[D48] Frýdek-Místek, obchvat
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Až bude hotový obchvat Skotnice, tak se opravdu bude z Příbora na Ostravu jezdit tamtudy - přes FM to nedává smysl. Takže vesměs těch pár aut co pojedou z Rychaltic apod. na Ostravu a to opravdu není mnoho.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Ono by bylo ideální napojit I/58 na D56 někde u Nové Bělé...
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Sláva bohu, že postavili napojení D1 x D48 z Ovy do Bělotína.
Kdysi se v územním plánu F-M uvažovalo o MÚK Příborská - 17. Listopadu - R56
Postavit se dá vše, může se zvolit podobně minimalistický způsob: https://mapy.cz/zakladni?x=17.0181391&y ... ase=ophoto
Kdysi se v územním plánu F-M uvažovalo o MÚK Příborská - 17. Listopadu - R56
Postavit se dá vše, může se zvolit podobně minimalistický způsob: https://mapy.cz/zakladni?x=17.0181391&y ... ase=ophoto
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
dá se všechno, samozřejmě, ale toho prostoru tam není mnoho, navíc je tam spousta mostů - ty se jen tak rozšířit nedají. možná se ještě před 10 -15 lety věřilo, že z příbora povede do ostravy čtyřpruh I/58 nebo alespoň půlprofil s múk... nicméně ti, kteří tvrdí, že se do ostravy bude jezdit po I/58 i dnes by si zasloužili naliskat někde na úrovni dubiny/bělského lesa při každém průjezdu )
10 měsíců jsem to jezdil a po I/58 jsem jezdil jen pokud jsem chtěl "zpestření" jinak vždy přes F-M.
jížní tangenta, která propojí I/58 s D56 (místecká) a dokonce I/11 (směr havířov) je v zúr a snad i úp Ostravy (hledat to ted nebudu), ale to věřím spíš, že bude dříve další etapa prodloužené Mostní mezi D56 a II/478 a jednou snad i I/58.
10 měsíců jsem to jezdil a po I/58 jsem jezdil jen pokud jsem chtěl "zpestření" jinak vždy přes F-M.
jížní tangenta, která propojí I/58 s D56 (místecká) a dokonce I/11 (směr havířov) je v zúr a snad i úp Ostravy (hledat to ted nebudu), ale to věřím spíš, že bude dříve další etapa prodloužené Mostní mezi D56 a II/478 a jednou snad i I/58.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Ono, když by obchvat Mošnova měl vypadat jako kapacitní jednička, tak bych to celé chápal. Když se tam ale plánují 3 okružní křižovatky, nabyl jsem dojmu, že se tato trasa naopak znevýhodňuje a neplánuje se z I/58 dělat i tranzitní jednička, nýbrž pouze taková regionálnější/nevím jak to nazvat. Řekl bych ale, že když by vznikly rampy D48xD56 i pro směr Příbor-Ostrava, tak by už nebylo tutově o čem a tato trasa by byla využívána více. Jenže nejsou ..
Nicméně srovnávat potřebu těchto ramp s rampami v uzlu D1xD48 směr Bělotín-Ostrava jaksi pokulhává, tam jsou ty rampy pro určitě větší intenzity (byť je to v tom samotném uzlu ten znatelně méně vytížený směr) A to ještě nestojí Palačovská spojka.
Nicméně srovnávat potřebu těchto ramp s rampami v uzlu D1xD48 směr Bělotín-Ostrava jaksi pokulhává, tam jsou ty rampy pro určitě větší intenzity (byť je to v tom samotném uzlu ten znatelně méně vytížený směr) A to ještě nestojí Palačovská spojka.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
https://polar.cz/zpravy/frydeckomisteck ... 0.facebook Tak to bude po F-M pěkné ródeo....
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Tak v reportáži to řekl jasně; při stavbě mostu nad Příborskou se náklaďák navejde, tak předpokládám že bez úpravy (snížení) Příborské se nevejde ani po postavení.
Tak to pro kamionovou dopravu projíždějící FM bude docela zábava až budou jezdit po ul. 17. listopadu. - Opletela - Revoluční - TGM a zpět na I/48
Tak to pro kamionovou dopravu projíždějící FM bude docela zábava až budou jezdit po ul. 17. listopadu. - Opletela - Revoluční - TGM a zpět na I/48
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Proč by se neměl vlézt po postavení. Při stavbě se nevejde pod bednění či další podpory konstrukce, které tam pak nebudou. Na předchozí stránce máš výcuc z dokumentace, což je IMHO víc než dojmy....Klingon píše:Tak v reportáži to řekl jasně; při stavbě mostu nad Příborskou se náklaďák navejde, tak předpokládám že bez úpravy (snížení) Příborské se nevejde ani po postavení.
Tak to pro kamionovou dopravu projíždějící FM bude docela zábava až budou jezdit po ul. 17. listopadu. - Opletela - Revoluční - TGM a zpět na I/48
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Dneska to i magistrát F-M upřesnil, budou mít zákaz vjezdu vozidla vyšší 4,2 metrů z důvodu výšky lešení. Není třeba hned vyšilovat... most by pak měl být ve výšce 4,8m. Spíš teď čekám, že někteří řidiči to nebudou repektovat a zaseknou se pod lešením, tím pátem bude ve městě kolaps.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
A ještě daleko větší průšvih by byl, pokud by to lešení strhli.momoz píše:Dneska to i magistrát F-M upřesnil, budou mít zákaz vjezdu vozidla vyšší 4,2 metrů z důvodu výšky lešení. Není třeba hned vyšilovat... most by pak měl být ve výšce 4,8m. Spíš teď čekám, že někteří řidiči to nebudou repektovat a zaseknou se pod lešením, tím pátem bude ve městě kolaps.
Ale tak vysoké náklaďáky snad ani standardně nejezdí, to už by musel být nadrozměrný náklad ... protože "Evropský typ kamionu má nejpřísněji stanovené rozměrové a hmotnostní limity: Výška 4,0 metrů (v ČR 4,08m) × šířka 2,55 ..." - zdroj https://cs.wikipedia.org/wiki/Kamion
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
A ještě odkaz na informace o uzávěrce a objížďkách na stránkách FM: https://www.frydekmistek.cz/cz/o-meste/ ... ezdna.html
Podle toho "Vozidla vyšší než 4,2 metry (některé typy kamionů a autobusů)" ... takže vyšší než 4.2 budou asi jenom výjimky - a řidiči s auty s vyjímečnou výškou snad jsou zvyklí si na to dávat pozor.
Podle toho "Vozidla vyšší než 4,2 metry (některé typy kamionů a autobusů)" ... takže vyšší než 4.2 budou asi jenom výjimky - a řidiči s auty s vyjímečnou výškou snad jsou zvyklí si na to dávat pozor.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
No ono teď jestli 4,2m mysleli soudruzi jako výšku mezi lešením a cestou tak i 4m vysoký kamion by tam mohl mít teoreticky problém, jelikož to není rovná cesta, ale je tam zhup, takže to průjezdovou výšku o něco sníží. A to radši ani neuvažuju nad kamiony se dřevem, kterí bývají často naložení více než můžou...no uvidíme...
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
D48 Frýdek-Místek, obchvat - I. etapa a D 56 Frýdek-Místek, připojení na D48 - září 2020
https://www.youtube.com/watch?v=jKBO5UDj9u0
(rychlo záběry opět velice užitečné!!! )
https://www.youtube.com/watch?v=jKBO5UDj9u0
(rychlo záběry opět velice užitečné!!! )
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
D 48 | Frýdek-Místek, obchvat - II. etapa - září 2020
https://www.youtube.com/watch?v=3RCXCC8Q7ok
D 48 | Frýdek-Místek, obchvat - II. etapa - srpen 2020 (ani jsem si nevšiml, že na srpen zapomněli! )
https://www.youtube.com/watch?v=qMgfLoPWaR4
https://www.youtube.com/watch?v=3RCXCC8Q7ok
D 48 | Frýdek-Místek, obchvat - II. etapa - srpen 2020 (ani jsem si nevšiml, že na srpen zapomněli! )
https://www.youtube.com/watch?v=qMgfLoPWaR4
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Podjez pod mostem na Příborské, značka je tam 4,1m i s bedněním a pohodlně se tam vlezl kamion se dřevem
https://www.youtube.com/watch?v=-UskkjMNYnY
https://www.youtube.com/watch?v=-UskkjMNYnY
Cesta po českých dálnicích je stejně "snadná" jako cesta do budoucnosti. Stačí čekat
[D48] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
No a nemohla by to být SMV? Stejně, jak u Turnova, kde D10 přechází plynule na necelý 1km úsek SMV...mapman píše:Bude to bohužel silnice II. třídy s 90 km/h...
https://en.mapy.cz/zakladni?planovani-t ... 3xDs&rut=1
Je to i značeno svislými značkami.
https://en.mapy.cz/zakladni?planovani-t ... 3xDs&rut=1
a
https://en.mapy.cz/zakladni?planovani-t ... 3xDs&rut=1
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: [D48] Odpočívky obecně - stav, výstavba, rekonstrukce
celý problém je že řsd se chce toho úseku zbavit a převést na kraj - byla by z toho II. třída a ta dle nového pojetí silnic a dálnic v čr už nemůže být osazena cedulí SMV. ještě by byla možnost z toho udělat místní rychlostní komunikaci (možnost SMV), ale to by si pod sebe muselo vzít město - což z logických důvodů nechce.
tomuto imbecilnímu chování ze strany řsd může zabránit kraj, který nelze donutit k převzetí komunikace do svého majetku a správy. dálniční přivaděče, navíc v parametrech dálnice a po kterých nelze dojet nikam jinam než na dálnici by měly být ve správě a majetku řsd.
Proč to bylo v odpočívkách? Přesunuto. - MzO
tomuto imbecilnímu chování ze strany řsd může zabránit kraj, který nelze donutit k převzetí komunikace do svého majetku a správy. dálniční přivaděče, navíc v parametrech dálnice a po kterých nelze dojet nikam jinam než na dálnici by měly být ve správě a majetku řsd.
Proč to bylo v odpočívkách? Přesunuto. - MzO
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
http://forum.ceskedalnice.cz/posting.ph ... 1&p=219512zesp píše:Silnice II. třídy místo dálnice??? Tak to je docela úlet, ne? Mohl to být luxusní dálniční přivaděč označený jako dálnice, tak jak všude venku.... Tam je problém legislativa???
Vtip je v tom, že toto "slepé střevo" už 2 kilometry před připojením dálnici ani nepřipomíná. A podle všeho nikdo nechce aby připomínalo. Na tomto úseku očekávám spíš prvky pro zklidňování dopravy.
Díváte se na věc pouze očima automobilisty. Lidi toužili po obchvatu nejen proto, aby nebyly zácpy, ale i proto, aby město nebylo rozťaté rychlostní komunikací. Tak jim tam proboha necpěte dálniční přivaděč.
No a co s tím useknutým čtyřpruhem? Je to daň salámové metody stavění rychlostních komunikací.
-
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
vtip je spíš v tom, že max dva kilometry je to v současnosti ke všem třem koncům dálnice. samozřejmě byla by hrozná škoda kdyby místek nevyužil této jedinečné příležitosti a nespojil město opět v jedno. ve frýdku se ale žádné změny určitě neodehrajou, asi těžko někdo vrátí do jedné úrovně právě opravenou rubikovou křižovatku nebo zruší lávku u lidlu a udělá přechod, navíc to postrádá jakýkoli smysl.
zklidňování začátku D56, stejně tak D48 směr Č-T je holý nesmysl a navíc to ani nikdo nechce, naopak. tady jde skutečně pouze o peníze. město, jakkoli by chtělo zachovat současnou organizaci dopravy v extravilánu, tak si nevezme takové břímě na hrb.
zklidňování začátku D56, stejně tak D48 směr Č-T je holý nesmysl a navíc to ani nikdo nechce, naopak. tady jde skutečně pouze o peníze. město, jakkoli by chtělo zachovat současnou organizaci dopravy v extravilánu, tak si nevezme takové břímě na hrb.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
S tím nelze než souhlasit. Neštěstím je, že se "půlka" diskutované silnice/dálnice stane městskou komunikací, a "půlka" je plnokrevný přivaděč, který organicky patří k D48.evilcleaner píše:zklidňování začátku D56, stejně tak D48 směr Č-T je holý nesmysl a navíc to ani nikdo nechce, naopak. tady jde skutečně pouze o peníze. město, jakkoli by chtělo zachovat současnou organizaci dopravy v extravilánu, tak si nevezme takové břímě na hrb.
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Myslím si, že FM už zadalo studii na změnu Hlavní třídy po vybudování obchvatu.
https://www.msstavby.cz/frydek-mistek-p ... 5-04-2019/
https://www.msstavby.cz/frydek-mistek-p ... 5-04-2019/
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Je tam i jeden přiléhavý příspěvek.davidb píše:Myslím si, že FM už zadalo studii na změnu Hlavní třídy po vybudování obchvatu.
https://www.msstavby.cz/frydek-mistek-p ... 5-04-2019/
Martin z Ostravy :
Co se týče předělání průtahu, tam bych byl opatrnější, protože většinu provozu na současném průtahu tvoří vnitroměstská doprava a doprava směřující do a z města (obdobně to je v Olomouci, kde průtah je neustále vytížen i přes existenci dálničního obchvatu).
Tuto obchvat skutečně nevyřeší, viz poslední sčítaní z roku 2016, kdy na průtahu je cca 35 tis. vozidel/24h z toho 6000 težkých vozidel a za MÚK Dobrá je už jen 14 tis. vozidel/24h z toho 3 600 těžkých vozidel, na úseku D48 Rychlatice – F-M je to vidět podobně. Pořád na průtahu zůstane minimálně 15 tis. vozidel/24h, což není úplně málo a vyjíždět ve špičce z těch stání nebude nic snadného. Spíš bych z toho udělal městský bulvár a zachoval tam 2+2.
25.04.2019 23:19
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
To je.
Ale nevím jak probíhalo měření.
Porovnávalo se totiž centrum a pak až za MÚK Dobrá, kde hodně jak osobních, tak nákladních aut sjíždí na Radegast a Hyundai a směr Beskydy.
Uvidíme co přinese letošní sčítání.
Ale nevím jak probíhalo měření.
Porovnávalo se totiž centrum a pak až za MÚK Dobrá, kde hodně jak osobních, tak nákladních aut sjíždí na Radegast a Hyundai a směr Beskydy.
Uvidíme co přinese letošní sčítání.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Jen dílčí nárůst, ale jinak se situace nezmění. Považuji tedy svůj příspěvek na msstavby.cz za stále platný.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat
Taky si myslím že obchvat celé severní části okolo nemocnice moc nepomůže. Pro F-M tohle bude podstatná změna, lidi se možná naučí úplně nové trasy tak bych to spíš nechal pár let uležet a teprve pak sčítal a plánoval úpravu. Ale násyp přes trať jednoznačně plus a kdyby se podařilo zprůchodnit i starou Těšínskou ještě lépe. Divím se ale že v té studii je jen Frýdek, když nejvíce si to zaslouží Místek, jehož centrum průtahem utrpělo více. Tam bych si dokázal představit i úpravu trasy víc doklikata aby se nějak navázalo na původní zástavbu a normální přechody (to teď píšu jako FM chodec ). Možná i jeden další přechod tam kde dnes lidi přelézají plot ve středovém pásu (resp. legalizace toho na co si za 30 let lidi nezvykli:) Dál za křižovatkou Beskydská/Příborská se vylepšit nic moc nedá.
EDIT: Bydlet u nemocnice a chtít jet na Příbor tak se nejvíc nabízí jet po Revoluční a 17. listopadu, ale to spojení 17. listopadu a Příborská tu chybí, ne? A přes kruháč u Tesca neprojedu, takže se budu zase tlačit skrz hrdlo TG Masaryka nebo vracet na MUK u Lidlu, ale stejně mně to povede přes centrum Místku.
EDIT: Bydlet u nemocnice a chtít jet na Příbor tak se nejvíc nabízí jet po Revoluční a 17. listopadu, ale to spojení 17. listopadu a Příborská tu chybí, ne? A přes kruháč u Tesca neprojedu, takže se budu zase tlačit skrz hrdlo TG Masaryka nebo vracet na MUK u Lidlu, ale stejně mně to povede přes centrum Místku.