I/73 Troubsko – Kuřim
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Tak to koukám, úplně jsem asi zapomněl, že i po rozsudku NSS se odpůrci odvolali k ÚS. No tak teď máme kolečko již definitivně uzavřené, na evropský soud to snad nepoženou ti tydýti, a aktualizace č.1 může proběhnout. Teď jde ale o to, jak u soudu obstojí "správnost" územní studie. Myslím si, že soudy okolo ní budou daleko důležitější než případné soudy okolo samotné aktualizace. Ta prostě stojí na základech studie za 20 mega a vše je vypořádáváno, vypadá to, poctivě, takže tam by problém snad být neměl. Každopádně tohle je už opravdu finální výhra pro D52 a např. pro samotný územní plán města Brna.
Každopádně mám obavy, aby se formálně aktualizace stihla před volbami, protože veřejné projednání se posunuje .. nyní na červen, tak snad se to stihne do voleb, jinak je to další půl rok - rok navíc.
Každopádně mám obavy, aby se formálně aktualizace stihla před volbami, protože veřejné projednání se posunuje .. nyní na červen, tak snad se to stihne do voleb, jinak je to další půl rok - rok navíc.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Snad už se pracuje na studii území kolem MÚK Bosonohy, jak avizoval Maleček. Za nejtaktičtější považuju začít od ní a projednat napojení na D1 včetně obchvatu Bosonoh. Na to by MČ mohla slyšet, přestože kverulant docent bude zlostí bez sebe. No a když se podaří napojit Starou dálnici přímo na D1, začne se intenzívně využívat a z Bastru přilezou po kolenou, aby se ta komunikace u sídliště aspoň zakryla. Pak přijdou na řadu Kníničky, ROzdrojovice a Jinačovice kterým se nebude líbit, že si postojí u OBI a to už jsme skoro v Kuřimi, jejíž starosta má poměrně jasný dlouhodobý postoj. Vidím to zdrženlivě optimisticky.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Ale za kolik let ? Jenom potvrzení u soudů trvalo od voleb k téměř dalším volbám...
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Vidím to dost podobně jako ty Goldfingere. Nejnutnější je postavit S43 po Kuřim a jižní obchvat a zároveň připojit Bystrc na D1. To jsou části, které prostě jsou potřeba a nikdy je nevyřeší žádná nesmyslná varianta někde přes Bitýšku. A logicky "jim" poté vysvětlit (myslím jako v dekádě 2040-2050 ), že když už máme tyhle 2 části postavené, tak by to chtělo propojit, aby doprava nejezdila pořád přes VMO v Brně. Každopádně si myslím, že připojení na D1 bude nejproblematičtější co se týče splnění hlukových limitů a tudíž možná nejhorší skrz průchodnost povolení. Průchodnost povolení kolem Rozdrojovic a Jinačovic, kde to povede 0,5 km daleko, vidím jako zdlouhavé, ale prostě pořád reálnější. Daleko od pravdy možná nebude také to, že tahle část S43 vznikne prostě až po vymření určité skupiny osob/generace, které dokázaly celý svůj život zasvětit letitému odporu R43/D43.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Obávám se, že množství odpůrců IAD spíše roste než naopak. Je to dáno také rostoucím množstvím aut a tedy i rostoucími emisemi a hlukem. Na straně druhé i zpřísňujícími se normami.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Při projektování křižovatky by se neměla pro futuro vyloučit JZT, tedy zejména její kolize s rampou na D1 směr Brno-západ, což by obnášelo postavení přemostění přes JZT (předpokládám její úroveň -1, zatímco rampa by stoupala na úroveň 0), přestože se JZT do územního plánu nedostala.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
To se určitě nestane, protože když by byla JZT, tak rampa S43>Brno-západ by nemusela mít 2 pruhy a nebude tak komfortní s takovým poloměrem. Teď, když všechna doprava bude muset na D1 je potřeba, aby měla i 2-pruhové připojení na D1.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Dvoupruhové napojení přece nemůže bránit přípravě na eventuelní napojení JZT, Zjednodušeně řečeno postavit přemostění "pro strýčka příhodu". Náklady by dramaticky vyšší nebyly.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Myslel jsem to tak, že když se teď bude ta 2-pruhová rampa stavět tak, že po ní pojede veškerý provoz beze změny směru/pruhu, tak by asi měla vypadat jinak -- komfortněji, bezpečněji, plynuleji -- než když by to byla běžná semi-direktivní rampa v "běžném" křížení dvou 4-pruhů, čili by hlavní dopravní zátež pokračovala beze směru jízdy.
Postavit to tak, aby se nyní postavila právě ta komfortní rampa a ještě by se tam vešla v budoucnu dostavěné 4-pruhové pokračování, myslím není reálné. Budeme rádi, když tam bude na té trubce rampa pro rychlosti 80-100 km/h, aby to nebylo jako např. v MÚK Sedlice, kde beze změny směru, bze odbočování, musíte stejně zpomalit na 60-80
Postavit to tak, aby se nyní postavila právě ta komfortní rampa a ještě by se tam vešla v budoucnu dostavěné 4-pruhové pokračování, myslím není reálné. Budeme rádi, když tam bude na té trubce rampa pro rychlosti 80-100 km/h, aby to nebylo jako např. v MÚK Sedlice, kde beze změny směru, bze odbočování, musíte stejně zpomalit na 60-80
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Kdyby se jenom napojení D43 na D1 podařilo do pár let postavit, tak to bude mega pokrok. V té době už nejspíš bude na D1 od Kývalky minimálně do Slatiny 3+3, ale stejně mám pochybnosti, zda i třípruh takovou zátěž pobere.Dnes 2+2 od exitu 189 po 202 nestíhá a potenciální zátěž od D43 nebude úplně marginální.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
docela zajímavé úvahy....
... tu část D1 v Brně jsem již kdysi uvažoval zda-li by místo 3+3 nebylo lepší 2+2+2+2 ...
Jen doufám, že to bude dřív než 2050
... tu část D1 v Brně jsem již kdysi uvažoval zda-li by místo 3+3 nebylo lepší 2+2+2+2 ...
Jen doufám, že to bude dřív než 2050
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Určitě stačit bude, protože ta S43 vytvoří velmi málo nové dopravy. Teď to všechno jede po VMO a připojuje se to v MÚK Brno-západ a jede to směrem k D52 a D2. Po dostavbě S43 ubyde aut z Pražské radiály a přesune se na S43, ale aut bude +- pořád stejně Horší by to bylo, pokud by se v budoucnu doprava I/43>D1 Vyškov také přesunula na S43, nyní jede po VMO a připojuje se až Ostravskou radiálou, ale myslím, že k tomu přesunu jednak nedojde, protože zajížďka by byla už velká, a hlavně to nebudou tak dramatické intenzity, které jedou opravdu tranzitně I/43>D1, většina dopravy z I/43 míří do Brna města, nebo na jih Brna do průmyslových zón, proto je mega rozdíl, zda se postaví Bystrcká varianta nebo Bitýšská (která by právě tuhle dopravu nepřebrala, proto je k ničemu).goldfinger píše:Kdyby se jenom napojení D43 na D1 podařilo do pár let postavit, tak to bude mega pokrok. V té době už nejspíš bude na D1 od Kývalky minimálně do Slatiny 3+3, ale stejně mám pochybnosti, zda i třípruh takovou zátěž pobere.Dnes 2+2 od exitu 189 po 202 nestíhá a potenciální zátěž od D43 nebude úplně marginální.
Jinak připojení S43/Bystrce na D1 bude do pár let, reálně to odhaduji tak na 15-20 Obávám se, že to bude téměř jistě poslední realizovaná část celé S43.
Myslíš jako 2+2+2+2 v celé délce mezi Brno-západ až MÚK Slatina nebo jak ?ttc píše:docela zajímavé úvahy....
... tu část D1 v Brně jsem již kdysi uvažoval zda-li by místo 3+3 nebylo lepší 2+2+2+2 ...
Jen doufám, že to bude dřív než 2050
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Původně jsem myslel jen úsek mezi R52 - D2
Po zrušení JZT, to je ke zvážení S43-D2
Dál na Slatinu a na Vyškov by 3+3 mělo stačit, stejně tak jako od Rosic po S43
Po zrušení JZT, to je ke zvážení S43-D2
Dál na Slatinu a na Vyškov by 3+3 mělo stačit, stejně tak jako od Rosic po S43
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Já si tedy skromně myslím, že takovéhle řešení je zde špatné, protože ty mezikřižovatkové vzdálenosti jsou dostatečné. Za mě je zbytečnost to prostě nepřipojit do průběžného 6-pruhu a potom postupně zase odpojovat. Jediné co bych na celém rozšíření na 6-pruh změnil, že bych na ten nejzatíženější úsek mezi D52 a D2 dal spíš 4+4 místo 3+3 a průchod křižovatkou s D52 bych zachoval 6-pruh. Ubírání průběžných bych ponechal pouze v MÚK Brno-iih s D2. Ale to je zde už dost OT. Ono 2+2+2+2 podle mě má jen o něco málo větší kapacitu než 6-pruh. Co se týče jaksi optické průjezdnosti, bych řekl, že 6-pruh je naopak lepší.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Na D1 mezi I/52 a D2 bude 3+3 s průpletem, takže prakticky tam bude 4+4.
2+2+2+2 bude na D2 mezi D1 a Jižní tangentou
2+2+2+2 bude na D2 mezi D1 a Jižní tangentou
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
No to bohužel nebude, bude tam jakoby 4-pruh + přídatný pruh v obou směrech v celé délce, takže jakoby 6-pruh, ale 2 pruhy z toho jsou odbočovací/připojovací z těch křižovatek na stranách 3+3 + ještě průpletové bych viděl jako ideální řešení, bohužel můžeme jen snít. Čistě hypoteticky by to šlo asi v budoucnu předělat na tohle řešení, dodělaly by se 2-3 zálivy a odstavný by sloužil jako ten průpletový, ale byl by o něco užší.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
4 pruhy plus dva průpletové jsou dočasné řešení, než se dokončí sousední stavby, pak tam může být 6+2. Původně se totiž neměl stavět nový most přes trať na úseku, ale v průběhu času byl stav mostu znovu prověřen a bude se stavět kompletně nový. Dálnice pak umožní uspořádání pruhů na jednom pásu v šíři 3×3,5 m + 1×3,25 m.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Aha, tak to je tedy super novinka. Nevěděl jsem, že je možné mít na dálnici i ty 2 pravé průběžné pruhy jen o šířce 3,5 m. Akorát mi tedy mapmane prosím ještě vysvětli, proč se v MÚK Brno-centrum (s I/52) počítá s průchodem pouze 2+2 pruhů skrz křižovatku, když z obou stran bude 6-pruh a situace pod mostem také umožňuje vedení 3+3, alespoň podle nákresů, které mám k dispozici. Podle nich totiž u této křižovatky bude 6-pruh končit pouze ve směru od Ostravy, kdežto od Prahy povede 6-pruh, vytvoří se odbočovací pruh a potom se teprve 3-pruhy zúží do 2, ale až za mostem pod I/52. Tudíž nechápu, proč nemůžou procházet dál pořád 3 pruhy. Myslel jsem totiž, že to je právě kvůli tomu navazujícímu úseku, který má být jen 1+2+2+1 a tudíž by nebylo místo na připojovací pruhy z I/52.
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
JZT ožila, aspoň v médiích za zajímavého názorového vývoje páně docenta. Tak co, pán politici, zvednete hozenou rukavci?
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 00519.html
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 00519.html
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
To je v akt. stavu již blbost... byť bych JZT chtěl
Ať to nechají tak schválí a další 4 roky se budou s aktivistami soudit o trasu S43 - mezitim můžou řešit tangentu
Čekal bych od docenta že to je příprava a bude tvrdit, že to bez JZT nejde a na tom postaví žalobu proti aktualizaci ZUR JmK
Ať to nechají tak schválí a další 4 roky se budou s aktivistami soudit o trasu S43 - mezitim můžou řešit tangentu
Čekal bych od docenta že to je příprava a bude tvrdit, že to bez JZT nejde a na tom postaví žalobu proti aktualizaci ZUR JmK
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Hodíš sem, please, ten článek? Nemám předplatné a kvůli jednomu čtení se mi to nechce platitgoldfinger píše:JZT ožila, aspoň v médiích za zajímavého názorového vývoje páně docenta. Tak co, pán politici, zvednete hozenou rukavci?
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 00519.html
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Předplatné taky nemám, ale stačí, když dáš F5 a bleskově stiskenš esc. Článek se zobrazí celý.
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
KAM Brno dělá výstavu návrhů těch studií na průchod S43 Bystrcem.
http://www.centrumnews.cz/t%C5%99i-podo ... ban-centru
http://www.centrumnews.cz/t%C5%99i-podo ... ban-centru
Re: 4301 Troubsko - Kuřim (západní obchvat Brna)
Nový leták, ZS nyní 2030, UP 2033
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/487 ... -kurim.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/487 ... -kurim.pdf
No .. jsem sám zvědavý, jestli všechny ty nutné tunely kvůli hlukovým limitům a průchodu Bystrcem obhájí ekonomiku .. u nás se může stát, že nikoli .. Bohužel o studii na uzel S43xD1 ani zmínka..Ke schválení aktualizace ZÚR ze strany zastupitelstva JMK došlo 17. 9. 2020.
Ve vazbě na tuto skutečnost bude zadána technicko-ekonomická studie pro
stanovení kategorie komunikace (koridor v ZÚR JMK schválen pro kapacitní
silnici I. třídy), s případnou etapizací a hodnocením ekonomické efektivnosti.
Předpoklad zpracování a schválení této studie je v roce 2021, následovat bude
proces EIA a zpracování záměru projektu.