[I/49] 4903.2–4905 Vizovice – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
[I/49] 4903.2–4905 Vizovice – Pozděchov – Horní Lideč – Slovensko
Tak jsem si teď trochu detailněji prošel trasu R49, hlavně ten velmi interesantní přechod vizovické vrchoviny. Textově zde http://www.dalnice-silnice.cz/R/R49.htm a kilometráž na schématické mapě ŘSD.
Nutno uznat, že tento úsek opravdu stojí za to a hravě strčí do kapsy i stoupání D8 na vrchol Krušných hor, i když parametry jsou horší, maximální zde projektované stoupání je 4,97%, což vyhovuje "pouze" pro parametr R 25,5/80, ale i tak to bude super, jenom jsem zvědav, co na to řeknou ekologové v rámci EIA. Určitě "někdo" přijde s myšlenkou, že by zde opravu byl lepší jeden ražený tunel délky přes 3 km. Zde však jsem toho názoru, že by to možná bylo i ke skutečnému zhodnocení, protože ta konstrukce v těch horách to bude opravdu labůžo.
Takhle jsou náklady na tyto stavby dohromady 13,115 mld Kč pravděpodobně v CÚ 2007, Lenny? Otázka je zde ale hlavně u nákladů provozních, díky nimž by se dle mě vyplatilo prověřit ten dlouhý tunel, neboť náklady na jeden dlouhý a čtyři krátké... Je to opravdu otázka k hodnocení, z pohledu EIA určitě dlouhý lepší... Nehledě na úsporu nákladů za zimní údržbu, která zde bude také velmi nákladná.
Nutno uznat, že tento úsek opravdu stojí za to a hravě strčí do kapsy i stoupání D8 na vrchol Krušných hor, i když parametry jsou horší, maximální zde projektované stoupání je 4,97%, což vyhovuje "pouze" pro parametr R 25,5/80, ale i tak to bude super, jenom jsem zvědav, co na to řeknou ekologové v rámci EIA. Určitě "někdo" přijde s myšlenkou, že by zde opravu byl lepší jeden ražený tunel délky přes 3 km. Zde však jsem toho názoru, že by to možná bylo i ke skutečnému zhodnocení, protože ta konstrukce v těch horách to bude opravdu labůžo.
Takhle jsou náklady na tyto stavby dohromady 13,115 mld Kč pravděpodobně v CÚ 2007, Lenny? Otázka je zde ale hlavně u nákladů provozních, díky nimž by se dle mě vyplatilo prověřit ten dlouhý tunel, neboť náklady na jeden dlouhý a čtyři krátké... Je to opravdu otázka k hodnocení, z pohledu EIA určitě dlouhý lepší... Nehledě na úsporu nákladů za zimní údržbu, která zde bude také velmi nákladná.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R49 4903-4905
Ceny jsou z rozpočtu SFDI.
Kolují zvěsti o tom, že se tento úsek bude stavět jen v polovičním profilu od Vizovic po Pozděchov pravá polovina a dál jen levá polovina. Původní návrh obsahoval delší tunely Pozděchov než dnešní. Jeden 3 km tam nejde, bo tam je hluboké údolí mezi nimi, které překlene obloukový most.
Očekávám, že v nejbližších měsících bude zveřejněna dokumentace EIA, která bude obsahovat i jiné varianty než je tato.
Kolují zvěsti o tom, že se tento úsek bude stavět jen v polovičním profilu od Vizovic po Pozděchov pravá polovina a dál jen levá polovina. Původní návrh obsahoval delší tunely Pozděchov než dnešní. Jeden 3 km tam nejde, bo tam je hluboké údolí mezi nimi, které překlene obloukový most.
Očekávám, že v nejbližších měsících bude zveřejněna dokumentace EIA, která bude obsahovat i jiné varianty než je tato.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R49 4903-4905
Rozhodně "ekologové" se tady mohou libovolně vyřádit. Neznám místní poměry, ale podle těch vrstevnic v odkazu by tam jeden dlouhý tunel šel, akorát by se pravděpodobně musela snížit nivelita i u Pozděchova. Přijde mě hlavně ten jeden delší tunel lepší z hlediska nákladů na údržbu a provoz, než systém tunel, most, tunel, most... Rozhodně pro zimní údržbu, ale nedovolím si vyslovovat soudy takhle od stolu. Uvidíme, s čím přijde EIA.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R49 4903-4905
http://www.kr-zlinsky.cz/docDetail.aspx ... octype=ART
Také částečně souvisí s R49 Někoho by to mohlo zajímat.
Také částečně souvisí s R49 Někoho by to mohlo zajímat.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: R49 4903-4905
něco ze závěrů zjišťovacího řízení EIA:
R4903
Požadavek Dětí Země č. 6: Zpracovatel dokumentace by měl v dokumentaci kromě nulové varianty (I/49) a předložené varianty R4903 ze starších podkladů, především ze studie „Rychlostní komunikace R49 Hulín – Bratřejov: Posouzení vlivů koncepce na životní prostředí“ (Transconzult, s. r. o. Hradec Králové, leden 1998), posoudit i další 4 varianty R4903 (resp. R49) s následujícím popisem trasy, jejíž obsah a výsledky oznamovatel a ŘSD ČR veřejnosti zatajují:
R4903-Z - zelená: vedle I/49 v Zádveřicích, bez tunelu jižně od Vizovic, jižně od Lhotska a Bratřejova (jde o předloženou variantu v oznámení)
R4903-ZT - zelená: v trase I/49 přes Zádveřice a s tunelem délky 1.520 m jižně od Vizovic (modifikace předložené varianty „Z“)
R4903-MT - modrá: v trase I/49 přes Zádveřice, s tunelem délky 1.230 m jižně od Vizovic a severně od Lhotska a Bratřejova“
R4903-ČT - červená: s trasováním severně od Zádveřic a s tunelem délky 1.000 m jižně od Vizovic
I/49 - stávající silnice (nulová varianta)
R4903-H - hnědá: Na tomto místě je nutné ještě zmínit „šestou“ variantu, která je složena z předchozích variant, takže trasa R49 je vedena tímto způsobem: v trase I/49 přes Zádveřice, s tunelem jižně od Vizovic, severně od Lhotska a „spojkou“ jižně od Bratřejova
Výše uvedené varianty jsou znázorněny v mapě jako příloha č. 1 tohoto vyjádření (jde o soubor s názvem R4903-EIA06-vyj1-DZ-P1.jpg). Obsah studie společnosti Transconzult, s. r. o. Hradec Králové má jistě ŘSD ČR k dispozici (objednatelem bylo regionální pracoviště MMR v Olomouci), takže jí může zpracovateli dokumentace pro potřeby procesu EIA bez problému předat.
Je však nutné upozornit na to, že předložené oznámení zcela ignoruje výsledky této studie s ekologickým posouzením, ač nebylo vedeno za účasti veřejnosti. Navíc na str. 5 této studie se mj. uvádí, že vyhodnocení všech variant bylo provedeno podle manuálu MŽP „Komplexní návrh a posouzení komunikací z hlediska ochrany životního prostředí“ (navrhování silničních komunikací při zpracování koncepcí ve smyslu § 14 zákona č. 244/1992 Sb.).
Výsledkem studie je následující doporučení o trasování silnice R49:
úsek Hulín – Lukov - ekologicky nejvhodnější je varianta zelená (ZT)
úsek Lukov – Vizovice - ekologicky nejvhodnější je varianta zelená ve stopě I/49 v Zádveřicích a s tunelem délky 1.520 m jižně od Vizovic (ZT)
úsek Vizovice – Bratřejov - ekologicky nejvhodnější je varianta hnědá (HT), resp. po „modré“ severně od Lhotska a spojkou po zelené jižně od Bratřejova
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R49 4903-4905
Hm, zajímavé, hlavně ať už aspoň jedna varianta co nejrychleji projde a začne se stavět - dálniční spojení na Valašsko a střední Slovensko hodně chybí !
Snad jsem tu mapku variant co zmiňuje Lenny vygoogloval správně (zdroj od DZ):
http://www.r49.cz/i/R4903-EIA06-vyj1-DZ-P1.jpg
Snad jsem tu mapku variant co zmiňuje Lenny vygoogloval správně (zdroj od DZ):
http://www.r49.cz/i/R4903-EIA06-vyj1-DZ-P1.jpg
Re: R49 4903-4905
Taky se na to loni dělala technická studie ated se dělá dokumentace EIA. Letos by měla být hotová.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R49 4903-4905
Celý ten problém je v systému. Posuzování vlivů stavby na životní prostředí by mělo být sloučeno s územním řízením, které by mělo určit nejvhodnější trasu. ÚP by měl určovat jen koridor a na +/- 1 km by se to už mohlo stanovovat v rámci jednoho řízení, jehož součástí by byla EIA, z níž by se s konečnou platností rozhodlo o realizaci té které varianty, takhle bude EIA, kterou zase napadnou, že neporovnala nějaké varianty, které už byly jednou posuzovány při přípravě ÚP...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R49 4903-4905
29. července byla zveřejněna dokumentace EIA na úsek rychlostní silnice "R49 4902.2-5 Fryšták - st. hranice", která obsahuje celou řadu změn a variantv trasování oproti Oznámení EIA. Popis variant přidám později na http://www.dalnice-silnice.cz.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R49 4903-4905
Jo, to je velmi zajímavé. Jednak pro podrobné plány trasování dostavby Baťovy železnice, jednak pro ta plány přivaděče. Ten mi ale připadá dramaticky naddimenzovaný - zřejmě se vychází z nadstřelených plánovaných intenzit. Má vůbec smysl stavět další čtyřpruh? Ve směru na Slovenko tudy nic nepojede a ve směru na Zlín se mi také nezná odůvodněnost 2x delší cesty (např. ze Vsetína) Pokud, tak mi přijde rozumná jen varianta 1 neboli spojka, která za Neratovem místo zatáčky doprava do serpertin povede dál podél potoka a pak do konce jako nejkratší spojka k dálnici.Trupman píše:http://www.kr-zlinsky.cz/docDetail.aspx ... octype=ART
Také částečně souvisí s R49 Někoho by to mohlo zajímat.
Re: R49 4903-4905
Rozhodně se tudy na Slovensko jezdit bude,protože to stáhne většinu provozu z I/35 a I/50.To si málokdo uvědomuje,když vychází ze současného stavu na I/49.GiuseppeS píše:Jo, to je velmi zajímavé. Jednak pro podrobné plány trasování dostavby Baťovy železnice, jednak pro ta plány přivaděče. Ten mi ale připadá dramaticky naddimenzovaný - zřejmě se vychází z nadstřelených plánovaných intenzit. Má vůbec smysl stavět další čtyřpruh? Ve směru na Slovenko tudy nic nepojede a ve směru na Zlín se mi také nezná odůvodněnost 2x delší cesty (např. ze Vsetína) Pokud, tak mi přijde rozumná jen varianta 1 neboli spojka, která za Neratovem místo zatáčky doprava do serpertin povede dál podél potoka a pak do konce jako nejkratší spojka k dálnici.Trupman píše:http://www.kr-zlinsky.cz/docDetail.aspx ... octype=ART
Také částečně souvisí s R49 Někoho by to mohlo zajímat.
A do Lípy je R49 nutností,protože úsek Lípa-Zlín je ve špičkách pravidelně na nejvyšších stupních intenzity provozu.
Re: R49 4903-4905
To ano, R49 (doufejme) stáhne provoz ze dvou zmiňovaných tras. Já mluvil o přivaděči od Polanky: na I/57 od Vsetína směrem na Slovenko takový provoz není a nebude a také si nedokážu představit, že někdo bude jezdit Polanka - Pozděchov- Lačnov - Lideč i když to bude R, když z Polanky je to Lidče dostávající cestě necelých 10 km ...viky píše: Rozhodně se tudy na Slovensko jezdit bude,protože to stáhne většinu provozu z I/35 a I/50.
Re: R49 4903-4905
Tak to jo,rozhodně není potřeba 4pruh.Když už tak dvoupruh jako obchvat.Po dobudování R49 budou na Vsetín sjíždět ti,co pojedou z Prahy,Brna,Břeclavi,možná i Olomouce.Z Ostravy a Slovenska určitě minimumGiuseppeS píše:To ano, R49 (doufejme) stáhne provoz ze dvou zmiňovaných tras. Já mluvil o přivaděči od Polanky: na I/57 od Vsetína směrem na Slovenko takový provoz není a nebude a také si nedokážu představit, že někdo bude jezdit Polanka - Pozděchov- Lačnov - Lideč i když to bude R, když z Polanky je to Lidče dostávající cestě necelých 10 km ...viky píše: Rozhodně se tudy na Slovensko jezdit bude,protože to stáhne většinu provozu z I/35 a I/50.
EIA vrácena
Dokumentace vrácena zpracovateli k přepracování:
http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=MZP272
V rámci vrácení jsou přiloženy připomínky, jako obvykle zajímavé čtení. Od obecných připomínek o.s. typu proč R, když čtyřpruh bude nejdříve za 20 let až po vyjádření obcí a jednotlivců. "Nejveselejší" to bude asi v Pozděchově (jeden občan zásadně pro modrou variantu, jiní zásadně pro červenou) ... Kvalitně zpracované jsou připomínky Lhotska. Relativně nejvíc věcný je Lačnov (at to bude nejvíc zasažen z otho pohledu, že teď tam dávají lišky dobrou noc pa k budou mít R za humny).
Perlička na závěr: žádná obec nechce na svém katastru odpočívku
http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=MZP272
V rámci vrácení jsou přiloženy připomínky, jako obvykle zajímavé čtení. Od obecných připomínek o.s. typu proč R, když čtyřpruh bude nejdříve za 20 let až po vyjádření obcí a jednotlivců. "Nejveselejší" to bude asi v Pozděchově (jeden občan zásadně pro modrou variantu, jiní zásadně pro červenou) ... Kvalitně zpracované jsou připomínky Lhotska. Relativně nejvíc věcný je Lačnov (at to bude nejvíc zasažen z otho pohledu, že teď tam dávají lišky dobrou noc pa k budou mít R za humny).
Perlička na závěr: žádná obec nechce na svém katastru odpočívku
Re: R49 4903-4905
Je to celé k vzetku. Ještě tam zpracovatel posudku navrhuje, že by se mohla vyčlenit stavba 4902.2 zvlášť, aby neblokovala stavbu MÚK Fryšták.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R49 4903-4905
Lenny,která je to hnědá varianta na tvých stránkách?Já v mapce vidím jen zelenou,modrou a červenou.
viz http://www.r49.cz/i/R4903-EIA06-vyj1-DZ-P1.jpg
viz http://www.r49.cz/i/R4903-EIA06-vyj1-DZ-P1.jpg
Re: R49 4903-4905
Ja mám popsanou variantu hnědou (původní varianta), časem chci přidat i popis ostatních variant, ale moc se mi do toho nechce, zatím se našlo vždy něco lepšího .
Varianta červená vede v trase I/49
Varianta hnědá vede jižně od I/49
Varianta červená vede v trase I/49
Varianta hnědá vede jižně od I/49
- Přílohy
-
- R49_dokumentace_EIA.jpg (156.37 KiB) Zobrazeno 44863 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R49 4903-4905
Rozvoj obcí zbrzdila dálnice
(...)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) je v patové situaci, chybí mu totiž na R49 peníze. „Máme pro silnici v současnosti zpracovánu technickou studii a probíhá doplnění dokumentace o posuzování vlivů na životní prostředí. Nedokáži ale s ohledem na nejistotu v přidělování peněz odhadnout postup dalších prací,“ uvedla Nina Ledvinová z oddělení komunikace ŘSD.
(...)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) je v patové situaci, chybí mu totiž na R49 peníze. „Máme pro silnici v současnosti zpracovánu technickou studii a probíhá doplnění dokumentace o posuzování vlivů na životní prostředí. Nedokáži ale s ohledem na nejistotu v přidělování peněz odhadnout postup dalších prací,“ uvedla Nina Ledvinová z oddělení komunikace ŘSD.
Re: R49 4903-4905
Nejenže chybí peníze, ale chybí i potřebné rozhodnutí patřičných úřadů pro zahájení stavby.
Tato stavba nebude nikdy nějak moc prioritní.
Tato stavba nebude nikdy nějak moc prioritní.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: R49 4903-4905
Clanek o navazujici slovenske R6..
http://hnonline.sk/ekonomika/c1-4233796 ... r-o-4-roky
Strucne, velmi predbezne zahajeni planovano na 2014, dokonceni na 2018..
http://hnonline.sk/ekonomika/c1-4233796 ... r-o-4-roky
Strucne, velmi predbezne zahajeni planovano na 2014, dokonceni na 2018..
Re: R49 4903-4905
Podľa plánov z roku 2006 mala rýchlostná cesta spájať diaľnicu D1 od križovatky Beluša, Púchov po hraničný priechod v Lysej pod Makytou. Celková dĺžka úseku je 7,5 kilometra a jeho súčasťou mal byť aj 367 metrov dlhý most cez rieku Váh. Plánované náklady na jej výstavbu by podľa plánov z roku 2006 presiahli 317 miliónov eur.Ondra O.K. píše:Clanek o navazujici slovenske R6..
http://hnonline.sk/ekonomika/c1-4233796 ... r-o-4-roky
Strucne, velmi predbezne zahajeni planovano na 2014, dokonceni na 2018..
Nevím,kde došli na celkovou délku úseku 7.5 km,je to nejmíň 3x tolik
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: R49 4903-4905
Zrejme je to chyba, protoze ty penize odpovidaji cele R6. Dle aktualnich udaji na strankach NDS je delka 23202 m a cena 330.626.560,00 v EUR bez DPH v cenovej úrovni 2008.
Re: R49 4903-4905
Klidně se vsadím, že R49 bude hotová a R6 stále ve dvoupruhu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R49 4903-4905
Vizualizace stavby 4903 na stránkách Pragoprojektu http://www.pragoprojekt.cz/videa-ke-stazeni?page=1
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)