Právě je 2.7.2020 6:20:09




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 289 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
 VMO: obecné info 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 88
Příspěvek Re: VMO: obecné info
Oboje je dost sci-fi a řekl bych že i dalším důkazem totální neschocpnosti brněnského závodu ŘSD připravit a realizovat důležité stavby. Stačí si připomenout rozšíření D1 u Brna, které bude ještě víc než dva roky váznout na podělané přeložce plynu.
Že se vinohradský tunel bude razit později, je jasné už dlouho. A proto se na potkání snažím dlouct do hlavy pomazaným hlavám, že je třeba se už teď připravit na dlouhodobé provizorium a odšpuntovat Žarošickou a Jedovnickou, tedy postavit mimoúrovňová křížení u Blatnické a Bzenecké a vést bezkolizně a bezsemaforově hlavní trasu na křížovatkách Žarošická/ Jedovnická a Jedovnická/ Novolíšeňská. Tyto stavby mohou dobře sloužit i po zprovoznění vinohradského tunelu. Nejdůležitějším úsekem VMO v tomto segmentu je propojení Jedovnické a Černovické, které odlehčí Šimicím a umožní zklidnění a humanizaci Gajdošovy. Je ale nutné, aby průjezd kolem Vinohrad mohl jet plynule. Po zprovoznění Tomkáče bude VMO podkovou, protože bude chybět úsek z Komárova na Heršpickou. Z nákresu MÚK Heršpická jsem úplně nepochopil, zda má jet veškerá doprava po Heršpická přes kruháč (doufám že ne), nebo ta křižovatka bude třípatrová (dole VMO, v prostředním patře Heršpická a nad ní kruháč).


18.5.2020 15:15:06
Profil
 

Příspěvky: 2921
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: VMO: obecné info
Já jsem to pochopil tak, že ano, ale schválně jsem to nekomentoval, protože tahle stavba je opravdu ve hvězdách a dalších 10 let bude opravdu pouze tak ve stavební uzávěře. Samozřejmě, že je to totální nesmysl stavět pro hlavní směr Heršpická-D52 kurháč, byť velký, ale jak říkám, jsem klidný. :mrgreen: Popravdě více věřím v S43 přes Bystrc než v jižní část VMO s tunelem Červený kopec.
Já naopak věřím, že Vinohrady začnou o něco dříve, nechápu, co chtějí připravovat dalších 7-8 let, EIA je, dodělá se tedy nějaké to technické řešení a uvažovat o 3 letech na UR a dalších 3 letech na SP je dosti mimo, zvlášť když je VMO zařazen v prioritních stavbách novel 416 :roll:
Problém vidím spíše v penězích, státu se nebude chtít do Brna rvát tolik peněz, pokud se dotáhne k realizaci i nové nádraží někdy do 5 let.


18.5.2020 16:57:12
Profil
 

Příspěvky: 88
Příspěvek Re: VMO: obecné info
V nové nádraží věřím ze všeho nejmíň prostě proto, že jeho přínos je nulový. Ale zajímal by mne názor publika na naznačené stavební úpravy na Žarošické a Jedovnické. Kdyby město bylo aspoň trošku akční, tak by ty dva podjezdy a la S1 u V9dně od A5 směrem k tangentě mohlo zvládnout hravě. S pozemky tam problém není, všechno je městské a nedovedu si představit, že by někdo do takového projektu házel vidle, to by musel být sám proti sobě. Představuju si to tak, že na Blatnické a Bzenecké by hlavní směr byl v úrovni -1 a nahoře by byla křižovatka, ale díky mimoúrovňovému křížení hlavního směru daleko propustnější.


18.5.2020 19:05:41
Profil
 

Příspěvky: 160
Příspěvek Re: VMO: obecné info
Pokud na to nebudou na Žarošické výhledově intenzity, pochybuju, že někdo bude ochotný investovat desítky milionů do dvou MÚK. Místní proti tomu můžou protestovat z různých iracionálních důvodů, jako u ostatních staveb.


18.5.2020 20:18:37
Profil
 

Příspěvky: 2921
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: VMO: obecné info
No tak pokud jsi názoru, že přínos nového nádraží je nulový, tak asi ani nemá cenu ti takový nesmysl vyvracet .. :P
Jediné, co si z napsaných stavebních záměrů umím představit, je MÚK Jedovnické a Žarošické, všechno další mě přijde jednak nereálné, ale i zbytečné. Proč bychom jako prosimtě měli stavět MÚK na městské komunikace ? MÚK Jedovnická x Novolíšenská mě přijde už opravdu mimo, nic ve zlém. To bych mohl chtít 3 mimoúrovňové křižovatky u nás ve městě, které má 12 000 obyvatel :roll: Blatnická, Bzenecká dtto.


18.5.2020 21:03:34
Profil
 

Příspěvky: 88
Příspěvek Re: VMO: obecné info
Jakmile se zprovozní úsek Jedovnická - Černovická, budou na Jedovnické a Žarošické ty samé intenzity, co dnes na Gajdošově. Dokonce větší, musí se připočíst cílová a zdrojová doprava do Líšně a Vinohrad, která není úplně zanedbatelná. A nastane totéž v bleděmodrém, co po otevření královopolských tunelů na Žabovřeské, když nebude zajištěn bezkolizní průjezd. Nezbude, než čekat na Godota nebo Vinohradský tunel podle toho, co přijde dřív, když se v předstihu nepodniknout potřebná opatření. Na Blatnické a Bzenecké by to mohl být zákaz odbočení doleva, ale v obou případech vyskočí problém - na Blatnické je to obsluha Penny, na Bzenecké zařazení trajfu od Pálavského náměstí. Opakuju nemám na mysli plnohodnotné MÚK, ale pouze mimoúrovňové vedení hlavní trasy a la S1 u Vídně mezi Eibesbrunnem a Stadlau.To je v civilizovaných městech na zatížených tazích poměrně běžné, u nás spíš výjimečné (nábřeží u cajzlů).


19.5.2020 9:21:11
Profil
 

Příspěvky: 2921
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: VMO: obecné info
S1 je dálniční okruh, ne městská komunikace jako např. Jedovnická. Nebo jsem nepochopil, které křížení myslíš ... A jinak po zprovoznění úseku Ostravská radiála rozhodně nedojde k přelivu hlavní dopravy z Gajdošovy na Žarošickou+Jedovnickou, jak jsi na to přišel ? :)


19.5.2020 10:28:10
Profil
 

Příspěvky: 160
Příspěvek Re: VMO: obecné info
Jedovnická - Černovická je aktuálně součást jedné stavby s tunelem. Nevypadá to, že by se to plánovalo zprovoznit zvlášť.

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/497 ... nt-vmo.pdf


19.5.2020 10:32:14
Profil
 

Příspěvky: 270
Příspěvek Re: VMO: obecné info
Mrkni co jsi poslal - tam jsou 3 úseky
- úsek VMO Vinohrady
- úsek MÚK Ostravská radiála
- úsek Bratislavská radiála

pravda je že pokud se udělá prostřední v letáku označen jako úsek MÚK Ostravská radiála, tak společně s Rokytkovou to auta na Vinohrady přivede...

... ale nesouhlasím s černým scénářem Goldfingera
zapoměl jsi započítat, že Gajdošovu (tj. současný VMO) nikdo neuzavře - tedy když to půjde nahoře pomalu, tak se to přelije částečně dolu, kde to půjde o dost rychleji, protože na Gajdošce je nejvetší špunt Židenická kasárna a ten dost odpadne po dokončení Rokytkovy. Po dokončení Ostravské radilály pak odpadne i křižovatka Stará osada a v této oblasti bude možné změnit časování semaforů a zvýšit tak preferenci původního VMO (tranzit - rozuměno městský tranzit tj. ti co jedou sever jih a nepotřebují do Líšně, Vinohrad, či Židenic -tak min. z části zůstane tady až do dokončení tunelu Vinohrady)


19.5.2020 10:43:02
Profil
 

Příspěvky: 2921
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: VMO: obecné info
KarelLer píše:
Jedovnická - Černovická je aktuálně součást jedné stavby s tunelem. Nevypadá to, že by se to plánovalo zprovoznit zvlášť.

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/497 ... nt-vmo.pdf

Ne, naopak, bude to zvlášť. Ostravská radiála - ta prostřední část - je v plánu jako první ;)
Jenže já si i tak myslím, že prostě po otevření Ostravské radiály nedojde k přelivu dopravy ze Svatoplukovy+Gajdošovy = I/42 na Žarošickou+Jedovnickou, kdo by to objížděl ? A i pokud ano, alespoň zatím nelze očekávat nějaké výrazné oddálení stavby Ostravské radiály a Vinohradského tunelu.


19.5.2020 10:54:45
Profil
 

Příspěvky: 160
Příspěvek Re: VMO: obecné info
Píše se tam, že "Celek tvoří původně tři samostatné stavby (I/42 VMO Vinohrady, I/42 MÚK Ostravská radiála a I/41 Bratislavská radiála)". Odkud čerpáte informace, že nejde o celek a nejde o původně tři samostatné stavby?


19.5.2020 11:50:01
Profil
 

Příspěvky: 2921
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: VMO: obecné info
Celek to byl v procesu EIA, už i v mapce ŘSD je to rozděleno na 3 stavby s různými dobami realizace. Ostravská radiála by mohla nejpozději příští rok začít s DUR, u tunelu se budou ještě řešit průzkumy a technické věci, Bratislavská radiála - tam se musí ještě změnit i územní plán, protože podoba této části se poměrně zásadně změnila. Ten je teď, pokud vím, v nějakém stádiu schvalování/veřejného seznámení/projednání. Deadline na platný územní plán je 2022 podle zákona.


19.5.2020 12:03:14
Profil
 

Příspěvky: 88
Příspěvek Re: VMO: obecné info
Pro ttc: Ulice od kasáren na Vinohrady se jmenuje Rokytova.
Gajdošova se samozřejmě nezavře, ale od Černovické se na ni bude obtížnější dostat (hlavní směr povede na Jedovnickou).
A pak se nedá vyloučit, že šimické rathaus bude po zprovoznění Ostravské radiály dost tlačit na proměnu Gajdošovy v moderní bulvár - cyklostezka, šalina ze SO do Julcu, což může kapacitu silnice výrazně snížit. A za sebe bych to šimičákům přál za to, co si během 30 let vytrpěli.

Přestože má tahle trasa výrazně lepší sklonové poměry, vede hustou zástavbou a protože je to jediné tranzitní spojení v severním segmentu města, vždycky tam pojede nějaká těžká doprava. Proto je nanejvýš žádoucí, aby se přesunula tam, kde bude obtěžovat méně, tedy kolem Vinohrad.

Jasně, S1 je dálniční komunikace, ale Žarošická bude dost dlouho sloužit jako VMO a podle toho by se s ní mělo zacházet. Podjezdy navrhuju u Penny a u UniCornu (kde odbočuje trolejbus na Pálavské nám.). Díky tomu by zůstala akorát jedna kolize (odbočení trolejbusu na Žarošickou x odbočení ze Žarošické vlevo k pumpě).


19.5.2020 12:25:47
Profil
 

Příspěvky: 149
Příspěvek Re: VMO: obecné info
Gajdošova s velkou pravděpodobností nezůstane, jak je. Plán na propojení tramvajových tratí ze Staré osady po Gajdošce do Juliánova stojí z velké části právě na stavbě VMO, který Gajdošovu pro přestavbu uvolní.

Zmíněno i v projednávání nového UP města, https://youtu.be/DcgJLYBdm6E


23.5.2020 9:40:28
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 289 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz