamní obyvatelstvo si na to jak na ně zbytek ČR sere rádo povsteskne.
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od andy »

Obchvat Šumperku v ohrožení kvůli Studénkám

Šumperk/Dolní Studénky - Spor o to, kudy má vést trasa nové silnice mezi Postřelmovem a Rapotínem, tedy obchvat Bludova i Šumperka, může stavbu nakonec zamést do šuplíku a odložit na neurčito...
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od rumpeak »

Vřele doporučuji postavit 4 pruh na sever i na jih, z obou stran obce Dolní Studénky, aby veškerá doprava projížděla poté touto obcí. Když obchvat nechtějí, tak ať ho nemají....
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od Standa »

rumpeak píše:Vřele doporučuji postavit 4 pruh na sever i na jih, z obou stran obce Dolní Studénky, aby veškerá doprava projížděla poté touto obcí. Když obchvat nechtějí, tak ať ho nemají....
On to není jejich obchvat, oni tam mají jen nějakou III. Tudy cesta nevede ;) .
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od rumpeak »

To samozřejmě vím, ale právě proto doporučuji, udělat to tak, aby ta doprava šla přes jejich obech, když tak vehementně chtějí ponechat tu dopravu v Šumperku. Jinými slovy: "Přej a bude ti přáno"
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od bhs »

Doporučil bych nechat tohle vlákno problematice eventuálního tunelu pod Červenohorským sedlem a na (pomalu) se rodící R44 ;) Mohelnice - Šumperk - Petrov vytvořit nové vlákno při první aktuální inoformaci (z úseku Vlachov - Zvole, z úseku Postřelmov - Šumperk, z vazby na R35 u Mohelnice, ... )
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od andy »

Silnice na Červenohorské sedlo připomíná tankodrom. A hned tak se spravovat nebude

Loučná nad Desnou - Špatná zpráva pro řidiče, kteří jezdí přes Červenohorské sedlo. Silnice, která vede na Sedlo z šumperské strany, se totiž hned tak spravovat nebude. Nejdříve za dva roky. A u ledu také zůstává vize tunelu pod Červenohorským sedlem...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od Lenny »

Tunel byl odložen na neurčito už dávno. Tak aspoň si řidiči chvíli užijí nové silnice:)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Speedy Gonzales
Příspěvky: 171
Registrován: 14.3.2009 11:14:37

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od Speedy Gonzales »

To musi byt snad nejaka blbost - 12 mld. Kc za 6 km jednotroubovy silnicni tunel ... pro srovnani 24 km R1 512-514 ma vyjit na 22.5 mld. Kc, kde je celkem 3.75 km dvoutroubovych tunelu a 2.7 km mostu (opet x2).

Za tu cenu by ten CS tunel musel byt pozlaceny ...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: I/44 - tunel Cervenohorske sedlo

Příspěvek od jonáš »

No jako "tunelovou" stavbu bych to spíš srovnával s Blankou, Délka: 6,5 km, Cena: 26 mld. Kč,
Průměr na km: 4 mld. Kč -- a to je ještě polovina těch tunelů hloubených. Čili 2 mld na km raženýho tunelu (a bůhví jaká je tam geologie) asi je reálná cena .. bohužel.
Odpovědět

Zpět na „I/44“