[D48] Frýdek-Místek, obchvat

Bělotín – Frýdek-Místek – Český Těšín
Odpovědět
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od theodor less »

Frýdek-Místek je jen kousek od Slaného.
"Deflektor pro evropský kosmodrom ve Francouzské Guyaně jsme vyrobili ve Slaném, kde také prošel zkouškami vodního chlazení. Následně bylo zařízení demontováno, naloženo do kontejnerů a dopraveno do Kourou (město ve Francouzské Guyaně, kde se nachází evropský kosmodrom), kde ho naši technici na místě zkompletovali," uvedl jednatel firmy MCE Igor Chorovský.
Zařízení má rozměry 16 x 16 x 9 metrů a včetně náhradních dílů váží celkově 800 tun.
Royce
Příspěvky: 121
Registrován: 24.6.2018 17:10:35

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Royce »

Takže je to víc o zhotoviteli daného úseku stavby (a jeho zájmech)? Nějaké technologické omezení za tím není? Třeba že nad vodní hladinou je jiné “klima”, tak to vyžaduje ocelovou konstrukci?

Protože to je fakt vtipné. Když vemu mosty v plné šíři dálnice, tak máme estakádu přes Příborskou beton, most před Arnošt ocel, pak most přes Palkovickou beton, most přes Frýdlantskou beton a pak hned most přes Ostravici ocel..
evilcleaner
Příspěvky: 1073
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od evilcleaner »

ale samozrejme je v tom mnoho dalsiho. napr zminena nutnost skruze pro ZB mostovku (ano vim bezonaz letmo...) coz hraje roli nad rekou nebo nad neunosnym dnem rybniku, dale je dulezita skladebna vyska konstukce, a pozadavek na podnezdnou vysku tudiz niveletu komunikace pod mostem. sprazenka je proste vyssi.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od theodor less »

Royce píše:Takže je to víc o zhotoviteli daného úseku stavby (a jeho zájmech)?
K nějakému lobování tam určitě docházelo. Viz často nečekaná volba druhu vozovek (asfalt x beton). Oficiálně může své zájmy zhotovitel uplatnit až při vypracování Realizační dokumentace stavby. RDS však musí respektovat Projektovou dokumentaci pro provádění stavby; zcela jistě nemůže zaměnit ocelový a betonový most.
V systému Design & Build má zhotovitel možnosti daleko větší.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od theodor less »

Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic: "Plánovaná uzavírka Příborské ulice mezi 20. a 22. listopadem navazuje na podobné dopravní opatření, které proběhlo zhruba před měsícem. Od pátku do neděle tohoto týdne bude provedena demontáž bednění i podpěrné konstrukce mostu. Následně dojde k přesunu betonových svodidel a také bude upraveno provizorní dopravní značení. Nová podjezdová výška se zvýší o 70 centimetrů. Tedy ze 4 metrů 10 centimetrů na 4,80 m."
https://polar.cz/zpravy/frydeckomisteck ... u-obchvatu
ivko
Příspěvky: 62
Registrován: 15.8.2017 22:26:52

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od ivko »

Hmm, myslel jsem, že přesunou bednění do vedlejšího dvojpruhu a vybetonují ještě letos alespoň tu část nad příborskou. Ale už to tedy letos zabalili. Takže nás ta myší díra čeká ještě jednou příští rok.
evilcleaner
Příspěvky: 1073
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od evilcleaner »

ono vybetonovat jedno pole estakady jen tak nekde uprostred uplne nejde. pokud dane pole nema zrovna pevna loziska, tak musi byt k necemu zachyceno proti podelnemu posunu.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Brunoos
Příspěvky: 141
Registrován: 19.10.2018 0:09:09

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Brunoos »

S těmi mosty a materiály - taky mě zarazilo, že most na připojení stavajici d48 v Dobré se nestaví jako železobeton ale na zemi se chystá ocelová konstrukce.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od theodor less »

Royce píše: Nějaké technologické omezení za tím není? Třeba že nad vodní hladinou je jiné “klima”, tak to vyžaduje ocelovou konstrukci?
Nad vodní hladinou bude určitě větší vlhkost vzduchu. Při změnách teplot pak dochází ke kondenzaci vodních par. Ocel má zhruba 2x menší měrnou tepelnou kapacitu; výkyvy teplot bude sledovat daleko rychleji než beton. Větší množství zkondenzované vody bude i díky velkému povrchu oceli u spřažené konstrukce.
Royce
Příspěvky: 121
Registrován: 24.6.2018 17:10:35

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Royce »

No ale to by nahrávalo spíše betonové konstrukci nad vodní plochou, pokud to teda dobře chápu.
MrZajíc
Příspěvky: 140
Registrován: 24.8.2019 22:05:46

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od MrZajíc »

Nevíte jestli se k 16.12.2020 plánuje převedení D56 na nový most (či někdy jindy ještě letos)? Naposled jsem jel toto pondělí a svodidla už byly na místě s nějakými nedodělky ještě.
Dle dopravního infa byla plánovaná podoba nynější uzavírky do 16.12 (proto to datum).

edit: ha! tak jsem našel toto
https://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Uredni ... lnic-(662)
evilcleaner
Příspěvky: 1073
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od evilcleaner »

ano 15. viz prislusne forum. jeste se musi vyresit pripominky IZS k prevedeni dopravy
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
MrZajíc
Příspěvky: 140
Registrován: 24.8.2019 22:05:46

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od MrZajíc »

evilcleaner píše:ano 15. viz prislusne forum. jeste se musi vyresit pripominky IZS k prevedeni dopravy
Pravdu díš! Pardon. Úplně jsem na vlákno o D56 pozapomněl díky tomuto tématu tady. :P
Děkuju!
MrZajíc
Příspěvky: 140
Registrován: 24.8.2019 22:05:46

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od MrZajíc »

D48 Frýdek-Místek, obchvat - I. etapa a D 56 Frýdek-Místek, připojení na D48 - listopad 2020
https://www.youtube.com/watch?v=CATiIjaiKIc

D 48 | Frýdek-Místek, obchvat - II. etapa - listopad 2020
https://www.youtube.com/watch?v=8_v3GdCaSi8
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Dusanh »

V úseku, kde je souběh D56 a D48 bude 3+3? Díky.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Lenny »

Ne, jen 2+2.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
liborp
Příspěvky: 39
Registrován: 4.1.2021 17:03:26

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od liborp »

Krásné by bylo, kdyby součástí projektu byla vratná rampa. Stačila by jedna pro směr Příbor -> Ostrava i směr Ostrava -> Příbor.
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Obávám se, že se budou muset stejně někdy dostavět. Pokud se město chystá zklidňovat původní průtah apod., pak nevím, proč by tahle doprava měla pořád zůstávat ve městě. Za mě je tahle MÚK jediná, ovšem docela velká vada na kráse tohoto obchvatu. Stejně tak jednopruhové připojení D56 na D48.
FlakY`
Příspěvky: 1490
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od FlakY` »

Vadí mi "výhled" do budoucnosti.
Celý obchvat je tak nějak divný... Chybí napojení Příbor - Ostrava. Místecký obchvat pro D/I 56 není veden po přímých větvích. To nikdo z ŘSD neočekává, na úseku https://mapy.cz/s/nohegesecu komplikace?

D56 se vůbec neměla stavět, když není vyřešeno trasování celého tahu Ostrava - Frýdlant.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Krupp
Příspěvky: 209
Registrován: 4.12.2009 12:44:45
Bydliště: Těšín

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Krupp »

Doprava z Příbora spíš pojede přes Mošnov, když už se tam dělá obchvat. Problém by až byl kdyby měla D48 suplovat D1, ale to se snad nestane.

Co je špatného na spojené Ova-FnO? Najedu na obchvat, sjedu na Místek-Jih a jedu dál. Není to sice žádná sláva ale je tam bypass toho kruháče, ne? Určitě lepší než přes město.
Výhledově se má zdvoukolejnit a elektrifikovat trať Ova Kunčice-FnO takže i toto sníží víkendový turistické špičku.
Pro F-M je tohle totální zásah, podle mně bude dlouho trvat než se doprava "uloží" do nových směrů. A hlavně pamatujte že se staví s 30letým zpožděním.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od theodor less »

FlakY` píše:D56 se vůbec neměla stavět, když není vyřešeno trasování celého tahu Ostrava - Frýdlant.
Podobně radikální názor jsem četl na webu z.dopravy. Pisatel nebyl spokojen s vedením obchvatu Karviné kolem (bezejmenného) jezírka a navrhoval začátek obchvatu před mostem přes železniční trať!
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Honey72 »

Už se to tu probíralo mnohokrát a stejně ta spojka spoustě lidem leží v žaludku. Prostě někdo propočítal, že kvůli několika (desítkám) aut z vesnic východně od Příbora není ekonomicky vhodné stavět další ramena, která by si vyžádala obrovské rozšíření uzlu. Přece nejde jen o dvě vratné větve. Ale o velký zábor území, nutnost propojení s předcházející MÚK, širší či další estakádu přes rybník pro kolektory, delší nadjezdy a že jich tam už je. A také o širší estakádu na D56.
Je mnohem lepší investovat peníze do přestavby silnice 58.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Lenny »

Původně byla navržena prstencovitá křižovatka D56 x II/648, ale pak byla vypuštěna, To by zajistilo všesměrnost. Pokud si to správně pamatuji.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D48] Frýdek-Místek, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Žádné kolektory by potřeba nebyly, tam by nebyl žádný průplet. Ani velký zábor území navíc by nebyl. Jediná podstatná položka by byl most přes D48. Nicméně to, že té dopravy nebude opravdu moc, je zajisté polehčující okolnost, a proto ty chybějící rampy nejsou takový problém. Uznávám, že peníze se mohly využít jinde - např. pro dvoupruhové připojení D56 na D48 :) Ale jinak bych řekl, že ty rampy by právě zajistily přesun části dopravy z I/58 na D56, což by bylo určitě ku prospěchu věci, protože tam jsou průjezdy zástavbou. Řešit to přes Přiborskou by byla druhá možnost, ale ta se mi už líbí méně.
Odpovědět

Zpět na „D48“