PPP na D35

Hradec Králové – Moravská Třebová – Mohelnice – Olomouc – Lipník nad Bečvou
Odpovědět
Matezs
Příspěvky: 352
Registrován: 24.1.2020 0:21:07
Bydliště: Svitavy

Re: PPP na D35

Příspěvek od Matezs »

martini píše:...a skutečně nelze vyloučit, že PPP úsek začne až obchvatem Litomyšle, případně vč. předchozího úseku Džbánov - Litomyšl a nebude tak zahrnovat úseky Ostrov - Vysoké Mýto a Vysoké Mýto - Džbánov (upozadím to, že v úseku Ostrov - Vysoké Mýto ještě není ÚR a až bude, víme už, že ho budeme chtít měnit, takže je Vám jasné, jak je to s tím rokem zahájení 2022 reálné).
Takže úsek O - VM posune ZS i klíčovému obchvatu VM...
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: PPP na D35

Příspěvek od Jarda Š. »

PPP má smysl pro úsek SSÚD Opatovec. Stát by ale měl postavit obchvat VM a následně předat koncesionáři k údržbě.
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: PPP na D35

Příspěvek od mbmat »

Fakt se omlouvám, jestli to tu už někde bylo, ale byl by teda zásadní problém, kromě zdržení, kdyby se SSÚD Opatovec prostě nestavělo, a postavilo by se jiné SSÚD někde v prostoru křížení se silnicí I/43 (D43) nebo poblíž MÚK Maletín?
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: PPP na D35

Příspěvek od Aram96 »

Tohle je šaškárna .. takže vy už teď víte nebo na 99% víte, že tam nebude Ostrov-VM-Džbánov, ale na zbytek D35 to PPP stejně uděláte. Jak bylo psáno výše a jak jsem psal i já dříve, proč to tedy neuděláte na zbytek D35 k Jičínu ?
PPP zde má smysl na úsek Opatovec-Mohelnice .. jsou to dlouhé a velmi drahé úseky, neměl bych nic proti.

Vy nakonec stejně zjistíte, že je lepší začít stavět něco dříve než čekat, takže vypadne úsek Litomyšl-Janov, kvůli tomu vypadne i Džbánov-Litomyšl, aby bylo PPP celistvé a bude se stavět když dá bůh jako PPP jen Janov-Mohelnice, čili téměř to samé, jako Opatovec-Mohelnice.
Zbytečně se tím zdržuje stavba úseku Janov-Opatovec .. být těmi lidmi, kteří nepodávali odvolání, aby měli dálnici rychleji, tak na vás jdu s vidlema, je to totální nehoráznost a nesmysl k tomu, vy to bohužel víte, ale rozkaz zněl jasně, co nejvíce ulevit rozpočtu, o ničem jiném to není.

Pokud to má i při opravách zvládnout 2+2, tak nevím, proč se to projektuje jako D 25,5 resp. D 26,0, která to nezvládne .. to aby se to za 20 let muselo zase rozšiřovat a polovina toho bourat, chápu. Pokud jde o údržbu, tak nechápu, v čem bude údržba při PPP rychlejší než při běžně postavené dálnici .. jakože koncesionář to dokáže rychleji .. pak je otázka, proč to u ŘSD nejde ;)

Martini, tebe osobně si vážím, ale přijde mi, že obhajuješ téměř neobhajitelné. :(

Navíc pořád píšeš o výhodách PPP, ale máme nějakou zkušenost ? X let se mluví o tom, že na D4 se to vyzkouší .. vyzkouší .. to znamená, že by se mělo počkat na to, jaký bude výsledek alespoň do zprovoznění a ne to ihned srát na páteřní dálnici, která měla stát před 10-20 lety :ko:
Hoďte si PPP na D35 Úlibice-Plotiště, když to nejde na D6 či D11. A když bychom uznali tvoje argumenty, tak největší smysl dává pro PPP jednoznačně 511, ale tam se to "někomu" nehodí do krámu, protože by to oddálilo stavbu byť jen třeba o rok. :ko:
Každopádně jako argument proti tomu PPP stačí už jen to, že tam nebudou 2 úseky, protože to byl ještě před cca 2 měsíci hlavní argument MD ČR, proč PPP na D35. Protože je to dlouhý a drahý úsek .. chápu, že je pro PPP potřeba něco, kde bude jezdit dost aut > 511, opačná část D35, D35 pouze (Janov-)Opatovec-Mohelnice. Takhle by to šlo. Pro (Džbánov-)Litomyšl-Mohelnice nikoli a víte to, že je to nesmysl, nevím proč to pořád tlačíte, když vidíte, jaká je situace u Litomyšle. :evil:
Ať tak či tak, je více než samozřejmé, že PPP by mělo být především na středočeskou D3, ale ta je přecejen časově ještě dál, takže chápu, že chcete něco najít už na roky 2022-2026 než by mohla v ideálním případě začít D3, myslím, že ale alternativ tu zaznělo již dost.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: PPP na D35

Příspěvek od Honey72 »

Abych pravdu řekl, mě osobně a asi i spoustě jiným je doslova jedno, jestli bude dálnice D25 a bude se muset za pár let rozšiřovat. Je mi jedno, jestli je MÚK tzv. zmršená. Je mi jedno za čí peníze a za kolik se dálnice postaví. Já chci jezdit a každý rok oddalování staveb mě tíží. Možná někomu rok oddálení nevadí, ale já jich zažil třicet.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: PPP na D35

Příspěvek od Aram96 »

Mě je to také jedno, jestli je o metr širší nebo není, ale když se to používá jako argumenty, mělo by to být smysluplné aspoň. V roce 2017 měla většina úseků D35 ZS 2020 a UP 2024, uběhly 3 roky a je to už téměř všechno posunuto o 3 roky (pravda, změnil se styl uvádění let v letácích na realistické nebo realističtější :ok: ) a 2 úseky mají pravomocné UR už téměř rok, Janov-Opatovec by se měl začít stavět co nejdříve a místo toho, abychom ho urychlili co nejvíce, tak vymýšlíme, jak ho zařadit do velkého PPP, čili bude další minimálně 2 (možná také 5) roky čekat. :ko: Že se rychle nezačne s dlouhým úsekem s 4 km tunelem jsem schopen pochopit, že DSP a všechno trvá o něco déle, ale Janov-Opatovec by mělo být zahájeno nejpozději 2021 pokud nebudou odvolání proti SP. Ale MD se rozhodlo jinak nejspíš .. priorita priorit :!: "Ale na D11 musíme udělat všechno pro to, abysme 2025 byli na hranicích, protože Poláci tam budou 2023 !!" :crazy: :crazy:
Naposledy upravil(a) Aram96 dne 10.3.2020 16:00:22, celkem upraveno 1 x.
Matezs
Příspěvky: 352
Registrován: 24.1.2020 0:21:07
Bydliště: Svitavy

Re: PPP na D35

Příspěvek od Matezs »

Honey72 píše:Abych pravdu řekl, mě osobně a asi i spoustě jiným je doslova jedno, jestli bude dálnice D25 a bude se muset za pár let rozšiřovat. Je mi jedno, jestli je MÚK tzv. zmršená. Je mi jedno za čí peníze a za kolik se dálnice postaví. Já chci jezdit a každý rok oddalování staveb mě tíží. Možná někomu rok oddálení nevadí, ale já jich zažil třicet.
Když jsem si nedávno kupoval nový auto, tak jsem říkal prodejci, že je mi jedno, v jak silným autě budu stát ve VM v koloně... :lol: Omlouvám se za OT.
Matezs
Příspěvky: 352
Registrován: 24.1.2020 0:21:07
Bydliště: Svitavy

Re: PPP na D35

Příspěvek od Matezs »

martini píše:
Michal R píše:To martini:
Omlouvám se za OT, ale nedá mi to. Netušíte, zda-li se na MD ČR chystá další projekt ppp?
Ano, EIB (EIAH - European Investment Advisory Hub) pro nás bude nyní v průběhu léta tendrovat studii proveditelnosti pro ověření využitelnosti a vhodnosti modelu PPP pro D35. Předmětem analýzy budou všechny úseky mezi Opatovicemi a Mohelnicí. Další diskusi na toto téma prosím veďme mimo toto vlákno, pokud není založeno "PPP na D35", můžete ho založit a navažme tam, ale debat na (ne)vhodnost tohoto kroku už tu pár proběhlo...
A kdy by cca měla být ta studie hotová?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D35

Příspěvek od martini »

Výběrové řízení by aktuálně mělo být z úrovně EIB zahájeno (výběr pouze z předkvalifikovaných subjektů na rámcových smlouvách), nabídky do poloviny září, pak nějaký čas na hodnocení a uzavření smlouvy, pak je tam 3 měsíce od podpisu na koncept a do 5 měsíců od podpisu by měl být na stole čistopis. Je to celé časované tak, aby v případě úspěšného uzavření smlouvy na PPP D4 se mohl vládě obratem předložit materiál na další projekt PPP, pokud by se tato cesta ze studie ukázala jako v(ý)hodná.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Matezs
Příspěvky: 352
Registrován: 24.1.2020 0:21:07
Bydliště: Svitavy

Re: PPP na D35

Příspěvek od Matezs »

V jakém stádiu je VŘ na studii nyní?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D35

Příspěvek od martini »

Práce na studii budou formálně odstartovány teď ve čtvrtek. Vítězné sdružení je PWC + AK JŠK + MMD.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
kot
Příspěvky: 10489
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: PPP na D35

Příspěvek od kot »

Určitě je to pozitivum. Beru to jako případný plán B, pokud např. nebudou volné finanční prostředky...
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: PPP na D35

Příspěvek od 1975 »

..no, jak avizoval RM, potřeboval by od 2022 aspoň 85mld. ročně (na 2021 má jestli se nepletu okolo 65 mld.), aby se mohlo stavět vše, co "bude připraveno", takže volných finančních prostředků bude spíš méně než potřeba... a pokud ještě po volbách dojde k přepřahání na MD...no, uvidíme
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: PPP na D35

Příspěvek od Aram96 »

No ono celkově ten rozpočet MD na příští rok mě přijde docela mimo. Jako jsem sice rád, ale z hlediska rozpočtové odpovědnosti mě přijde, že se ještě tančí na palubě potápějícího se Titaniku. Na druhou stranu bez toho se ta infrastruktura nepostaví fakt nikdy.

Každopádně pokud by nebyly peníze na D35, pak by byl naprostý diletantismu zahajovat jakýkoli úsek D6, D7, ale i např. D52 vyjma obchvatu Mikulova apod. PPP by dávalo smysl na D35 v úseku Úlibice-Plotiště (tam je to delší souvislý úsek a úseky jsou v podobném stupni přípravy) nebo kdyby byly v podobném stupni přípravy, tak Opatovec-Mohelnice kvůli délce a ceně. Na střední části D35 to nemá smysl v každém případě.
Bohužel místo tlačení D35 kupředu vidíme naprostý bojkot. Janov-Opatovec pravomocné UR konec 2018, Úlibice-Hořice UR 2017, Hořice-Sadová UR 2013 ... ale mohou za to ekoteroristé, že se tu nestaví :kladivo: :zvraci:
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: PPP na D35

Příspěvek od ttc »

myslim, že diskuze o množství peněz je mimo....

.... stejně se stavby zdrží (rozuměno obecně) .... a tím bude potřeba méně peněz

Myslím, že těch co by chtěli dálnice je mezi lidmi dost, takže až najdete první úsek, co bude čekat jen na peníze, byť to bude nejméně potřebý úsek v ČR tak se ozve dost lidí co budou lobovat za rozpočtový přesun směrem k dopravě...

... k tomu máme však spoustu let.... (bohužel)

Jinak s tou kritikou těch starších UR kde se nic neděje dlouhodobě souhlasím.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: PPP na D35

Příspěvek od Aram96 »

Nebude potřeba méně peněz, protože ony se zpožďují i teď a dospějí právě do těch let. Jenže i kdyby se 1/3 staveb nyní plánovaných na r.2024 zdržela (a ona se zdrží), tak stejně to spěje ke stavu, že řekněme v roce 2024-2025 má být rozestavěno cca 2 krát tolik km co dnes. Takže debata o financích je naopak více než na místě. A to nemluvím o stavbách na železnici. Tam jsou naštěstí mnohé termíny až nereálně optimistické. :mrgreen:
Já vím, už se nebude investovat do D1, nicméně zase jsou v plánu už i 6-pruhy a zrovna třeba u Brna je na to potřeba miliard fakt hromada (jen 3 mld na jednu křižovatku :mrgreen: ).

Lobbovat mohou jak chtějí, již několikrát v minulosti ale zaznělo, že daná stavba se odsouvá, kvůli penězům. A vzhledem k tomu, že tak polovina staveb na silnicích první třídy jsou potřebnější než D6, přijde mi logické raději stavět 4-5 obchvatů než jeden úsek téhle dálnice.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: PPP na D35

Příspěvek od theodor less »

martini píše:Je to celé časované tak, aby v případě úspěšného uzavření smlouvy na PPP D4 se mohl vládě obratem předložit materiál na další projekt PPP, pokud by se tato cesta ze studie ukázala jako v(ý)hodná.
Půjčte si od Babiše tu křišťálovou kouli. Jak jinak chcete zjistit výhodnost PPP na D4? Možná tak vhodnost, myšleno politická vhodnost.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D35

Příspěvek od martini »

Porovnání finančních toků hypotetických pro D4 v modelu tradičním a PPP bylo vyhotoveno, ale je to samozřejmě přesná hra s nepřesnými čísly... Kdo ví, jak by se trh zachoval, kdyby se to místo PPP začalo soutěžit na žlutý FIDIC (design&build), určitě by to bylo minimálně rok zdržení a hlavně jde o to aktuální cash-flow, které by mělo k využití PPP motivovat... O potřebě D4 či D35 v horizontu příštích 25 let asi nemusí být příliš sporu, že potřeba jsou a jde "jen" o způsob pořízení a údržby. Prostě si myslím, že v rozsahu do 10% sítě to využít není a priori špatně z hlediska diverzifikace zdrojů i způsobu zajištění.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: PPP na D35

Příspěvek od Aram96 »

S tím víceméně souhlasím, nicméně pokud nebude díky PPP kvalita takto postavené D35 o minimálně level vyšší (a nevím, proč by měla, a pokud ano, dozvíme se to stejně u D4 příliš pozdě), pak prostě nemá mezi Ostrovem a Opatovcem ani ten nejmenší smysl. Některé ty úseky mají naběhnuto k zahájení ke konci příštího roku, kdyby se do nich šláplo, tedy spíš ŠLAPALO, reálně tedy jaro nebo léto 2022 v plné palbě a zprovoznění během 2025 a ty ve vedlejším vlákně mluvíš o tom, že bude cílem, aby se ještě během příštího volebního období, to jest 2021-2025, podařilo zahájit PPP na D35. Tohle nemůžete myslet vážně. :evil:
Je to stejně na hlavu, jako kdyby se teď začalo plánovat PPP pro kompletní zkapacitnění D1 kolem Brna (doufám, že jsem vám zase něco neporadil). Pokud uvažujete tak, že jsou D4 a D35 potřeba v horizontu 25 let, pak už chápu to vaše uvažování :crazy:

Jsem na vás zvědav, jak povalí PPP na středočeskou D3 nebo severní části D0. Promiň, nerad to říkám, ale mě tohle fakt už zavání tím hospodovým (podle mě až doteď nesmyslným) pragocentrismem, že prostě dálnice vedoucí na Moravu se zdržuje jak jen to jde. Jak jinak mám tohle chápat ? :)
Říct, že když se čekalo 30 let, tak se to 2 roky navíc vydrží také, je samozřejmě demagogie, kterou si tady na fóru často říkáme jako takové ukonějšení tehdy, když stavbu někdo blokací zbrzdí třeba o rok (nějaké to odvolání, žaloba atd.) NE, když to zdržení plyne přímo od MD.

Plánujte to tedy, prosím vás, když už, tak na drahou a dlouhou část Opatovec-Mohelnice, kde to dává smysl alespoň finančně a stavebně (dlouhé úseky) a absenci těchto úseků jde přežít mnohem lépe než ty od HK ku Svitavám. Nemohou nezmínit, že v roce 2021 se pro Opatovec-Staré město má začít vykupovat a žádat o SP, nýbrž pro SM-Mohelnice se čeká teprve vydání UR. Ale beru, že to olomoucký úsek může dohnat právě v průběhu přípravy PPP.

Vím, že se už opakuji jako kolovrátek, ale reaguji kvůli poslední tvojim příspěvkům zde nebo u D4. Pokud PPP na D35 vyjde jako vhodné, jak tedy obhájíte, že např. obchvat Mýta bude tak 3 roky čekat na přípravu PPP a nebo úseku okolo Litomyšle, protože nijak jinak než takhle to dopadnout ani nemůže. :roll: Zdržovat takovéto obchvaty jen proto, aby tolik netrpěl státní rozpočet, je opravdu hodně mimo...
michal
Příspěvky: 4572
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: PPP na D35

Příspěvek od michal »

Mně přijde PPP po Opatovec jako zdržovací taktika. I kdyby došlo k výraznému snížení výdajů na novou infrastrukturu, pořád musí být D35 tou stavbou, na kterou se peníze najdou i ve špatných časech. Celé to smrdí...
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: PPP na D35

Příspěvek od Aram96 »

Moje řeč. Peníze na D35 i na D0 budou vždycky. Jestli PPP, tak prostě jinde.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: PPP na D35

Příspěvek od martini »

Je možné, že studie skončí doporučením aplikace PPP na "zadek", otázka je kde by se začínalo. Je to dost determinováno rozmístěním SSÚD, ale pokud by se začalo v Janově nebo případně u Řídkého, kde je zase zásek s občanským sdružením Živé Kornice, tak to maximálně zdrží úsek Janov - Opatovec, který při vší úctě není tou zásadní dopravní závadou na I/35. Pro PPP potřebuji ucelený úsek, kde vím, že je pro mě klíčová minimalizace uzavírek, správná údržba... Není to primárně o penězích, ale cash-flow státního rozpočtu v normální nedeficitové době na pokrytí realizace celé D35 prostě nestačí, to je fakt.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: PPP na D35

Příspěvek od Honzl »

Když tak shrnu tu diskusi Aram v. Martini se všemi argumenty, tak vychází, že PPP by měla jednině smysl na dlouhém úseku (tedy dvou), které jsou dnes nejméně připraveny a to je Opatovec - Staré Město a Staré Město - Moihelnice, neboť všechny ostatní úseky jsou potřebné opravdu co nejdříve a už připravované k zahájení během roku, či dvou, což by se nikdy s PPP nedokázalo takto stihnout v těchto termínech. Naopak tyto dva zmíněné nejdelší úseky (včetně tunelů) by PPP vlastně pomohlo urychlit, neb připraveny nejsou (tedy více připraven je nyní úsek Opatovec - Staré Město, ale bez návaznosti na D43 to mnoého nevyřeší...).
Anonym
Příspěvky: 818
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: PPP na D35

Příspěvek od Anonym »

Co se týže financování, tak to si musí ŘSD ujasnit kam půjdou peníze. I tuto EU sedmiletku peníze z EU budou a budou použitelné hlavně na síť TEN-T, což D35 je. Vhodným adeptem na PPP je tak D7, D4, které nejsou v TEN-T. PPP se nedá využít současně s fondy EU a peníze z fondů je záhodno prostavět.
Přístí EU sedmiletku je reálné realizovaní D3 k hranicím, D6, D11, D35. Otázka je jak budou finance vycházet, ale já bych se přikláněl použít PPP například u D6, u D35 směrem na Jičín, možná D11 - velké celky s relativně malým budoucím provozem. Na D35 jsou a budou problémy s místními a nejlepší je postupovat salámovou metodou jednotlivé úseky, tak aby jeden úsek nezdržoval v realizaci další. Co se týče D35 tak přípravy jdou pomaleji než by mohli jít.
Aram96
Příspěvky: 7892
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: PPP na D35

Příspěvek od Aram96 »

martini píše:Je možné, že studie skončí doporučením aplikace PPP na "zadek", otázka je kde by se začínalo. Je to dost determinováno rozmístěním SSÚD, ale pokud by se začalo v Janově nebo případně u Řídkého, kde je zase zásek s občanským sdružením Živé Kornice, tak to maximálně zdrží úsek Janov - Opatovec, který při vší úctě není tou zásadní dopravní závadou na I/35. Pro PPP potřebuji ucelený úsek, kde vím, že je pro mě klíčová minimalizace uzavírek, správná údržba... Není to primárně o penězích, ale cash-flow státního rozpočtu v normální nedeficitové době na pokrytí realizace celé D35 prostě nestačí, to je fakt.
I když bych samozřejmě rád i tento úsek co nejdříve, protože je i v přípravě nejvíce napřed, není opravdu tak potřebný jako obchvat Mýta nebo Litomyšle. Čili ještě takhle bych to také ještě "přežil" :D
Pokud to dává více smysl i skrze SSÚD, pak ať tedy PPP začíná obchvatem Litomyšle a končí v Mohelnici. Janov-Opatovec-Staré město si holt počkají o něco navíc, ale souhlas, že to nejsou ty úplně nejpotřebnější úseky. Takhle ok :ok: Říkám si, že by to mohlo přinést vedlejší ovoce a to dostatek času na projednání odpočívek na celém tomto úseku, protože zatím není jistá jediná odpočívka na této trase a pokud to klapne, bude na celém tomhle úseku jen ta u Starého města. Chtělo by to minimálně ještě 2 malé přidat, velká pak u Mohelnice vypadá také špatně, takže prostě tragédie na celé D35.

menší OT:
Vím, že jsi tu především přes PPP, ale nemohl by jsi, prosím, na MD nějak iniciovat změny legislativy tak, aby se nové odpočívky mohly stavět i třeba jen 1 km od nejbližší MÚK (resp. aby byl 1 km mezi začátky a konci přídatných pruhů) ?? :) Pokud najedu na dálnici a na konci připojovacího pruhu uvidím kromě návěsti se vzdálenostmi i značku, že za kilometr bude odpočívka, není na tom nic nebezpečného ani nepřehledného, prostě žádné negativum. To samé naopak, vyjedu z odpočívky a uvidím značku, že za 1000 metrů bude MÚK, stejně se MÚK dříve ani neznačí. Pro D35 by to mohlo přinést min. 3 odpočívky, které by tak byly na vhodném místě co do rozpoložení a neměly by vadit ani obcím. Jen ty vzdálenosti k MÚK. Zajímavé, že celá Evropa v tomhle nemá jediný problém, to jen u nás jsme opět papežtější než papež.
Odpovědět

Zpět na „D35“