Albánie

Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Albánie

Příspěvek od Diaľničiar »

další přehled toho co se v Albánii staví

https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=4882
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Albánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Na A3 již slouží motoristům tunelová galerie na trase Tirana - Elbasan.
tpPcXd7.jpg
tpPcXd7.jpg (50.83 KiB) Zobrazeno 19602 x
Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Albánie

Příspěvek od Diaľničiar »

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Albánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Albánie schválila PPP dálnici mezi Milot a Balldre :arrow:

*výstavbu schválil parlament a jde o kontrakt v hodnotě 214 mil. € pro 17 km úsek dálnice
*zakázku získala místní společnost A.N.K. a je včetně 13 let údržby
*populace Milot je 9000 a Balldre jen 6000 obyvatel

kontrakt je podroben kritice ohledně toho jak na tom je finančně A.N.K.: http://tv1-channel.tv/2019/08/09/milot- ... ombetaret/

Minulý měsíc schválila vláda investici na SZ a to upgrade 16 km úseku Qafe Thore - Theth nedaleko Shkoder :arrow:

*albánský rozvojový fond informoval, že seskupení firem G.P.G & Gjikuria tyto práce za 6 mil. € zrealizují


Albanian development fund: https://www.albaniandf.org/

Vznikl v roce 1993 a nezajišťuje jen silniční rozvoj, ale propájí nástroje financování (z jiných světových fondů a mezinárodních bank) pro investice, které zlepšují socio-ekonomické ukazatele. Jde o fond, který je pod vládou. Byla to podmínka Světové banky, která vyčlenila pro Albánii peníze na rozvoj silniční infrastruktury, aby taková veřejná instituce vznikla.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Albánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Albánie dokončila studii realizovatelnosti a další dokumenty k výstavbě úseku dálnice A1 Thumana - Kashar, kde se původně plánovalo PPP v nákladech kolem 330 mil. €, ale nyní se ukázalo dle materiálů, že reálnější je cena o 50% nižší někde na úrovni 169 mil. €. Projekt PPP vláda začátkem tohoto roku odložila/zrušila pro slabší dopracovanost prvotních podkladů a hlavně plánovala zapojit do financování zdroje EU vzhledem k budoucnosti trasy A1 (J-J koridor, koridor X) a která je součástí E851.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 9.12.2020 0:43:47, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Albánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Obchvat Fier - záběry z výstavby zachycené dronem, 09/2019

za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Albánie

Příspěvek od Honey72 »

Hmm, já před dvěma lety musel projet skrz město, hrůza :-) Zajímavé jsou ty betonové propustky pro polní cesty na konci videa. Vypadá to, že násep k nim jen tak nikdo neudělá a zůstanou takto trčet z vody :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Albánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Restart albánské ekonomiky mají zajistit investice do veřejné infrastruktury

27. 10. 2020 Zastupitelský úřad České republiky

Bezprecedentní rozpočtové investice do veřejné infrastruktury mají v roce 2021 vyvést ekonomiku z krize. Spouští se dlouho odkládané projekty výstavby letišť, silnic, tunelů, železnic a přístavů. Investice v celkové částce 1 mld. EUR (7,3 % HDP) jsou alokovány na úkor vysokého rozpočtového deficitu ve výši 6,5 % HDP.

Prioritou jsou projekty letecké a silniční infrastruktury. Největším projektem je výstavba nového mezinárodního letiště ve Vlorë, které se má stát hlavní vstupní branou do země. Nové mezinárodní letiště ve Vlorë bude mít ranvej o 500 m delší, než mezinárodní letiště v Tiraně a též modernější logistické zázemí. Bude tedy moci přijímat i velkokapacitní osobní a nákladní letadla. Spolu s letištěm se má v oblasti Vlorë vybudovat i hlavní logistické centrum země.

Pokračovat má i rekonstrukce třetího mezinárodního letiště v Kukës, které si nicméně zachová regionální význam pro horské oblasti Albánie a Kosova. Další nové letiště má vyrůst v Sarandë, jeho podoba je zatím ve fázi předběžné studie.

Hlavním silničním projektem bude výstavba 6 km dlouhého tunelu pod horou Llogara, který zkrátí cestu mezi středním a jižním pobřežím Albánie o téměř 1 hodinu jízdy. Nové letiště ve Vlorë spolu s tunelem Llogara tak výrazně přispějí k návštěvnosti turistických středisek jižního pobřeží (Dhermi, Himare, Borsh, Sarandë) zkrácením dojezdového času minimálně o polovinu. Vláda počítá, že zlepšení dopravní dostupnosti jižního pobřeží zvýší i zájem investorů do nových turistických kapacit a vložené investice se brzy vrátí v podobě růstu HDP v sektoru turismu a dopravy.

Dalšími významnými silničními stavbami, se kterými počítá rozpočet je výstavba silnice Kardhiq-Delvine, dostavba městského okruhu Tirany a silniční úsek Millot-Fier Road, který je součástí trans-jadransko-jónské dálnice spojující Chorvatsko s Řeckem.

V roce 2021 mají být zahájeny práce i na dlouho odkládaném železničním projektu Tirana-Durres s odbočkou na Tirana International Airport v Rinas. V říjnu 2020 byl vyhlášen vítěz několik let táhnoucího se tendru, kterým se stala italská společnost INC S.P.A.

Vláda připravuje i projekty rekonstrukce přístavů Durres, Vlorë a Sarandë, které mají být relokovány vně historických center těchto měst. S výstavbou těchto projektů zatím rozpočet nepočítá, v roce 2021 by však měla být zahájeno vypsání příslušných tendrů. Jako první přijde na řadu přístav Sarandë.

Alokované investiční prostředky vládního návrhu rozpočtu na rok 2021 půjdou na úkor rozpočtového deficitu ve výši 6,5 % HDP (0,9 mld. EUR), který se tak stane 4x vyšším, než byl plánovaný deficit rozpočtu na rok 2020. S ohledem na nejistotu v oblasti plnění rozpočtových příjmů v roce 2021 se může tento deficit dále prohloubit. Zvýšení současného zadlužení ve výši 80 % HDP by pro zemi nebylo příznivé a mohlo by narušit úvěrový rating země, který je v současnosti podle agentury Moody’s „B1“.

Vláda očekává v roce 2021 růst HDP ve výši 5,5 %. Propad ekonomiky v roce 2020 způsobený zemětřesením a pandemií covidu-19 odhaduje na 6,1 %. Kromě zvýšených investičních výdajů do infrastruktury počítá rozpočet na rok 2021 i se zvýšenými výdaji v sektorech zdravotnictví, školství a zemědělství, zejména pak v podobě zvýšení platů zdravotníků a učitelů a dotací farmářům na nákup pohonných hmot.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Tiraně (Albánie). Autor: Petr Vlk, ekonomický diplomat.

Zdroj: https://www.businessinfo.cz/clanky/rest ... struktury/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Albánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Albánie zavádí na první dálnice inteligentní dopravní systémy: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=222&t=7024

A ještě další informace ze stejného zdroje:

Hlavním silničním projektem v roce 2021 bude výstavba 6 km dlouhého tunelu pod horou Llogara, který zkrátí cestu mezi středním a jižním pobřežím Albánie o téměř 1 hodinu jízdy. Dalšími významnými silničními stavbami, se kterými počítá rozpočet je výstavba silnice Kardhiq-Delvine, dostavba městského okruhu Tirany a silniční úsek Millot-Fier Road, který je součástí trans-jadransko-jónské dálnice spojující Chorvatsko s Řeckem.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Albánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Celou tému jsem přečetl, aktualizoval jsem základní údaje, opravil aneb odstranil neplatné odkazy. A nyní doplním ještě několik informací. Byl proveden i upgrade mapy pro úpravu názvu jednoho ze sousedů.

Stav populace se za uplynulých 10 let prakticky nezměnil a stagnuje. Což je de facto úspěch vzhledem k tomu, že většina států Balkánu "vymírá".

Tady je pro představu mapa dálniční sítě z roku 2016: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 78#p138678 , tady pak skutečný stav toho co bylo v provozu v roce 2019: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 93#p180893 , z čeho lze pozorovat, že asi 1/2 sítě dálnic je v provozu a dualizované silnice jsou prakticky v provozu aneb ve výstavbě, ale tyto investice se postupně rozšiřují dle vývoje intenzit a politiky v regionech. Tak nebo tak 2/3 zkapacitnění silniční infrastruktury jsou v provozu, tady stav z roku 2019 na mapě: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 45#p182045 .

Stav hospodářství:

*HDP v roce 2019 dosáhlo historického maxima ve výši 15,3 mld. USD
*bez práce bylo v létě 2020 celkem 13% obyvatel (mladí lidé 21%)
*vládní dluh byl v roce 2019 v úrovni 66% HDP a jak je psáno o 2 příspěvky výše, tak v příštím roce stát zainvestuje více peněz do infrastruktury, takže dluh poskočí

Investice do infrastruktury jsou nevyhnutní. Je nutno si uvědomit, že tady až do 90. let 20. století byla prakticky silniční síť bez zpevnění. Tedy se staví i silnice, ale stejně tak dálniční síť. Takže tady zažívají silničníí boom, který má ještě pár let trvat. A to nejen silniční výstavba, nyní se třeba tendruje mezinárodní letiště ve Vlorë. Nyní se kolem staví obchvat.

Albánsko má poměrně silnou diasporu, která domů zasílá peníze. Takže tak jak v některých dalších zemích Balkánu se jeví, že peníze tady jsou navzdory tomu, že na pohled chybí ekonomický rozvoj. Na pohled lidé nedělají nic extra, ale žijí si. Může se to tak zdát, ale je to tím, že hodně peněz a kontaktů na další byznys do rodné země se sem dostává touto formou. Dle centrální banky se do země dostávají remitence ve výši kolem 11% HDP. :!: Stát má z pomoci od donorů kolem 1,5-2%. Data za rok 2016. Takže stát nemusí až tak moc peněz vynakládat na standardní sociální služby tak, jak zvyšek Evropy a lidi si tady žijí. I když pak zaostává v měřeních jiných organizací, že si nežijí. Jistě, zcela jistě se ne všichni mají dobře. Ale ten objem peněz je enormní.

Výstavba silnic probíhá nyní v těžkém terénu (taky o několik příspěvků výše je přehled staveb):

Tirane - Diber:
Obrázek







za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Albánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Albánie vyhlásila tendr na výstavbu 6 km nejdelšího silničního tunelu na Balkáně

Nejdelším patrně nebude, to jen upřesním, pokud nebude 6 km, tak těsně do 6 mají i tunely v Chorvatsku a další je mezičasem v Řecku na A1, ale rozhodně to bude významná silniční stavba, která zásadně zkrátí cestování.

Silniční tunel o délce 6 km bude vybudován na pobřeží střední Albánie pod horským průsmykem Llogara nedaleko přímořského letoviska Vlorë. Tendr na tento strategický projekt s odhadovanými náklady ve výši 155 mil. EUR byl oficiálně vyhlášen 14.12.2020, nabídky lze přijímat do 12.2.2021. Tunel by měl být uveden do provozu v roce 2024.

Tunel pod průsmykem Llogara blízko letoviska Vlorë patří mezi strategické projekty albánské dopravní infrastruktury a navazuje na celkovou koncepci modernizace albánského pobřeží. Ta zahrnuje výstavbu mezinárodního letiště a navazujícího logistického centra u města Vlorë, vybudování moderního přístavního terminálu v Durrës, dokončení Jadransko-jónské magistrály a vybudování letiště v Sarandë.

Tendrová dokumentace je ke stažení na webových stránkách Public Procurement Agency, v sekci „Contract Notice“, datum vypsání tendru 14.12.2020, referenční číslo REF-81916-12-11-2020. Uzávěrka pro podání nabídek je 12.2.2021.

Kontrakt s vítěznou firmou má být uzavřen v dubnu 2021, uvedení díla do provozu se předpokládá v roce 2024. Požadovaná doba výstavby je 37 měsíců. Projekt pro zadávací tendrovou dokumentaci vypracovalo konsorcium firem iC Consulenten Ziviltechniker (Rakousko), ELEA iC (Slovinsko), IBE (USA), SEED Consulting (Albánie) a InfraKonsult (Albánie). Dílo bude financováno ze státního rozpočtu.

Vláda od projektu očekává, že zvýší dopravní dostupnost a zájem turistů o malebná plážová střediska na pobřeží střední a jižní Albánie (Dhermi, Himare, Borsh, Sarandë). Ta jsou nyní dostupná pouze přejezdem přes více než 1 000 m vysoký horský průsmyk Llogara. Cesta novým tunelem bude o 45 min. kratší, pohodlnější a zejména bezpečnější.

Projekt tunelu Llogara spolu s projektem nového letiště ve Vlorë mají povzbudit zahraniční investory do budování nových turistických kapacit vyšší kategorie v oblasti tzv. Albánské riviéry, která se nachází mezi přímořskými středisky Vlorë a Sarandë.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Tiraně (Albánie). Autor: Petr Vlk, ekonomický diplomat.

https://www.businessinfo.cz/clanky/alba ... a-balkane/

Llogara tunnel, sekce Orikum-Himara, součást SH8 Vlora – Saranda
mapa:
llogara-tunnel.png
llogara-tunnel.png (775.36 KiB) Zobrazeno 12874 x
projížďka dekádu zpátky


k tunelu, studie realizovatelnosti:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Albánie

Příspěvek od Diaľničiar »

progres u výše uvedeného obchvatu Vlore:

https://www.linkedin.com/posts/juli-lul ... 00&irgwc=1
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Albánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Začalo se s výstavbou tunelu Llogara. Jedná se o 6 km tunel, který pomůže hlavně v zimním období udržet plynulost provozu. Staví jej dvě turecké společnosti ASL a Intekar Yapi, přičemž hotovo má být za 3 roky. Zkrácení cestování mezi Saranda a Vlora bude představovat úsporu času asi 40 minut, takže ten celkový přínos je zásadní. Horský přechod Llogara je známý i pro vysokou nehodovost. Výstavba tunelu vyjde na 178 mil. USD. Více je o několik příspěvků výše.
1.JPG
1.JPG (138.24 KiB) Zobrazeno 7693 x
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Albánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Do provozu se před pár dnama uvedl 1. úsek obchvatu kolem Shkoder v délce 5 km.

https://politiko.al/english/e-tjera/hap ... es-i449960

video: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -176630010

Západní obchvat města Shkodra (Skadar) je součástí důležité státní osi Tirana - Hani i Hotit (hranice s Černou Horou).
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Albánie

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaná stavba v tématu

stav realizace tunelu Llogara (skoro 6 km)

Obrázek

Obrázek

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Albánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Začátkem 07/2022 byla do provozu odevzdaná nová silnice Kardhiq - Delvine, která spojila Gjirokaster se Saranda. Součástí je i nový tunel Skrfica, který nahradil silnici Qafa - Muzines. Cestování Tirana - Saranda se tak zkrátila cestovním časem o 45 minut. Nová trasa má délku 33 km.

https://tiranapost.al/english/ekonomia/ ... in-i516223
https://tiranapost.al/english/ekonomia/ ... -j-i516229



https://www.youtube.com/watch?v=I03j8uu-YG0

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.12.2022 15:57:29, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Albánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Co bylo dále odevzdáno v tomto státě, tak to je dlouho očekáváná poslední etapa obchvatu Vlorë, který je nyní v celkové délce 29 km. V této souvislosti doplním, že jsem přidal informaci o silničním úřadě v Albánsku na začátek vlákna: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=5728#p5728 . EU podpořila výstavbu obchvatu částkou ve výši 20 mil. €, EBRD/EIB poskytla úvěr dalších 18 mil. €. Riviéra v této oblasti si zásadně polepšila od přetížené dopravy.



takto před rokem:


Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Albánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Očekává se, že na pouhých 5 hodin se sníží cestování z Ioanniny (Řecko) do Dubrovníku (Chorvatsko) v nejbližších letech, čímž se maximálně usnadní turistické a obchodní pohyby.

Obrázek

Albánská vláda pokročila ve výběrovém řízení na novou silniční osu Milot – Fier (součást osy Parandria), která přiblíží Kakavii k Černé Hoře. Je třeba poznamenat, že osa Milot - Fier bude první dálnicí v Albánii s maximální rychlostí 130 km/h a bude certifikována EU.

Milot - Fier je 114 km dlouhý úsek, který je součástí Modrého koridoru a bude rozdělen do tří úseků: Milot - Thumanë, Kashar - Lekaj a Lekaj - Fier. Pro všechny tyto tři body byly veřejné soutěže otevřeny 2. srpna, předpokládaná hodnota investice je 837 milionů eur.

Dalším úsekem této dálnice je Thumanë - Kashar, který je ve výstavbě a očekává se, že bude mít pozitivní ekonomický vliv ve výši 400 milionů € a zároveň zvýší zaměstnanost. Na dálnici se bude platit mýtné.

S dokončením cesty v Albánii a ose Ioannina - Kalpaki - Kakavia v následujících čtyřech letech budeme mít možnost být z Ioanniny v Dubrovníku již za 5 hodin!

Je třeba poznamenat, že Jadersko-jónská magistrála začíná z Terstu, prochází Chorvatskem, zahrnuje Černou Horu, Albánii a pokračuje do Kakavie a pak přes Ionii a Egnatiu a končí po celé délce a šířce Řecka. Je to cesta strategického významu pro každého, neboť přinese obrovský nárůst silniční turistiky ze střední a severní Evropy. :idea:

další čtení:
https://kohanews.al/milot-fier-axis-the ... by-the-eu/
https://euronews.al/en/albania/2022/08/ ... ion-euros/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Albánie

Příspěvek od Honey72 »

Bohužel největší brzdou na trase není překvapivě Albánie, která neustále vylepšuje hlavní dopravní síť, ale Černá Hora. Kvůli jejím hraničním kontrolám už nikdy přes nebo do Černé Hory nepojedu, protože to je ostuda. Nejhorší přechod hranic co jsem zažil. Tři auta jsme čekali přes hodinu na vstupu, zřejmě měli nějakou kvótu na počet vozidel za hodinu, protože personálu tam bylo několikanásobně více než celkem pasažérů v autech. Při pohledu přes okno hráli někteří hry na počítači, další koukali na telku, zbytek mobil v ruce. A ke všemu člověk musel k okénku dojít. A výjezd z ČH byl ještě horší.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
PatV
Příspěvky: 70
Registrován: 4.5.2016 22:02:07
Bydliště: I/11 a I/44

Re: Albánie

Příspěvek od PatV »

Před cca měsícem se otevřela alternativní trasa k pobřežní SH8 z Vlorë do Qeparo.
https://goo.gl/maps/sfF1eDyujXNqQc8GA
Celou trasu jsem si projel a je to na albánské poměry velmi dobrá, kvalitní a rychlá silnice. Naprosto v klidu se dá projet za 1h30min.
Pobřežní SH8 přes průsmyk Llogara trvá o cca hodinu déle i s využitím nového obchvatu Vlorë.

A zároveň vzniká nový ucelený tah na SH8 od obchvatu Vlorë přes tunel pod průsmykem Llogara až k Dhërmi.
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Albánie

Příspěvek od Veronss »

Honey72 píše:Bohužel největší brzdou na trase není překvapivě Albánie, která neustále vylepšuje hlavní dopravní síť, ale Černá Hora. Kvůli jejím hraničním kontrolám už nikdy přes nebo do Černé Hory nepojedu, protože to je ostuda. Nejhorší přechod hranic co jsem zažil. Tři auta jsme čekali přes hodinu na vstupu, zřejmě měli nějakou kvótu na počet vozidel za hodinu, protože personálu tam bylo několikanásobně více než celkem pasažérů v autech. Při pohledu přes okno hráli někteří hry na počítači, další koukali na telku, zbytek mobil v ruce. A ke všemu člověk musel k okénku dojít. A výjezd z ČH byl ještě horší.

se nediv, když nedáš pesos do pasu... stovky let osvedcena metoda.. Bosna, Srbsko, Makedonie.. berou eura, kuny i dolary... bez čekání, bez ockovani, bez testů...
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Albánie

Příspěvek od Diaľničiar »

Koridor 8 je každým dnem konkrétnější a blíže k realizaci. Po rozhodnutí Evropské unie zařadit do mapy koridor 8 ... výhledově důležité, protože se bude jednat o první zkapacitněné spojení se Severní Makedonii.

https://www.portseurope.com/corridor-8- ... t-network/

vizualizace:

https://www.facebook.com/10004438582102 ... =permalink

Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Albánie

Příspěvek od Diaľničiar »

sledovaná stavba v tématu

Dne 31. ledna bylo oznámeno, že všechny výkopové práce pro 6 kilometrů dlouhý tunel Llogara byly dokončeny:

https://www.infrastruktura.gov.al/tunel ... -e-vepres/

Cílem je otevřít tunel v létě 2024.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Odpovědět

Zpět na „Evropa mimo EU“