D52 Brno, jižní tangenta

Brno – Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Odpovědět
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od michal »

mapman píše:Ale to je právě velký omyl, MÚK Sedlice má v polopřímých větvích poloměr 135 m, který je málo i na 80 km/h. Navrhovaná větev na D52×D2 má poloměr skoro dvakrát tolik - 230 m, při adekvátním příčném sklonu se bude dát projet i stovkou.
Moje velká chyba, že jsem si nevšiml, že kvůli kruháči bylo potřeba zvětšit poloměr, a vycházel jsem z půvidního návrhu. Ale jsme zas u toho- poloměr se nezvětšil pro plynulejší jízdu po dálnici, ale kvůli snaze nacpat do dálniční křižovatky múk s II. třídou. To je prostě zoufalství... :crazy: Najde třeba někdo odvahu naprojektovat to tak, aby byly celou dobu průběžné 2+2? A najde odvahu to schválit PČR? Nebo to bude jak u Olomouce, kde je múk přes půl Hané, ale směr Ostrava-Brno je reklama na neschopnost?
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od mapman »

To teda je, vždy když tam v tomhle směru jedu, tak nestačím kroutit hlavou :(

Návrh MÚK Chrlice II takhle vypadá hlavně kvůli tomu, že má umožnit i dálniční propojení od jihu na JZT, která sice dneska v plánech není, ale v době návrhu křižovatky se s ní ještě počítalo a bylo by dobré tam rezervu pro tyhle větve nechat. Kruhák se tam vložil až potom a poloměry větví se tu neměnily. Byť to tu vypadalo jako MÚK Sedlice, tak vždy to bylo na větší ploše.

Problém je mj. i v tom, že stávající znění křižovatkové normy 73 6102 uvádí pro křižovatkové větve MÚK jako nejvyšší návrhovou rychlost 80ku. Naštěstí už norma prochází revizí, tak se to snad změní tak, aby projektanti víc zohledňovali význam větví pro tranzit a neomezovali se nesmyslnými limity...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

Problém je v tom, že plánovat dálniční křižovatku tvarově jako MÚK Sedlice je jednoduše špatně, a to bez ohledu na poloměry. Ještě to tady, pravda, dávalo smysl, když tam chtěli mít rezervu pro případnou dostavbu větví pro JZT. Ta teď definitivně na minimálně čtvrt století padla a to mluvím o přípravě, ne o realizaci.
Nevidím důvod, proč by kvůli doslova pár autům z II/380 se měla tato křižovatka takhle prasit.
Vzhledem k tomu, že se má stavět obchvat Tuřan a nová MÚK na D1, která je přesně do slova a do písmene pro tuto dopravu stavěná. Pak zbývá už velmi malá část dopravy, která by chtěla na D2 (většina beztak do obchodních center) no proboha ta snad nepotřebuje extra nájezd na D2 asi 1,5 km od současného sjezdu - Chrlice I. Ta komunikace by potřebovala pouze rozšířit, jinak není potřeba nic jiného stavět: https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... B%5D&rut=1
Dopravy z II/380 mířící na jižní tangentu > D52 nebo na D2 směr Břeclav je tak málo, že si rozhodně nezaslouží extra nájezd, proboha .. žasnu, že v Bílině nemáme 1 mld na 4-pruhový tunel oproti 2-pruhovému, ale tady plánujeme stavět paskvil, který je zbytečně drahý, nebezpečnější, nekomfortní a především dost zbytečný.

No a pokud ho tam mermomoci chtějí postavit, tak proč má proboha zhoršovat komfort a hlavně bezpečnost 98% dopravy projíždějícím tímto uzlem ? :?:
Když už, tak prostě něco jak mají Slováci pod Bratislavou - prostě vedení hlavních směrů po komfortních 2-pruhových rampách s velkými poloměry a především bez odbočování levým pruhem. Žádnými zbytečnými objížděními celou křižovatku (jak např. Modletice) jako je v současném nesmyslném návrhu.
https://mapy.cz/zakladni?x=17.0994373&y=48.0736189&z=16

Jak může vůbec někoho napadnout, že napojení jižní tangenty na D2 bude prostě bráno jako vedlejší směr (že tam bude odbočování) a levý průběžný pruh - ten nejrychlejší - vede do polí II/380.
Jakou rezervu pro případnou JZT ten současný návrh obsahuje ?

Proč není II/430 zapojena do MÚK Brno-východ ? Proč ? Protože 1,6 km od ní je nájezd na komunikaci, která je s D1 propojena .. protože před 40 lety lidé přemýšleli smysluplněji než dnes. Proto. Fuj to jsem se zase naštval, když se dívám do toho letáku. :zvraci: V Praze se nadává na piráty, jak nestavějí, za to tady budeme stavět paskvily. Nevím, co je lepší ...
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od mapman »

Nezbývá ti než se smířit s tím paskvilem, jinak to nebude ;)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

To máš asi pravdu, nicméně i když se podíváme po republice, tak zjistíme, že rvát do dálničního křížení nějakou silnici druhé třídy, je výsadou zcela pár posledních let, kdy se tyto paskvily zavádí a je hrozně zajímavé, že v zahraničí to moc nevidím .. a to nemluvím o té prasárně, že levý rychlý pruh, kde každý jede 140-160 (nehledě na MPR) povede do kruháče a doprava povede hlavní směr. Tohle kdyby se vyřešilo, tak skousnu i tu šikanu v podobě OK a připojení té polňačky. Takhle je to totálně do*ebaná MÚK, podobně jako Přerov.
Hlavně že se tu psalo ještě před 2-3 lety, že to tak je mimojiné i kvůli šetřílkovi Bártovi a pak se to nevrátilo zpět apod. a ejhle, máme tu takové plány i na stavbách za 10 let, podobně jako ta OK na budoucí Vídeňské radiále u stavby jižního VMO, ale tam jsem samozřejmě vklidu .. :mrgreen:
Pokud je nutné to připojit, tak to má být běžně pravým odbočovacím pruhem (navíc to ušetří jeden most !) nebo úplně sólo MÚK s jedním mostem přes D2 a to někde mezi MÚK Chrlice I a Chrlice II, a připojení pouze na kolektory, takhle by to mělo vypadat v ideálním případě. :(
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od dvs »

Kdyz postavi Rakusaci na Hollabrunn a dal na Znojmo S3 ve 4 pruhu a u nas bude D38 tak mi to je celkem jedno.
Do Ostravy po D35 a na Slovensko se tomu taky vyhnu velkym obloukem.
Do Brna samotneho to bude nejlepsi od severu taky po dalnici.

Me teda ta čtyřproudovka s tramvaji vadi mene nez se propletat slozite kolektory.

Nejvic mne dostava, ze do Vidne to ma byt po samostne dalnici pres Mikulov a ted ji na jihu Brna spojujeme do jedne :)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

No, ta "4-proudovka" je celkem opruz jet docela dlouho těch 80 km/h. Nicméně ta jižní tangenta není kvůli té 4-proudovce, ale hlavně kvůli snížení intenzit na tom nejvytíženějším úseku D1 mezi MÚK Centrum a Jih ;) Kolektory na D2 naprosto vítám, doprava z centra mířící na nákupy se nebude míchat s rychlou tranzitní dopravou, ještě že prošly kolektory a ne 6-pruh :ok: Když pojedete po jižní tangentě na D1 na Ostravu tak normálně pojedete po D2, ne v kolektorech.
Nějáká D38 je naprosto mimo realitu, bohužel .. myslím si, že i střídavý 3-pruh je nereálný, u nás se staví čistě podle intenzit nehledě na vůbec nic jiného. A intenzity cca 10 tisíc tam na té prostřední části trasy nejspíš nebudou nikdy, aby se tam postavil 3-pruh. Svědčí o tom i to, že úsek, který má někdy za 10 let navazovat na (v budoucnu dostavěný) 4-pruhový obchvat Jihlavy, se plánuje jako 2-pruh. Naštěstí alespoň komplet v nové stopě a s MÚK, díkybohu. Bohužel u nás jsou schopni postavit 3-pruh u Jihlavy, u Znojma, ale prostředních 20-30 km "nevychází ekonomicky" takže tam bude 2-pruh. :crazy: Ale to je dost OT.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od goldfinger »

Hořce jsem se zasmál při přečtení celkové realizace 15 let.Ale na to, že to je vcelku zbytečná stavba v porovnání s JZT furt dobrý. Jestli Rakušák dodělá S3 v plnotučném čtyřpruhu (tedy s eliminací kruháčů před čárou) až do Kleinhaugsdorfu, tak bude na místě zvážit dálniční napojení z Pohořelic do Znojma.
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od ttc »

Kéž by jsme žili v Norsku - intenzita 6000 aut => Dálnice a nikdo dál nic nepočítá a žádnou ekonomiku neřeší....

.... a to nemluvím o terénu kde to vedou .... to se nedá srovnat ani s tím, že by jsme vedli dálnice skrs nejvyšší hory (Krkonoše a Jeseníky) kde to nikdo neplánuje....
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Japao Joe »

Mno, mám Norsko projetý až na Lofoty a pojem dálnice v Norsku a pojem dálnice v Česku je úplně něco jiného (na severu to při těch intenzitách pochopitelně stačí). Další zásadní rozdíl je v tom, že se na nových stavbách a to nejen dálničních (tunely, mosty ...) do jejich zaplacení platí mýto.
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od ttc »

Já mluvil o tom co tam teď staví... ne o tom jak se tam jezdí....
mj. autem na Lofotech jsem byl v letech 2002 a 2017 a mezitím ještě 2x ne tak severně....

Ano oni to financují tak, že třeba most u Narviku je ve výstavbě a okolo po nic moc jedničce mají mýto od dne co položili základní kámen mostu.... a obdobně i jinde....

Ale pokud jde o plány tak dřív to měli jasně vláda řekla 12 tis. aut = místo pro dálnici, a pak se jim to zdálo moc tak udělali nové rozhodnutí 6 tis. aut = místo pro dálnici

a věř že průjezd celým norskem z jihu na sever se za těch 15-let podstatně proměnil v roce 2002 měli dálnici akorát od Švédska po Oslo.... a sem tam výpadovku u města...
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od mapman »

Tak asi tu nebudeme s námi srovnávat jednu z nejbohatších zemí na světě, která má obří příjmy z fosilních paliv a tak vysoké platy, že cena stavebních prací a ve finále i případného mýta je pro ně v poměru k jejich platům a HDP někde úplně jinde než u nás...

A jsme v tématu D52 Jižní tangenta, prosím.
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od ttc »

Sorry za odbočku, má původní poznámka byla mířena tím, že proč nemůžeme v ČR taky a zcela čistě politicky dát jasný mantinel v podobě
x1 tis. aut = 2 pruh
x2 tis. aut = 3 pruh
x3 tis. aut = 4 pruh
x4 tis. aut = 6 pruh

a místo toho řešíme ekonomiku a počítáme každou zatáčku kolik to stojí a kolik ne.... a tím jen prodlužujeme čas na přípravu...

propočty bych nechal jen v úsecích kde to bude nějákým způsobem problematické (nestandardní) a vidíme prostor (technicko-provozní důvody) pro vyjímku z politického rozhodnutí.....

a to nemusí být čísla jako v Norsku.... klidně vyšší... ale jasná
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Sauce »

Nevím, kde žijete, ale podle intenzit se u nás projektuje. Tady graf: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 6&start=50 . Pokud si myslíte, že u nás se na normy nehledí, tak jste úplně mimo.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

Odpověď jsem nechal v příslušném tématu, ale rozhodně se u nás neprojektuje podle intenzit tak, jak by to myslel ttc. Rozdíly mezi jednotlivými místy v ČR jsou enormní. Někde je pro 8 tisíc vozidel 3-pruh, někde je pro 12 tisíc vozidel 2-pruh. Normy jsou u nás pro to, aby měli výmluvu, když něco nejde, a když by bylo hodno je dodržet, tak se dělají výjimky.
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od ttc »

Aram96 to napsal přesně.....

To co píše Sauce je pěkné, ale to jsou jen předpoklady s obrovským překryvem variant....

Pak se někde navrhne 2+2 a je v plánech roky, když má dojít na stavbu, tak místo PD se řeší studie a ekonomika (tím je rok ne-li víc v ....) a z té vyjde, že je tam něco jiného než rovina a tudíž to bude něco stát, a tak šup a řeší se 1+1 nebo 2+1 ....

A toto není o ing. znalostech ale čistě o politice - vidím to jako zdržování. Mají dopředu říci uspořádání a jedeme. Když máme složitý terén, tak prostě na pár km oželíme odstavné pruhy, zálivy apod... nebo zúžíme levý pruh a zakážeme předjíždění - to je práce pro ing. aby z toho udělali efektivní stavbu a ne magalomanii, ale zadání dává politik a ten by ho měl dát striktně....

Prostě mi to přijde jako kdyby jsi stavěl RD a řek chci 5+1 a místo PD si udělal studii a rok se zabýval tím jestli by ti nestačilo jen 4+1 či 3+1..... Prostě to přeci ví každý stavebník dopředu ..... A to že nakonec ten dům bude dražší než předpokládal se také stává běžně, tak proč by to u dopravy nemělo platit také...
Zedna
Příspěvky: 272
Registrován: 1.5.2011 1:15:23

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Zedna »

Zedňa
ppepe
Příspěvky: 279
Registrován: 26.12.2015 0:02:23

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od ppepe »

V novém letáku se stále píše "Dostavba křižovatky o větve D52 – Břeclav a opačně proběhne až s výstavbou tzv. Jihozápadní tangenty."
Takže asi nikdy, pokud je to tatáž JZT, o níž už před rokem uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký: „Jelikož ale bylo navrženo rozšíření D1 v úseku Kývalka – Holubice na šestipruhové a byl zde velký odpor obcí, jejichž územím měla jihozápadní tangenta vést, od sledování tohoto propojení jsme upustili.“ (Zdroj: https://www.denik.cz/ekonomika/nova-sil ... 00519.html)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

Jihozápadní tangenta je oproti jižní tangentě hudba vzdálené budoucnosti. Jižní tangenta jen hudba budoucnosti. Ta věta tam je ještě z doby staré podoby MÚK, která vypadala jako MÚK Sedlice a byla připravena na dostavbu větví. ;)
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od goldfinger »

Nejzábavnější je, že za tangentu začal kopat nejzapřísáhlejší odpůrce D43 přes Bastr doc. Firbas.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

Ano, to je, nicméně se tu o tom psalo už před rokem, kdy ten článek vyšel.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

https://zdopravy.cz/brnenska-jizni-tang ... let-83495/
”..stavět se má v první polovině 30.let ...” to zní jak kdyby šlo o projekt celostátního významu za stovky mld Kč. :D
Už jen to uvažování, že když má být EIA někdy 2021-22, tak stavba bude až za 10-15 let, je totálně na hlavu. :crazy:
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od kot »

Arame, zahájení stavby ve 2030, když zatím není ani ÚR, mi nepřijde tak časově úplně mimo mísu...
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od bumbik »

při časových osách staveb na jižní Moravě to kote je úžasný časový termín :D
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D52 Brno, jižní tangenta

Příspěvek od Aram96 »

No však na to právě poukazuji. Že je až trapné, že se už při začátku přípravy rovnou počítá s tím, že příprava bude trvat 10 let+. Jako kdyby šlo o projekt, pro který by se muselo měnit několik ZUR a desítky územních plánů apod. Přitom je to 5 km spojka dálnic. :crazy:
Ať řeknou rovnou, že na to nebude do 2030 ani halíř, potom nevím, v čem spočívá smysl dělat teď EIU, když za 10 let bude zastaralá a bude se muset dělat znovu. :roll:
Osobně ale vím, proč to tady tak je .. ŘSD Brno prostě pod 10 let připravit žádnou stavbu nedokáže, byť by byla sebejednodušší. Do toho ještě ekoteror. Počítat s tím, že u nás příprava staveb bude i nadále trvat 13 let, je cesta totálně do pekel.
Odpovědět

Zpět na „D52“