Záměrem je obchvat města Lázní Bělohrad v severovýchodním a severozápadním kvadrantu města.
- Přeložka II/284: délka komunikace cca 1 917 m; návrhová kategorie v extravilánu M 8/60, v intravilánu MO 8/50.
- Přeložka II/501: délka komunikace 1 183 m; návrhová kategorie M 8/60.
Přeložka je vedena v trase schválené v územním plánu města Lázně Bělohrad. Na východní straně se pravým obloukem odpojuje od stávající silnice II/284 a přímým úsekem pokračuje volnou krajinou a před vstupem do k.ú. Prostřední Nová Ves je zakončena pravým obloukem. Dále komunikace pokračuje přímým úsekem přes mostní objekt do okružní křižovatky se stávající silnicí II/284, levým obloukem pokračuje v severozápadním kvadrantu města a v pravém oblouku (v místě křížení přeložky se stávající železniční tratí) je navržen nový jednokolejný železniční most. Následuje levý oblouk a napojení stykovou křižovatkou na silnici III. třídy směr Nová Paka. Další směr je přímý jižní a přeložka je zakončena okružní křižovatkou na stávající silnici II/501.
Podle závěru zjišťovacího řízení má záměr „
II/284 a II/501 Lázně Bělohrad – přeložka“ významný vliv na životní prostředí a veřejné zdraví a bude posuzován podle zákona.
Podle
aktuálního článku se nedaří vykoupit všechny potřebné pozemky, což může ohrozit možnost financovat záměr z fondů EU. Královéhradecký kraj údajně nebude schopen záměr realizovat ze svého rozpočtu.
EDIT: O obchvatu Lázní Bělohrad i dalších (např. Roudnice n. L.) se píše i zde:
Řada obchvatů nebude – nejsou peníze ani pozemky