I/73 obecně
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D43] Obecně
Berlín-Vídeň
přes Drážďany-Praha-Brno-Mikulov +/-680 km/8 hodin
- trasa je téměř celá po dálnicích (kromě Prahy a Pálavy)
přes Lehnice-Trutnov-Hradec-Brno-Mikulov +/- 700 km/10 hodin
- trasa vede po dálnici zatím jen zhruba z poloviny, proto je tak pomalá. Z toho je dokonce 70 km polské A18 pouze v polovičním profilu a rychlost je omezena. Navíc nutný pomalý průjezd Hradcem či Brnem a pohraničním horským úsekem. Očekávám, že brzy se díky 80 km aktuálně rozestavěných úseků S3 + D11+D35 trasa časově zkrátí asi o hodinu.
přes Drážďany-Praha-Brno-Mikulov +/-680 km/8 hodin
- trasa je téměř celá po dálnicích (kromě Prahy a Pálavy)
přes Lehnice-Trutnov-Hradec-Brno-Mikulov +/- 700 km/10 hodin
- trasa vede po dálnici zatím jen zhruba z poloviny, proto je tak pomalá. Z toho je dokonce 70 km polské A18 pouze v polovičním profilu a rychlost je omezena. Navíc nutný pomalý průjezd Hradcem či Brnem a pohraničním horským úsekem. Očekávám, že brzy se díky 80 km aktuálně rozestavěných úseků S3 + D11+D35 trasa časově zkrátí asi o hodinu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D43] Obecně
Další roli hraje výškový profil, ten by měl být pro nákladní dopravu výhodnější na "severní" trase.
Re: [D43] Obecně
V tom Brně je to hlavně tranzit a "tranzit" a to je to, co spousta lidí (včetně přispěvatele výše) nechápe. Nemalá část dopravy míří od severu do průmyslových zón buď ve Slatině, nebo na jihu Brna pod D1. Většina nákupních center je taktéž na jihu Brna. A to je vše doprava, která je pro samotné Brno a VMO tranzitní a která se přesune na S43. Pak je ještě tranzitní doprava, která opravdu jen projede dál na D1, D2, D52 či I/50 a to je ten tranzit, který zde je opravdu minimální, navíc je to tvořeno převážně jen nákladní dopravou, osobní je opravdu už zanedbatelná (výraznější pouze během letních prázdnin). Nutno dodat, že po realizaci S3+D11+D35 určitě o něco naroste, ale to naprosto bez ohledu na to, zda bude jen současná I/43, nebo S43 a už úplně bude šumák, jestli S43 povede Bystrcem nebo kolem Bitýšky.
Objektivně musíme říct, že nákladní doprava se nejspíš přesune na S43 tak jako tak, protože z VMO ji bude teoreticky možné vyhnat zákazy. Tudíž kamionová se přesune dejme tomu vždycky. Hraje se tudíž o osobní dopravu, převážně tu každodenní příměstskou do práce. A pro tu je nejdůležitější ČAS, ne kilometry nebo spotřeba.
Když vezmeme dokončené VMO Žabovřeská + východní část okruhu, S43 Bystrcem (včetně 4 km tunelů) a s jižním obchvatem Kuřimi (včetně 1 km tunelu), pak jsou časy následující:
Rychlosti jsou pro SMV 110, pro VMO 80, pro tunely 100. Nepočítám vůbec s tím, že po SMV mimo tunely pojede cca polovina dopravy tak 130-140, tudíž časy budou ještě o něco lepší
- MÚK Kuřim (S43xjižní obchvat Kuřimi) - MÚK Brno-západ (D1 exit 190) .. 13 min. přes JOK+I/43+VMO vs 9 min. přes S43 .. to nepočítám, že přes Brno je x krát potřeba někam odbočovat a může se také zůstat stát na světelné v Krpoli. Čili pro dopravu od severu není o čem přemýšlet ..
Když by ovšem S43 vedla Boskovickou brázdou, dojezd bude cca 13 min. což je proti VMO 14 min. rozdíl cca 1 minuty. Tudíž tato trasa nemůže být konkurenční pro hromadu míst na jihu Brna (včetně kanceláří) kam to bude rychlejší po VMO+I/42
Kdyby byla S43 dokonce v celé délce optimalizované (tj. ani ne přes Malhostovice, ale kolem Lipůvky + severní obchvat Kuřimi) pak by průjezd po I/43+VMO byl dokonce už i rychlejší než zajížďka po S43 kolem Bitýšky Čili jediná alespoň teoreticky výhodná varianta je samozřejmě Bitýšská+jižní obchvat Kuřimi.
- MÚK Brno-východ - MÚK Kuřim .. 15 min. přes VMO vs 17 min. D1+S43. Čili tenhle směr je jediný, který se nejspíš nepřesune, protože zajížďka kolem celého Brna opravdu moc smysl nedává. Každopádně pro někoho to může být pohodlnější jet pořád po dálnici, protože 2 min. navíc jsou ještě vpohodě. V každém případě, kdyby byla Bitýšská varianta, pak je přesun na S43 naprosto mimo hru.
Další důležitá část dojíždějících je z Blanska:
- MÚK Kuřim-východ - D1 (exit 190): je to 13 min. po VMO s hotovou Žabovřeskou (20,8 km; podotýkám v této variantě je to téměř od Lipůvky až do Brna po 4-pruhu) vs optimalizovanou+Bitýšskou (28 km) 14 min. . Kdežto s Bystrckou variantou je to cca 10,5 min. po S43 vs 12 min. po VMO. Tudíž tato doprava se přesouvá víceméně jen ta, která směřuje na D1 a na jih od ní a to spolehlivě pouze u Bystrcké varianty, u Bitýšské je spíše přesun žádný
O tom, že je tak jako tak nutnost spojit Bystrc s D1, tady snad nemusím psát. A o tom, že by díky Bystrcké variantě získaly spojení s D1 a všemi nákupáky i všechny vesnice nad Bystrcem s cca polovičním dojezdovým časem než po VMO tady také nemusím psát.
Takže bych prosil, aby se tu podobné konspirační teorie o dopravní (NE)efektivnosti Bitýšské varianty již dále neobjevovaly Teď to bude záležet už jen na soudech, aby případně neshodily územní studii na nějakých formalitách nebo dílčích nedostatcích. Tu studii, která se všemožnými způsoby a věštěním intenzit v roce 2030/50 snaží potvrdit víceméně jen to, co jsem tu teď napsal. Je trestuhodné, že kvůli fanatikům jako je docent z Kníniček, se musí vyhodit x milionů za studie, aby potvrdila to, co je jasné přes 30 let.
Objektivně musíme říct, že nákladní doprava se nejspíš přesune na S43 tak jako tak, protože z VMO ji bude teoreticky možné vyhnat zákazy. Tudíž kamionová se přesune dejme tomu vždycky. Hraje se tudíž o osobní dopravu, převážně tu každodenní příměstskou do práce. A pro tu je nejdůležitější ČAS, ne kilometry nebo spotřeba.
Když vezmeme dokončené VMO Žabovřeská + východní část okruhu, S43 Bystrcem (včetně 4 km tunelů) a s jižním obchvatem Kuřimi (včetně 1 km tunelu), pak jsou časy následující:
Rychlosti jsou pro SMV 110, pro VMO 80, pro tunely 100. Nepočítám vůbec s tím, že po SMV mimo tunely pojede cca polovina dopravy tak 130-140, tudíž časy budou ještě o něco lepší
- MÚK Kuřim (S43xjižní obchvat Kuřimi) - MÚK Brno-západ (D1 exit 190) .. 13 min. přes JOK+I/43+VMO vs 9 min. přes S43 .. to nepočítám, že přes Brno je x krát potřeba někam odbočovat a může se také zůstat stát na světelné v Krpoli. Čili pro dopravu od severu není o čem přemýšlet ..
Když by ovšem S43 vedla Boskovickou brázdou, dojezd bude cca 13 min. což je proti VMO 14 min. rozdíl cca 1 minuty. Tudíž tato trasa nemůže být konkurenční pro hromadu míst na jihu Brna (včetně kanceláří) kam to bude rychlejší po VMO+I/42
Kdyby byla S43 dokonce v celé délce optimalizované (tj. ani ne přes Malhostovice, ale kolem Lipůvky + severní obchvat Kuřimi) pak by průjezd po I/43+VMO byl dokonce už i rychlejší než zajížďka po S43 kolem Bitýšky Čili jediná alespoň teoreticky výhodná varianta je samozřejmě Bitýšská+jižní obchvat Kuřimi.
- MÚK Brno-východ - MÚK Kuřim .. 15 min. přes VMO vs 17 min. D1+S43. Čili tenhle směr je jediný, který se nejspíš nepřesune, protože zajížďka kolem celého Brna opravdu moc smysl nedává. Každopádně pro někoho to může být pohodlnější jet pořád po dálnici, protože 2 min. navíc jsou ještě vpohodě. V každém případě, kdyby byla Bitýšská varianta, pak je přesun na S43 naprosto mimo hru.
Další důležitá část dojíždějících je z Blanska:
- MÚK Kuřim-východ - D1 (exit 190): je to 13 min. po VMO s hotovou Žabovřeskou (20,8 km; podotýkám v této variantě je to téměř od Lipůvky až do Brna po 4-pruhu) vs optimalizovanou+Bitýšskou (28 km) 14 min. . Kdežto s Bystrckou variantou je to cca 10,5 min. po S43 vs 12 min. po VMO. Tudíž tato doprava se přesouvá víceméně jen ta, která směřuje na D1 a na jih od ní a to spolehlivě pouze u Bystrcké varianty, u Bitýšské je spíše přesun žádný
O tom, že je tak jako tak nutnost spojit Bystrc s D1, tady snad nemusím psát. A o tom, že by díky Bystrcké variantě získaly spojení s D1 a všemi nákupáky i všechny vesnice nad Bystrcem s cca polovičním dojezdovým časem než po VMO tady také nemusím psát.
Takže bych prosil, aby se tu podobné konspirační teorie o dopravní (NE)efektivnosti Bitýšské varianty již dále neobjevovaly Teď to bude záležet už jen na soudech, aby případně neshodily územní studii na nějakých formalitách nebo dílčích nedostatcích. Tu studii, která se všemožnými způsoby a věštěním intenzit v roce 2030/50 snaží potvrdit víceméně jen to, co jsem tu teď napsal. Je trestuhodné, že kvůli fanatikům jako je docent z Kníniček, se musí vyhodit x milionů za studie, aby potvrdila to, co je jasné přes 30 let.
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D43] Obecně
Chvilku se s variantou spojení Berlína a Vídně přes Prahu, Jihlavu a Znojmo počítalo (říjen 1938), ale Němci to rychle zavrhli....Krušné Hory, Středohoří, Vysočina atd... Velký most přes Labe u Pirny atd...
Bylo pro ně skutečně lepší směřovat dopravu přes Vratislav na Vídeň...
Jak píše KarelLer...
Berlín - Vratislav (Kanth) placka, na jih se stačí vyhnout masivu Zobten a Soví hory dokázaly vytrasovat ve výšce max 470 - 480 m.n.m.....
Jediné kde museli jít výše je úsek mezi Štíty a Lanškrounem....
Bylo pro ně skutečně lepší směřovat dopravu přes Vratislav na Vídeň...
Jak píše KarelLer...
Berlín - Vratislav (Kanth) placka, na jih se stačí vyhnout masivu Zobten a Soví hory dokázaly vytrasovat ve výšce max 470 - 480 m.n.m.....
Jediné kde museli jít výše je úsek mezi Štíty a Lanškrounem....
Re: [D43] Obecně
ale profil trasy je přes Breslau pohodlnější
tak nic, odpovídal jsem o stránku dřív a napsal zhruba to samé, co Tomáš
tak nic, odpovídal jsem o stránku dřív a napsal zhruba to samé, co Tomáš
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D43] Obecně
Povšechný plán a dílčí kilometráž původního (plánovaného) spojení Berlína a Vídně
- Přílohy
-
- skenování0106 - kopie.jpg (243.26 KiB) Zobrazeno 6040 x
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D43] Obecně
Plus drobná inspirace pro kolegy z Polska...
- Přílohy
-
- IMG_7779 - kopie.jpg (304.16 KiB) Zobrazeno 6038 x
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D43] Obecně
Povšechné plánování dálnic na Moravě a v okolí....
Z předchozích tohoto a předchozího plánu vidíme že nejenom D/S 43, které se začala stavět....
D 35 a mnohé další mají starší základ...
Z předchozích tohoto a předchozího plánu vidíme že nejenom D/S 43, které se začala stavět....
D 35 a mnohé další mají starší základ...
- Přílohy
-
- IMG_7989 - kopie - kopie.jpg (198.15 KiB) Zobrazeno 6036 x
Re: [D43] Obecně
Prostě provokace..
Když už jsme u toho spojení S-J, uvažovalo se někdy (za socíku) o propojení D2 a i/43? Podél Svitavy a pak tunelem až k Ponavě?
Když už jsme u toho spojení S-J, uvažovalo se někdy (za socíku) o propojení D2 a i/43? Podél Svitavy a pak tunelem až k Ponavě?
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D43] Obecně
Za socíku se dálniční tunely moc neplánovaly, respektive skoro vůbec. Každopádně průtah skrze města pro ně nebyl nikdy žádný problém. Téměř zahájenou stavbu další etapy R43 až za Lužánky naštěstí zarazila revoluce. Ale v 90. letech, když se R43 připravovala, byl dlouhý tunel pod Brnem jednou z variant. Ovšem s mizivou podporou.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D43] Obecně
Pár zajímavých plánů je na https://www.brno.cz/sprava-mesta/magist ... anovani-2/.
Re: [D43] Obecně
Harold: díky, to jsem neznal. Překvapilo mě, že plány z let 1947 a 1952 mají zakreslenou D43, jakoby se počítalo s brzkou dostavbou.
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D43] Obecně
Malý exkurs do Bystrce....
Dělnický ubytovací tábor...
Vyhlídková plošina jídelny pro dělníky...
Při pěkném počasí sedí dělník při snídani venku a vidí stavbu dálnice, dálničního mostu, přehradní hráz a vlastní přehradu... Vše a další popsáno německy v příloze....
Dělnický ubytovací tábor...
Vyhlídková plošina jídelny pro dělníky...
Při pěkném počasí sedí dělník při snídani venku a vidí stavbu dálnice, dálničního mostu, přehradní hráz a vlastní přehradu... Vše a další popsáno německy v příloze....
- Přílohy
-
- WBR21-25 - kopie - kopie.jpg (283.48 KiB) Zobrazeno 5632 x
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D43] Obecně
Odborná literatura...
- Přílohy
-
- WBR21-01 - kopie - kopie.jpg (381.78 KiB) Zobrazeno 5633 x
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D43] Obecně
Další odborná literatura...
ing.Dr Hugo Kasper byl v Brna...
Trasování dálnice za pomoci matematických křivek...
Syn žije v Německu... Možná by to chtělo nějaký řád... Když má Brno takového rodáka...
ing.Dr Hugo Kasper byl v Brna...
Trasování dálnice za pomoci matematických křivek...
Syn žije v Německu... Možná by to chtělo nějaký řád... Když má Brno takového rodáka...
- Přílohy
-
- TG28-001.jpg (391.29 KiB) Zobrazeno 5629 x
Re: [D43] Obecně
Tak ty truhlíky s tou zelení na zábradlí mě tedy opravdu dostaly !
Re: [D43] Obecně
Důkladnost sama, inu Němci...kot píše:Tak ty truhlíky s tou zelení na zábradlí mě tedy opravdu dostaly !
vizte https://www.youtube.com/watch?v=P5Nlw7rqiCY
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D43] Obecně
Na papír se vejde vše. To uměli i komunisti.kot píše:Tak ty truhlíky s tou zelení na zábradlí mě tedy opravdu dostaly !
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D43] Obecně
Pro Theodor less
Ale oni je tam skutečně měli... Žádná kamufláž...
Ale oni je tam skutečně měli... Žádná kamufláž...
- Přílohy
-
- 41_300 - kopie - kopie - kopie.jpg (172.21 KiB) Zobrazeno 5212 x
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D43] Obecně
A u Ostopovic měli i koupálko...
Nevím, Nevím kdo se naposledy takto staral o dělníky....
Nevím, Nevím kdo se naposledy takto staral o dělníky....
- Přílohy
-
- 38_300 - kopie.jpg (243.39 KiB) Zobrazeno 5209 x
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D43] Obecně
Starý dobrý časy, chtělo by se říci. A pak si člověk vzpomene, že v téže době bylo Dachau plné politických vězňů.Tomas 1975 píše:A u Ostopovic měli i koupálko...
Nevím, Nevím kdo se naposledy takto staral o dělníky....
Re: [D43] Obecně
k tomášově poznámce :
je to prý i jeden z důvodů, proč Plzeň "povstala" po měně
byli z protektorátu zvyklí na bonusy a příspěvky a mysleli, že bolševik to bude dělat stejně
je to prý i jeden z důvodů, proč Plzeň "povstala" po měně
byli z protektorátu zvyklí na bonusy a příspěvky a mysleli, že bolševik to bude dělat stejně
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D43] Obecně
ŘSD označuje v letácích stavbu S43 od Bořitova na sever jako I/43, takže se to při vyhledávání plete se spoustou dílčích úprav, které jsou zrovna v plánu pro existující I/43. Takže přidávám odkazy na ty správné letáky, postupně od jihu.
D43, stavba 4301, Troubsko–Kuřim
D43, stavba 4302, Kuřim–Bořitov
I/43, stavba 4303, Bořitov – Svitávka
I/43, stavba 4304, Svitávka–hranice JM kraje
I/43, stavba 4305, hranice JM kraje – Staré Město (napojení na D35)
Pro zajímavost, dál na sever se plánuje pouze dvoupruh kategorie S 9,5/70 jako velká přeložka I/43:
I/43 Mladějov-Lanškroun (13 km)
I/43 Lanškroun-Dolní Lipka (30 km)
D43, stavba 4301, Troubsko–Kuřim
D43, stavba 4302, Kuřim–Bořitov
I/43, stavba 4303, Bořitov – Svitávka
I/43, stavba 4304, Svitávka–hranice JM kraje
I/43, stavba 4305, hranice JM kraje – Staré Město (napojení na D35)
Pro zajímavost, dál na sever se plánuje pouze dvoupruh kategorie S 9,5/70 jako velká přeložka I/43:
I/43 Mladějov-Lanškroun (13 km)
I/43 Lanškroun-Dolní Lipka (30 km)
Re: [D43] Obecně
Projekční kancelář představila na video jednání aktualizaci Technicko-ekonomické studie I/43 Svitávka - Staré Město. Pomalý postup mne znepokojuje a proto jsem dohodla v této věci jednání s ministrem dopravy. Neustálé opakování a kontrola procesu přípravy je náročná, ale nutná. S výsledkem Vás seznámím počátkem února.
Na fotce Jaromíra Vítková.
Zdroj: Fb Chceme D43
https://www.facebook.com/30148148356146 ... 46496/?d=n
Na fotce Jaromíra Vítková.
Zdroj: Fb Chceme D43
https://www.facebook.com/30148148356146 ... 46496/?d=n
-
- Příspěvky: 97
- Registrován: 3.2.2018 15:09:56
Re: [D43] Obecně
Na žalobu odpůrců D43 přes Bystrc se skládají lidé, vybrali už přes 200 tisíc
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 21012.html
Nedá se někde přispět proti tomuto?
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 21012.html
Nedá se někde přispět proti tomuto?