I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Čáslav (I/38) – Chrudim (I/37) – Ostrov (D35) – Zámrsk (I/35)
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od Jirka L »

Aktualizovaný leták
I/17 Heřmanův Městec-Bylany
Do mapy doplněno více podrobností. Další technická příprava stavby bude zahájena po ukončení procesu hodnocení vlivů stavby na životní prostředí, ze kterého by měla být doporučena nejvhodnější varianta vedení trasy přeložky I/17 se zohledněním technických parametrů nových úseků silnice.
Naposledy upravil(a) Jirka L dne 14.11.2015 19:00:28, celkem upraveno 1 x.
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od vodouch2000 »

Ani jsem netušil, že tento záměr pokračuje, dobrá zpráva. V letáku (i v Jirkově textu) je chybně uvedena silnice I/43 namísto I/17.
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od Jirka L »

Díky za upozornění, napsal jsem to odpovědné osobě na ŘSD.
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od Jirka L »

martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od martas »

Mezi Chrudimí a Zámrskem probíhá v těchto dnech oprava povrchu. Konkrétně v Čankovicích. Vůbec to ale nechápu. Silnice tam byla dle mého v solidním stavu. Žádné výmoly. Teď je to tam tak nepravidelně vyfrézované v obou směrech. Vždy v celé šíři. Dělají se tam kolony. Myslím, že mnohem horších silnic by si spíše zasloužilo opravu, než zrovna I/17 v tomto úseku.
Mostař
Příspěvky: 25
Registrován: 4.5.2016 22:12:14

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od Mostař »

Nemáte někdo podrobnější informace jak to vypadá s přípravou severozápadního obchvatu Chrudimi? Měl by navazovat na přeložku silnice I/17 viz leták ŘSD
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od martas »

Oprava úseku Stradouň - Zámrsk má po měsíci v provozu první vadu na "kráse". Viz: http://pardubice.idnes.cz/oprava-silnic ... zpravy_msv
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od vodouch2000 »

Článek se okrajově dotýká i severního obchvatu Chrudimi (přeložka I/17):
https://pardubice.idnes.cz/chrudim-herm ... zpravy_skn

(autor: David Půlpán)
mil
Příspěvky: 14
Registrován: 31.7.2020 11:41:39

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od mil »

Vzniká nám nový kruháček pro "plynulejší" průjezd křižovatkou u Heřmnova Městce.
I když zde to možná opravdu někdy pomůže a provoz na I/17 by kruhák měl zvládnout.

https://pardubice.rozhlas.cz/u-hermanov ... zd-8261061
Článek včetně mapky.
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od vodouch2000 »

Nová OK na I/17 s II/341 u Heřmanova Městce (část Nový Dvůr) je zprovozněna a průjezd je již bez omezení.
https://mapy.cz/s/pujalocenu
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od balance »

JiVi
Příspěvky: 240
Registrován: 27.5.2010 8:23:47
Bydliště: Pardubice

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od JiVi »

ale bypasy CR -PCe a PCe-HM v realu chybi
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od vodouch2000 »

Z FB stránek města Chrudim:

Přeložka I/17, alias severní obchvat Chrudimi

V lednu proběhla dvě setkání výrobního výboru ke studii přeložky silnice I/17 od Heřmanova městce. Jednání proběhla v Chrudimi za účasti zástupců projekční firmy, ŘSD a dotčených obcí Bylan, Třibřich a Chrudimi. Výsledkem jednání jsou tři varianty vedení této komunikace a nyní budou probíhat jednání na úrovni obcí a kraje za účelem vzájemné dohody a zanesení vybraného záměru do územních dokumentací. Očekávat lze četná veřejná projednávání.

Původně plánovaný koridor pro tuto přeložku musel být aktualizován kvůli kolizi s vedením železniční tratě na Heřmanův Městec. I když se zde bude samotná trať nejspíš rušit, její koridor musí být zachován mimoúrovňovým křížením. To by znemožnilo například i přímé napojení průmyslové zóny.

Vzhledem k tomu, že záměr bude vyžadovat změny územních dokumentací a následně budou probíhat složité výkupy dotčených pozemků, je k samotné stavbě severního obchvatu ještě dlouhá cesta. Podaří-li se dojít až do konce, dojde k zásadní změně vnitroměstské dopravy, odkud zmizí téměř veškerá tranzitní doprava a Palackého třída se stane městskou komunikací.

Všechny varianty se napojují na I/37 u Vestce (východní obchvat) a počítají s přímým napojením průmyslové zóny, které bude respektovat aktuální záměry v oblasti. Křížení s Pardubickou ulicí lze řešit variantně kruhovým objezdem u Medlešic, nebo jejím mimoúrovňovým křížením.

Varianta č. 1 obchází jižně obec Bylany, mezi rybníkem a Markovicemi kříží trať i silnici a severně obchází Chrudim. Respektuje územní plány Bylan a částečně Chrudimi. Je veden komfortními směrovými oblouky. Nevýhodou je 350 metrů dlouhá estakáda v místě křížení s tratí a současnou I/17, která ovlivní krajinný ráz a úzké spojení Markovic s rybníkem.

Varianta č. 2 - Tato varianta obchází jižně Bylany, ostřejším obloukem překonává postupně trať, následně současnou I/17 a prochází mezi Třibřichy a rybníkem a severně obchází Chrudim. Respektuje pouze částečně územní dokumentaci Chrudimi. Je přívětivější krajinnému rázu, ale zabírá více zemědělské půdy. Oproti variantě 1 je delší o 200 metrů.

Varianta č. 3 obchází Bylany severně a následuje 4,4 km dlouhý rovný úsek jižně od Třibřich a severně od Chrudimi. Respektuje pouze územní plán Chrudimi. Nevýhodou je nutnost rozsáhlé přeložky vysokého napětí, větší zábor zemědělské půdy i menší směrové oblouky. Oproti variantě 1 je delší o 500 metrů.
Přílohy
s17_prelozka_v1.jpg
s17_prelozka_v1.jpg (152.26 KiB) Zobrazeno 16381 x
s17_prelozka_v2.jpg
s17_prelozka_v2.jpg (152.44 KiB) Zobrazeno 16381 x
s17_prelozka_v3.jpg
s17_prelozka_v3.jpg (125.09 KiB) Zobrazeno 16381 x
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od Honey72 »

Ta varianta s přímým úsekem má být pokusnou, kolik mrtvých za rok?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od theodor less »

Na těch 4 500 metrech to můžeš pěkně rozpumprlíkovat. A energetici budou mít radost; vede to kolem vedení.
Lynx
Příspěvky: 3684
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od Lynx »

Ty prudké oblouky co to vrací na starou silnici se mi nelíbí u žádné z variant. Přitom tam nejsou potřeba. Je to výsledek toho, že se uvažuje omezeně a salámovou metodou, tedy řeší se jen obchvat Chrudimi a přilehlých obcí a ne aby se řešil nový souvislý tah. Přitom v tomto případě se to přímo nabízí udělat celkovou delší přeložku, protože dále je potřeba udělat další obchvaty, dalších obcí, mimo jiné Heřmanova Městce. Není proto přece potřeba vracet tu silnici násilně zpět na starou trasu ještě před Městcem.

Řešení je tedy podle mého názoru na tu rovinku rovnou navázat obchvatem Heřmanova Městce a dalších obcí. Třeba takto:

https://mapy.cz/s/gesanavucu
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od Honey72 »

Na mapě ty oblouky klamou a prudké nejsou. Tedy pokud neplánujeme jezdit 110 :-) U té kompletní severní přeložky by se zase muselo vybudovat spousty přivaděčů.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od theodor less »

Lynx píše:Je to výsledek toho, že se uvažuje omezeně a salámovou metodou, tedy řeší se jen obchvat Chrudimi a přilehlých obcí a ne aby se řešil nový souvislý tah.
Musí se to nějak vybalancovat. Když se nad silnicemi I. třídy člověk zamyslí a popustí svou fantazii,
vymyslel by vlastně úplně novou síť. To platí obecně.
V případě I/17 je před obchvatem Chrudimí plánován úsek Heřmanův Městec - Bylany.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od Aram96 »

Lynx píše:Ty prudké oblouky co to vrací na starou silnici se mi nelíbí u žádné z variant. Přitom tam nejsou potřeba. Je to výsledek toho, že se uvažuje omezeně a salámovou metodou, tedy řeší se jen obchvat Chrudimi a přilehlých obcí a ne aby se řešil nový souvislý tah. Přitom v tomto případě se to přímo nabízí udělat celkovou delší přeložku, protože dále je potřeba udělat další obchvaty, dalších obcí, mimo jiné Heřmanova Městce. Není proto přece potřeba vracet tu silnici násilně zpět na starou trasu ještě před Městcem.

Řešení je tedy podle mého názoru na tu rovinku rovnou navázat obchvatem Heřmanova Městce a dalších obcí. Třeba takto:

https://mapy.cz/s/gesanavucu
V určitých případech bych s tím souhlasil, ale tady ne. Tím, že se obchvat Bylan vrátí do původní stopy a obchvat Heřmanova Městce bude také začínat na stávající silnic, se o dost zvýší jeho dopravní účinnost. Za mě osobně není I/17 nějakou páteřní jedničkou, kterou by to chtělo komplet v nové trase dohromady se zákazem pro pomalou a nemotorovou dopravu. Naopak je to silnice, kde by to chtělo co nejvíce využívat současnou silnici. Tyhle obchvaty jsou navíc za mě to poslední, co by se mělo postavit, více pozornosti bych klonil k I/17 na východ od Chrudimi a postavil obchvaty obcí, které vlastně budou přivaděčem Chrudimi na D35. :kladivo:
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od martas »

V tomto směru budiž dobrou zprávou, že Čankovice a Kočí mají ve svých územních plánech koridor pro případné obchvaty. Tedy Čankovice dosti široký, Kočí jen lehký náčrt. Hrošárna nic.
Přílohy
koci.jpg
koci.jpg (329.79 KiB) Zobrazeno 16053 x
cankovice.jpg
cankovice.jpg (284.86 KiB) Zobrazeno 16053 x
Lynx
Příspěvky: 3684
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od Lynx »

theodor less píše:
Lynx píše:Je to výsledek toho, že se uvažuje omezeně a salámovou metodou, tedy řeší se jen obchvat Chrudimi a přilehlých obcí a ne aby se řešil nový souvislý tah.
Musí se to nějak vybalancovat. Když se nad silnicemi I. třídy člověk zamyslí a popustí svou fantazii,
vymyslel by vlastně úplně novou síť. To platí obecně.
V případě I/17 je před obchvatem Chrudimí plánován úsek Heřmanův Městec - Bylany.
V tomto případě jsou Chrudim a Heřmanův Městec natolik blízko, že by si to podle mého společnou přeložku (obchvat) zasloužilo. Bylo by to nejen výhodnější pro dálkovou dopravu, ale také by to s vysokou pravděpodobností vyšlo levněji, než se vracet zpět ke staré silnici a pak zase znovu obkružovat další větší obec.
Aram96 píše:V určitých případech bych s tím souhlasil, ale tady ne. Tím, že se obchvat Bylan vrátí do původní stopy a obchvat Heřmanova Městce bude také začínat na stávající silnic, se o dost zvýší jeho dopravní účinnost.
Podle mého nikoliv. Je tam dost stávajících příčných přípojek, které by i lokální dopravní účinnost zajistily.
Honey72 píše:U té kompletní severní přeložky by se zase muselo vybudovat spousty přivaděčů.
Jsou tam již stávající příčné komunikace. Některé by možná zasloužily rozšíření, ale celkově by to určitě bylo mnohem méně finnčně náročné, než s celou trasou kličkovat a kroutit jí jako had od nové trasy směrem ke staré trase a zase hned zpátky ....

Viz třeba:

https://mapy.cz/s/bobejujebo

https://mapy.cz/s/nuremecacu

Takže "přivaděče", jsou již na místě.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od Aram96 »

Tak je asi pravdou, že kdyby se měla realizovat varianta 3, tak by to takhle smysl asi už dávalo. Při realizaci variant 1 a 2 nikoli. :)
Navíc, kolik je na této silnici tranzitní dopravy ? Mě přijde, že to napojuje Chrudim z východu a západu na zbytek republiky + je to regionální meziměstská doprava. Takovéhle silnice jsou často i silnicemi druhé třídy, většinou tedy těmi "hlavnějšími", kde se alespoň plánují nějaké obchvaty, to ano, ale úplně bych tu nestavěl nějaké 10,15,20 km dlouhé jednolité přeložky. Myslím si, že význam I/17 po dostavbě právě budovaných úseků D35 ještě o něco poklesne.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od Honey72 »

Nikdo není proti kompletní přeložce. Jenže i kdyby obchvat obou měst najednou byl sebevýhodnější, nikdo tak dlouhý úsek neprotlačí. Obzvlášť v době, kdy se i dálnice stavějí po mini úsecích, že se dá dohlédnout z jednoho konce na druhý :-(. A pokud by se přece jen úseky rozdělily a byla nutnost napojení na starou silnici, ty příčné komunikace co by mohly být přivaděčem nepomohou :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Lynx
Příspěvky: 3684
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od Lynx »

Tak zrovna v tomhle případě je "dvojobchvat" výhodný po všech stránkách. Není důvod dělat obchvaty dva, které vyjdou dráž a jsou klikatější. A příčné přivaděče pomohou, co by nepomohly ? !

Vaříte z vody pánové, uměle vymýšlíte argumenty proti, ale žádné skutečné nemáte.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk

Příspěvek od Majkii »

Vy tady zase argumentujete dálkovou dopravou... Kolik vozidel by ten Váš dvojobchvat asi využilo celý?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Odpovědět

Zpět na „I/17“