Ukrajina

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ukrajina

Příspěvek od Diaľničiar »

Silniční decentralizace pokročila, stát spravuje menšinu původní sítě a investice do této části jsou vyšší, takže bude vidět zlepšení za pár let takových investicí. (není to jak na Slovensku kde se rozsah silnic z hlediska investicí ze státu snížil, ale s tím se snížil i balík do nich)

Ukravtodor v 08/2018 oznámil, že investiční deficit do silniční infrastruktury je na úrovni téměř 72 mld. USD. Náklady na zdevastovanou a zastaralou silniční síť je co se týče rekonstrukcí, kdy se jde do hloubky na průměrné úrovni 358 551 USD na 1 km.

Pro rok 2018 se do silniční sítě, která byla na pokraji rozpadu v časech, když se do ní začalo mohutně investovat je alokace 1,9 mld. USD. Aby se nastartovala ekonomika, tak se nedají snížit hmotnostní limity pro nákladní dopravu, která je obyvklá i jinde ve světě, takže řešením je komplexní přestavba silnic, kde se zesilní vrstva pod vozovkou.

V tomto roce se zároveň spustilo fungování státního silničního fondu, který bude garantem pro udržitelnost rozvoje silniční sítě. V tomto roce chce Ukravtodor provést rekonstrukci na různých stupních na celkem 4.000 km z celkem po nově spravované sítě 47.000 km. Kde vezmou peníze regiony a místní samosprávy pro opravy zvyšné sítě není zřejmé. Cílem je ale stabilizovat a zlepšit základní silniční tahy a až bude toto, tak je možno napojit menší regiony na hlavní síť.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.12.2020 12:33:03, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

Ukrajinské silové složky zasahují v 15 oblastních odděleních (Ukrajina má 24 oblastí) Ukravtodoru kvůli korupci. Podle předběžných informací na tom stát ztratil více než 224 milionů hřiven (cca 175 milionů Kč). Podle informací z webu Ukravtodoru se má jednat o záležitosti z let 2012–2014 (tzn. ještě z období, kdy byl prezidentem Viktor Janukovyč).

https://www.pravda.com.ua/news/2018/09/27/7193375/

http://ukravtodor.gov.ua/press/news/ofi ... rainy.html
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

Na Ukrajině bude v letošním roce pokračovat prioritní projekt GO Highway, jehož cílem je propojit kvalitní silniční infrastrukturou přístavy na břehu Černého a Baltského moře (zkratka tedy znamená Gdaňsk-Oděsa). V minulých dvou letech byla kompletně opravena silnice Lvov-Umaň ve Lvovské a Ternopilské oblasti a letos budou práce pokračovat v Chmelnycké, Vinnycké a Čerkaské oblasti, celkem by se mělo opravit 108 km trasy. Příští rok by měla být dokončena první etapa projektu a začít druhá. Její součástí bude stavba koncesní dálnice ze Lvova na polskou hranici a rozšíření trasy Lvov-Ternopil na 4 pruhy, v rámci čehož se budou realizovat i obchvaty všech měst a obcí (včetně severního obchvatu Lvova a jižního obchvatu Ternopilu; jaké to bude mít technické parametry se ale nepíše). V další perspektivě se počítá s podobným rozšířením na celé trase až do Oděsy.

zdroj včetně mapy úseků, kterých se to týká: http://ukravtodor.gov.ua/press/news/vzh ... ghway.html
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Rusko

Příspěvek od Diaľničiar »

stav výstavby obchvatu Simferopol (hlavní město Krymu)

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

Přidávám mapu, na které jsou vidět naplánované opravy hlavních tahů v letošním roce (v rámci strategie 2018-2022). Zelenou barvou jsou označené úseky, které prošly rekonstrukcí v minulých letech a ostatní barvy označují plány na letošek (je to rozdělené na jednotlivé projekty). Na druhé mapě je prioritní projekt GO Highway. Zelené úseky byly zrekonstruované v letech 2017-2018, žluté se budou opravovat letos a červené se budou opravovat v dalších letech (jestli jsem to pochopil dobře, tak krátký modrý úsek u města Chmelnyckyj se má obnovovat za pomoci mezinárodních finančních organizací).

Pro zajímavost mapy ostatních tras a grafy se zdroji financování (naprostá většina jde z nedávno zřízeného silničního fondu a jen menší část od mezinárodních organizací - 5 mld. hřiven z celkových 55 mld.) jsou na oficálním facebookovém profilu ukrajinského premiéra Volodymyra Hrojsmana (v ukrajinštině - ale jsou tam ty mapy a fotky ze staveb): https://www.facebook.com/volodymyrgroys ... =3&theater
Přílohy
ukrajina.jpg
ukrajina.jpg (86.42 KiB) Zobrazeno 23952 x
GO.jpg
GO.jpg (67.22 KiB) Zobrazeno 23952 x
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ukrajina

Příspěvek od Diaľničiar »

V roce 2018 bylo na Ukrajině opraveno téměř 4 tisíce kilometrů silnic

31. 7. 2019 | Zdroj: CzechTrade

K podobným opravám v historii země docházelo dříve pouze jednou v rámci přípravy k fotbalovému mistrovství Evropy - 2012, kdy se na Ukrajině v letech 2011–2012 opravovalo 1,6–2 tisíc kilometrů silnic ročně. Ve všech ostatních letech se toto číslo pohybovalo od 100 do 700 km za rok.

Podle současného předsedy ukrajinské vlády Volodymyra Hroismana vyžaduje 95 % domácích silnic buď opravu nebo rekonstrukci. Dle odhadů odborníků může spolknout obnovení celého systému silniční infrastruktury 77 miliard dolarů, přičemž by se v průběhu dalších pěti let mělo ročně opravovat 4 až 4,5 tisíc kilometrů.

Za poslední dva roky bylo směřováno na opravu a údržbu 46,6 tis. km silnic, které se nachází na bilanci státu, 1,7 miliardy dolarů, což je na celostátní úrovni nedostatečná částka.
Přičemž dalších 123 tis. km silnic se nacházejí na bilanci krajů a obcí.

Zdroj: http://www.nv.ua
Zpracoval kolektiv pracovníků zahraniční kanceláře CzechTrade v Kyjevě.

Zdroj: https://www.businessinfo.cz
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.12.2020 12:34:19, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

Díky novému systému financování skrze silniční fond, do kterého jdou mj. všechny vybrané peníze ze spotřební daně na pohonné hmoty se na Ukrajině i nadále zvyšuje množství prostředků, které jdou na infrastrukturu. Podle projektu rozpočtu na rok 2020 by se za silnice mělo utratit rekordních 74,4 miliard hřiven (v letošním roce bylo na silnice vyhrazeno 56 miliard). Z této částky bude 38 miliard vyhrazeno na státní silnice a 22,2 miliardy dostanou místní samosprávy. Další 3,2 miliardy pak půjdou na programy související se zajištěním bezpečnosti silničního provozu. Podle nového premiéra Oleksije Hončaruka je letošní prioritou číslo jedna stavba nové silnice do přístavního města Mariupol, která bude míjet okupovaná území Donbasu (předběžné datum otevření je stanovené na 18. října).

Samozřejmě to nejsou nijak astronomické částky (hřivna je v současnosti jen lehce slabší než koruna, ale dlouhodobě silně posiluje – zrovna dneska se objevila zpráva, že se dostala na tříletý rekord) a dlouhodobě zanedbávaná silniční síť na Ukrajině potřebuje daleko víc peněz, ale i tak je to oproti období před rokem 2014 velký systémový pokrok (osobně bych řekl, že zrovna tohle je jedna z nejpovedenějších reforem, které se po roce 2014 podařilo prosadit).

https://www.epravda.com.ua/news/2019/09 ... imzdX8-ams
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ukrajina

Příspěvek od Diaľničiar »

Není to sice dostatečná částka, ale je několik let po sobě a stoupá. Společně s tím stoupají kapacity stavebních firem a pokud jim to vydrží dekádu, tak to bude již citelná kvalita a hlavně na celém území. Pak bude možno i pozvolna investovat na novou výstavbu, i když tato masivní přestavba silničních úseků hlavně na státních silnicích je téměř jako nová výstavba vzhledem k rozsahu realizovaných prací z důvodu zdevastování těchto silnic. Takže se to hezky čte a je to i vidět. Ta částka je na úrovni období, kdy vládla stará garda a slibovala masivní investice, které se pak ale nikdy jaksi nepovedlo zrealizovat. Tedy ta částka v roce 2020 a na to, že silniční fond existuje 3 roky tak je to paráda. Jen jak říkám, musí to vydržet. Ale zdá se, že to Ukrajina pochopila, že pokud chce mít dostupné regiony a kontrolu z administrativních center na ně, tak nejdříve musí vylepšit dostupnost na vlastním území vzhledem k tomu, že napojení na jiné státy je ten menší problém. V dohledné době se zcela jiště zkapacitní pár koridorů a bude to ještě lepší, na to ale opravdu musí zesilnit ekonomika.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Ukrajina

Příspěvek od FlakY` »

Našel jsem informaci, že nynější ředitel Ukravtodor, Slavomir Novak uvažuje o odejití z úřadu kvůli současné politické situaci.
2 měsíce po setkání ukrajinského prezidenta Zelenského v Mykolayevksé oblasti byl zadržen úředník, který mu na společném setkání přislíbil dokončení silničních oprav v regionu. Zadržen byl detektivy NABU při úplatku. Údajně se mělo jednat o provokaci...
https://www.youtube.com/watch?v=KcPS2R7pisE
https://newsone.ua/news/economics/smeni ... ontent=rss
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ukrajina

Příspěvek od Diaľničiar »

Ukrajina staví v Karpatech nové silnice

29.11.2019 Generální konzulát České republiky

V turisticky přitažlivém karpatském regionu na západní Ukrajině je plánována významná investice do rozvoje dopravní infrastruktury. Tři oblasti (Lvovská, Ivano-Frankivská a Zakarpatská) připravují projekt výstavby nového silničního spojení, takzvaného Malého karpatského okruhu. Silnice má částečně vést po stávajících komunikacích, částečně v nově vybudované trase.

Malý karpatský okruh bude dosahovat délky zhruba 100 kilometrů. Okruh má výrazně zkrátit cestovní dobu mezi jednotlivými horskými letovisky. Zatímco dnes trvá cesta z obce Slavske ve Lvovské oblasti do obce Pilipec v Zakarpatské oblasti okolo dvou až tří hodin, po vybudování okruhu by se doba jízdy zkrátila na 30 minut. Předpokládá se, že v budoucnu by měly být vybudovány také silnice spojující okruh s dalšími významnými městy všech tří oblastí.

Odhadované náklady na stavbu představují 1 mld. ukrajinských hřiven (cca 956 mil. Kč). Autoři návrhu předpokládají, že do poloviny roku 2020 připraví hotovou projektovou dokumentaci a následně požádají státní rozpočet o finance. Finančně podílet by se měly i místní samosprávy a soukromí investoři. Jedna z větších ukrajinských společnosti připravuje projekt vybudování lyžařského střediska v obci Slavske. Podle optimistických odhadů by mohla být okružní silnice postavena do roku 2023.

Malý karpatský okruh však není jediným, který se bude na západní Ukrajině stavět. V současné době probíhá například rekonstrukce důležité silnice N09 spojující Mukačevo a Rachiv v Zakarpatské oblasti. Tato silnice je rekonstruována poprvé po několika desetiletích.

Rozvoj ukrajinských Karpat představuje jednu z priorit ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského i vlády Oleksije Hončaruka. Letos v říjnu schválila vláda vytvoření „Státního programu rozvoje regionu ukrajinských Karpat na roky 2020–2022“, který předpokládá investice do dopravní infrastruktury, vytváření nových pracovních míst či rozvoje cestovního ruchu. Program se má týkat především horských regionů Lvovské, Zakarpatské, Ivano-Frankivské a Černivecké oblasti.

Program navazuje na „Koncepci rozvoje horských území ukrajinských Karpat v letech 2019–2027“, která se týká podpory konkurenčního ekonomického prostředí, budování dopravní, výrobní a sociální infrastruktury, rozvoj cestovního ruchu a zajištění ekologické bezpečnosti v nejvyšších ukrajinských horách. Karpatskému regionu byla určen také příkaz prezidenta Ukrajiny „O rozvoji regionu ukrajinských Karpat“ z července 2019.

Zároveň koncem letošního října Ukrajina a Evropská banka pro obnovu a rozvoj podepsaly memorandum o financování oprav regionálních silnic na Ukrajině. První tranše by měla činit 300 mil. euro.

Informace poskytnuta Generálním konzulátem České republiky ve Lvově (Ukrajina). Autor: Vladimír Kadlec,

Zdroj: businessinfo.cz
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

K výše uvedenému jenom dodám, že městečko Slavske je velký "success story" decentralizační reformy, která je postupně zaváděna od roku 2014. V jejím rámci byla vytvořena nová administrativní jednotka, která by se dala do češtiny přeložit asi jako sjednocená teritoriální obec. Je to inspirované Polskem a tamním systémem gmin, které jsou větší než české (a slovenské) obce a obvykle sdružují více sídel. Tyto nové obce dostávají větší pravomoci a hlavně vlastní finanční prostředky pro rozvoj. Problémem ale je, že zatím tyto obce vznikají pouze na dobrovolné bázi a zdaleka ne celá Ukrajina jimi ještě není pokrytá (v zásadě se počítá s tím, že se to bude muset výhledově rozseknout zezhora, ale zatím k tomu není politická vůle). V tomto konkrétním případě městečka Slavske došlo k sjednocení centra a dalších 7 vesnic v říjnu 2017, přičemž obec měla ještě štěstí v tom, že se na jejím území zaregistrovala firma OKKO, která provozuje jeden z největších řetězců čerpacích stanic na Ukrajině (právě ta chce investovat do zmiňovaného lyžařského střediska). Díky tomu má Slavske po letech úpadku obrovské příjmy do obecního rozpočtu, takže si může dovolit do nedávna naprosto nevídané investice, které se týkají i místní silniční infrastruktury (např. jen v minulém a letošním roce dala obec 8 milionů hřiven z vlastního rozpočtu na stavbu úplně nové školy v jedné z vesnic). Pokud by náhodou někdo zdejší zvládl ukrajinštinu, tak pro zajímavost přikládám článek, ve kterém je to podrobněji i s pár fotografiemi z místa: https://zaxid.net/detsentralizatsiya_v_ ... g_n1495323

To ale není důvod, proč přidávám příspěvek, jenom mě to napadlo po předchozím komentáři :) Tím je fakt, že by Ukravtodor měl na příští rok získat výrazně vyšší částku na investice do celostátní silniční infrastruktury. Původně plánovaný rozpočet 31,5 mld. hřiven má být navýšen o dalších 20 mld., díky čemuž by mělo být v příštím roce opraveno dalších 4000 km ukrajinských silnic.

https://ukravtodor.gov.ua/press/news/u_ ... losia.html
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

Plnohodnotné dálnice se na Ukrajině sice ještě nestaví, ale to neznamená, že mimo masivních oprav stávajících silnic nic nového nevzniká. V letošním roce by tak měly pokračovat stavební práce na již rozestavěných obchvatech měst Žytomyr, Rivne, Poltava, Dnipro a Dunajivci (Chmelnycká oblast). Zahájit by se měla stavba na obchvatech měst Lvov, Ternopil (obojí severní obchvat), Kobeljaka (Poltavská oblast) a Berehove (Zakarpatská oblast). Dalších 9 obchvatů je momentálně v přípravě viz mapa v článku (připravované jsou ty modré).

https://ukravtodor.gov.ua/press/news/uk ... dorih.html

Zároveň se Ukravtodor chce zaměřit na rozvoj sítě rychlostních silnic, na kterých bude maximální povolená rychlost v rozmezí 110–130 km/h. Zatím takové silnice existují na 4 trasách: Černihiv-Kyjev-Oděsa, Rivne-Žytomyr-Kyjev-Lubny (směr Poltava a Charkov), Charkov-Dnipro-Záporoží a Slovjansku-Mariupol (Doněcká oblast). Momentálně probíhají práce na silnicích od polské hranice do města Kovel na Volyni, z Lubnů přes Poltavu do Charkova a z Poltavy do Dnipra. Řada dalších silnic je v plánech viz mapa v článku (světle modré se projektují a žluté jsou v plánech)

https://ukravtodor.gov.ua/press/news/v_ ... dorih.html
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

Ještě jedna zajímavost z Ukrajiny, která se tedy sice netýká silnic, ale železnice, nicméně pro nás to může být docela zajímavý projekt (vzhledem k mým častým cestám minimálně pro mě určitě :)). Během letošního roku by měla bý postavena kolej s evropským rozchodem od polské hranice do Lvova. Aby nedošlo k zahlcení lvovského železničního nádraží, tak se počítá s rozšířením stanice Sknyliv, která leží poblíž lvovského letiště. Celý projekt měl stát 20,8 milionů dolarů a Ukrajinci by ho chtěli mít hotový už příští rok. Pro nás je to zajímavé, protože se spuštěním vlaků z Prahy na Ukrajinu právě tímhle směrem počítá jak RegioJet, tak Leo Express. Zatím by měli jezdit do stanice Mostyska 2, kam je od hranice dotažená evropská kolej, ale s tímhle výhledem by mohli jezdit až do Lvova.

https://zaxid.net/u_kabmini_povidomili_ ... u_n1496984
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ukrajina

Příspěvek od Diaľničiar »

ML90 píše:Původně plánovaný rozpočet 31,5 mld. hřiven má být navýšen o dalších 20 mld., díky čemuž by mělo být v příštím roce opraveno dalších 4000 km ukrajinských silnic.

https://ukravtodor.gov.ua/press/news/u_ ... losia.html
Nakonec chce Ukrajina letos opravit nebo postavit až 6664 km silnic. Vůbec nejvíc v historii. Bude to stát až 113 mld. hřiven. Zda se to opravdu povede proinvestovat se uvidí.

https://biz.liga.net/amp/all/transport/ ... eto-realno

červená - štátní rozpočet
modrá - zahraniční finanční instituce
fialová - speciální fond pro region Donetsk
zelená - půjčka z Polska

Pro centrální vládu jsou silnice prioritou číslo 1 a pro tento rok k tomu vyzvala všechny další v hierarchii státu. Nemají se bát vynaložit peníze do silniční infrastruktury. Jen doplním ještě, že i v posledních letech Ukrajina dokázala opravit tisíce km silnice ročně. Kdysi se běžně opravovalo do 1000 km v řádu stovek km.
20200127184602-3656.png
20200127184602-3656.png (300.39 KiB) Zobrazeno 20313 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

Trochu obecnější, ale pro přehled zajímavý článek o silniční infrastruktuře na Ukrajině v angličtině. Píše se v něm mimo jiné o nehodovosti způsobené nedodržováním předpisů a špatným stavem silnic. Ukrajina má po Rusku druhou největší úmrtnost na silnicích v Evropě, ale jak v článku zároveň upozorňují, v celosvětovém měřítku zase ne až tak šíleně vysokou a za poslední roky klesla o 30 % – podle údajů z roku 2017 na ukrajinských silnicích zemřelo 14,01 osob na 100 000 obyvatel, zatímco např. v USA to bylo 12,16. Dále jsou zmiňované rozsáhlé rekonstrukce silnic, které pokračují i v letošním roce, postupně zaváděná opatření proti porušování dopravních předpisů (od 1. června letošního roku se postupně začínají osazovat kamery s měřením rychlosti s tím, že do konce roku by jich mělo být na ukrajinských silnicích 683) a plány na výstavbu plnohodnotných dálnic a rychlostních silnic.

http://euromaidanpress.com/2020/06/21/t ... nes-roads/

Jinak při té příležitosti jsem si prošel poslední aktuality z webu Ukravtodoru a za zmínku stojí především tato:

29. května Ukravtodor prezentoval národní plán obnovení mostů na roky 2020–2025. Celkově je na ukrajinských silnicích 16 155 objektů, z nichž 5845 připadá na silnice státního významu a zbytek na místní silnice. Z celkového počtu mostů je zkontrolovaný stav pouze na 35 % z nich (u státních silnic je to ale 71 %). Z kontrol vyplývá, že pouhá 2 % mostů jsou v dobrém stavu, 10,6 % ve víceméně dobrém stavu, 58 % je provozuschopných, 27 % je provozuschopných s omezením a 2,7 % mostů je neprovozuschopných. Většina z těchto mostů byla postavena do 80. let minulého století a množství těch neprovozuschopných každým rokem přibývá. Součástí programu nejsou jenom rekonstrukce stávajících mostů a stavba nových, ale také pokračující kontroly jejich stavu. Rozpočet projektu na 5 let je 28,7 miliard hřiven (1 UAH=cca 90 haléřů), přičemž do rozpočtu nespadá 73 mostů, na kterých už probíhají práce. Podle ředitele Ukravtodoru Oleksandra Kurbakova by letos mělo být na státních silnicích obnoveno 100 mostů – kromě těch 73 zmiňovaných ještě 32 dalších z nového programu.

https://ukravtodor.gov.ua/press/news/uk ... _2025.html
Asenad
Příspěvky: 83
Registrován: 31.5.2018 21:48:46

Re: Rusko

Příspěvek od Asenad »

2.7.2020 byl také otevřen v obou směrech první 155km úsek (Kerč-Bělogorsk) silnice(dálnice) Tavrida na Krymu

https://www.youtube.com/watch?v=srNpaGq4LNc
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 20.12.2020 13:14:47, celkem upraveno 1 x.
Důvod: zhrubnutí textu
Asenad
Příspěvky: 83
Registrován: 31.5.2018 21:48:46

Re: Rusko

Příspěvek od Asenad »

[quote="Asenad"]30.6.2020 byl také otevřen v obou směrech první 155km úsek(Kerč-Bělogorsk) silnice(dálnice) Tavrida na Krymu

https://www.youtube.com/watch?v=_F8FbgAI0GM

------------------------
20.7.2020 se nám to prodloužilo až k Simferopolu. Takže máme vysokorychlostní silnice 2x2 od Kerčského mostu po Simferopol.

https://rg.ru/2020/07/20/reg-ufo/ot-ker ... olosy.html
https://mintrans.gov.ru/press-center/news/9644

https://www.youtube.com/watch?v=LetrFZZa8Q4&app=desktop
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

Dnes ukrajinský parlament ratifikoval dvě smlouvy, na základě kterých Ukrajina bude moci získat půjčky od Evropské investiční banky (EIB) a Evropské banky pro obnovu a rozvoj (EBRD) ve výši 550 milionů euro. Z těchto peněz by měly být financované mimo jiné následující projekty:

1) stavba severovýchodního obchvatu oblastního města Ternopil
2) generální oprava 350 km silnice mezi Kyjevem a Oděsou
3) stavba severního obchvatu Lvova, který spojí silnici na Kyjev s trasami ke 3 hraničním přechodům s Polskem (Rava-Ruska/Hrebenne, Krakivec/Korczowa a Šehyni/Medyka). Obchvat by měl být dlouhý 23 km a bude postaven v parametrech dálnice.

https://ukravtodor.gov.ua/press/news/ve ... rainy.html

Jinak důležitá zpráva z poslední doby je, že ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj přišel s iniciativou "Velyke budivnyctvo" čili v překladu něco jako Velká výstavba. V praxi jde o spojení již zmiňované výstavby a rekonstrukce 6500 km silnic s výstavbou další infrastruktury - zdravotnických zařízení, škol a sportovních areálů. Z hlediska silnic tedy žádná změna, ale mají k tomu hezký web :) https://bigbud.kmu.gov.ua/ Program by se neměl omezit jen na letošní rok, ale měl by pokračovat i do budoucna.

Z konkrétních infrastrukturních projektů je takovou vlajkovou lodí stavba nového mostu (respektive 2 mostů) přes řeku Dněpr ve městě Záporoží a 9 km dlouhé čtyřproudé silnice, která se táhne ještě z roku 2004, ale kvůli nedostatku financí byla tehdy zastavena. Na začátku letošního roku byla podepsána nová smlouva, takže to vypadá, že most už skutečně vznikne (pokud nebudou problémy s financováním, tak by mělo být vše hotové v roce 2022). Jak stavba vypadá je vidět na tomto videu:

Asenad
Příspěvky: 83
Registrován: 31.5.2018 21:48:46

Re: Rusko

Příspěvek od Asenad »

Tavrida v provozu od Kerče po Sevastopol

https://rosavtodor.gov.ru/press-center/news/361631
https://www.youtube.com/watch?v=zXSjgHTn45k
https://www.youtube.com/watch?v=7h6BHh8s1ZI


Trať Tavrida odpovídá technické kategorii 1B, rychlost je 90 km / h. Kapacita silnice je 40 tisíc vozidel denně. Nyní bude doba cesty z Kerče do Sevastopolu trvat méně než tři hodiny
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

Jeden z mnoha projektů, které se nyní na Ukrajině v rámci níže zmíněného prezidentského programu "Velyke budivnyctvo" připravují, je i výstavba obchvatu hlavního města Kyjeva. 12. srpna projekt prezentoval zástupce šéfa prezidentské kanceláře Kyrylo Tymošenko a šéf Ukravtodoru Oleksandr Kurbakov. Podle plánů by měl obchvat vzniknout do roku 2025 (nakolik je to reálné je samozřejmě otázka) a měl by spojovat všechny hlavní silnice vedoucí z Kyjeva (M07 Kyjev-Kovel-Polsko, M06 Kyjev-Žytomyr-Rivne-Lvov-Mukačevo-Čop, M05 Kyjev-Oděsa, M03 Kyjev-Poltava-Charkov-Slovjansk-Rusko a M01 Kyjev-Černihiv-Bělorusko). Zároveň silnice spojí velká města Kyjevské oblasti, která se nachází za hranicemi Kyjeva (mj. Irpiň, Vasylkiv, Obuchiv, Boryspil a Brovary). Celá silnice bude mít okolo 150 km a její součástí bude i nový most přes řeku Dněpr o délce 5,9 km. Celkem se počítá s investicí za 85 miliard hřiven (hřivna je v současnosti cca 80 haléřů). Nepíše se ale jaké parametry bude nová silnice mít. Jinak silnice nahradí starý "obchvat" z roku 1977, který ale dnes vede přes město a je postaven jen na pravém břehu Dněpru, takže pro překročení řeky je potřeba zajet hlouběji do města.

https://hromadske.ua/posts/velike-budiv ... -za-skilki

9. září už se objevila informace na webu Ukravtodoru, že do tendru na projektování silnice se přihlásilo 6 firem. Podle této zprávy se počítá s tím, že první úsek by se měl začít stavět už příští rok (stavebních úseků bude celkem 5).

https://ukravtodor.gov.ua/press/news/6_ ... a_kod.html
Přílohy
medium.jpg
medium.jpg (70.65 KiB) Zobrazeno 17530 x
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Ukrajina

Příspěvek od FlakY` »

Díky ML90 za informace!

Co se týče dvojmostí přes Dněpr ve městě Záporoží, v I. etapě bude vybudována jedna polovina mostu přes starý Dněpr. Druhá polovina se dokončí v následujícím roce. Projekt je to hlavně velmi problematický, začalo se stavět v době konjuktury a různé skupiny oligarchů a zlodějíčků si na tom chtěli nahrabat. Ekonomika upadla a zjistilo se, že za vyložené finance se prostavilo mnohem méně než se plánovalo a projekt byl k původnímu projektu značně podhodnocen. Reálný náklad byl daleko vyšší a nad poměry Ukrajiny. Dokonce se uvažovalo, že se tyto mosty nikdy nedokončí. Nakonec se hledaly úspory a po přepracování projektu se nyní začalo stavět. Dokončení se stejně protáhne na delší roky...

Co se týče obchvatu Lvova:
https://zaxid.net/za_vikup_zemli_dlya_p ... n_n1507435
mapa: https://zaxid.net/resources/newsfiles/3 ... todor1.jpg

"Lvovská regionální státní správa a dálniční služba doufají, že do konce letošního roku koupí všechny pozemky potřebné pro stavbu severního obchvatu Lvova od soukromých vlastníků. Mluvíme o devíti obytných budovách a 43 pozemcích. Podle předběžných odhadů bude celková hodnota odcizené nemovitosti 16,5 milionu UAH. Všichni majitelé domů a pozemků již s nákupem dali předchozí souhlas.

Plánuje se vypsat výběrové řízení na stavbu severní obchvatu a zahájit stavební práce v roce 2021, měla by to být vysokorychlostní dálnice. Za účelem realizace tohoto projektu bude nutné odkoupit jejich pozemky od obyvatel okresů sousedících se Lvovem."

Vizualizace: https://www.youtube.com/watch?time_cont ... =emb_title
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

To je tam taková klasika, strávil jsem na Ukrajině cca 2 roky života, takže jsem se podobných příběhů naposlouchal spoustu (velké ambice co začal v nultých letech poměrně slušný ekonomický růst, načež toho většina zůstala jenom na papíře, peníze se rozkradly a konjunktura s rokem 2008 skončila - a když už se něco udělalo tak stylem "euroremont" spočívajícím z velké části v obnovení fasád, aby to pro turisty vypadalo hezky). Ale naštěstí se to skutečně díky těm reformám od roku 2014 dost zlepšuje, tak snad se i Ukrajina dočká nějakého většího úspěchu. Jinak takovou úplně klasickou epopejí je Podilsko-Voskresenskyj most přes Dněpr v Kyjevě (ony jsou tam ostrovy, takže to ve skutečnosti bude několik mostů a jedna estakáda), který má sloužit jak pro automobilovou dopravu, tak pro novou čtvrtou linku metra. Ten se začal stavět už v roce 1993 a v první etapě by snad měl být otevřen ještě letos.

Jinak poznámka k tomu článku. Ty nemovitosti určitě nebudou "odcizené" :) a ohledně parametrů silnice ne "vysokorychlostní dálnice", ale "rychlostní komunikace nejvyšší kategorie" (це має бути швидкісна траса найвищої категорії/ce maje buty švydkisna trasa najvyščoji katehoriji - "švydkyj"=ukrajinsky rychlý).
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Ukrajina

Příspěvek od FlakY` »

Já jsem to narychlo zkopíroval z překladače. :) Plánovaná dálnice nebo levnější rychlostní silnice jsme řešili už v roce 2015. 5 let uteklo a zatím se nic moc nestalo. Plánovaná stavba pomocí PPP asi padla kvůli nestabilitě Ukrajinské ekonomiky?
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Ukrajina

Příspěvek od ML90 »

Nepadla, pořád se s tím počítá (ten obchvat Kyjeva by do toho měl taky spadat). Spíš bych řekl, že prostě měli velké oči a mysleli si, že to všechno bez jakýchkoliv zkušeností a připravené legislativy zvládnou úplně od nuly za pár let. Co si tak pročítám zprávy, tak ty plány jsou aktuální, jak to ale bude s termíny je samozřejmě otázka. Tím spíš, že před sebou mají pořád kolosální úkol dostat do rozumného stavu už stávající infrastrukturu (ona tomu nepomůže ani korona a s tím související pokles HDP).
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ukrajina

Příspěvek od Diaľničiar »

EBRD to extend €65m loan to Ukraine for road infrastructure development :arrow:

https://www.roadtraffic-technology.com/ ... extension/

PPP pro UA silnice :arrow:

A mezičasem UA připravuje 6 projektů PPP pro svoje silnice, nejen dálniční. Ukrajina, tak jak je zde vícekrát uvedeno, hodlá během pár let proinvestovat mnoho mld. USD tak, aby se zásadně zvedla kvalita silniční sítě a hodlá k tomu využít veškeré možnosti. Dle státního úřadu je i nadále většina silniční sítě na tom špatně. Těch 6 projektů v silnicích je v hodnotě 2 mld. USD.

Zcela výhledově díky mezinárodním partnerům se sestavilo až 21 potenciálních PPP projektů pro Ukrajinu, jde o celkem 3 fáze. První zahrnuje 6 pilotních projektů s cílem finalizace do roku 2023. Spolupracují na tom jak ministerstvo infrastruktury tak Ukravtodor. Těch 21 projektů je o rozsahu 2000 silničních úseků a mostů.

Program PPP zahrnuje nejen výstavbu aneb zásadní rekonstrukce, ale pak i údržbu v následujících letech. Celý program má v střednědobém horizontu vyčíslení na 9 mld. USD a týká se 4500 km státních silnic. Tento program nemá za cíl tyto silnice zpoplatnit pro uživatele. Právě naopak má umožnit zrychlit růst hospodářství, zvýšit ve výsledku příjmy státu a z těch se budou projekty splácet.

Jde tedy o další pilíř modernizace ukrajinské hlavní silniční sítě, který Ukrajina rozběhla a je známý v základních obrysech.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“