VMO: obecné info

VMO a jiné
Odpovědět
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od goldfinger »

Oboje je dost sci-fi a řekl bych že i dalším důkazem totální neschocpnosti brněnského závodu ŘSD připravit a realizovat důležité stavby. Stačí si připomenout rozšíření D1 u Brna, které bude ještě víc než dva roky váznout na podělané přeložce plynu.
Že se vinohradský tunel bude razit později, je jasné už dlouho. A proto se na potkání snažím dlouct do hlavy pomazaným hlavám, že je třeba se už teď připravit na dlouhodobé provizorium a odšpuntovat Žarošickou a Jedovnickou, tedy postavit mimoúrovňová křížení u Blatnické a Bzenecké a vést bezkolizně a bezsemaforově hlavní trasu na křížovatkách Žarošická/ Jedovnická a Jedovnická/ Novolíšeňská. Tyto stavby mohou dobře sloužit i po zprovoznění vinohradského tunelu. Nejdůležitějším úsekem VMO v tomto segmentu je propojení Jedovnické a Černovické, které odlehčí Šimicím a umožní zklidnění a humanizaci Gajdošovy. Je ale nutné, aby průjezd kolem Vinohrad mohl jet plynule. Po zprovoznění Tomkáče bude VMO podkovou, protože bude chybět úsek z Komárova na Heršpickou. Z nákresu MÚK Heršpická jsem úplně nepochopil, zda má jet veškerá doprava po Heršpická přes kruháč (doufám že ne), nebo ta křižovatka bude třípatrová (dole VMO, v prostředním patře Heršpická a nad ní kruháč).
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Aram96 »

Já jsem to pochopil tak, že ano, ale schválně jsem to nekomentoval, protože tahle stavba je opravdu ve hvězdách a dalších 10 let bude opravdu pouze tak ve stavební uzávěře. Samozřejmě, že je to totální nesmysl stavět pro hlavní směr Heršpická-D52 kurháč, byť velký, ale jak říkám, jsem klidný. :mrgreen: Popravdě více věřím v S43 přes Bystrc než v jižní část VMO s tunelem Červený kopec.
Já naopak věřím, že Vinohrady začnou o něco dříve, nechápu, co chtějí připravovat dalších 7-8 let, EIA je, dodělá se tedy nějaké to technické řešení a uvažovat o 3 letech na UR a dalších 3 letech na SP je dosti mimo, zvlášť když je VMO zařazen v prioritních stavbách novel 416 :roll:
Problém vidím spíše v penězích, státu se nebude chtít do Brna rvát tolik peněz, pokud se dotáhne k realizaci i nové nádraží někdy do 5 let.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od goldfinger »

V nové nádraží věřím ze všeho nejmíň prostě proto, že jeho přínos je nulový. Ale zajímal by mne názor publika na naznačené stavební úpravy na Žarošické a Jedovnické. Kdyby město bylo aspoň trošku akční, tak by ty dva podjezdy a la S1 u V9dně od A5 směrem k tangentě mohlo zvládnout hravě. S pozemky tam problém není, všechno je městské a nedovedu si představit, že by někdo do takového projektu házel vidle, to by musel být sám proti sobě. Představuju si to tak, že na Blatnické a Bzenecké by hlavní směr byl v úrovni -1 a nahoře by byla křižovatka, ale díky mimoúrovňovému křížení hlavního směru daleko propustnější.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od KarelLer »

Pokud na to nebudou na Žarošické výhledově intenzity, pochybuju, že někdo bude ochotný investovat desítky milionů do dvou MÚK. Místní proti tomu můžou protestovat z různých iracionálních důvodů, jako u ostatních staveb.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Aram96 »

No tak pokud jsi názoru, že přínos nového nádraží je nulový, tak asi ani nemá cenu ti takový nesmysl vyvracet .. :P
Jediné, co si z napsaných stavebních záměrů umím představit, je MÚK Jedovnické a Žarošické, všechno další mě přijde jednak nereálné, ale i zbytečné. Proč bychom jako prosimtě měli stavět MÚK na městské komunikace ? MÚK Jedovnická x Novolíšenská mě přijde už opravdu mimo, nic ve zlém. To bych mohl chtít 3 mimoúrovňové křižovatky u nás ve městě, které má 12 000 obyvatel :roll: Blatnická, Bzenecká dtto.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od goldfinger »

Jakmile se zprovozní úsek Jedovnická - Černovická, budou na Jedovnické a Žarošické ty samé intenzity, co dnes na Gajdošově. Dokonce větší, musí se připočíst cílová a zdrojová doprava do Líšně a Vinohrad, která není úplně zanedbatelná. A nastane totéž v bleděmodrém, co po otevření královopolských tunelů na Žabovřeské, když nebude zajištěn bezkolizní průjezd. Nezbude, než čekat na Godota nebo Vinohradský tunel podle toho, co přijde dřív, když se v předstihu nepodniknout potřebná opatření. Na Blatnické a Bzenecké by to mohl být zákaz odbočení doleva, ale v obou případech vyskočí problém - na Blatnické je to obsluha Penny, na Bzenecké zařazení trajfu od Pálavského náměstí. Opakuju nemám na mysli plnohodnotné MÚK, ale pouze mimoúrovňové vedení hlavní trasy a la S1 u Vídně mezi Eibesbrunnem a Stadlau.To je v civilizovaných městech na zatížených tazích poměrně běžné, u nás spíš výjimečné (nábřeží u cajzlů).
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Aram96 »

S1 je dálniční okruh, ne městská komunikace jako např. Jedovnická. Nebo jsem nepochopil, které křížení myslíš ... A jinak po zprovoznění úseku Ostravská radiála rozhodně nedojde k přelivu hlavní dopravy z Gajdošovy na Žarošickou+Jedovnickou, jak jsi na to přišel ? :)
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od KarelLer »

Jedovnická - Černovická je aktuálně součást jedné stavby s tunelem. Nevypadá to, že by se to plánovalo zprovoznit zvlášť.

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/497 ... nt-vmo.pdf
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od ttc »

Mrkni co jsi poslal - tam jsou 3 úseky
- úsek VMO Vinohrady
- úsek MÚK Ostravská radiála
- úsek Bratislavská radiála

pravda je že pokud se udělá prostřední v letáku označen jako úsek MÚK Ostravská radiála, tak společně s Rokytkovou to auta na Vinohrady přivede...

... ale nesouhlasím s černým scénářem Goldfingera
zapoměl jsi započítat, že Gajdošovu (tj. současný VMO) nikdo neuzavře - tedy když to půjde nahoře pomalu, tak se to přelije částečně dolu, kde to půjde o dost rychleji, protože na Gajdošce je nejvetší špunt Židenická kasárna a ten dost odpadne po dokončení Rokytkovy. Po dokončení Ostravské radilály pak odpadne i křižovatka Stará osada a v této oblasti bude možné změnit časování semaforů a zvýšit tak preferenci původního VMO (tranzit - rozuměno městský tranzit tj. ti co jedou sever jih a nepotřebují do Líšně, Vinohrad, či Židenic -tak min. z části zůstane tady až do dokončení tunelu Vinohrady)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Aram96 »

KarelLer píše:Jedovnická - Černovická je aktuálně součást jedné stavby s tunelem. Nevypadá to, že by se to plánovalo zprovoznit zvlášť.

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/497 ... nt-vmo.pdf
Ne, naopak, bude to zvlášť. Ostravská radiála - ta prostřední část - je v plánu jako první ;)
Jenže já si i tak myslím, že prostě po otevření Ostravské radiály nedojde k přelivu dopravy ze Svatoplukovy+Gajdošovy = I/42 na Žarošickou+Jedovnickou, kdo by to objížděl ? A i pokud ano, alespoň zatím nelze očekávat nějaké výrazné oddálení stavby Ostravské radiály a Vinohradského tunelu.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od KarelLer »

Píše se tam, že "Celek tvoří původně tři samostatné stavby (I/42 VMO Vinohrady, I/42 MÚK Ostravská radiála a I/41 Bratislavská radiála)". Odkud čerpáte informace, že nejde o celek a nejde o původně tři samostatné stavby?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Aram96 »

Celek to byl v procesu EIA, už i v mapce ŘSD je to rozděleno na 3 stavby s různými dobami realizace. Ostravská radiála by mohla nejpozději příští rok začít s DUR, u tunelu se budou ještě řešit průzkumy a technické věci, Bratislavská radiála - tam se musí ještě změnit i územní plán, protože podoba této části se poměrně zásadně změnila. Ten je teď, pokud vím, v nějakém stádiu schvalování/veřejného seznámení/projednání. Deadline na platný územní plán je 2022 podle zákona.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od goldfinger »

Pro ttc: Ulice od kasáren na Vinohrady se jmenuje Rokytova.
Gajdošova se samozřejmě nezavře, ale od Černovické se na ni bude obtížnější dostat (hlavní směr povede na Jedovnickou).
A pak se nedá vyloučit, že šimické rathaus bude po zprovoznění Ostravské radiály dost tlačit na proměnu Gajdošovy v moderní bulvár - cyklostezka, šalina ze SO do Julcu, což může kapacitu silnice výrazně snížit. A za sebe bych to šimičákům přál za to, co si během 30 let vytrpěli.

Přestože má tahle trasa výrazně lepší sklonové poměry, vede hustou zástavbou a protože je to jediné tranzitní spojení v severním segmentu města, vždycky tam pojede nějaká těžká doprava. Proto je nanejvýš žádoucí, aby se přesunula tam, kde bude obtěžovat méně, tedy kolem Vinohrad.

Jasně, S1 je dálniční komunikace, ale Žarošická bude dost dlouho sloužit jako VMO a podle toho by se s ní mělo zacházet. Podjezdy navrhuju u Penny a u UniCornu (kde odbočuje trolejbus na Pálavské nám.). Díky tomu by zůstala akorát jedna kolize (odbočení trolejbusu na Žarošickou x odbočení ze Žarošické vlevo k pumpě).
ppepe
Příspěvky: 279
Registrován: 26.12.2015 0:02:23

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od ppepe »

Gajdošova s velkou pravděpodobností nezůstane, jak je. Plán na propojení tramvajových tratí ze Staré osady po Gajdošce do Juliánova stojí z velké části právě na stavbě VMO, který Gajdošovu pro přestavbu uvolní.

Zmíněno i v projednávání nového UP města, https://youtu.be/DcgJLYBdm6E
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: VMO: Žabovřeská I, I. etapa

Příspěvek od Warcz »

Já to beru opačně. Už to nezměníme, ale pojďme tlačit okolí, ať se pracuje na probíhajících projektech, projektech, které jsou před kompnutím ( 2 etapa ), ale i navazujících projektech ( Usek Výstaviště a Bohunice ), nebo zlepšení Kníničské, kde by stačilo přeložit tramvaj a udělat plnou MUK Kníničská x Veslařská na Komín. Ale to jsou takové sny, které se asi nestanou.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: Žabovřeská I, I. etapa

Příspěvek od Aram96 »

Úsekem Bohunice myslíš jako pokračování VMO tunelem k Heršpické ? :o
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: VMO: Žabovřeská I, I. etapa

Příspěvek od Warcz »

Ano myslím Tunel Červený kopec - http://www.mestsky-okruh-brno.cz/usek-b ... nrosee=yes

Není to na pořadu dne, ale proč už nemít připravenu stavbu na rok 2040.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: Žabovřeská I, I. etapa

Příspěvek od goldfinger »

Absolutně nejdůležitějším úsekem po Žabovřeské II a Tomkově nám./Rokytově je propojení Jedovnické a Černovické, které uleví Šimicím a dokončí aspoň podkovu od Mariánského náměstí po Vídeňskou. Dočasně se bude muset něco udělat s průjezdem po Žarošické, ale pořád by to mělo být lepší, než po Svatoplukově a Gajdošově. Na Kníničskou bych ani malíčkem nasáhnul a Bastru nakakal do pusy za D43.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: Žabovřeská I, I. etapa

Příspěvek od Aram96 »

Já bych za sebe dokonce řekl, že tunel Červený kopec je potřebný ze všech úseků VMO nejméně a velmi pravděpodobně bude realizován i jako poslední. A to jak kvůli ceně, tak kvůli potřebnosti. Samozřejmě když bychom brali důležitost jednotlivých úseků. Jinak jsem názoru, že ta jižní část je etapizovatelná mnohem méně než východní část VMO, kde i když se tunel Vinohrady dokončí jako poslední, tak ty 2 další části budou z velké části plnit funkci.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: Žabovřeská I, I. etapa

Příspěvek od goldfinger »

Naprosto souhlasím s Aramem. Bez tunelu pod Rotecem se můžeme ještě dlouho obejít. Po úseku Jedovnická - Černovická bych se zaměřil na propojení Heršpické a Komárova, bo kromě D1 a Opuštěné žádné rozumné spojení východ-západ na jihu není.
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: VMO: Žabovřeská I, I. etapa

Příspěvek od KarelLer »

Tunel Červený kopec by pomohl vyřešit dva špunty - Jihlavskou u hřbitova a Poříčí. Chápu, že to není to nejhorší místo v Brně, ale důležitý to je. Kdyby přestavěli Jihlavskou u hřbitova aspoň na 2+1, dost by to pomohlo, ale nevím, jestli se to vůbec plánuje.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: Žabovřeská I, I. etapa

Příspěvek od goldfinger »

Že by tounel pod Rotecem helfnul, o tym žádná, jinak by se neplánoval, akorát že tohle je fuckt nejzbytnější místo VMO - na rozdíl např. od propojení Černovické a Jedovnické, na které čekají Šimice jako na smilování. Přidat druhý pruh na Jihlavské do kopce by bylo fajn a nejspíš by to nebylo moc složité, akorát EIA, Voda z Tetčic atd.
xcav8
Příspěvky: 519
Registrován: 27.5.2010 11:00:52
Bydliště: Brno

Re: VMO: Žabovřeská I, I. etapa

Příspěvek od xcav8 »

Á Godfinger a jeho prznění pravopisu prostoupilo i na toto fórum. :zvraci:
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: VMO: Žabovřeská I, I. etapa

Příspěvek od Warcz »

Ja neřikam že to ma byt zitra, jenom si myslim, že by stat měl mit připraveno idealně 1.5x tolik co muže stavě. Hodi ti do toho vidle vodnik, fajn začneš usekem vedle. Za 10 let se někdo vzbudi a začne to honem rychle řešit. Proč je podle vas tunel zbytečny ? Jasně cenove lepši je d1 na 3 pruhy, ale stane se to ? Navic až se to cele otevře tak čekam špunty na Poříčí...
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: VMO: Žabovřeská I, I. etapa

Příspěvek od Veronss »

dalsi pruh na Jihlavske do kopce vubec nic nevyresi.. Ja teda nevim jak vy, ale pokud pojedu od jihu smer zapad mesta, tak stejne jedu po D1 na Bitesskou..
Odpovědět

Zpět na „Brno“