I/3 stavební úpravy u Benešova
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
Musím souhlasit, že postavit na hlavní trase OK a do ní v budoucnu navést dokonce 2 ! větve jakoby mimoúrovňové křižovatky, je paskvil snad nejvyššího kalibru. Ale jinak si myslím, že po dostavbě D3 bude 3-pruh k D1 stačit. Je to do písmene stejná situace jako D43 před Brnem (dálnice v nedohlednu, rozšíření na 4-pruh na stávající silnici v plánu není, intenzity na to jsou ). Na I/43 alespoň neplánují kruháče, tady si to totiž už naštěstí okusili, že kruháč na takové silnici je těžkým krokem zpět.
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
Mě spíš štve, že začali těma kruháčema a ne tím zahloubením a vylepšením již současných MÚK mezi nima, které jsou narozdíl od nich potřeba. Hlavně jak potáhnou dopravu při výstavbě? Když U Topolu ten sjezd do Benešova zavřeli, a musí se jet na Marianovice.
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
když už jste u te I/43 tak kruháč u Lipůvky už byl a nějak se neosvědčil
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
U Benešova by úplně stačilo zvýšit mosty u rozvodny a přes Konopišťskou a zakázat levá odbočení... Navíc asi ještě pár úprav předností ve městě.
Příjezd do Benešova od Prahy by se prodloužil nepatrně (ale zase by byl mnohem plynulejší) a pár dalších cest (zejména od jihu na Konopiště) by bylo trochu krkolomějších, ale myslím že pro těch pár aut za hodinu by nešlo o žádnou tragédii.
A zahloubení a podobné ptákoviny vymýšlet až bude D3; nedokážu si představit, co udělá dvouletá (když to půjde dobře) kompletní uzavírka I/3 podél Konopišťského parku. Tam se to dá objet jedině přes město sakra úzkými ulicemi...
Příjezd do Benešova od Prahy by se prodloužil nepatrně (ale zase by byl mnohem plynulejší) a pár dalších cest (zejména od jihu na Konopiště) by bylo trochu krkolomějších, ale myslím že pro těch pár aut za hodinu by nešlo o žádnou tragédii.
A zahloubení a podobné ptákoviny vymýšlet až bude D3; nedokážu si představit, co udělá dvouletá (když to půjde dobře) kompletní uzavírka I/3 podél Konopišťského parku. Tam se to dá objet jedině přes město sakra úzkými ulicemi...
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
To právě má řešit ta poslední část úprav tj. "zvýšení" mostů U Rozvodny a U Mlékárnu a tam také vybudovat druhou větev MÚK. A to zahloubení se musí udělat protože právě naproti ulice U Stadionu ta co vede právě nad tím zahloubením se na Prahu bez odbočení vlevo nebo do Benšova jet nedá (resp. dá ale s velkou zajížďkou přes Chvojen). Tohle je jediné místo které je potřeba vyřešit a pak se klidně mohlo zakázat odbočení vlevo. Zároveň by to pomohlo i Jírovicím, kde se opravdu bojím najíždět na Prahu, tam je to opravdu o život. Takže mě se tahle část úprav moc líbí. Kdyby bylo na mě, tak Červené Vršky řeším vystavěním té části Václavické spojky (dva kruháče blíže k Praze a podjezd pod I/3), čímž by se velmi pomohlo do budoucna pro Václavickou spojku a i severního obchvatu a vznikla by tím MÚK. U Topolu by mohla být MÚK taky (místo tam určitě je) a ta silnice na Mariánovice by I/3 podcházela. Ale myslím si, že tady ty kruháče vzniknuly kvůli tomu aby se mohlo říkat, jak je D3 potřebná. Protože kdyby s tím chtěl někdo něco dělat, tak se všechno od Mirošovic udělá jako čtyřpruhová.
A to že dopravu pustí přes město by nebylo vůbec poprvé a při nedávné opravě povrchu se jim poškodil most, tak se taky skoro rok jezdilo přes město.
Celkově je Benešov svojí dopravní infrastrukturou úplně na prd. Třeba vtipné je, jak vydláždili Tyršovu a vytvořili z ní pěší zónu a následně po ní udělali objížďku kvůli stavebním úpravám na nádraží, čímž se dlažba zničila.
A to že dopravu pustí přes město by nebylo vůbec poprvé a při nedávné opravě povrchu se jim poškodil most, tak se taky skoro rok jezdilo přes město.
Celkově je Benešov svojí dopravní infrastrukturou úplně na prd. Třeba vtipné je, jak vydláždili Tyršovu a vytvořili z ní pěší zónu a následně po ní udělali objížďku kvůli stavebním úpravám na nádraží, čímž se dlažba zničila.
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
Nemyslím si.Saljack píše:...naproti ulice U Stadionu ta co vede právě nad tím zahloubením se na Prahu bez odbočení vlevo nebo do Benšova jet nedá (resp. dá ale s velkou zajížďkou přes Chvojen)...
1) Jedou tam tak 3 auta za půl dne
2) Naprostá většina asi stejně jede z Chvojenu a případně se teď dá najet cestou za kempem na kruhák U Topolu...
Ale stejně, pro těch pár aut by levé odbočení klidně mohlo zůstat, zacpávají to odbočující kamiony Ke Stadionu.
Mosty už mohly být dávno hotové; při uzavírce předloni? se stejně provizorně opravovaly...
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
Jenže takhle to není, když někdo jede z Chvojna, tak už to objíždí, ale to není žádná zajížďka. Jenže je tam ještě sv Anna a Hůrka (kde zrovna žijou moji prarodiče). Spousta lidí tam jezdí a chodí do zámeckého parku. Paradoxně se lépe najíždí vlevo U Stadionu než na tu OK, protože tam to kolikrát stojí. Na OK se musí až do vnitřního pruhu, a na tom OK to zrovna většinou jede a moc se tam nedělají mezery kam lze vjet. Navíc je tam spousta zmatených řidičů protože dva pruhy. To zahloubení se ale dělá hlavně kvůli pěšímu přístupu do zámeckého parku z Benšova. Nyní je tam 50 a přecházejí tam i školy, což je podle mě úplně na hlavu, hlavně když se to dá U Mlékárny podejít.Kubajsu píše: 2) Naprostá většina asi stejně jede z Chvojenu a případně se teď dá najet cestou za kempem na kruhák U Topolu...
A tři auta tam rozhodně nejezdí hlavně když se něco kolem Benešova stane, tak navigace vás často vede tudy.
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
Tak to pardon. Jestli má někdo problém najet na kruhák, nechtěl bych vidět jak najíždí vlevo u stadionu...Saljack píše: Navíc je tam spousta zmatených řidičů protože dva pruhy.
Pro pěší by bohatě stačila lávka. Upřímně moc nechápu koho tudy napadlo vést turistickou značku, tam je to fakt dost o ústa, zvlášť když je kousek ten podchod.Saljack píše: To zahloubení se ale dělá hlavně kvůli pěšímu přístupu do zámeckého parku z Benešova. Nyní je tam 50 a přecházejí tam i školy, což je podle mě úplně na hlavu, hlavně když se to dá U Mlékárny podejít.
Jako zahloubení mi nepřijde zas až takový nesmysl, I/3 je dost velkou bariérou. Ale nedokážu si představit realizaci, když i prostý průjezd přes stavbu Červených vršků bez křížení udělá kolonu na půl hodiny mimo špičku...
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
Ta kolona je tam normálně i bez té výstavby OK a ta silnice se snad každé tři roky předělává a normálně se jezdí přes Benešov. Tady v tom opravdu problém nevidím. Navíc se to asi bude stavět po etapách a nebude to zavřené 2 roky v kuse. To budoucí zlepšení za to dočasně omezení stojí.
A zkusil sis aspoň na ten kruháč U Topolu najet z těch vedlejších silnic a jet rovně nebo je to jenom výkřik do tmy? Tohle je totiž problém OK, které dobře fungují, když jsou všechny větve přibližně stejně vytížené, ale blbě když je hlavní tah a pak nějaké málo vytížené příjezdy, jako jsou právě tyhle dvě OK.
A zkusil sis aspoň na ten kruháč U Topolu najet z těch vedlejších silnic a jet rovně nebo je to jenom výkřik do tmy? Tohle je totiž problém OK, které dobře fungují, když jsou všechny větve přibližně stejně vytížené, ale blbě když je hlavní tah a pak nějaké málo vytížené příjezdy, jako jsou právě tyhle dvě OK.
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
Ano, jezdil jsem tam tam i na dalších křižovatkách celkem nedávno ze všech směrů, tak si myslím, že celkem vím o čem mluvím...Saljack píše: A zkusil sis aspoň na ten kruháč U Topolu najet z těch vedlejších silnic a jet rovně nebo je to jenom výkřik do tmy?
A etapizace výstavby tunelu? No nevím, díra v zemi je díra v zemi. A létat neumíme.
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
Když bys ten můj příspěvek dočetl do konce, zjistil bys, že jsem to napsal takyMike píše:když už jste u te I/43 tak kruháč u Lipůvky už byl a nějak se neosvědčil
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
Tak ten tunel má konkrétně délku 191m a bude to překrytí zahloubeného úseku, takže si klidně dokážu představit, že to překrytí můžou udělat i za provozu, jako se dělalo u jiných MÚK na I/3. U Mlékarny má trasa vést vedle té současné. Jak se budou řešit ty MÚK netuším, ale možná by to taky šlo za provozu. Ale pořád se tu bavíme o uzavírce na 2 roky což není žádná tragédie. Takže ano dokážu si představit, že jeden rok udělají ty dvě MÚK a druhý rok to zahloubení. Spíš jako nesmysl vidím, že zavřeli sjezd do Křižíkovi, který by se dal při objíždce využít, ale možná s tím počítají.
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
Tenhle úsek bude muset být uzavřen celou dobu; ať by se stavělo jakkoliv (čelní odtěžování pod stropem a pod.), bude tam překážet minimálně severní portál. Na objízdnou komunikaci je to úzké a vykácet kus parku určitě průchozí nebude...
Mimochodem, zahloubení zároveň znamená konec křižovatky u stadionu.
Mimochodem, zahloubení zároveň znamená konec křižovatky u stadionu.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
Když se my Češi naučíme kruháky správně používat jako v zahraničí, nebudou kolony tak dlouhé. Třeba:
1/ nesnažme se v době špičky projet kruhovým objezdem jako blesk...
2/ ... protože počítejme s tím, že nám tam z boční silnice kdykoliv někdo vjede (schválně či nepozorností).
3/ ... zpomalením tam umožníme vjet alespoň jednomu vozidlu jako při zipu.
To samozřejmě neplatí, pokud vpravo od nás žádná vozidla nečekají. To pak klidně trhejme rekordy .-)
1/ nesnažme se v době špičky projet kruhovým objezdem jako blesk...
2/ ... protože počítejme s tím, že nám tam z boční silnice kdykoliv někdo vjede (schválně či nepozorností).
3/ ... zpomalením tam umožníme vjet alespoň jednomu vozidlu jako při zipu.
To samozřejmě neplatí, pokud vpravo od nás žádná vozidla nečekají. To pak klidně trhejme rekordy .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
Taky by nemusel. Nejprve bys šlo udělat MÚK U Rozvodny následně stavba nové komunikace U Mlékárny a poté přestavba současné silnice U Mlékárny a pořád by ten úsek mohl být otevřený. A až pak by mohli udělat zahloubení. Všechno je to jenom otázka peněz a zda se chce a je to potřeba.
Ale klidně si dokážu představit, že to na 2 roky zavřou (o moc horší než je to těď to rozhodně nebude) ale pochybuji o tom.
Další varianta je, že se to první rok celé zavře udělá se zahloubení a minimum na MÚK tak aby mohl provoz jít po I/3 a druhý rok se udělá rozšíření a napojení na MÚK a klidně to překrytí.
A mimochodem k tomu parku: "dojde k trvalým záborům pozemků parku v pásu o maximální šířce do 5 m (zárubní zdi)."
Ale klidně si dokážu představit, že to na 2 roky zavřou (o moc horší než je to těď to rozhodně nebude) ale pochybuji o tom.
Další varianta je, že se to první rok celé zavře udělá se zahloubení a minimum na MÚK tak aby mohl provoz jít po I/3 a druhý rok se udělá rozšíření a napojení na MÚK a klidně to překrytí.
A mimochodem k tomu parku: "dojde k trvalým záborům pozemků parku v pásu o maximální šířce do 5 m (zárubní zdi)."
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
Podle návrhu ZOV z DUR se má po celou dobu výstavby jezdit přes staveniště a po nějakých provizorních komunikacích podél stavby.Kubajsu píše:Tenhle úsek bude muset být uzavřen celou dobu; ať by se stavělo jakkoliv (čelní odtěžování pod stropem a pod.), bude tam překážet minimálně severní portál. Na objízdnou komunikaci je to úzké a vykácet kus parku určitě průchozí nebude...
Mimochodem, zahloubení zároveň znamená konec křižovatky u stadionu.
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
Myslím, že není šance, aby se to tam vešlo, zvlášť když vím jak byla lesní správa háklivá na jakýkoliv zásah do stromů při vrtání průzkumných vrtů...
Tam v tom případě ještě bude hromada odvolání a protestů.
Tam v tom případě ještě bude hromada odvolání a protestů.
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
Tak to uvidíme časem - do místa toho vedení VN (pod nímž stromy nejsou) se ještě nějakých pár metrů komunikace vejde a pak už jen to opravdu jen o správné etapizaci. DSP ukáže víc...
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
Ale podzemní stěna má být přibližně v místě příkopu + nějaké zábradlí... Nevím, nevím, ale nechám se mile překvapit
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
OK Červené vršky
Dle tweetu ŘSD by se ode dneška mělo jezdit po hotové polovině.
Viz níže odkazy na tweety vč. videa a fotek...
Dle tweetu ŘSD by se ode dneška mělo jezdit po hotové polovině.
Viz níže odkazy na tweety vč. videa a fotek...
Na stavbě okružní křižovatky Červené Vršky u Benešova na silnici I/3 je již položeno stálé i přechodné vodorovné dopravní značení pro vedení dopravy po levé části křižovatky směrem na Prahu.
https://twitter.com/RSD_Stredocesky/sta ... 87648?s=20
https://twitter.com/RSD_Stredocesky/sta ... 03168?s=20
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
Jj, potvrzuji. Jezdí se tam pěkně
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
Druhá půlka kruháku Červené vršky už finišuje. Je tam už i asfalt. Jen škoda, že nepovede dvoupruh celou dobu a zůstane ten špunt za kioskem. Kde to každý den stojí kvůli idio..m co se neumí včas zařadit. Takže si budu moct na chvilku oddychnou a příští rok zahloubení. Pro toho kdo touhle silnicí jezdí denně do práce je to už fakt na prášky. Kéž by se konečně začalo dělat na D3 z Prahy
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
ZBmaster : Pane kolego nezapomeň podepsat petici k výstavbě D3 + sežeň pro petici další, co "jsou na prášky".
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
kot: ano podepsal a pár podpisů seženu mezi skalníma fanouškama silnice I/3.
Re: I/3 stavební úpravy u Benešova
Od včerejška by měla být OK Červené Vršky v (provizorním) provozu, přičemž by nadále měly probíhat dokončovací práce. Může někdo potvrdit?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!