I/19 Chýnov, obchvat
Re: I/19 Chýnov, obchvat
pár záběrů na probíhající skrývku
Re: I/19 Chýnov, obchvat
Už aby to bylo. Pevně věřím, že to je u nás poslední takový obchvat na takhle zatížené komunikaci, kde je počet průsečných křižovatek vyšší než počet jízdních pruhů. Sice jsem určitě rád, že to nejsou OK, nicméně je to z bláta do louže, jedno je nebezpečný přežitek a druhé moderní nesmysl.
Re: I/19 Chýnov, obchvat
Na úřední desce MD se objevilo toto: https://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Uredni ... edni-deska
Může to mít nějaký dopad na průběh stavby?
Může to mít nějaký dopad na průběh stavby?
Re: I/19 Chýnov, obchvat
souhrn tu, tezko rict.. https://www.jcted.cz/stezovatelka-chce- ... t-chynova/
Re: I/19 Chýnov, obchvat
Díky za odkaz. Když vidím, že to řeší krajský soud v Ostravě, začínám se obávat nejhoršího. Příklady s D1 a D52 jsou dostatečným varováním, jak by to tady mohlo skončit. Proč to vůbec řeší Ostrava, když je to na druhém konci republiky?
Re: I/19 Chýnov, obchvat
Možná z obav pro podjatost JČ krajského soudu? Nebo kvůli sídle nějaké zhotovistelské firmy - i když žalovaným je ministerstvo.martas píše:. Proč to vůbec řeší Ostrava, když je to na druhém konci republiky?
Re: I/19 Chýnov, obchvat
§7 odst. 4) soudního řádu správního:
K řízení o žalobě proti rozhodnutí, kterým se umisťuje nebo povoluje stavba dopravní infrastruktury podle § 1 odst. 2 písm. a) nebo b) zákona č. 416/2009 Sb., o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury, ve znění pozdějších předpisů, je příslušný Krajský soud v Ostravě. O těchto žalobách vede řízení specializovaný senát.
Bylo to zavedeno zák č. 225/2017 Sb., kterým se mění zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu.
Všechny žaloby v těchto věcech tak napadnou stejnému senátu KS OS.
K řízení o žalobě proti rozhodnutí, kterým se umisťuje nebo povoluje stavba dopravní infrastruktury podle § 1 odst. 2 písm. a) nebo b) zákona č. 416/2009 Sb., o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury, ve znění pozdějších předpisů, je příslušný Krajský soud v Ostravě. O těchto žalobách vede řízení specializovaný senát.
Bylo to zavedeno zák č. 225/2017 Sb., kterým se mění zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu.
Všechny žaloby v těchto věcech tak napadnou stejnému senátu KS OS.
Re: I/19 Chýnov, obchvat
Takže doufejme, že je to /a bude/ zpráva dobrá...
Re: I/19 Chýnov, obchvat
tak v tomto případě nebyla. Aneb nikdy není tak zle, aby nemohlo být hůř...
https://zdopravy.cz/rsd-musi-zastavit-s ... eni-74264/
https://zdopravy.cz/rsd-musi-zastavit-s ... eni-74264/
Re: I/19 Chýnov, obchvat
Sakra ten krajský soud v Ostravě se poslední dobou nějak zbláznil, ne ?
Zajímavý je ten argument soudu .. buď se tedy soud opravdu těžce pomýlil, nebo jako MD vydává zcela normálně SP podle propadlého UR a když není žalobce tak není ani soudce ? Opravdu zajímavé a znepokojivé tahleta situace, ať už dopadne jakkoli.
Zajímavý je ten argument soudu .. buď se tedy soud opravdu těžce pomýlil, nebo jako MD vydává zcela normálně SP podle propadlého UR a když není žalobce tak není ani soudce ? Opravdu zajímavé a znepokojivé tahleta situace, ať už dopadne jakkoli.
Re: I/19 Chýnov, obchvat
S těmi SP má ŘSD problémy relativně často. Viz. propadnutí SP na část čtyřlístku na MUK D11 u Hradce Králové...
Re: I/19 Chýnov, obchvat
Problém zde taky vidím v celém vedení obchvatu skrz území dvou vesnic a zahradu té paní z jiného důvodu. Jestli bude I/19 co nevidět (?) postupně obchvaty přestavována na obdobu benešovského přiváděče, tedy I/3 a tři jízdní pruhy, nebo na R19 (D21,5), nebo na D19, pak je nynější vedení trasy vyhazováním peněz, neboť by se tam mezi ty vesnice a domky R či D nevešly. Takže je to znovu vlastně selhání strategického plánování trasy a to už vůbec nejde o tu paní... Bohužel (a to ŘSD jinde všeobecně lze držet palce v boji s Patriky a vyděrači kompenzací).
Re: I/19 Chýnov, obchvat
Pardon za OT: Kote, tam propadlo SP ? Myslel jsem, že ta dostavba od začátku nebyla součástí plánů, ale až s dostavbou 1106.
Honzl: já v tom nevidím úplně problém, rozhodně je to lepší tuhle obec vyřešit co nejdříve, nicméně pro jakoukoli vyšší kategorii nebude možné tento obchvat využít, jednoznačně souhlasím. Průsečné křižovatky se silnicemi druhé třídy, vedení trasy, jak říkáš .. prostě tohle je typicky obchvat ještě z minulých dob, které mnohde po republice dnes potřebují přestavět. A to bude i případ Chýnova v budoucnu pro nějakou rychlejší D/R/S19.
Honzl: já v tom nevidím úplně problém, rozhodně je to lepší tuhle obec vyřešit co nejdříve, nicméně pro jakoukoli vyšší kategorii nebude možné tento obchvat využít, jednoznačně souhlasím. Průsečné křižovatky se silnicemi druhé třídy, vedení trasy, jak říkáš .. prostě tohle je typicky obchvat ještě z minulých dob, které mnohde po republice dnes potřebují přestavět. A to bude i případ Chýnova v budoucnu pro nějakou rychlejší D/R/S19.
Re: I/19 Chýnov, obchvat
to je taková klasika výstavby, něco plánuje před 10-20-ti lety a než se to postaví, už je to potřeba jinak. nebo se změní normy atd..
ale to trasování tady je dost oříšek... kudy...
případná dálnice se zahrabe do země
ale to trasování tady je dost oříšek... kudy...
případná dálnice se zahrabe do země
Re: I/19 Chýnov, obchvat
Repka z regionů včetně vyjádření právního zástupce p. Králové zde: https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 ... deo/821722
Re: I/19 Chýnov, obchvat
Jednoznačně chyba ŘSD - vést obchvat takto těsně kolem nemovitosti je kravina. Paní majitelce se nelze divit, že je proti. Obchvat naopak měl vést místy kde je nemovitost, která měla být vykoupena a zbořena a byl by dál od Chýnova - vedl by přesně středem mezi zástavbou na sever i na jih od obchvatu.
Doufám , že se povede něják majitelku vyplatit , protože to je zjevně nejrozumnější řešení. Doufám, že ŘSD nebude zase vymýšlet proč to nejde, ale bude se snažit aby to šlo a napravit své minulé chyby.
Doufám , že se povede něják majitelku vyplatit , protože to je zjevně nejrozumnější řešení. Doufám, že ŘSD nebude zase vymýšlet proč to nejde, ale bude se snažit aby to šlo a napravit své minulé chyby.
Re: I/19 Chýnov, obchvat
Ještě nemáme v ruce ten rozsudek, ani neznáme podstatu celé té kauzy, ale je to zdá se v rozporu s dosavadní judikaturou, když soudy opakovaně podržely stavebníky při postupu dle §93 (4) stavebního zákona. Rozsudek bude písemně cca do 3 týdnů, ty aktuální zprávy jsou na základě ústního jednání ve věci...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/19 Chýnov, obchvat
Já popravdě věřím a myslím si, že zde s kasační stížností ŘSD uspěje. Ty závěry ostravského soudu se poslední dobou naprosto vymykají z nějakých zvyklostí. Bylo by trochu divné, kdyby mu teď najednou dala za pravdu i vyšší instance.
Jinak je téměř jisté, že nějaká R/D19 se bez nějakých tunelů prostě neobejde, ale v tomto bychom se právě mohli konečně proboha posunout.
Přesně tak, myslím si, že na mnoha stavbách je příčinou přesně tohle. Jenže je škoda, že se třeba před 7 lety neřeklo, tady a tady bude třeba 3-pruh a MÚK, času na změny by bylo habaděj. Je to samozřejmě trochu generál po bitvě, nicméně je nemálo staveb, kde by ty změny v projektech k lepšímu dávaly rozhodně smysl ještě dnes, ale bohužel ne, jsme pořád v mnoha věcech zaprdění v 90.nebo "nultých" letech. Jak jsem psal dříve nebo jinde, doufám, že tohle je poslední takový obchvat na I/19 mezi D3 a D1. Ani Pelhřimov bych se současnou podobou a hlavně termíny už nestavěl, ten projekt je úplně k ničemu.outdoor píše:to je taková klasika výstavby, něco plánuje před 10-20-ti lety a než se to postaví, už je to potřeba jinak. nebo se změní normy atd..
ale to trasování tady je dost oříšek... kudy...
případná dálnice se zahrabe do země
Jinak je téměř jisté, že nějaká R/D19 se bez nějakých tunelů prostě neobejde, ale v tomto bychom se právě mohli konečně proboha posunout.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/19 Chýnov, obchvat
Projektanti a lidi z ŘSD to mají opravdu složité. Na posledním chybějícím úseku páteřní komunikace
[D1] 0136 Říkovice – Přerov vyprojektovali trasu tak, aby vyhovovala předpisům a požadavkům na bezpečnost. V trase má nemovitost majitelka, která nechce prodat. Několik jedinců vytáhlo do boje za práva této majitelky. Prostě se dálnice posune, vytvoří dva směrové oblouky a sníží se "trochu" rychlost.
Každý má právo změnit názor, ale někomu se do přiznání předchozího omylu moc nechce. Raději říkají, že to je jiný případ...
[D1] 0136 Říkovice – Přerov vyprojektovali trasu tak, aby vyhovovala předpisům a požadavkům na bezpečnost. V trase má nemovitost majitelka, která nechce prodat. Několik jedinců vytáhlo do boje za práva této majitelky. Prostě se dálnice posune, vytvoří dva směrové oblouky a sníží se "trochu" rychlost.
Každý má právo změnit názor, ale někomu se do přiznání předchozího omylu moc nechce. Raději říkají, že to je jiný případ...
Lynx píše:Jednoznačně chyba ŘSD - vést obchvat takto těsně kolem nemovitosti je kravina. Paní majitelce se nelze divit, že je proti. Obchvat naopak měl vést místy kde je nemovitost, která měla být vykoupena a zbořena a byl by dál od Chýnova - vedl by přesně středem mezi zástavbou na sever i na jih od obchvatu.
Re: I/19 Chýnov, obchvat
Člověče, nevím co se vám stalo, ale napadáte mě teď v několika tématech pod smyšlenými záminkami, aniž byste k tomu měl důvod. Překrucujete fakta a vyrábíte umělé útoky vůči mě. Neobtěžujte mě s tímhle, na vaše osobní výlevy nejsem zvědavej ani já, ani ostatní diskutéři.
A k tomuhle případu versus Dluhonice - samozřejmě že jde o zcela odlišné případy. V Dluhonicích to vede přes obec, ale při troše snahy by to šlo i okolo. proto je to diskutabilní. Nejde ož žádnou konkrétní majiteku, ale o to, že by měla být prioritní snaha vyhnout se obci - tedy zástavbě. Výsledný stav bude bohužel takový, že dálnice povede dost blízko ke stávající ponechané zástavbě.
Tady v Chýnově to bohužel nejde jinak, než mezi obcemi Chýnov a Záhostice, kde je proluka dost úzká a navíc tam stojí osamělý dům stěžovatelky. Podle mého bylo nejlepší vést to středem, tak aby to šlo od zástavby na sever i na jih co nejdál, což by znamenalo objekt stěžovatelky zrušit. Pro všechny by to podle mě bylo nejvýhodnější. Výsledný stav by byl tedy takový, že od ponechané zástavby vede silnice co nejdál, jak je to v dané situaci možné.
Čili naprosto odlišné případy, což snad chápe každý kromě vás. Tak si nevymejšlejte nesmysly a neobtěžujte.
A k tomuhle případu versus Dluhonice - samozřejmě že jde o zcela odlišné případy. V Dluhonicích to vede přes obec, ale při troše snahy by to šlo i okolo. proto je to diskutabilní. Nejde ož žádnou konkrétní majiteku, ale o to, že by měla být prioritní snaha vyhnout se obci - tedy zástavbě. Výsledný stav bude bohužel takový, že dálnice povede dost blízko ke stávající ponechané zástavbě.
Tady v Chýnově to bohužel nejde jinak, než mezi obcemi Chýnov a Záhostice, kde je proluka dost úzká a navíc tam stojí osamělý dům stěžovatelky. Podle mého bylo nejlepší vést to středem, tak aby to šlo od zástavby na sever i na jih co nejdál, což by znamenalo objekt stěžovatelky zrušit. Pro všechny by to podle mě bylo nejvýhodnější. Výsledný stav by byl tedy takový, že od ponechané zástavby vede silnice co nejdál, jak je to v dané situaci možné.
Čili naprosto odlišné případy, což snad chápe každý kromě vás. Tak si nevymejšlejte nesmysly a neobtěžujte.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/19 Chýnov, obchvat
Obec Záhostice neexistuje. Existuje město Chýnov a vede to mezi jeho domy.Lynx píše:...samozřejmě že jde o zcela odlišné případy. V Dluhonicích to vede přes obec, ale při troše snahy by to šlo i okolo. Tady v Chýnově to bohužel nejde jinak, než mezi obcemi Chýnov a Záhostice, kde je proluka dost úzká...
"Při troše snahy by to šlo i okolo."
Re: I/19 Chýnov, obchvat
Načrtněte tedy do mapy, jak si to představujete, aby to "Při troše snahy šlo i okolo.". žádná taková snadná možnost není, vy jen provokativně píšete nesmysly - trollíte.
Zřejmě jste se do té mapy ani nepodíval, protože kdyby to vedlo přes nemovitost stěžovatelky, tak to vede dost daleko od zástavby jak Chýnova, tak Záhostic, ve větší vzdálenosti od domů než současné trasování. Podle mě by to bylo nejlepší řešení.
https://mapy.cz/s/kojekalude
Jsem zvědavý na to vaše, které dle vašeho tvrzení by "Při troše snahy šlo i okolo." Reálně - Při o hodně větší snaze by šla silnice zcela přeložit jižně o Chýnova, ale to by vyžadovalo celkovou přeložku včetně návazných úseků. Já bych nebyl proti, ale teď je to již nereálné, bohužel.
A když to bůhví proč srovnáváte s Dluhonicemi, což je úplně jiný případ, tak tam by to při troše snahy o nějákých 100-200 metrů mimo obec posunout šlo, tady se ale nic tak snadného nenabízí. Vzhledem k vývoji je ale potřeba dokončit to , jak to je. Snad se to podaří v Dluhonicích i tady. Ale proúčíště by to chtělo trochu více myslet na trasování vzhledem k zástavbě. Tady bych doporučoval tu nemovitost vykoupit a použít třeba pro obecní účely, kéž by se to dalo něják úředně vyřídit.
Zřejmě jste se do té mapy ani nepodíval, protože kdyby to vedlo přes nemovitost stěžovatelky, tak to vede dost daleko od zástavby jak Chýnova, tak Záhostic, ve větší vzdálenosti od domů než současné trasování. Podle mě by to bylo nejlepší řešení.
https://mapy.cz/s/kojekalude
Jsem zvědavý na to vaše, které dle vašeho tvrzení by "Při troše snahy šlo i okolo." Reálně - Při o hodně větší snaze by šla silnice zcela přeložit jižně o Chýnova, ale to by vyžadovalo celkovou přeložku včetně návazných úseků. Já bych nebyl proti, ale teď je to již nereálné, bohužel.
A když to bůhví proč srovnáváte s Dluhonicemi, což je úplně jiný případ, tak tam by to při troše snahy o nějákých 100-200 metrů mimo obec posunout šlo, tady se ale nic tak snadného nenabízí. Vzhledem k vývoji je ale potřeba dokončit to , jak to je. Snad se to podaří v Dluhonicích i tady. Ale proúčíště by to chtělo trochu více myslet na trasování vzhledem k zástavbě. Tady bych doporučoval tu nemovitost vykoupit a použít třeba pro obecní účely, kéž by se to dalo něják úředně vyřídit.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/19 Chýnov, obchvat
Očividně byl obchvat vždy plánován touto prolukou mezi Chýnovem a Záhosticemi a tak byl zakreslen v územním plánu. Proto je proluka nezastavěna a město to tak chtělo. ŘSD silnici vyprojektovalo podle územního plánu. Pokud by město požadovalo trasu úplně někudy okolo, což by byl ekonomický nesmysl, jistě by se za těch padesát let příprav bránilo.
Jinou věcí je nešťastná nemovitost a neznám podrobnosti, zda-li se někdo snažil vyjednávat s majitelkou a jestli jí město hodilo přes palubu. Každopádně od kol aut je zeď domu vzdálena přes 17 metrů. Není to moc, ale musím říct, že ani málo. Najdeme spousty podobných nemovitostí, dokonce i které stojí hned za protihlukovou stěnou dálnice. Její pozemek s náspem silnice nesousedí a proto nemohla do řízení přímo vstupovat.
Jinou věcí je nešťastná nemovitost a neznám podrobnosti, zda-li se někdo snažil vyjednávat s majitelkou a jestli jí město hodilo přes palubu. Každopádně od kol aut je zeď domu vzdálena přes 17 metrů. Není to moc, ale musím říct, že ani málo. Najdeme spousty podobných nemovitostí, dokonce i které stojí hned za protihlukovou stěnou dálnice. Její pozemek s náspem silnice nesousedí a proto nemohla do řízení přímo vstupovat.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/19 Chýnov, obchvat
Najednou preferujete snadnost? Na "I/58 Frenštát pod Radhoštěm–Vlčovice" jste navrhnul 500 metrů dlouhý tunel!Lynx píše:A když to bůhví proč srovnáváte s Dluhonicemi, což je úplně jiný případ, tak tam by to při troše snahy o nějákých 100-200 metrů mimo obec posunout šlo, tady se ale nic tak snadného nenabízí.
Já malůvky do map s trasami komunikací nedělám. Je infantilní si myslet, že za několik minut vymyslíte něco lepšího než tým lidí, který na tom pracuje několik let. Vy jste se výzvy porazit projektanty nezalekl:
- I/57 Skrochovice - 13,8 km
- I/17 Chrudim - 15,8 km