I/13 Bílina, tunel
Re: I/13 Bílina, tunel
V aktuálním letáku je přepracovaná MÚK Kyselka tak, aby umožňovala vjezd do tunelu i dopravě přijíždějící do B. po 257. Tím by teoreticky měla stoupnout v tunelu doprava na 18 000. Prakticky to vidím jako nesmysl, kdybych já jel po 257 přes Bílinu na TP, tak se nebudu vracet k MÚK Kyselka, ale projedu normálně Bílinou, tranzit od MO bude v tunelu, takže průjezd vrchem by měl být v pohodě.
Re: I/13 Bílina, tunel
Pokud potom vyjde u CK MD 4-pruhový tunel, tak jsem všemi 10 pro i kdyby to byl nesmysl ... zvrácená to logika
Re: I/13 Bílina, tunel
Ekonomika se bude přepočítávat.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Bílina, tunel
Nechci být potom generál po bitvě, tak napíšu něco teď .. Popravdě budu moc rád, když díky tomuhle přepracování ta ekonomika vyjde na 4-pruh, nicméně to je naprostý, ale naprostý nesmysl, aby intenzity z té druhé třídy zvedly intenzity v tunelu ze 13 k na 18 k. Je vidět, jak se s těmi čísly dá nádherně kouzlit Potom už chápu i některé odpůrce některých staveb (především okolo Prahy) když argumentují tím, že ta stavba byla plánována na 30 tis. a teď to bude na možní i 130 tis.
Re: I/13 Bílina, tunel
Špatně, bude se měnit čas průjezdu Bílinou a z toho plynoucí časové ztráty uživatelů. Napojení II/257 taky něco přidá k lepším výsledkům, ale nebude to zásadní.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 Bílina, tunel
Tak jestli se ekonomika komunikace pocita hlavne na denni intenzity, tak je asi neco spatne. Jestli se nezohlednuje i rozlozeni te intenzity v ramci dne, tak je to metodika k nicemu...
Kdyz mi po komunikaci kazdou hodinu rovnomerne po cely den projede 500 aut, nebo cely den skoro nic a pouze v ranni a vecerni spicce 5000 za hodinu, tak konecna suma provozu je stejna (napr. tech 12000 v Biline). Kapacitni komunikace by proste mely zvladat i kratkodobe navaly dopravy, ackoliv vetsinu casu se budou zdat nevytizene...
Kdyz mi po komunikaci kazdou hodinu rovnomerne po cely den projede 500 aut, nebo cely den skoro nic a pouze v ranni a vecerni spicce 5000 za hodinu, tak konecna suma provozu je stejna (napr. tech 12000 v Biline). Kapacitni komunikace by proste mely zvladat i kratkodobe navaly dopravy, ackoliv vetsinu casu se budou zdat nevytizene...
Re: I/13 Bílina, tunel
Samozřejmě, že to něco přidá, o tom žádná, ale ne 5000. Navíc věřím Oldovi S a docela mi to smysl dává, že po odvedení tranzitu tahle relace zůstává z velké většina na stávající silnici na povrchu ..Lenny píše:Špatně, bude se měnit čas průjezdu Bílinou a z toho plynoucí časové ztráty uživatelů. Napojení II/257 taky něco přidá k lepším výsledkům, ale nebude to zásadní.
Re: I/13 Bílina, tunel
To platí pro osobní dopravu, u nákladní lze očekávat zákaz průjezdu městem.
5000 navíc to samozřejmě nedá, ale dá se ještě operovat s rychlostí v jednosměrném a obousměrném tunelu, tam je taky rozdíl v úspoře času a právě zmiňovanými možnými kongescemi v dopravní špičce.
A pak ještě nezapomínejme na to, že po dostavbě Kladrubské spojky a převodu celého úseku do sítě SMV se výrazně zlepší i rychlost dojezdu z Mostu na D8 a naopak po I/13. Dnes je to po I/13 od Prahy o 16 km a 8 minut delší než po I/15, ale pokud se takhle trasa přemění na homogenní SMV se 110kou (100kou v tunelech) tak se ušetří minimálně 15 minut a trasa bude jen o 13 km delší. O dalších dopravních vazbách nemluvě.
5000 navíc to samozřejmě nedá, ale dá se ještě operovat s rychlostí v jednosměrném a obousměrném tunelu, tam je taky rozdíl v úspoře času a právě zmiňovanými možnými kongescemi v dopravní špičce.
A pak ještě nezapomínejme na to, že po dostavbě Kladrubské spojky a převodu celého úseku do sítě SMV se výrazně zlepší i rychlost dojezdu z Mostu na D8 a naopak po I/13. Dnes je to po I/13 od Prahy o 16 km a 8 minut delší než po I/15, ale pokud se takhle trasa přemění na homogenní SMV se 110kou (100kou v tunelech) tak se ušetří minimálně 15 minut a trasa bude jen o 13 km delší. O dalších dopravních vazbách nemluvě.
Re: I/13 Bílina, tunel
Nebo pojedu jako dnes většina po I/28 a R7 a ušetřím 28km a po dostavbě R7 to bude i nejrychlejší.mapman píše:ale pokud se takhle trasa přemění na homogenní SMV se 110kou (100kou v tunelech) tak se ušetří minimálně 15 minut a trasa bude jen o 13 km delší. O dalších dopravních vazbách nemluvě.
Re: I/13 Bílina, tunel
Tady záleží na tom, odkud z Prahy se jede, při cestě z D11 bude taky lepší jet na D8 i po dostavbě D7...
Re: I/13 Bílina, tunel
Silničáři řeší, jak postavit tunely pod Bílinou. Současná varianta je příliš drahá
https://sever.rozhlas.cz/silnicari-resi ... 4BiVF2UJIk
Zpráva města Bíliny:
https://www.facebook.com/mestobilina/po ... 4228384913
https://sever.rozhlas.cz/silnicari-resi ... 4BiVF2UJIk
Zpráva města Bíliny:
https://www.facebook.com/mestobilina/po ... 4228384913
Re: I/13 Bílina, tunel
Myslím, že by se vlastně nemusely stavět ani ty tunely na D35 nebo maximálně 2-pruhové. Však 2-pruh přece zvládá i 24 000 vozidel na I/43, tak co by ne. Navíc tam jsou tunely ražené, takže dražší než tady v Bílině. Jsem znechucen, jak se bude u Starého města mrhat prostředky. Ušetřilo by to zajisté ještě více peněž než tady. Nebo ty 4-pruhové ražené tunely na D11 pro poloviční intenzity než v Bílině .. sakra proč se budou stavět ?? ( ) Stačilo by tady mít alespoň poloviční politický tlak jako u D6 a problém by byl vyřešen. A takhle my tady žijeme ..
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: I/13 Bílina, tunel
Netušíte někdo, jestli se prověřoval obchvat Bíliny ze západu, vedeném po okraji dobývacího prostoru dolu Bílina? A pokud ano, z jakého důvodu byla tato varianta opuštěna a hledalo se řešení východně od města (nesmysl) a pak tunel pod městem? Představoval bych si to nějak takto https://mapy.cz/s/husegapuke
-
- Příspěvky: 958
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/13 Bílina, tunel
U Bíliny se řešilo snad vše co jde, zleva, zprava, shora i spodem, variantami.Tomáš Němec píše:Netušíte někdo, jestli se prověřoval obchvat Bíliny ze západu, vedeném po okraji dobývacího prostoru dolu Bílina? A pokud ano, z jakého důvodu byla tato varianta opuštěna a hledalo se řešení východně od města (nesmysl) a pak tunel pod městem? Představoval bych si to nějak takto https://mapy.cz/s/husegapuke
Odpověď na tvou otázku je cca 6 stránek zpět.
Lenny píše: 4.3.2017 19:41:51Až na jednu odchylku u vrchu Mnichovec byla takhle trasována varainta D, fialová z VS 2008 VPÚ DECO PRAHA.Lynx píše:Tohle je podle mě asi nejhůř řešený obchvat, co jsem zaznamenal. Nechce se mi věřit, že by to nešlo řešit obchvatem západně od Bíliny. Podél průmyslových podniků a podél dolu. Třeba takhle něják:
https://mapy.cz/s/1rAGg
U Braňan je velké převýšení, ale snad by se to dalo něják řešit. Ona ostatně ta varianta navržená ŘSD vede taky do pořádného krpálu.
Varianty D a E (západní) byly vyhodnoceny jako značně komplikované, technicky náročné a nákladné.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/13 Bílina, tunel
Tunel pod Bílinou je dál jednou z možností, ŘSD ho zařadí do studie
https://www.idnes.cz/usti/zpravy/bilina ... zpravy_grr
https://www.idnes.cz/usti/zpravy/bilina ... zpravy_grr
Re: I/13 Bílina, tunel
Postup ŘSD samozřejmě vítám. Ještě více chválím to, že když jim zamítli smysluplnou věc, tak se nevzdávají a snaží se udělat vše proto to, aby 4-pruhový tunel vyšel. Pokud jsem pochopil správně, půjde o tahovou studii, kde se bude uvažovat se 110 km/h a s Kladrubskou spojkou. Přínosy tohoto velkého (všeobsahujícího) záměru by tak mohly mít už vyšší přínosy a tunel by mohl vyjít. Pokud to klapne, pak budu nesmírně rád, ovšem s vědomím, že byrokrat v tomto absurdistánu zase jednou vyhrál.
Re: I/13 Bílina, tunel
Arame, souhlas se vším až na posledních pár slov po ŽE. Bohužel byrokrati u nás vyhrávají žel bohu STÁLE !
Re: I/13 Bílina, tunel
U těchto projektů se má postupovat takto: Zadat mezní technické parametry (propustnost, kongesční mez, z toho plynoucí profil, případně další faktory) a k nim náklady (TCO). Kdyby to diktovali ekonomové, tak by se šlo na nejnižší náklady pořízení (výstavby) bez ohledu na funkčnost. Z toho si každý můžeme uděla obrázek postupu ŘSD i osobních návrhů. jen upozorňuji, že jsem uvedl zjednodušený příklad faktorů technického zadání. Kdo dosud neví, co značí TCO, tak jde o celkové náklady vlastnictví (total cost of ownership). Pokud to nezatáhne Brusel nebo místní oligarchie, při požadovaných technických parametrech se nezačne nikdy.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/13 Bílina, tunel
My, co jedeme v CBA, nějaký TCO neřešíme.pjezek164 píše: Kdo dosud neví, co značí TCO, tak jde o celkové náklady vlastnictví (total cost of ownership).
Re: I/13 Bílina, tunel
Varianta tunel asi dostane zelenou: https://www.idnes.cz/usti/zpravy/bilina ... zpravy_grr
Re: I/13 Bílina, tunel
Snad v řadách CK MD zvítězí zdravý rozum. Jinak pokud se to opravdu schválí a bude se stavba trochu tlačit, je zcela reálné zahájení někdy 2027. EIA už dnes není zdaleka na nějakých 5 let, jako dříve a UR+SP díky společnému povolení také ne.
Re: I/13 Bílina, tunel
Podle toho článku to také vypadá, že se ve Studii proveditelnosti konečně bral průtah jako součást aglomeračního tahu, a ne jen jako jeden úsek sám za sebe. Asi když se započítají celkové efekty plánovaných staveb na I/13, vychází to celé lépe. Jinak 6,4 mld. je docela raketa...
Tak by mezitím mohli pohnout i s Kladrubskou spojkou, protože na ní v poslední pětiletce pohříchu kašlali.
Tak by mezitím mohli pohnout i s Kladrubskou spojkou, protože na ní v poslední pětiletce pohříchu kašlali.
Re: I/13 Bílina, tunel
o tom, že by se u takto složité stavby dělalo společné územní a stavební řízení silně pochybuji. To má smysl u jednoduchých staveb, ale tady se do toho investor asi nepustí, když by musel x krát tu dokumentaci ve stupni DSP předělávat.Aram96 píše:UR+SP díky společnému povolení také ne.
Re: I/13 Bílina, tunel
Ne. Tam, kde se o tom uvažuje od začátku, se to vyplatí už i u velkých staveb. Je obecně velký nesmysl a trn v patě naší legislativy, že po EIE jsou 2 další a velmi dlouhé řízení. Všude jinde to jde, musí to jít i u nás. Byl by nesmysl toho nevyužít, když už to konečně po 10 letech legislativa umožňuje. A pokud to nový stavební zákon přežije, je možné, že se pojede podle ještě novější legislativy, uvidíme. To spojené UR+SP bych bral jako minimum.
Re: I/13 Bílina, tunel
Aram: Já tomu zjednodušování a zrychlování fandím, stejně jako fungování a životu nového stavebního zákona. Ale mé informace od investorů jsou takové, že společné řízení (ÚŘ a SŘ) u větších staveb nevyužívají, protože to za stávající legislativy není efektivní. Do společného řízení musíte předložit dokumentaci ve stupni DSP, a pak se v rámci toho řízení musí do dokumentace zapracovávat velké množství změn. Z toho plynou vícenáklady, vícepráce a další zdržení (dokumentace ve stupni DÚR není tak podrobná). Nebo víte o tom, že by to přímo ŘSD u nějaké stavby úspěšně využívalo?