Vize naší dálniční sítě

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od mts »

Polsko ovsem melo zcela jinou vychozi situaci. Tam byl pred 30 lety silnicni stredovek. Sam si pamatuju na cestu z Varsavy do Lublinu nekdy v polovine 90.let – to bylo jak u nas nekdy za 1.republiky. Tim padem po r.1989 tam byl naprosto jednoznacny spolecensky konsensus, ze silnice se musi dramaticky zlepsit (notabene kdyz to plati EU). U nas to bylo vyrazne lepsi a to bohuzel oslabilo chapani nutnosti dalsiho vyvoje a dalo vzniknout armadam ruznych ekopomatencu, kteri prisli s tim, ze to co mame uz nam staci a ted budeme chranit broucky a zabicky. Pamatuju si, kdyz se 90.letech resila dostavba D8, jak tihle blbci razili tezi, ze dalnici do Drazdan nepotrebujeme a ze nam staci obycejna jednicka se stoupacimi pruhy. Nedokazu si predstavit, jaky les krizku by kolem ni dneska pri tom provozu byl…
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od _jan91 »

Nevím no, s tou D19. Stávající mě známý úsek I/19 od I/4 přes Orlík až do Oltyně má už teď většinou celkem slušné parametry S9,5. A je zde minimální provoz. Raději bych dobudoval chybějící obchvaty, úsek z Oltyně do Tábora dal do S21,5 a urychleně modernizoval zbylé úseky mezi Táborem a Pelhřimovem do S11,5 s množstvím stoupacích pruhů. Pak třeba zauvažovat o brzkém upgradu I/34 mezi Humpolcem a Pelhřimovem také do S21,5.
Nemůžu si pomoct, ale pro mě je mnohem přínosnější homogenizace stávajících jedniček na moderní silnice s MÚK a stoupacími pruhy, než nutně stavět dálnici. Bylo by to hodně muziky za relativně málo peněz. Jenže bohužel na I/19 stát úplně rezignoval a po dostavbě Chýnova bude dlouho stop stav. I na I/34 zůstanou nerozšířené úseky. I/20 se také řeší pouze až od Písku po ČB. A pokud někdy bude D19, bude to zase obchvat obchvatu a stávající investice zůstanou nazmar. Podobně jako velkorysé obchvaty na I/35 mezi Olomoucí a Lipníkem...
Tomas 1975
Příspěvky: 702
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Tomas 1975 »

Původní dálková silnice byla před Žďákovem projektována na silný provoz s MUK. Po válce se na rezignovalo a trvalo to i v šedesátých letech... Takže úrovňová křížení....
Od Ždákova k Oltyni úrovňové křížení a okolo Tábora, Chýnova MUK...
Před pár týdny někdo v televizi ukazoval původní plány v okolí Chýnova a tam to bylo vidět...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

_jan91 píše:Nevím no, s tou D19. Stávající mě známý úsek I/19 od I/4 přes Orlík až do Oltyně má už teď většinou celkem slušné parametry S9,5. A je zde minimální provoz. Raději bych dobudoval chybějící obchvaty, úsek z Oltyně do Tábora dal do S21,5 a urychleně modernizoval zbylé úseky mezi Táborem a Pelhřimovem do S11,5 s množstvím stoupacích pruhů. Pak třeba zauvažovat o brzkém upgradu I/34 mezi Humpolcem a Pelhřimovem také do S21,5.
Nemůžu si pomoct, ale pro mě je mnohem přínosnější homogenizace stávajících jedniček na moderní silnice s MÚK a stoupacími pruhy, než nutně stavět dálnici. Bylo by to hodně muziky za relativně málo peněz. Jenže bohužel na I/19 stát úplně rezignoval a po dostavbě Chýnova bude dlouho stop stav. I na I/34 zůstanou nerozšířené úseky. I/20 se také řeší pouze až od Písku po ČB. A pokud někdy bude D19, bude to zase obchvat obchvatu a stávající investice zůstanou nazmar. Podobně jako velkorysé obchvaty na I/35 mezi Olomoucí a Lipníkem...
Víceméně souhlasím, akorát D19 by plnila zcela určitě i mnohem důležitější funkce než I/19. Nejvíce potřeba je asi tohle:
1) pořádné spojení Plzně a všeho na sever a západ od ní s Pískem a hlavně ČB (není možné aby se 200+ km vzdálenosti jezdily průměrnou rychlostí 60 km/h, jako nyní) - čili pořádnou I/20.
2) pořádné spojení D3 a D1 .. 2-pruh je za mě značně nevyhovující, ta silnice nesplňuje "dálniční propojku" když se musíte 20 km táhnout za někým pomalým bez možnosti předjetí. Samotné obchvaty nicmoc nevyřeší, minimálně tedy 3-pruh nebo zcela nová stopa po rovině, kde se dá předjíždět. Jsem zvědav co řekne na tomto úseku sčítání dopravy, myslím, že se budeme divit.
3) lepší propojení Písek-Tábor .. je v plánu podle studie, nýbrž s úrovňovými křižovatkami, někde jsou průtahy i zachovány. Navíc takovouhle metodou salámování obchvat po obchvatu, se nějakého spojení dočkáme tak za 20-30 let, protože se budou počítat ekonomiky každého jednotlivého obchvatu apod. a některé hned tak nevyjdou atd. Stejná situace může nastat i na I/20.

Čili mě akorát přijde smysluplné naplánovat a postavit nové: I/20 (která má dílčí obchvaty také v plánu), I/29+I/19 Písek-Tábor a I/19+I/34 Tábor-Humpolec TAK, aby na sebe stavby navazovaly a aby ve výsledku byly kratší a rychlejší alternativou k D1+D0+D5, a to je víceméně D19. :)
Navíc by šla pěkně a smysluplně salámovat, když je to tak hrozně potřeba :mrgreen: umím si představit, že se postaví nejdříve poloviční profily (především mezi Táborem a Pelhřimovem) a 4-pruh Pelhřimov-D1, poté třeba poloviční profil mezi Plzní a Pískem. Poté až ten prostřední úsek a 4-pruh dle potřeb se dostaví někdy v horizontu roku 2040 :mrgreen:
Jisté je, že ve stopě současných silnic to vést nemůže, to by to bylo moc dlouhé, čili nemůže vést zcela k Nepomuku, Písku apod, musela by vést příměji, pokud je to možné.

K té I/19 .. ŘSD plánuje i obchvaty mezi D4 a Táborem .. na většině trasy jsou intenzity 800-1600 aut/24 hodin .. dělejte jak umíte .. ale po silnici 3.třídy naší vesnicí projede za den více aut :crazy: a kdybych se zmínil někomu u nás o obchvatu, tak mě dají asi do blázince. ;) :crazy: Lepší I/20+I/29 nebo D19 samozřejmě řeší i tuhle relaci. :)
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Jirka L »

Na Žďákovském mostě byla v roce 2016 úplná uzavírka, takže vypovídající hodnota tohoto sčítání je nulová. V roce 2010 bylo na tomto úseku mezi 2,7 až 3,6 tisíc vozidel/den.
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honzl »

Co se týče těch předpokládaných intenzit na D19/20, stačí možná ten návrh Středočeského okruhu na straně 35!!! Neví někdo, jak se zkontaktovat s těmi autory návrhu a dotázat se, co s tím ministerstvo od té doby dělá/nedělá?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Jirka L píše:Na Žďákovském mostě byla v roce 2016 úplná uzavírka, takže vypovídající hodnota tohoto sčítání je nulová. V roce 2010 bylo na tomto úseku mezi 2,7 až 3,6 tisíc vozidel/den.
Tak to tedy beru zpět. Bylo mě to až podezřelé tak nízké intenzity ..
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od martini »

Zdravím, zaznělo tady toho opravdu mnoho, ani vlastně už nevím, proč jsem to celé asi rok dozadu začal číst, ale budiž.

Chci se jen vyjádřit k té "Kremlíkově vizi", ono to bylo požadované hlavně strašně rychle, takže jsme udělali interními kapacitami MD co bylo za ty 3 měsíce možné. Hlavně nesmyslné byly požadavky na čas, ale možná Kremlík už déle věděl, že to má jen do ledna 2020 :-).Celý ten dokument "Rozvoj dopravní infrastruktury do roku 2050" je dokumentem MD a lze ho stáhnout na webových stránkách MD, viz https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Strategie ... -roku-2050

1.) Největší výzvou, která ospravedlňuje plánování nových pozemních komunikací je autonomní mobilita, bez ní by šlo konstatovat, že se obejdeme de facto s plánovanou sítí D a vyobchvatováním nejdůležitějších silnic I. třídy

2.) Velké množství staveb na silnicích I. třídy je v aktivní přípravě, to jsme nechtěli připustit, aby se "Kremlíkovou vizí" narušilo, proto je "obchvat Středních Čech" kreslen mimo současné silnice I. třídy, ty mají sloužit jako doprovodné, pouze v některých místech kde by to bylo možné by se teoreticky pouze zkapacitňovaly. Postupovat se určitě bude per partes.

3.) Protože celá "vize" byla šita velmi horkou jehlou, dostalo následně ŘSD za úkol, aby vysoutěžilo externího zpracovatele, který by tuto "vizi" přetavil v něco uceleného, prověřeného jak z hlediska vyhledání možné trasy v území, tak z hlediska ekonomického. Zakázka s názvem "Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR" je pak zde https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/359470, takže se lze seznámit s tím, čím se teď v navazujícím období budeme zaobírat.

Samozřejmě je to nutné plánovat při vědomí si současné ambice stavět páteční VRT, ale to již bylo i v dopravním modelu MD uvažováno.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

1) S tou sítí až na drobnosti souhlas. Autonomní mobilita mě ale překvapila :o :ok:
2) To sice ano, nicméně málokteré tahy jsou v plánu jako ucelené. Tohle by chtělo určitě doladit. :jidlo: Často se plánuje pár obchvatů, při čemž po jejich realizaci na dané jedničce zůstane dalších x průtahů obcemi a to někdy i při identických intenzitách. Proto:
3) mi dává smysl, aby přesně něco takového vzniklo :ok: , aby se právě mohly vybrat ty důležité jedničky a plánovat je s větší vizí a ne jen salámovat 1-2 obchvaty za 10 let z např. 10-20 celkových průtahů. :)
Pokud se totiž má postavit za 10 let řekněme 10 obchvatů na 5 silnicích první třídy, tak to ať se raději vyberou třeba 2 a ty se komplet přestaví, aby tam nezbyly průtahy. A podle důležitosti samozřejmě i časový harmonogram. Jsem si samozřejmě vědom, že i tak těch obchvatů bude potřeba desítky, možná stovky. Na celou republiku .. infrastrukturní dluh z minulosti je u nás bohužel obrovský .. A souhlas, že to nesmí jít na úkor VRT. Myslím si, že pro zbohatnutí většiny regionů z benefitů velkých měst, je tohle mnohem přínosnější.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od dd »

martini:
ad 1) Můžete to rozvést? Jakože s rozvojem autonomní mobility má nějak výrazně stoupnout dopravní poptávka? Osobní nebo nákladní?
Nejsilnější argument pro potřebu vyšší kapacity mi přijde ten, že všechny ty současné (hloupé) systémy jako adaptivní tempomat apod. ve skutečnosti zabírají daleko větší kapacitu silnice, protože zdaleka nejsou schopny pojmout to, co běžný řidič, a jezdí s daleko většími rozestupy. Uvidíme, jak si s tím poradí vývoj, ale jsem spíš pesimista. Podívejte se na železnici, kde je to mnohem jednodušší, a jak nám trvá zavedení ETCS (což zdaleka není autonomní systém).

ad 2) Pokud je jedním z hlavních zadání neohrozit nic z toho, co je v přípravě, tak to fakticky není vize 2050, ale v nejlepším případě vize 2100, spíš 2150. Anebo výkřik do tmy na odvedení pozornosti.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Já bych naopak čekal, že autonomní vozidla dokáží právě kapacitu komunikace zvýšit a to především v ranních a odpoledních špičkách okolo velkých měst. Nicméně ta potřeba nových komunikací bude možná o tom, že musí mít danou šířku, poloměry atd. Každopádně tohle opravdu není na příští a možná ani na tu další dekádu, takže pokud něco kvůli autonomním vozidlům, tak to je opravdu tak 2050+.

Nicméně nemohu souhlasit s tou druhou částí příspěvku .. pokud se řekněme do roku 2035 zvládne dostavět dálniční síť a zkapacitnit potřebné úseky na 6-pruh, tak odpadne velká hromada potřebných finančních prostředků (samozřejmě něco se přesune na údržbu) a ty se budou moci dávat právě do jiných silnic první třídy případně nových silnic z toho plánu apod. Nicméně bez dlouhodobého rozpočtu MD podobného tomu letošnímu, 120 mld a více, to určitě nepůjde. Proto je potřeba určitě zapojit PPP do budoucna, jinak nám ten vlak od západní Evropy bude stále více ujíždět. Každopádně nevím, proč by to nemohl být horizont do roku 2050. Je ale jasné, že v tomto desetiletí by asi měl být poměr mezi rozpočty SŽ a ŘSD třeba 40:60, ale pro to další desetiletí spíše naopak .. Protože teď je potřeba hlavně dodělat dálnice, kdežto po roce 2030 bude snad už v realizaci i více VRTek.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od dd »

Můj názor je, že do roku 2035 se dálniční síť dokončit nestihne. Bylo by to krásné, ale nevěřím tomu. Proč?

Jednak zbývá několik velmi náročných dálničních úseků: sever D0, středočeská část D3, D43 u Brna.

Pak je tu řada potřebných jedniček, které buď mají být 2+2 nebo budou náročné: I/12, I/13 (to je kapitola sama o sobě: Ostrov-Chomutov, tunel Bílina, přivaděč D8-Děčín, přeložka Děčín-Česká Lípa), nedálniční úseky I/35, I/49 (jestli se vůbec bude stavět), I/16 se má přeložit téměř v celém úseku od Mělníka k Jičínu, I/44 není ani z poloviny, "všechno" od Plzně na jih, I/22 I/11, I/56, I/67, I/68, atd. Do toho se stát slíbil pomoci s městským okruhem v Praze.

Jestli chcete VRT, tak Praha-Brno samostatně nedá smysl vůbec, takže bude třeba uvažovat alespoň Drážďany-Praha-Brno-Břeclav a to je téměř 400 km. Taky bude v příštích 20 letech potřeba začít řešit železnici Praha-Beroun, pravděpodobně 30 km tunelem.

A to jsem určitě na nějaké perly zapomněl.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Anonym »

2035 je opravda naivní představa. Nicméně alespoň se dálnice pomalu staví. Mohlo by být hůř.
U Autonomních aut Musk tvrdí, že má autopilot téměř hotový. Waymo už provozuje autonomní taxíky. Autonomní auta opravdu mohou zvednout počet aut na komunikacích. Lidi budou ochotni dojíždět z větší dálky do práce, na dovolenou, na výlet. Auto bude výhodnější než vlak, MDH, dálkový bus a v některých případech i letadlo. Autonomní auta nebudou dělat tolik nehod, takže i provoz by měl být plynulejší. Současné adaptivní tempomaty si sice nechávají velké rozestupy, to se ale může změnit. Do budoucna to může změnit i parametry komunikací. Pro autonomní auto nebude problém jet dálniční rychlostí v úzkém pruhu. Dálnice 3+3 a více by pak nemuseli být tak široké.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Anonyme, o některých vymoženostech autonomních aut současnosti povědomí mám, nicméně to, že to něco takového už skoro umí už dnes, je bohužel k ničemu. Jde o to, že by musely na silnicích jezdit tisíce takových aut, aby to mělo nějaké důsledky na provoz (ať už negativní v podobě nárůstu aut nebo pozitivní v důsledku větší plynulosti a tudíž kapacity komunikací). No a než bude moci mít takové auto každý druhý, tak to si myslím dříve jak za 20-30 let nebude :)

Já v dokončení sítě do roku 2035 nevěřím, pokud situace zůstane tak jak je dnes. Nicméně věřím v to, pokud se něco změní a to zatím vypadá alespoň nadějně - legislativa, do budoucna snad více PPP. Myslím si, že peníze budou spíše ten hlavní problém a to za ne dlouho. Teoreticky by se mohlo více kolejí stavět na dotace z EU a peníze z rozpočtu rvát více do dálnic .. každopádně myslím si, že společenská poptávka po zlepšení infrastruktury tu za 30 let ještě taková nebyla, je to logicky dáno tragickou končící dekádou .. Takže pokud se prostě pomocí legislativy eliminují blokace atd., pak začnu věřit i v D49, D43, D3 či D0.
Ale jinak souhlas, že potřeba financí se do 10 let výrazně přehoupne do kolejí .. VRT, Beroun, brněnské nádraží a uzel, pražský uzel a dráha na letiště .. myslím si, že přínosy těchto investic s přehledem překonají i některé chybějící dálnice ..
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kollma »

dd píše:... I/22...
Vážně je potřeba nějaká větší přestavba I/22? Kamionů tu jezdí dost, ale intenzity tu celkově nejsou nijak výrazný. Určitě by se hodilo pár obchvatů, ale dokážu si představit desítky důležitějších silnic.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od dd »

I/22 je překlep, mělo být I/20 a jejích 40 km mezi Pískem a Budějovicemi, které mají být upraveny na 2+1.

Ale ani ta I/22 není mimo. Podle mapky ŘSD jsou na ní studie na téměř 50 km přeložek a přestaveb.

Zkrátka v každém koutě naší země se najde ještě mnoho potřebných a plánovaných silnic a to se nedá do roku 2035 stihnout.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Promiň, ale pleteš silnice a dálnice. Nikdo nikdy nenapsal, že do roku 2035 je reálné mít tohle všechno hotové. :) Pouze já napsal, že by mělo jít (pokud se zlepší legislativa a budou peníze) dostavět současně plánovanou dálniční síť do toho roku. A poté že by nebylo od věci mít připraveno buď další dálnice/SMV nebo alespoň 3-pruhy pro ty buď nové silnice nebo přeložky současných jedniček, které dnes nejsou tak nějak v plánech nebo jsou ve stadiu studií na 2-pruh a to ještě jen na částech dané jedničky.
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od davidb »

dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od dd »

Aram96: Ale ony se staví dálnice, silnice i železnice současně, z jednoho balíku peněz a s jedněmi stavebními kapacitami, víme? Psal jsem o důvodech, proč si myslím, že do roku 2035 se dálniční síť nedokončí. A to v podstatě jen o kapacitních důvodech. Nezmínil jsem zadlužení, to tempo celkového zadlužování o stovky miliard ročně je neudržitelné. Za pár let se bude muset šetřit a uvidíme, jak to ustojí rozpočet SFDI. A vůbec nechci tvrdit, že investice do infrastruktury jsou špatně. Ale celkově rozhazovačná politika této vlády bude nutně mít své následky.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od theodor less »

1975 píše:
Aram96 píše:Co to povídáš DD, vždyť 95% dálnic budeme mít do roku 2030 :lol:
Budeme, dyť je to taky ještě deset let...
Páni generálové, rozkaz zněl jasně: dobýt kótu 2030. Ještě nedozněla dělostřelecká příprava a generální štáb zvažuje dobytí kóty 2035. Co se na bojišti stalo?
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Špatně vybrané téma, tenhle “ptačí odborník na dálnice” patří do Novináři a jejich bláboly :)

dd: ano, souhlas, rozpočet do budoucna takový rozpočet SFDI neutáhne, je nutné rozjet více PPP a zadlužit se alespoň touhle cestou. Žádné jiné zadlužení nedává snad větší smysl, než jako investice do infrastruktury. Na druhou stranu teď v následujících letech uvolní hodně kapacit i financí dokončená modernizace. A také oprav na dálnicích myslím si ubyde, protože teď se víceméně stahoval dluh minulosti. A jinak jsem pouze reagoval na tvou větu, že “nelze tohle všechno stihnout do roku 2035” a psal jsi o těch jedničkách :)

Theo, vycházím z dat od ŘSD - namátkou D43 nebo D49. Na kecy politiků kašlu. Když bych nebyl snílek, ale byl realista, tak napíšu 2040 :mrgreen:
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honey72 »

Ta tabulka v článku je dobrá. Aby toho Havlíček v roce 2021 stihl dokončit co nejvíc, je několik řádků první tabulky zduplikováno :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kollma »

dd píše:I/22 je překlep, mělo být I/20 a jejích 40 km mezi Pískem a Budějovicemi, které mají být upraveny na 2+1.

Ale ani ta I/22 není mimo. Podle mapky ŘSD jsou na ní studie na téměř 50 km přeložek a přestaveb.

Zkrátka v každém koutě naší země se najde ještě mnoho potřebných a plánovaných silnic a to se nedá do roku 2035 stihnout.
Tak ta 30km studie mezi Vodňanami a Strakonicemi jsou v podstatě jen obchvaty obcí a nějaký velký obchvat Strakonic nejspíš nikdy nebude. Ale doporučuju cestu z Budějovic do Strakonic - jakmile se odbočí z I/20, tak najednou máte pocit, že po I/22 skoro nikdo nejezdí. Každopádně I/20 do Písku by si zasloužila i čtyřpruh... To zas určitě vyplynulo z jakýsiho hodnocení, že tam má být 2+1 a ne 2+2. :roll:
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

I/22 není jednička, která by měla být komplet mimo obce .. to bychom mohli potom stavět obchvaty na 99% jedniček, což je myslím si naprosto nereálné. Možná nějaké dílčí obchvaty.
Ale jinak to, že na I/20 se chystá pouze 3-pruh a ne 4-pruh také moc nechápu .. jsou úseky jedniček, kde jsou podobné, někdy i nižší intenzity, a chystá se naštěstí 4-pruh (např. I/44). Každopádně se asi využívá toho, že vede již teď mimo obce. Kdyby se stavěla v nové stopě, tak je to možná 4-pruh. Když ale bude 3-pruh v celém úseku Písek-ČB, tak to bude také paráda a komfortně se to bude blížit dálnici, akorát rychlostně ne. V ČR snad není případ, kde by se chystal takhle souvislý úsek v 3-pruhu, když nepočítám 3-pruhy místo dříve plánovaných dálnic .. :ok:
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od theodor less »

Na mapové aplikaci ŘSD jsou stavby označeny kódem ve tvaru písmeno/číslo. Podle písmena snadno zařadíte stavbu do kraje, kde se stavba nachází. Některé studie jsou nyní označeny písmenem Y. Jaké jsou příčiny změny? 1) již nestačí dvojciferná čísla, 2) jsou problémy u staveb procházejícími více kraji, 3) nové písmeno má nějaký vztah k letopočtu?
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“